Gezondheid alle pijlers

Allergisch voor sla?

28-03-2013 13:29 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kan ik allergisch zijn voor sla? Als ik sla eet, watvoor sla dan ook, rauwkost, salade bij eten, maaltijdsalade alles....ik heb daarna diaree en de sla verteert ook niet eens...

Wat kan dit zijn?
Ik eet al zolang als ik mij kan herinneren niets rauw. Kan mijn spijsvertering niet handelen.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Bedoel je de groente sla, of bedoel je rauwe groente in het algemeen?
quote:ldp schreef op 28 maart 2013 @ 13:31:

Of bedoel je rauwe groente in het algemeen?Rauwe groente is toch geen SLA?
Nee bedoel echt sla: rucola, veldsla, botersla, gemengde sla, ijsbergsla....komt er eruit zoals het erin ging
Kauw je wel goed?

Maar onverteerd eten is iets anders dan allergie.
Je bent zelf een theepot
quote:Truffelmaffia schreef op 28 maart 2013 @ 13:34:

[...]

Rauwe groente is toch geen SLA?

Zit je nou tegen mij zo lekker te facepalmen?

Ik vraag gewoon of TO haar vraag iets kan verduidelijken. Ze schrijft namelijk:'wat voor sla dan ook, rauwkost, salade bij eten, maaltijdsalade alles..'. Dat klinkt voor mij alsof ze meer een probleem heeft met rauwe groente dan puur met sla.

Ik weet niet hoe het bij jou is, maar bij mij bestaat een bakje rauwkost of een maaltijdsalade niet alleen uit sla.
Ja ik kauw wel goed....

En ik weet niet of ik het met rauwe groente heb want dat eet ik wel weinig....alleen rauwe andijvie....

Het is meer echt de sla, zo'n maalijdsalade van de AH ofso, of een salade die je bij de maaltijd soms eet of zon salade van de McDonalds ofso.....

Ik vind namelijk zon maaltijdsalade wel eens lekker voor lunch maar ik krijg 2 uur later dus een rommelige maag en dan krijg ik diarree....
Kan hoor, ik heb het ook bij bepaalde soorten fruit, slijmvliezen n mond zwellen op, oren gaan jeuken en krijg zere maag
Ja, ben er 1 keer echt 2 dagen ziek van geweest :-/
Het is dus bij de kant en klaar salades? Of ook met eigengemaakte salades?

Het kan aan de ingredienten in die kant en klaar salades liggen.
Eigengemaakte ook.....soms maak ik wel eens een salade bij het eten....zelfde verhaal.

Mijn moeder zegt net dat het aan nitriet kan liggen ofso?
Sla is een composiet. Voor composieten kan je allergisch zijn. Hier vind je betrouwbare informatie, herken je er misschien wat in?

http://www.huidarts.info/documents/?v=2&id=54
en als je zelf een salade maakt van komkommer of tomaatjes?

en bij fruit als druiven toevallig?

(misschien heeft het met bestrijdingsmiddelen te maken.... altijd goed wassen hoor)
Lorem Ipsum
Misschien eet jij verkeerde sla?

Ja kan. Dat ben je waarschijnlijk allergisch voor nitriet (of was het nitraat?), dat zit vooral in groene bladgroenten die uit de kas komen, heb ik begrepen.
.
@GiuliettaCapuletti : Nee, ik herken mezelf hier niet in, ik heb geen eczeem. Ik heb buikkrampen en diaree.

@turquasi : Ik heb het niet bij fruit, komkommer en/of tomaatjes. Die eet ik soms wel eens los, nergens last van....

@2Italy2 : Wat is verkeerde sla? Alstie er zo uit ziet eet ik hem niet haha

@impala : Ik heb het even opgezocht en ik denk dat het daarmee te maken zou kunnen hebben. http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/nitriet.aspx

Als ik een pasta maak met verse bladspinazie heb ik er ook last van, ik dacht misschien dat het door de spekjes kwam?! Als ik diepvries spinazie eet heb ik er al minder last van.

Ik ga eens goed bijhouden wanneer ik het krijg en wat ik da heb gegeten.

Het viel mij namelijk wel op dat ik het vooral heb (het ergste dan) als ik een maaltijdsalade op heb. (zo'n verpakte van de AH, Jumbo of welke supermarkt dan ook)
Dit is de goede sla.

Oh ja, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik daar niet echt naar kijk...ik ga naar de supermarkt en koop sla....blijkbaar is dat niet goed dan wehaha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven