Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Jemig! Een prijsstijging van 50%! Belachelijk. Je zou toch denken dat ze voor vrouwen die al bezig zijn een passende oplossing zoeken.
150 per keer
Waar zit de any-key?
Ik vind het ook niet normaal die hoge bedragen ineens. 5 euro oke, maar dit is echt te gek voor woorden.

Ik heb nu al 2 keer vandaag iets lichtbruinige afscheiding gezien en ik weet zeker dat het nog geen beginnende menstruatie is. Die verwacht ik op z'n vroegst dinsdag of woensdag pas. Ik heb wel gehoord van een innstelingsbloeding, kan die "bloeding" ook lichtbruin zijn?
Ja, innestelingsbloed kan bruin zijn.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Emma, misschien heb je hier iets aan?

http://mens-en-gezondheid ... en-innestelingsbloed.html
Emma, was bij mij lichtbruin
Waar zit de any-key?
Oh Emma echt spannend, zou goed de innestelling kunnen zijn.

Houston, ben benieuwd wat ze tegen jou zeggen over de prijs de volgende keer.

En.... ik baal hier ontzettend. Super mooie eitjes, 2 dit keer en nu 9mm baarmoederslijmvlies en geen sms van ziekenhuis. Positieve test vanmorgen, maar dus geen afspraak nu. Hier krijg ik de zenuwen van!
Dat is een fijne link, Yezka. Bedankt!

Wondertje, wat waardeloos dat je niks hebt gehoord!

Morgenochtend meteen het ziekenhuis bellen en je laten doorverbinden met de dienstdoende arts.Tenminste, dat zou ik doen.
Die prijsverhoging klinkt wel weer als de inmiddels bekende "monopoly positie" van de ziekenhuizen / spermabanken.

Het is echt van der zotte!

Zou er geen overkoepelend orgaan zijn waar we dit kunnen melden?

Je zou denken dat er ook op dit gebied een maximum moet zijn van verhogingen, net zoals bv de huurprijzen die woningcoörporaties opleggen, ed.

@wondertje: ik zou ook morgenochtend direct bellen als ik jou was!

@Emma: jemig wat spannend weer!!!!

Fijn weekend allemaal!
Ben hier nogal verdrietig . Het systeem van smssen blijkt niet helemaal goed gewerkt te hebben en nu heeft ze mijn sms niet gehad. Hierdoor morgen niemand op het lab om het zaad te bewerken voor iui. Nu kan ik alleen voor iui Kid komen. Dat doe ik ook wel, maar voor mijn gevoel lagere kans. Het zag er net zo goed uit allemaal en laatste kans op lage kosten en laatste poging omdat ik waarschijnlijk op icsi over ga.

Er zal misschien best iets bestaan om melding van een verhoging te maken , maar dat doe ik niet. Verhoging is doorgevoerd omdat er tekort is aan donoren gaven ze aan. Ik ga er verder geen probleem van maken lizz als je begrijpt wat ik bedoel. Ze zijn wel goed voor me daar en wil dat graag zo houden oymdat ik nog altijd hoop dat zij mijn wens uit kunnen laten komen.

Ga wel aangeven dat het mij reëel lijkt dat ik een evt. volgende

Iui nog voor 300 euro krijg.

Yezka vraagje kreeg jij ook de pil om je cyclus stil te leggen voor je aan ivf begon? Hoeveel maanden sloeg jij over voor je met ivf kon beginnen en de nodige hormonen had gehad?
Jeetje Wondertje dat is echt heel erg balen! Maar wel fijn dat je in ieder geval mag komen. Niet geschoten...

Bij mijn ICSI werd er niets van te voren stilgelegd. Ik ben begonnen met Decapeptyl (wat de cyclus stillegt) op dag 1 van de nieuwe cyclus. Menopur op dag 3 erbij. Succes morgen!
Heb je gisteravond nog gebeld dan, Wondertje? Zo'n sms-dienst lijkt me ook helemaal niet betrouwbaar. Logisch dat je verdrietig bent, ik zou dat ook zijn.

Ik zou ook proberen te regelen dat je de volgende iui voor 300 euro krijgt. Maar hopelijk is er geen volgende keer nodig!!

Vanmorgen heb ik toch een test gedaan, maar negatief. Volgens mij leer ik het nooit (om het wat los te laten, minder hoop te hebben).

Maar het is nog maar dag 11, ik heb nog nooit zo vroeg getest.

Woensdag weer, tenzij ik daarvoor al ongesteld ben geworden.
@emma: ik herken het hoor. Dat hoop hebben. Ik voel uiteraard nog niets, maar ik had vrijdagavond iets lichamelijks wat ik de eerste keer ook had. En nu heb ik dus hoop dat dat een bevruchtingssignaal is. Hoezo hysterisch

Vroeg testen ben ik juist voorstander van. Dan is de teleurstelling minder groot. Ik ben minder teleurgesteld van een negatieve test dan van bloed. En ik ben ook niet van het hoop hebben om niets. Enneh, negatief nu kan nog positief worden!
Waar zit de any-key?
Wondertje, op jou kom ik later vandaag terug
Waar zit de any-key?
Ik heb dat juist andersom, Houston! Wat grappig dat we dat zo verschillend ervaren.

Ik vind vroeg testen juist vervelend.

Als het positief is, zegt dat weinig, want de kans is relatief groot dat het toch nog mis gaat.

Als het negatief is, kun je jezelf nog voorhouden dat je te vroeg was. Dus in beide gevallen weet je nog niks! Daar zou ik dan weer gek van worden.
En Wondertje, wat een achterlijk gedoe met die sms! Als je zo'n dienst verzint dan verzin je er toch ook een ontvangstbevestiging bij?! Nou is het ineens jouw probleem.

Ik blijf me verbazen over ziekenhuizen en het gemak waarmee ze met bepaalde zaken om gaan...
Maar dan weet ik in ieder geval dat ik zwanger ben geweest.

En te vroeg testen kan inderdaad nog positief worden, maar als ik rond dag 6 klachten heb op dag 12 een negatieve test, dan ga ik er niet meer vanui dat hij positief word. Had ik allang een licht streepje moeten zien.

Heel vroeg testen zoals emma heeft gedaan, vind ik weer anders. Dat kan inderdaad nog positief worden.

Maar inderdaad leuk om te lezen dat mensen er verschillend over denken.

Hoe is het met jou nu?
Waar zit de any-key?
Wondertje, dit valt me tegen van Rijnstate: van die sms. Ik ben over het algemeen zeer tevreden, maar hier wordt je mee benadeeld, zeker als het duurder wordt.

Wat je zegt over de prijsverhoging herken ik. Zal daar zelf ook niet over gaan klagen. Ik snap hun motivatie.

Wat betreft kansen IUI en KID, maakt dat nu echt zo'n verschil? Ligt het niet meer aan ons ei?
Waar zit de any-key?
Ik zit hier nog steeds te wachten op mijn menstruatie. Niet zo vreemd. Ik ben pas op dag 30 en soms is mijn cyclus wel 33 dagen. Maar ben een beetje op het verkeerde been gezet toen ik woensdag een lagere BT had en een spoortje bloed verloor. Dus ik wacht nog maar even af. (Wat anders?)

Maar wel vreselijk irritant dat ik nu niets kan plannen!

Normaal is zwanger worden dus al een les in loslaten en overgave, nu ook nog in mega-flexibiliteit! (Gelukkig slik ik daar pillen voor ).
En nog een keer een oproepje:

Wie geïnteresseerd is in de meet van april/mei kan me mailen op: vivayezka at hotmail punt nl.

(Svp zo snel mogelijk, want ik wil vandaag de datumprikker er uit gooien!).
Tessado, al enig zicht wanneer je eerste keer ziekenhuis zal zijn?
Waar zit de any-key?
Ik ben geïnteresseerd!
Waar zit de any-key?
Genoteerd!

Dan heb ik tot dusver:

Lizzy

Zoeter

Tammy

Emma

Houston

Tessado
Heb gemaild!
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Genoteerd!

Dan heb ik tot dusver:

Lizzy

Zoeter

Tammy

Emma

Houston

Tessado

Claude Fiolle

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven