Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Bedankt voor je toelichting. Nu snap ik jouw onrust ook beter.
Waar zit de any-key?
quote:tessado schreef op 25 maart 2013 @ 23:49:

Liz; je hebt nog even qua babykamer, gelukkig!!! Als je tips wilt...let me know!!

Enne telegraag was leuke uitdaging maar geen tijd helaas!!! Ooit..je mail dus wel in goede orde ontvangen!! Thanks!!! Had je wel teruggemaild, hoor!!

Wel teruggemaild? Kun je dat mailtje nog vinden? Ik heb namelijk niks in mijn mailbox gevonden hahah. Vond het al zo apart...

Hier ben ik aan het nachtbraken.. pfff zo irritant.

Heb net de afwasmachine ingepakt, aangezet. Straks nog maar ff de wc schrobben...tja.... en dan maar hopen dat de moeheid alsnog inzet :(
OMG! Lizzy!

Nog n beetje geslapen vannacht?
Emma, wat balen dat het niet is gelukt deze ronde. Maar denk inderdaad dat het je je niet teveel zorgen moet maken. Je weet in ieder geval dat je zwanger kan worden. FSH van 7,1 is best hoog volgens mij. Dacht bij mij zo 5 a 6 en daarover werd niet gezegd dat het slecht was.. maar wel naar mijn leeftijd.

Yezka 15 is natuurlijk wel super! Ik ga duimen! Blijf positief, heb gelezen dat je iedere ronde weer tegen jezelf moet zeggen "dit wordt hem". Hoe positiever je kijk hoe meer kans.

Vind dat deze 2 sites nuttige tips geven:

http://www.ivfmoeders.nl/ ... innesteling-te-bevorderen

http://www.babybytes.nl/vip-blog/Menekse/1287785724
Hé, bedankt Wondertje! Ik weet niet wat de wetenschappelijke waarde is van de informatie op die sites... Maar in dit stadium ben ik natuurlijk bereid alles te proberen!

En voor iedereen hier; ik kreeg laatst deze site:

www.slimmerzwanger.nl

Site van Erasmus en een zorgverzekeraar om kansen op een (gezonde) zwangerschap te vergroten.
Emma: hoe is het?
Waar zit de any-key?
Het gaat, Houston. Weet je wat het stomme is, ik ben er toch elke keer haast weer van overtuigd dat ik zwanger ben gezien mijn klachten. De volgende keer wil ik écht proberen er minder mee bezig te zijn (maar dat zeg ik elke keer ).

Ik wil heel graag eind mei/begin juni op vakantie. Er even uit. Probleem is dat vriendinnen allemaal een man/vriend hebben.

Twee Jaar geleden ben ik voor het laatst op vakantie geweest met een singlereis (relaxvakantie naar Turkije) maar dat viel wat tegen.

Houston, jammer dat jullie andere toekomstverwachtingen hebben. En jullie wonen niet samen?

Interessante linkjes hebben jullie geplaatst hierboven. Vorige week een paar keer broccoli gegeten, dat zou goed zijn voor de innesteling. Het kwam haast mijn neus uit!
Je bent dus echt ongesteld geworden

Wat houdt je tegen om op vakantie te gaan. Of je slaat een keer over of je plant erom heen. Singlesvakantie zou ik niet zo snel doen, maar wat houdt je tege om alleen te gaan. Of we houden een extra lange meet

Dat van die broccoli zou ik volgende keer lekker laten. Geloof ik niet zo in. En bovendien, wie zegt dat we elke keer een bevrucht ei hebben dat zich niet innesteldip. Grotere kans dat we überhaupt niet bevrucht worden.

Hier: voel niks, alleen megaveel last van darmen. Zal stress zijn. Morgen tentamen
Waar zit de any-key?
Ai, minder goed nieuws hier voor een aantal. Sterkte daarmee!

Ik heb te horen gekregen dat ik in juni mag gaan beginnen!!

Yezka, kan je er van maken : start in juni '13

Helemaal blij.

V.w.b. de meet doe ik hetzelfde als de volgende keer. Prikken jullie maar een datum en ik kijk dan of ik kan. Ik zit toch in een andere fase van het traject, dus een heleboel dingen zijn nog niet op mij van toepassing.

Lizzy, nog wel een beetje geslapen? Dag doorgekomen?

CF, hoe is het nu met je moeder? Heb je het er nog met haar over gehad?

Jij hebt het op een gegeven moment toch gehad over vervoer? Of je een auto wilde aanschaffen? Maar dat dat niet handig was. Ik weet dat er standaards zijn voor op de fiets, waarin je de maxi-cosi kan bevestigen. Geen idee hoe stevig dat is, maar wellicht kan je daar naar kijken.

Succes weer allemaal! Ik wens jullie veel moed toe, om het allemaal vol te houden.

Had is deze al eens geplakt? Als je een kleine muzikale ondersteuning nodig hebt.
Succes met je tentamen morgen!! Ik heb na een inseminatie ook altijd last van mijn darmen.

Oh ja, dat vraag ik me ook altijd af. Waar het misgaat. Of het eitje uberhaupt wel wordt bevrucht. Maar ja, helaas kunnen we niet naar binnen kijken.

En in mijn eentje op vakantie is niks voor mij.
Gavia, fijn dat je in juni mag beginnen! Bijna dus.

Liz, waardeloos dat je niet zo goed slaapt. Hopelijk komende nachter beter!!
@misbella: oh, dus het begint nu ook bij jou op te schieten!!! Fijn!!

@Emma:

@Yezka: ja een uurtje later heb ik het maar weer geprobeerd en toen wel lekker vast geslapen. Maar ja... dan gaat de wekker ineens hahaha.

Ben benieuwd hoe het vannacht gaat, het is ook nog es volle maan haha!

@emma / vakantie: ik wilde eigenlijk rond mei naar Verona (Italië), maar ik heb het zelfde probleem. Ik durf nu eigenlijk ook niet te vliegen, ik vind dat altijd best wel eng en ik wil die stress niet doorgeven aan de baby. Ik zat toevallig vanavond al te googlen naar een leuke goedkope cruise van een dag of 4 ofzo. Gewoon lekker luieren en genieten. Maar ik heb nog geen leuke aanbieding voorbij zien komen. Ook op hispeed (was reclame) of er nog leuke bestemmingen zijn, etc.

Maar ja, ik moet natuurlijk ook van alles voor de baby in huis halen en da's ook niet gratis. Dus ik ben ook nog in dubio.
Word ik nou malende of zijn er berichten weg.
Waar zit de any-key?
Liz, als ik zover zwanger zou zijn als jij zou ik niet ver weg gaan (vliegen).

Houston, volgens mij zijn er geen berichten weg hoor. Gisteren was blijkbaar een rustig dagje.

Ik heb besloten nu nog 1 ronde te doen en daarna wil ik overleggen met de fertiliteitsarts.

Vannacht gedroomd dat ik een kind had, een meisje. Voor de eerste keer aan de borst, ging goed. Ik voelde me op-en-top moeder. Wordt wel even k*t wakker.

Ik moest nog aan jou denken, Yezka. Zou je niet liever 2 embryo's terug willen laten plaatsen? Ik zou dat zelf wel doen. Meer kans. Oke... ook grotere kans op een tweeling, maar liever 2 dan geen toch?
Emma: ik heb gisteravond nog een nieuw bericht van lizzy gezien.
Waar zit de any-key?
hahaha nee er zijn geen berichten weg. Houston, mijn andere berichtje stond op het zwangere forum (hou je mij in de gaten? whahah)

Het viel mij ook op dat er gisteren niets geschreven werd.

Emma, klote die dromen he? Wel mooi als je er middenin zit, maar als je dan wakker bent... maar dromen worden werkelijkheid hoor.. komt heus goed!!
Huh?

En nee, ik hou je niet in de gaten.

Waar zit de any-key?
Oh.. ik ben net naar de belastingadviseur geweest (nog net op tijd voor de aangifte) en die heeft een deel van de kosten voor het donorsperma teruggevraagd. Ik moest wel even over mijn gene heenstappen om hem het te vertellen, maar hij gaf geen krimp hahah. En nu krijg ik toch een gedeelte terug, dus mooi handig!!

Misschien ook handig voor jullie!
@lizzy, welke aftrekpost is dat dan?

Hier word ik malende, even tijd voor bezinning.

En een hypothetische vraag. Seks met happy end tijdens mogelijke innesteling geeft dat problemen. Als in baarmoeder trekt samen en bevrucht eitje schrikt zich rot en schiet los. Of kan zich niet innestelen omdat ma in de lampen hangt. Even voor de duidelijkheid: allemaal hypothetisch.

Waar zit de any-key?
Dames, kunnen jullie alsjeblieft de datumprikker invullen (indien je dit nog niet hebt gedaan, maar wel een verzoek hebt ontvangen)?

En Houston, ik mocht tot een paar dagen na de punctie geen seks hebben van de gyn. (Had ik ook geen enkele behoefte aan, trouwens!). Maar dat was omdat een punctie gewoon een behoorlijke ingreep is. Na de terugplaatsing is er niets over gezegd en bij mensen die gewoon seks hebben om een kind te maken wordt ook niet geadviseerd om na de eisprong een week rust te nemen. Dus ik denk dat het gewoon kan. Maar bij twijfel misschien toch het ziekenhuis bellen?
quote:Houston77007 schreef op 29 maart 2013 @ 10:15:

@lizzy, welke aftrekpost is dat dan?

Aftrekposten -> specifieke zorgkosten.

Bij vervoer reken ik ook 19 cent per km voor reiskosten van en naar het ziekenhuis.
Ik voel me net wat vrijer om het aan jullie te vragen, dan aan het ziekenhuis

En bedankt voor de belastingtip
Waar zit de any-key?
Volgens mij is in general een goede doorbloeding van je baarmoeder wel belangrijk.
Maar een eventueel net ingenesteld eitje schrikt zich dus niet de pleuris?

Naja, maak me waarschijnlijk weer druk om niks.
Waar zit de any-key?
Wat stel je toch een geweldige vragen Houston . Precies vragen waarvan ik het antwoord ook wil weten en ik durf dat ook niet te vragen in het ziekenhuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven