fornhuis schoonmaken
maandag 25 maart 2013 om 11:03
Lekker bij de ouders thuis, zij zijn al naar hun werk en ik probeer wat melk te koken... Kookt het over en er blijven verbrandde resten achter. Ik krijg het niet weg! Mijn moeder wordt gek als ze dit ziet, ze is zo zuinig op dit ding... Het is een elektrisch fornhuis, zoals deze http://www.megapool.nl/siemens-hc422210 ... ch-fornuis
Iemand tips om het schoon te krijgen?
Of heeft iemand misschien een schuilkelder waar ik even in kan bivakkeren?
Iemand tips om het schoon te krijgen?
Of heeft iemand misschien een schuilkelder waar ik even in kan bivakkeren?
maandag 25 maart 2013 om 11:06
maandag 25 maart 2013 om 11:18
quote:MarianneDavids schreef op 25 maart 2013 @ 11:06:
Plaat goed laten afkoelen, daarna een nat doekje of nat keukenpapier (koud water gebruiken want melk bevat eiwitten en die gaan stollen). Even laten liggen en dan haal je het er makkelijk af, sopje erover en klaar. Geen schuurmiddelen of schuurspons gebruiken.
Ik denk dat de eiwitten al wel gestold zijn, de melk is overgekookt en aangebrand.
Heb je al gekeken of je moeder geen speciaal spul voor het fornuis heeft staan?
Plaat goed laten afkoelen, daarna een nat doekje of nat keukenpapier (koud water gebruiken want melk bevat eiwitten en die gaan stollen). Even laten liggen en dan haal je het er makkelijk af, sopje erover en klaar. Geen schuurmiddelen of schuurspons gebruiken.
Ik denk dat de eiwitten al wel gestold zijn, de melk is overgekookt en aangebrand.
Heb je al gekeken of je moeder geen speciaal spul voor het fornuis heeft staan?
Home is where your wifi connects automatically.
maandag 25 maart 2013 om 11:28
maandag 25 maart 2013 om 11:35
Geen paniek. Je moeder laat zelf vast ook weleens wat overkoken toch?
Komt echt goed. Zo'n fornuis is nu niet voor de eeuwigheid verpest hoor.
Kun je inderdaad in een van de keukenlades de krabber niet vinden?
Zoiets: http://www.maat-webshop.n ... ---Metaal--N_art_557.html
Daarmee kun je zonder het oppervlak te beschadigen vrij simpel de aangekoekte resten eraf krabben.
Daarna nog even kijken of je een poliser hebt staan.
Succes!
Komt echt goed. Zo'n fornuis is nu niet voor de eeuwigheid verpest hoor.
Kun je inderdaad in een van de keukenlades de krabber niet vinden?
Zoiets: http://www.maat-webshop.n ... ---Metaal--N_art_557.html
Daarmee kun je zonder het oppervlak te beschadigen vrij simpel de aangekoekte resten eraf krabben.
Daarna nog even kijken of je een poliser hebt staan.
Succes!
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
maandag 25 maart 2013 om 11:38
quote:yasmijn schreef op 25 maart 2013 @ 11:06:
Een fornhuis.
Bijzonder.
Ik las 'forumhuis'
Waar heb jij dat witte jasje liggen, dat we je vroeger eens gegeven hebben, met die mouwtjes op de rug? Volgens mij ben ik er aan toe
TO: wat iemand al zei, natte doekjes erop leggen. Als iets een tijdje nat is, gaat het er vaak makkelijk af. Weken dus.
Een fornhuis.
Bijzonder.
Ik las 'forumhuis'
Waar heb jij dat witte jasje liggen, dat we je vroeger eens gegeven hebben, met die mouwtjes op de rug? Volgens mij ben ik er aan toe
TO: wat iemand al zei, natte doekjes erop leggen. Als iets een tijdje nat is, gaat het er vaak makkelijk af. Weken dus.
Later is nu
maandag 25 maart 2013 om 14:52
Ik heb voor de glasplaat een mesje op een handvat (lastig omschrijven) waarmee ik aangebrand spul eraf kan krabben zonder dat de glasplaat beschadigd. Die kun je bij Blokker kopen. Is speciaal voor keramische en inductiekookplaten. Maar misschien kun je beter even op je moeder wachten. Die weet vast wel hoe ze dat weer helemaal schoon krijgt.
En hebben jullie een magnetron dan kun je daar je melk heel makkelijk in opwarmen. Ik doe voor mijn koffie een beker halfvol met ijskoude melk (koelkast kan niet lager en koelt heel koud) en dan 1 minuut op 1000 watt. En dan kookt het niet over. Gaat ook zo snel dat je er best bij kunt blijven staan om hem uit te zetten als hij dreigt over te koken.
En hebben jullie een magnetron dan kun je daar je melk heel makkelijk in opwarmen. Ik doe voor mijn koffie een beker halfvol met ijskoude melk (koelkast kan niet lager en koelt heel koud) en dan 1 minuut op 1000 watt. En dan kookt het niet over. Gaat ook zo snel dat je er best bij kunt blijven staan om hem uit te zetten als hij dreigt over te koken.
maandag 25 maart 2013 om 14:53
Dit mesje bedoel ik: http://www.onderdelen-onl ... info.php?products_id=3026