Deventer of Arnhem?
zondag 24 maart 2013 om 21:01
Hallo!
Ik heb een vraag en ik denk dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ga vanaf september stage lopen in Zutphen en in verband met reistijd wil ik gaan verhuizen. Nu kan ik kiezen uit Deventer en Arnhem.
Kunnen jullie mij vertellen waar het leuk(er) wonen is, waar het goedko(o)p(er) wonen is, waar leuke(re) mensen wonen, in welke stad (veel) cultuur is en nog eventuele andere zaken die ik moet weten?
Alvast bedankt!
Ik heb een vraag en ik denk dat jullie mij kunnen helpen.
Ik ga vanaf september stage lopen in Zutphen en in verband met reistijd wil ik gaan verhuizen. Nu kan ik kiezen uit Deventer en Arnhem.
Kunnen jullie mij vertellen waar het leuk(er) wonen is, waar het goedko(o)p(er) wonen is, waar leuke(re) mensen wonen, in welke stad (veel) cultuur is en nog eventuele andere zaken die ik moet weten?
Alvast bedankt!
zondag 24 maart 2013 om 21:07
zondag 24 maart 2013 om 21:11
Zutphen is best een kleine stad (al zeg ik het zelf). Een vriendin van mij woont daar, en er was niets open. Heb je zelf gekeken wat het verschil is qua reistijd? Vanuit arnhem is de reistijd ongeveer 20minuten en vanuit deventer is het ongeveer 10minuten, ik bedoel dan van station tot station. Zelf weet ik niks over Deventer, maar Arnhem is wel een leuke studenten stad!
zondag 24 maart 2013 om 21:12
Ik heb 2 jaar in deventer gewoond en vond het heerlijk! Vind het soms nog steeds jammer dat ik er vertrokken ben (maar dan had ik ook nooit mijn vriend leren kennen
). Als ik niet aan mijn huidige woonplaats gebonden zou zijn, zou ik zo terug gaan. Mis het nog regelmatig, ook al is het inmiddels al een paar jaar terug. Deventer is erg gezellig, vaak leuke dingen in de binnenstad, leuke winkels, mooie binnenstad etc.
Anhem heb ik niet gewoond, dus kan ik minder goed beoordelen. Maar bij Deventer had ik gelijk een goed gevoel, vond het al gelijk een fijne sfeer hebben (wist toen nog niet dat ik er zou gaan wonen), en dat had ik bij Arnhem niet, en nog steeds niet als ik er kom.
Anhem heb ik niet gewoond, dus kan ik minder goed beoordelen. Maar bij Deventer had ik gelijk een goed gevoel, vond het al gelijk een fijne sfeer hebben (wist toen nog niet dat ik er zou gaan wonen), en dat had ik bij Arnhem niet, en nog steeds niet als ik er kom.
zondag 24 maart 2013 om 21:17
Allebei leuk, maar ligt er wel aan waar je komt te wonen...
Deventer heeft een mooie historische binnenstad. Arnhem is tja, gewoon Ernem, lekker nuchter. Qua cultuur genoeg te bieden: Museum voor Moderne Kunst, toneelgroep Oostpool, Introdans, Luxorlive enz.
Ik zou in beide wel kunnen/willen wonen, maar woon al prima nu (in een dorp tussen beide steden in).
Deventer heeft een mooie historische binnenstad. Arnhem is tja, gewoon Ernem, lekker nuchter. Qua cultuur genoeg te bieden: Museum voor Moderne Kunst, toneelgroep Oostpool, Introdans, Luxorlive enz.
Ik zou in beide wel kunnen/willen wonen, maar woon al prima nu (in een dorp tussen beide steden in).
Everytime you make a typo, the errorists win.
zondag 24 maart 2013 om 21:18
Jullie zijn snel! Thnx!
Ik zal even in dat topic kijken
Het verschil in reistijd van Zutphen -> Deventer of Zutphen -> Arnhem scheelt idd maar zo'n 10 minuten. Van mijn woonplaats naar Zutphen is gemiddeld een uur.. En het lijkt me wel een mooie gelegenheid om te gaan verhuizen
Ik wil juist naar een stad, om deze reden heb ik eigenlijk niet gekeken naar Zutphen zelf..
Arnhem heeft idd wel veel parken.. Ook erg nice als het hier ooit nog mooi weer wordt :/
Ik zal even in dat topic kijken
Het verschil in reistijd van Zutphen -> Deventer of Zutphen -> Arnhem scheelt idd maar zo'n 10 minuten. Van mijn woonplaats naar Zutphen is gemiddeld een uur.. En het lijkt me wel een mooie gelegenheid om te gaan verhuizen
Ik wil juist naar een stad, om deze reden heb ik eigenlijk niet gekeken naar Zutphen zelf..
Arnhem heeft idd wel veel parken.. Ook erg nice als het hier ooit nog mooi weer wordt :/
zondag 24 maart 2013 om 22:10
Zutphen natuurlijk! (maar ik ben bevooroordeeld..) en anders Deventer, is minder groot dan Arnhem, maar er is altijd veel te doen. En het is dichterbij...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
zondag 24 maart 2013 om 22:15
Ik heb in Deventer gewoond en in Arnhem gewerkt. Ik heb zelf voorkeur voor Deventer omdat ik het daar superleuk heb gehad, vanwege het werk van mijn vriend wonen we er niet meer. Deventer is erg cultureel (Google Deventer op Stelten en Dickensfestijn). Er zijn veel winkelcentra en leuke authentieke winkeltjes. Het is ook de groenste stad van Europa en je hebt de prachtige IJssel. Het leuke vind ik ook de brink
Arnhem is ook mooi maar volgens mij wel wat groter.
Arnhem is ook mooi maar volgens mij wel wat groter.
zondag 24 maart 2013 om 22:26
Ik voelde me trouwens meteen thuis in Deventer! Andere mensen die ik ken hadden hetzelfde (toevallig zijn twee mensen die uit het dorp komen waar ik opgroeide - andere kant van NL daar ook terecht gekomen) en die vonden het daar ook geweldig.
Als je nog meer wilt weten dan moet je het maar even vragen ik vind Deventer een stad met een dorpsgevoel, veel groen, oude gebouwen en zo!
Als je nog meer wilt weten dan moet je het maar even vragen ik vind Deventer een stad met een dorpsgevoel, veel groen, oude gebouwen en zo!
zondag 24 maart 2013 om 22:34
zondag 24 maart 2013 om 23:19
Ik woon in Arnhem, maar ben opgegroeid in een dorp tussen Zutphen en Deventer. Ken alle drie de steden goed. Arnhem is groot, Deventer kleiner en Zutphen nog kleiner. Ik zou voor de middenweg, Deventer gaan. Het wonen in Arnhem is ook een stuk duurder dan in Deventer. Deventer is gezellig, gemoedelijk en er worden inderdaad leuke dingen georganiseerd. De jaarlijkse kermis, Deventer op Stelten, de boekenmarkt, het Dickensfestijn, de goede vrijdagmarkt (aankomende vrijdag) en in de zomer regelmatig films op het marktplein. Hier zijn leuke terrassen en restaurants. Het Bergkwartier is super met historische huizen en schattige ouderwetse winkeltjes.
maandag 25 maart 2013 om 11:06
Ik weet niet zoveel van Arnhem.
Maar van Deventer weet ik dat het een mooi, heel oud en sfeervol centrum heeft waar mooie oude bomen staan, mooie terrassen zijn op binnenplaatsen, en waar elke zomer de grootste boekenmarkt van Europa gehouden wordt.
in Deventer zijn heel veel monumentale panden en die geven een stad nu eenmaal een warme sfeer. Er zijn oude huizen die nog particulier bewoond worden.
Ik denk dat ik voor Deventer zou kiezen. Voor Nederlandse begrippen is het een mooie stad.
Maar van Deventer weet ik dat het een mooi, heel oud en sfeervol centrum heeft waar mooie oude bomen staan, mooie terrassen zijn op binnenplaatsen, en waar elke zomer de grootste boekenmarkt van Europa gehouden wordt.
in Deventer zijn heel veel monumentale panden en die geven een stad nu eenmaal een warme sfeer. Er zijn oude huizen die nog particulier bewoond worden.
Ik denk dat ik voor Deventer zou kiezen. Voor Nederlandse begrippen is het een mooie stad.
maandag 25 maart 2013 om 12:09
vrijdag 29 maart 2013 om 15:26
Jullie maken me enthousiast over Deventer haha
Een vriendin uit Harfsen (jaja) zei ook al dat ik in Deventer moest gaan wonen omdat het daar leuk is. Ook vrienden van haar wonen daar, terwijl ik in Arnhem niemand ken. Ik woon zelf in Almelo, dus de treinverbinding is ook beter dan naar Arnhem en het is maar 10 minuten naar Zutphen.
Die markt vanmiddag zou leuk geweest zijn, jammer dat ik het nu pas zie en dat het zo koud is.. Binnenkort maar even een bezoekje aan Deventer brengen.
Weten jullie welke wijken goed te bewonen zijn in Deventer?
Die markt vanmiddag zou leuk geweest zijn, jammer dat ik het nu pas zie en dat het zo koud is.. Binnenkort maar even een bezoekje aan Deventer brengen.
Weten jullie welke wijken goed te bewonen zijn in Deventer?
vrijdag 29 maart 2013 om 21:43
Volgens mij zijn de meeste buurten wel goed behalve de Rivierenwijk (wordt aan gewerkt) en Keizerslanden heeft ook een minder deel. Vijfhoek is een nieuw deel van Deventer en verder ken ik niet alle namen van de wijken, je hebt ook Zandweert (ook goed), en ehmmm, Colmschate (weet ik niet zoveel van maar is voor zover ik weet ook prima wonen)
zaterdag 30 maart 2013 om 09:34
Ik ben zelf 7 jaar geleden vanuit het westen in Arnhem neergestreken en ik ben helemaal ingeburgerd. Het is echt een stad met alle voorzieningen, maar wel met groene parken en dicht bij de Veluwe. Het echte Arnhem-gevoel is bij het eerste zonnestraaltje naar Sonsbeek met vrienden en een koelbox. Er wordt veel georganiseerd(zeker in de zomer). Ik hou ervan!
I choose happy!
zaterdag 30 maart 2013 om 09:40