Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
MevrouwR!
Stomme vraag misschien Yezka, maar hoe kan je en ongesteld zijn en follikels hebben. Is het spuiten dan ondertussen doorgegaan?
Waar zit de any-key?
MevrouwR succes vanavond!

Ik ben vandaag 6 weken zwanger en krijg pas over 2 weken een echo. Ben iets meer moe, soms wat weeeig maar om nou te zeggen ik voel me zwanger, nee.

Kijk heel erg uit naar de echo, wil heel graag weten of er wel wat zit en of het goed is. Probeer te genieten maar ben ook nog wel erg onzeker en vind het super spannend.
Houston, follikels liggen al een tijdje van te voren klaar. Alles groter dan...mm wordt geteld. Normaal rijpen er maar 1 of 2 uit, maar dankzij de hormonen die ik vanavond ga spuiten, rijpen deze (bijna) allemaal uit.

Ik begrijp dat je het spannend vindt, E124. Zeker met de statistieken van dit topic. Wel goed dat je iig probeert te genieten (dat is geloof ik wel een beetje mijn 'ding', jullie zwangeren achter de vodden zitten om te genieten!).
Deze is echt geweldig!

Ik hoop dat we hem allemaal op een dag luidkeels kunnen meezingen!

http://www.youtube.com/watch?v=Nem0bkErGVY
Oh, met andere woorden, er kunnen er bij mij ook wel een aantal klaarliggen vanaf het moment dat ik ongesteld ben. Nooit geweten.
Waar zit de any-key?
Dat is de reden dat we zo rap door onze eicellen heen gaan. Als er gewoon iedere maand keurig één zou rijpen, konden we honderd jaar vooruit, of zo....
Yezka, wat geweldig 15 stuks!!!

Mevrouwr, succes vanavond!!

e123, ik kan me voorstellen dat je onzeker bent. Hopelijk gaan deze 2 weken snel voorbij en zie je straks een mooi knipperend hartje.

Ik maak me opeens erg ongerust. Ik ben dus nu bij poging 9 en ik voel me heel ongeduldig. Ik ben bang dat ik niet meer zoveel eitjes heb.

Mijn FSH was een jaar geleden 7,1

Weten jullie hoe hoog jullie waarde is?

Straks heb ik vijandig baarmoederslijm. Of mijn eitjes/follikels zijn 9 van de 10 keer veel te klein. Ik heb 1 keer een echo gehad op de dag van de inseminatie en toen was de follikel 12 mm. De arts zegt dat dat eenmalig kon zijn.

En na elke inseminatie voel ik een lichte pijn in mijn linker eierstok bijna 2 weken lang.

Maar ik wil ook niet zeuren, ze zien me aankomen. Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Maar Emma... Je doet toch LH-testen? En jou piek is toch heel kort? Dat is een gunstig teken hoor. Een hele lange piek (van meer dan een paar dagen) is niet goed, een korte is prima.

En vijandig baarmoederslijm bestaat volgens mij niet. Alleen vijandig cervixslijm. En dat is alleen relevant bij ZI of seks.

Daarbij heb je bij IUI op 'onze leeftijd' 10% kans per keer en doe je er gemiddeld dus 10 pogingen over om zwanger te worden en je bent pas bij poging 9! En je bent al een keer zwanger geweest.

Ik begrijp je ongeduld echt! Maar maak jezelf alsjeblieft niet gek. En als je het toch niet vertrouwt, vraag dan gewoon een evaluatiegesprek aan bij je gynaecoloog.
Eens met Yezka. Voor de afwisseling enzo.
Waar zit de any-key?
Ja, Houston. Dat is wel weer even nodig na je afwijkende mening over vroeg vs laat testen.
Hoi!

Even een poosje niets geschreven, wel meegelezen en wil iedereen die de afgelopen twee maanden zwanger is geraakt van harte feliciteren! Daarnaast hoop ik dat diegene die wachten ook een positieve test krijgen binnenkort!

Ik heb te lang niet meegeschreven om op iedereen te reageren. Top trouwens yezka zoveel follikels! Woehoe! Ik hoop zo voor je dat het deze keer wel lukt!

Ik heb me afgelopen twee maand eventjes terug getrokken. Ik had een maand geleden medische intake in umc en vandaag psychologisch gesprek. Vond het allemaal zo spannend! Nu opgelucht en in de trein naar huis! het tweede gesprek duurde maar twintig minuutjes, ik dacht is wel heel snel! Was dat met anderen hier ook zo die bij umc zijn? 10 april word ik gebeld vd uitslag omdat een andere afspraak pas eind mei kon. Druk daar!

soms toch wat plannen aan het maken, maar wil me ook nergens op verheugen!
Oh en wat betreft de datumprikker cq meet, laat maar weten wanneer het is, mij. Rooster is ook al maanden van te voren klaar. Als ik door ben bij umc dan zou ik graag mee willen!
Yezka yes 15 wat fantastisch en nou lekker genieten he,van dat fantastische aantal! Denk je dat je nu ook sneller aan de punctie toe bent? Ik teken vast voor de helft!

Emma, als je je nou ongerust maakt, zou ik toch een consult aanvragen bij de gynaecoloog. Misschien kan er iets bijgesteld worden of kun je nog eens onderzocht worden. Helaas heb ik ervaren dat je wel degelijk iets kan mankeren zonder er zelf ook maar iets van af te weten.

Alle bankzitters heel veel succes!!!
MissBella, wat fijn weer van je te horen! Ik laat je weten waar en wanneer de meet is.

Tammy, ik ben zeker hartstikke blij met mijn 15 follikels! Maar ik had mijn punctie vorige keer al hartstikke snel (op dag 11 van mijn cyclus) en volgens mij heeft dat niet met het aantal follikels te maken, maar met de grootte. Maar ik wacht het af. Zondag hoor ik meer.

Mijn eerste shot zit er trouwens weer in, en die bijpassende schoenen klinken ineens heel verleidelijk!
Dames dank voor jullie tips voor de ovulatietesten! Haha ik zal braaf de bijsluiter lezen, dacht tips kunnen geen kwaad, toch!!

Vandaag a day from hell (en overigens ook een avonddienst die ik iig niet ga overdoen) dus even een korte reactie;

Mevrouw R.; wauw en lekker ah klussen! Mooi! Wat ben je aan het verbouwen?

Yezka; 15!!!!!!!! Dat wordt een fijne pasen ik kom zondag wel eieren zoeken..Dit wordt een topper nl! Spannend!!

123;Gek idee he..posi blijven en idd genieeeeeten!!!! Tot het tegendeel is bewezen zeg maar (iets teveel advocatencontact..)

Emma; als iets niet goed voelt, het toch even bespreken, ik zit daardoor ws altijd in de nesten maar het lucht zo lekker op, doen dus ennnn geduld hebben maar ik heb dat echt niet dus mag het eigenlijk ook niet melden dan he..

Houston; hoe voel je je nu...even nieuwsgierig...

Hoe is het met Gavia, NYC en de nieuwe gasten?

Leuk Zoeter als je ook kan komen!!!! Lief dat je zo met ons meedenkt!

En Mila was je vorige keer echt vergeten..dacht er direct aan toen ik net afsloot..hoop dat je het allemaal wel kunt handelen, heftig meis, dikke

CF boeiend topic!

Liz; je hebt nog even qua babykamer, gelukkig!!! Als je tips wilt...let me know!!

Enne telegraag was leuke uitdaging maar geen tijd helaas!!! Ooit..je mail dus wel in goede orde ontvangen!! Thanks!!! Had je wel teruggemaild, hoor!!

En even een egoslot; planheks was naar de fysio terwijl wij een afspraak hadden (fijn) en ik mag het nu uitzoeken met onze opperheks (lees; ben blij dat ik al een advocaat had):thunder:Ik hoop dan ook dat ik er in mei bij kan zijn, rooster is klaar maar nog niet openbaar dus alle aanvragen zijn al verwerkt zeg maar..mei is ook wel idd een goede optie voor alle weekendplanners! Ben benieuwd! Nu heb ik tegenwoordig halve diensten dus kan er in de middag als ik geen vroege avonddienst heb, wel bij zijn hoop ik!!! Leuk!!!!!

Truste, ga showeren!!!
Tessado: wisselend. Moe van studie. Onzeker qua financiën, verdrietig van relatie, blij met jullie, verwachtingsvol voor deze poging.

Wat betreft het laatste, ik voel niks. Maar had op avond inseminatie iets wat ik ook de eerste keer s avonds had. En andere maanden niet. Hoop dat dat iets positiefs is.

Ik moet trouwens wel lachen om al die heksen van jou!
Waar zit de any-key?
Even snel; temperatuur is laag, ik zal vanavond of morgen ongesteld worden

Ik reageer vanavond weer.
Shit Emma! Flink balen!

Als ik jou was zou ik contact opnemen met het UMC en je zorgen bespreken, hopelijk kunnen ze je gerust stellen en/of evt onderzoek doen.

Hoop voor jou dat poging 10 ook raak is!
Emma: blijf moed houden. Je bent zwanger geweest en jonger dan de meesten van ons.
Waar zit de any-key?
Daarmee bedoel ik te zeggen dat het te vroeg is om al te wanhopen. Ik zeg niet dat het traject tot het zover is niet zwaar, moeilijk is en lang duurt. Maar jouw strijd in deze is nog niet gestreden.
Waar zit de any-key?
Ik sluit me aan bij Houston!

Emma, neem vandaag vooral de tijd om boos, teleurgesteld en verdrietig te zijn. Maar idd niet wanhopen.

Was dit nou poging 4 na je miskraam? En was je dan de vorige keer in 5 pogingen zwanger? (Sorry als ik er echt helemaal naast zit hoor! Mijn geheugen is niet zo goed, maar mijn bedoelingen wel).

Als bovenstaande klopt, is er geen reden tot zorg. Maar als je je wel echt serieus zorgen maakt, maak dan een afspraak voor een evaluatiegesprek. (Maar hou er wel rekening mee dat het zomaar 6 weken kan duren voor er plek voor je is).
Yezka, dag 11 wow dat is zeker snel! Maar die van mij groeien traag. Ik had de punctie op dag 17 en drie echo's en nog meer injecties.

Houston, . Met elkaar zijn we sterk en gaan we voor 1 doel. Ik stuur je in ieder geval positieve energie!!!

Emma, echt even een afspraak maken hoor! Al is het alleen maar om je zorgen te uiten. En wie weet wat er nog uitkomt. HSG is altijd aan te raden omdat de meeste vrouwen (niet allemaal, maar de meesten wel) daar 6 maanden extra vruchtbaar van zijn doordat de eileiders doorgespoten zijn. Ik was direct erna zwanger en 4 maanden later weer.

Tessado geweldig jouw opmerking over de cliëntele van het MCK. Dan vind ik dat niet alleen! Het was zo anders in Gent, veel warmer en niet zo afstandelijk als hier.

Dus jij werkt met wicca's? Kunnen die een baby voor me toveren? Geslacht maakt niet uit. Graag gezond en goedgehumeurd!
quote:Houston77007 schreef op 26 maart 2013 @ 10:12:

Emma: blijf moed houden. Je bent zwanger geweest en jonger dan de meesten van ons.

Ik word bijna 36, dat is het probleem ook niet, MAAR mijn moeder zat al heel vroeg in de overgang (40 was ze toen ze daarachter kwam) en in ziekenhuizen vragen ze daar altijd naar.

Yezka, ik was zwanger bij poging 7. En dit is nu poging 2 na de miskraam.

Tammy, ik heb al een HSG gehad. Was helemaal goed.

Wat ik voor nu graag wil weten is hoe hoog mijn FSH is. Daaraan kun je zien of ik al richting overgang ga. Ik zal dat telefonisch proberen te regelen. Dat moet je prikken op de 3e dag van de menstruatie meen ik (hoeft niet perse deze menstr. al, maar de volgende keer bv).

@Missbella, ik stond ook met 20 minuten weer buiten na het gesprek met de maatschappelijk werkster. Ze stelde ook helemaal geen "strenge" vragen.

Succes!!!!!

Houston, is je relatie nu over? Of denk je dat er nog hoop is?
Relatie is niet over (nog), maar ik vind het moeilijk om met vertrouwen naar de toekomst te kijken. Onze toekomstverwachting is zo verschillend. En dan heb ik het niet over wen eventuele zwangerschap bij mij. Zou hij nog best leuk vinden.
Waar zit de any-key?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven