Gezondheid alle pijlers

Wie heeft er ook zo last van hooikoorts!?

22-05-2008 19:53 42 berichten
Pfff ik word helemaal gek van die hooikoorts. De hele dag niezen, brandende ogen en een loopneus. Ik zie eruit als een junk.

Heel de dag in de weer met pilletjes, neus spray en oogdruppels. Maar het lijkt allemaal neits te helpen.

Af en toe een ijskoud washandje op mijn ogen helpt soms het beste. Maar ja, dat kan niet als je aan het werk bent haha.

Ik baal echt van die hooikoorts. Wie ook?
Alle reacties Link kopieren
ik!

zit dik onder de pillen, kriebel in mijn neus, dikke keel, de hele tijd niezen etc

te vermoeiend!

gelukkig is het niet meer zo warm en kan je met het raam dicht slapen

maar ik ga snel op vakantie naar ergens ver buiten europa en de ervaring leert dat ik dan de allergenen niet ken en dat het veel beter gaat!
Hier nog één! Gelukkig valt het nu weer even mee, met die hitte van een paar weken terug vond ik het helemaal niet te harden. Weet iemand tegen welke leeftijd je er zo ongeveer overheen gegroeid kan zijn? Ben nu 31...
Ik las net toevallig ergens dat je er na ongeveer 10 jaar overheen kunt groeien....

Wat gebruiken jullie trouwens aan medicatie?
Ik heb erg veel baat bij Xyzal...
Ik niks... soms neusspray... moet er eigenlijk eens mee naar de dokter, denk ik elk jaar...
Nasonex gebruik ik, niet alleen voor hooikoorts trouwens.
Cum non tum age
Ik! Ik klink chronisch alsof ik zwaar verkouden ben.

Gebruik Xyzal en Budesonide neusspray. Soms oogdruppels.

Heb er vooral last van in de "grassen"tijd (nu, dus).
Ikke ook... Rotpluisjes... Heb al een paar dagen daverende hoofdpijn en jeuk in mijn neus en ogen. En niezen! Als ik mijn niessalvo's moet geloven wordt het morgen echt heeeeeeeel mooi weer. Gelukkig morgen weer een beetje regen hier!
Ik ook, maar ik moet zeggen dat ik dit jaar, zonder medicatie (!), nog helemaal nergens last van heb gehad, echt vreemd (maar wel fijn). Je hoopt dan toch 'zou het dat ik eroverheen groei, zou het?'.

Maar nee, voor honden en katten ben ik nog steeds allergisch als altijd (gisteren op bezoek geweest bij mensen met 1 hond en 1 kat. Mét medicatie alsnog dikke ogen en een lopende neus, vreselijk irritant)
Bij mij heeft het eten van veel fruit en groentes geholpen.

Heb dit jaar nog nauwelijks last gehad van hooikoorts (even afkloppen). Gisteren had ik wel wat niesaanvallen, maar normaal gesproken ben ik zo ziek als een hond.

Misschien dat het nog komt.
Bij mij is het juist nu super erg.

Ben werkelijk vreselijk verkouden, kan geen lenzen meer in, geen make-up meer op, loop amper meer met de hond buiten, vreselijke jeuk in de ogen (natte washandje werkt inderdaad nog het beste) en ook erge jeuk in gehemelte.

Slik, snuif en druppel van allerlei troep, heb in het verleden ook 5 jaar lang wekelijks 2 entingen gehaald maar niets, werkelijk niets helpt...........

soms bedenk ik me dat het toch ongelooflijk is dat ze de meest vreselijke ziektes op kunnen lossen maar nog niets kunnen met mensen met echt erge hooikoorts...........
Inderdaad vreemd dat men "DE" oplossing voor hooikoorts nog niet gevonden heeft. De beste tip is binnen blijven met alle ramen en deuren dicht, en direct nadat je buiten bent geweest douchen en schone kleren aan. Maar ja... dat is niet allemaal haalbaar.

Vooral vandaag als het dan nog lekker winderig is....

ik heb nog nooit gehad dat ik zelfs 's nachs niet kon slapen van de hooikoorts. Maandag krijgt ik een Kenacort spuit, ik hoop dat deze een beetje verlichting in de tent brengt.

Echt verschrikkelijk dat je het liefst binnen blijft door die hooikoorts en dat je hoopt dat het zo snel mogelijk gaat regenen zodat de lucnt zuivert.
Wat je ook kunt proberen, is immunotherapie. Je moet dan maanden voordat het seizoen begint 12 injecties halen of maanden voor het seizoen pillen slikken. Succes hiervan is tussen de 20-50%. Dus dat is eigenlijk niet zo veel.

Daarom doe ik het zelf ook niet, want ik heb 'maar' 1,5 maand per jaar last (overigens nog steeds zwaar kut hoor). Iets wat wel ECHT schijnt te werken (90%), is een jaar lang elke week 2x per week een injectie halen. Maar voor mezelf vind ik die ellende nog steeds niet opwegen tegen 1,5 maand per jaar last.

Allerfre (gewoon bij de drogist) helpt bij mij overigens beter dan de 'echte' hooikoortsmiddelen. Want daar krijg ik steeds heel vervelende bijwerkingen van!
DRAMAAAAAH!

Wordt er helemaal gek van....

Er schijnt een apparaatje op de markt te zijn... die je een paar keer per dag een paar seconden in je neus moet doen...

Van medisana ofzow... Wel duur.. Maar schijnt wel te werken!

Ik zit er serieus over na te denken eentje aan te schaffen...

Doe ik het en het werkt! Dan horen jullie het gelijk!

Ow.. kijk.. Medinose

Hij's goedkoper geworden!

Ow.. en op www.wehkamp.nl staat ie ook....

Daar staat ook een stukje van een klant bijgeschreven.

En dat meisje heeft er nu helemaal geen last meer van!

Het proberen waard lijkt me!

Denk dat ik hem maar ga bestellen!

Nog meer info!

http://www.medisana.nl/

Je mag hem zelfs voor 3 weken gebruiken, werkt ie niet, krijg je je geld terug! Volgens mij werkt het echt!
anoniem_57295 wijzigde dit bericht op 24-05-2008 21:39
Reden: Nog meer infooooooow
% gewijzigd
Ik ben benieuwd of het werkt.

Laat je het weten?

Ik heb vanmiddag een Kenacort spuit gehad. Volgens ome dokter zou hij gelijk gaan werken.

Ben dus erg benieuwd!
Hoi suikervrij ,

Merk je al wat van de injectie , ik moet vanmiddag heen ook voor zo'n prik.

Hoop echt dat het helpt want dit schiet ook niet op!

Ik hoor graag van je!

Groetjes Kaytje.
Heb er ook last van, maar wel minder dan voorheen (heb het nu ongeveer 11 jaar). Een pilletje en neusspray helpen prima bij mij.

Wat ik weleens heb gehoord is:

Naar een imker uit jouw streek gaan en daar honing halen. Elke dag 1 theelepel innemen, dan word je dus ook immuun voor het stuifmeel waar jij allergisch voor bent.. Maar hier moet je eigenlijk ver voor de hooikoortstijd al mee beginnen..
Klopt dat van die honing had ik ook al gelezen. Maar of er midden in Rotterdam een imker zit :P

Ik kan nu denk ik nog niet goed beoordelen of die spuit wel of niet goed werkt, want het heeft veel geregend gisteren en vandaag. Dan is de lucht sowieso gezuiverd.
Klopt hoor , dat merk ik zelf ook.

Bij mij is net ook de spuit gezet , nu maar even afwachten...

Succes!
Hallo allemaal,

Hooikoorts, vreselijk ik heb het zelf ook en ik kan er ook echt helemaal gek van worden. Ik las een stukje waar jullie spraken over, er over heen groeien, maar ik moet helaas zeggen dat dit onzin is. Wat er gebeurt als je hooikoorts hebt, is dat je lichaam antistoffen aan maakt, wat dus kan lijden tot niezen, jeuk en tranende ogen. Je bent dus allergies en die allergie zit in je genen. Dus je hebt het altijd je kunt er dus niet over heen groeien.

Wanneer er gesproken word (zelfs door dokters, wat helemaal bizar is) over er overheen gegroeid zijn. Dan is het dus niet zo dat je geen hooikoorts meer hebt, maar je immuunsysteem is zo uitgeput dat het gewoon weg niet meer reageerd op de pollen en grassen. En daar komen die woorden vandaan. Je hebt er geen last meer van dus zou je er wel overheen gegroeit moeten zijn.

Dus de volgende keer dat je reageerd op pollen, denk dan maar YES mijn immuunsysteem werkt nog!!!!

liefs
Die medinose heeft bij mij niks geholpen. Ik gebruik al jaren immuuntherapie van sublivac voor pollen en huisstofmijt (druppels) via de KNO en die hebben zeker geholpen. Daarnaast heb ik via de oogarts druppels voor allergie en die helpen ook, ik gebruik ze alleen wanneer nodig, want je moet daardoor wel regelmatig je oogdruk laten meten. Al met al kom ik er de laatste jaren goed doorheen.
Bleeeh, ben ten einde raad.

Ik heb alles geprobeerd, maar NIETS helpt.

Ik heb echt extreem veel last. Niezen (tot bloedens toe), zere ogen, jeukende oren, keelpijn, benauwd, hoofdpijn, duizeligheid, vermoeidheid..... Ik functioneer voor geen meter zo en dreig op deze manier mijn baan kwijt te raken. Privé heeft het ook zo z'n weerslag, man en kind zijn een vrouw die 's middags alleen maar met een natte doek op de bank ligt ook zat. Uitgaan is er ook niet bij want in rokerige ruimtes wordt ik momenteel doodziek.

Ik heb alleen die Kenacorte injectie nog niet geprobeerd, maar die wil mijn huisarts ab-so-luut niet geven i.v.m. de ernstige bijwerkingen. Kan onherstelbare schade aan de bijnieren, botontkalking en maagbloedingen veroorzaken. Ik zou echter ook gelijk van mijn gewrichtspijnen (tijdens hooikoortsperiode erger) af zijn. Ik heb de huisarts er nu al 3 x over gesproken, maar ze blijft weigeren mij die injectie te geven. Ik zei dat ik liever die bijwerkingen heb dan die hooikoorts. Ik ben zo doodongelukkig. Weet niet hoe ik deze maanden door moet komen.

Wat is wijsheid.... Zou de huisarts gelijk hebben of zou ik er beter aan doen een andere huisarts te zoeken?
O ja, die medinose van Medisana hielp bij mij ook niet. Weggegooid geld.
Jeetje xxxanna , je hebt het dus echt in heftige mate!

Raar dat je huisarts niet open staat voor jouw argumenten , ook al zijn de bijwerkingen nog zo heftig!

Soms is het gewoon kiezen uit 2 kwaden.....

Ik merk nog steeds geen optimaal effect van de injectie , blijf jeuk houden(al lijkt het wel wat minder) , dus ik durf nog niet enthousiast te zijn.

Succes , Kaytje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven