Gezondheid alle pijlers

Minder koolhydraten -> ontlasting als stopverf

27-03-2013 09:25 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry alvast voor het vieze onderwerp. Ik heb gegoogled, maar ben eigenlijk op zoek naar ervaringsverhalen.

Sinds 2 maanden ben ik minder koolhydraten als in brood, rijst, pasta en aardappelen aan het eten. Ook ben ik helemaal gestopt met suiker (koekjes, koken uit zakjes enz.) ik ben hierdoor ruim 8 kilo afgevallen en voel me eigenlijk heel goed. Toen ik nog gewoon koolhydraten at, had ik eigenlijk de hele dag door honger. Vooral na het eten had ik enorme onbedwingbare trek en ik had ook regelmatig last van eetbuien. Nu ik zo anders eet is dit helemaal verdwenen.

Ik ben veel meer groenten en zuivel, iets meer vlees en eiwitten in de vorm van eiwitshake na het sporten gaan eten. Ik eet heel lekker en veel, voel me er ook echt beter bij.

Maar, sinds ik op deze manier eet, is mijn ontlasting ook toaal veranderd. Ik ging altijd vrijwel dagelijks en het zag er prima uit. Tegenwoordig ga ik om de dag en is mijn ontlasting zeer licht van kleur. Vanmorgen was het echt bijna wit, ik schrok ervan! Ik heb verder geen klachten, geen buikpijn o.i.d. Op internet lees ik dat problemen met de lever of galblaas deze kleur ontlasting kunnen veroorzaken, maar zou dit dan kunnen komen door mijn nieuwe eetpatroon?

Ik zou natuurlijk naar de huisarts kunnen gaan, maar omdat ik me verder helemaal prima voel, wilde ik het eerst hier eens vragen.
Dom. Heel dom.

Natuurlijk ga je niet voor elk wissewasje naar de huisarts.

Maar dit is een hele specifieke klacht die niet zomaar ontstaat en waarbij het devies duidelijk is: ga naar de huisarts.

Zelfs een dokter zegt dat hier. En dan ga jij een beetje eigenwijs doen.

Maar goed, je zal het wel overleven tot maandag dinsdag.
.
Sorry, maar ik vind het niet zo slim van je, dit is namelijk geen wissewasje. Denk er nog even goed over.

Sterkte!
Door plotseling veranderen van het dieet kan inderdaad invloed hebben op ontlasting. Je lichaam moet natuurlijk wennen aan de plotselinge verandering. Misschien eet je nu wel iets vetter dan voorheen?

Poep dat grijs of wit is als stopverf komt vaak door galstenen. Misschien zijn het maar kleintjes. Waarschijnlijk kan je in het ziekenhuis makkelijk een echo laten maken. Dan zien ze het gelijk.
TO dit vind ik ook dom....

Nogmaals denk ik ook dat het met je dieet te maken heeft

maar ik (en de rest hier) ben geen dokter.

Ik vind dat je dit niet onder ieder wissewasje kan rekenen, je weet namelijk niet zeker wat het is.
Als ik jou was zou ik niet het weekend er overheen laten gaan. Je wil toch liever nu naar je eigen huisarts, dan op zondagochtend/paasmaandag naar de huisartsenpost..
Zeg maar Spijker.
Dames, bedankt voor de adviezen. Ik weet dat ik heel koppig ben, dus ik ben niet naar de huisarts gegaan. Ik ben deze week 2x naar de toilet geweest en de eerste keer was mijn ontlasting lichtbruin en de 2de keer gewoon van kleur. Mijn buik is sowieso wel van slag, want ik heb veel buikpijn en rommelende darmen. Ik was erg geschrokken van die spierwitte ontlasting, maar het lijkt nu weer ok. Zodra ik weer last krijg, of als mijn klachten nog langer aanhouden, ga ik langs de huisarts. Ik gooi het voor nu even op een buikgriepje of de verandering van eetpatroon.

je hebt buikpijn en stopverf ontlasting? dat duidt op een gal/ leverprobleem en daar moet je altijd mee naar de huisarts.
een buikgriep of voedsel maakt je ontlasting niet wit. Witte ontlasting betekent dat er geen billirubine in zit. m.a.w. er is geen galvloeistof.
ik kan niet geloven dat je daar niet mee naar een dokter gaat, ik zie dat het hier ook al tegen je gezegd is.
Onvoorstelbaar dit.

Met dit soort klachten moet je acuut naar een arts, onvoorstelbaar dat je daar nog niet geweest bent, TO. Hoe belangrijk is die eigenwijsheid voor je? Belangrijk genoeg om er dood voor te gaan? Om er onherstelbare schade voor op te lopen?

Als het antwoord "nee" is, laat je dan alsnog zo spoedig mogelijk onderzoeken. Met je organen moet je voorzichtig zijn, niet naar een arts gaan met zulke klachten kan neerkomen op spelen met je leven.

Maar als jij wel liever eigenwijs bent: zelf weten. Niet zeggen dat we niet gewaarschuwd hebben.
Inderdaad zeg, wat ben jij koppig. Maar niet op de juiste manier, je neemt bloedserieuze klachten gewoon niet serieus.

Ga alsnog naar de dokter alsjeblieft. Wees niet zo eigenwijs.
Wij lopen met onze dochter in het ziekenhuis voor o.a. ontlastingsproblemen. Meerdere keren hebben wij gehoord: bij zwarte of witte/stopverfkleurige ontlasting: direct (direct!!!) de huisarts bellen. Dat zijn namelijk de twee duidelijkste tekenen dat er iets niet goed zit. Ik snap werkelijk waar niet dat je zo onzorgvuldig met je eigen lichaam omgaat.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Chryssa, niet alleen de duidelijkste tekenen, maar witte ontlasting is ook het finale teken dat er iets niet goed zit. Dat de ontlasting van TO nu niet meer wit is, wil dus niet zeggen dat er "dus" niets meer aan de hand is.

Vergelijk het met nieren: als je helemaal niet meer plast, dan werken je nieren totaal niet meer. Als je daarna weer een beetje gaat plassen, wil dat niet zeggen dat je nieren het weer perfect doen en dat je niet meer naar de dokter hoeft.

Ook nu blijft het voor TO belangrijk om zo spoedig mogelijk een arts te zien, om na te gaan wat er mis is gegaan en of en hoe voorkomen kan worden dat er verdere schade ontstaat.
Jullie reacties hebben me wel een beetje laten schrikken! Dus ik ben vanmorgen toch maar even langs mijn huisarts geweest. Zij gaf aan dat het waarschijnlijk niets ernstigs is aangezien mijn ontlasting nu weer normaal is, maar voor de zekerheid moet ik vanmiddag toch even bloed laten prikken. Ze heeft mijn buik ook gevoeld, maar hier kwam niets speciaals uit. Ze zegt dat het inderdaad niet goed is als mijn ontlasting echt totaal geen kleur heeft, daarom even bloedprikken. Maar zij vermoedt dat mijn ontlasting niet wit, maar erg licht van kleur was, dit kan door wisseling van eetpatroon of een buikgriepje. Ik heb een potje meegekregen, zodra ik weer witte ontlasting heb, moet ik een beetje hiervan in het potje scheppen (bah) en langsbrengen.
Fijn Miepjes!
Goed zo!

Zoals hier al meer gezegd is, met zoiets gewoon naar de huisarts gaan. Die snapt ook wel als je dit soort klachten hebt dat je langskomt hoor!
Goed zo Miepjes! Blij dat je eigenwijsheid toch minder belangrijk bleek dan je gezondheid.

Echt hoor, met je gezondheid kun je niet voorzichtig genoeg zijn. (Ik weet er alles van en ja, ik ben ook eigenwijs, maar dus niet op dit soort punten.)
Fijn om te horen dat je bent gegaan. En gelukkig duidt het nu niet op wat ergs. Je bent nu in ieder geval wel geinstrueerd voor een eventuele volgende keer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven