Stomme opbeurende onzin.

18-03-2013 00:50 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn haar geverfd. Het doosje beloofde paars, violet zelfs. Niet dus. Het is een soort van rood geworden. Ik wil geen rood! Ook niet als huisgenoot roept "Oooh staat leuk!" Ja vast wel, maar ik wil geen rood. Als ik rood wil dan koop ik wel rood. Dat deed ik niet. En opmerkingen als "Ach, dit staat toch ook heel erg leuk" werken niet. Zal best, maar het is niet wat ik wou. En het is geen enorme ramp, en het went best op een gegeven moment, en misschien staat het zelfs leuk(er). Maarrr: het is NIET wat ik wou, en NIET wat beloofd werd op het doosje. En het irriteert me eigenlijk enorm dat dat zomaar opzij geschoven wordt. Hoe lief bedoeld ook.

Herkenbaar, dat sommige opbeurende opmerkingen alleen maar irriteren?

Herkenbaar?

Totaal aantal stemmen: 30

Ja (73%)
Nee (7%)
Soms. (7%)
Regelmatig (13%)
Ohja toen mijn opa (niet biologisch, 2e vrouw van mijn oma) overleed kreeg ik reacties als "maar het was toch niet je echte opa"

Nee, maar hij was wel de man op wiens schouder ik mocht zitten toen ik klein was zodat ik sinterklaas goed kon zien, die mijn fiets repareerde als die kapot was, me een extra zakcentje toestopte, mijn kamer een make-over gaf toen ik ging puberen en mijn kinderkamer niet meer kon, me mee nam op vakantie en eigenlijk alles voor me deed wat mijn vader de moeite niet waard vond.
Wat een lieve man moet dat geweest zijn.
Wat is dat voor iets raars eigenlijk, dat men voor elkaar wil bepalen wat wel en niet erg is? Oke, in bepaalde gevallen denk ik ook "Godskolere stel je niet zo aan.". Maar in geval van een overlijden lijkt me dat nogal ongepast...

En inderdaad, klinkt als een heel erg lieve man
quote:ccbloom schreef op 20 maart 2013 @ 15:36:

[...]

Oh ja, die deprimerende toekomstvoorspellingen...maar die zijn toch nooit opbeurend bedoeld? Volgens mij is het gewoon jaloezie ofzo. Maar goed, ik sla aan op deze post omdat ik zwanger ben, dat nu best heel redelijk gaat (ben gewoon fit) maar dat gaat vast snel slechter hoor, met me! Echt zo'n schijt aan!! De boodschap is eigenlijk: Oh, er gaat iets goed? En je hebt het gore lef daar blij mee te zijn? Wacht maar, jouw tijd (van ellende) komt nog wel! sorry, offtopic...CCbloom ben beide zwangerschappen superfit geweest, tot vier weken ervoor gewerkt, nooit misselijk geweest geen vocht vastgehouden, en mijn kinderen (wel grote baby's ruim 8 pond) sliepen gelijk door... Mijn twee oudere vrouwelijke collega's verzekerde mij dat mijn figuur na twee bevallingen naar de ballen zal zijn, was bij hun ook. Helaas voor hun gewoon weer maatje 36 (zonder lijnen, borstvoeding en zonder sport, gewoon goede genen ). G
Oh ja, er zijn zelfs mensen die me vragen of mijn borsten zijn gaan hangen na twee kinderen. En dan gewoon niet willen geloven dat het niet zo is. Ja...ik ga het niet laten zien of zo, dan geloof je het maar niet. Alsof het niet mag dat ze nog keurig op hun plek zitten.
quote:valentinamaria schreef op 18 maart 2013 @ 13:02:

ik moet om de maand naar de gyn omdat ik cin3 heb.

daarnaast worden er steeds stukjes weefsel weggehaald ter controle.

ik word zo langzamerhand gek van de,, je bent in goede handen,, opmerkingen.

laatst zei er zelfs iemand dat zoveel vrouwen van mijn leeftijd dit hebben.....Dat kan ik mij goed voorstellen dat je daar gek van wordt, en ook dat zoveel vrouwen van je leeftijd dit hebben
quote:Bezzzz schreef op 22 maart 2013 @ 12:54:

Toen ik weer terug was op de werkvloer nadat ons zoontje in mijn buik was overleden: "je kunt ook een puppy nemen, die zijn ook leuk!" Dit is werkelijk een verschrikkelijke reactie
Een van de ergste 'opbeurende' reactie die ik kreeg was toen ik verdrietig was omdat de baby van een vriendin net was overleden; ' ach vroeger gingen baby's zo vaak dood...'

Zucht
@ Bezzzz

Wat vreselijk
quote:flowerpower91 schreef op 18 maart 2013 @ 09:19:

[...]

Pfoe, die kreeg ik ook naar mn hoofd (overspannen thuis) oh zo lekker subtiel... Of dan komen ze zooo luxe hoor, zie het maar als vakantie... Euhh vakantie? Weekje ruilen tr*t?Zeven weken geleden een zware rugoperatie ondergaan, waarbij ik zes weken lang niets mocht (nu voorzichtig aan iets) dus niet autorijden, tillen, fietsen, maar vijf minuten zitten etc. Veel leuke reactie's maar ook een lompe van een vrouwelijke collega, ohh lekker ben je nu leuke uitstapjes aan het maken.. Ehh tuurlijk het is telkens glad buiten en ik mag alleen maar wandelen en voor de rest niets

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven