Kat natgegooid.

28-03-2013 18:35 334 berichten
Wij hebbe 2 katten (Maine coons) en ze gaan altijd naar buiten. Een blijft altijd in de tuin en de ander gaat de hort op. Nu laat ik ze net weer binnen en de kat die de hort op gaat is he-le-maal nat. Maar ook echt zeiknat. Was geen kat van over.

Nu sneeuwt het hier wel iets, maar niet dat je er zeiknat van wordt. Er is hier ook geen slootje of vijver in de buurt waar hij in kan zijn gevallen.

Dus mijn theorie is dat hij vast ergens niet in de tuin mocht zijn en is natgegooid.

Nu vind ik het prima als ze mijn kat niet in de tuin willen hebben. Vorige zomer heeft hij ook wel eens een tuinslang op zich gericht gekregen. Maar dan is het nog warm.

Het vriest nu gewoon! Is het raar dat ik dit toch wel erg sneu vind?

Hoe zien jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 28 maart 2013 @ 18:41:

[...]

Daar graven ze gewoon een kuiltje voor hoor, heeft niemand last van.

Waarom sluit jij toch steeds je oren en ogen voor het feit dat mensen last hebben van andermans katten.

Door net te doen alsof het probleem niet bestaat is het probleem nog niet weg.

Wat denk je nu dat al die mensen die hier zeggen dat ze er last van hebben zitten te liegen? Dat ze het maar verzinnen om de katteneigenaren te pesten?
Miekkie, dan moet je wel weten van wie de katten zijn.
quote:Miekkie schreef op 28 maart 2013 @ 18:46:

Die kat kan er weinig aan doenDe kat kan er inderdaad weinig aan doen. Maar jij wel! Ik snap nog steeds niet dat mensen HUISdieren, oftewel een kat, nemen om ze daarna naar buiten te gooien zodat ze de hele dag andere mensen hun tuin kunnen gebruiken als uitlaatplaats. Daar hebben ze nou de kattebak voor uitgevonden, niet de tuin van de buren. En ik vind katten echt leuke beesten, maar hou ze gewoon binnen.
quote:SeptemberGirl schreef op 28 maart 2013 @ 18:41:

[...]

Daar graven ze gewoon een kuiltje voor hoor, heeft niemand last van.

Dan zijn de katten hier niet goed opgevoed zeker, geen kuiltjes wel veel kattenpoep en stankoverlast.

Zelfs al zouden ze wel een kuiltje graven dan nog is het erg vervelend om er in te grijpen bij het tuinieren.
Dat weten ze. Uitgelegd dat het Maine coons zijn, enz.
Ik weet niet van wie alle loslopende katten hier in de buurt zijn hoor.

Ik vind het soms gewoon asociaal dat ik de zandbak van kind eerst moet leegscheppen alsof het een grote kattenbak is. Houd je dieren lekker in je eigen tuin, dat doe ik ook.
TO: "help, ik heb een natte poes"
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:rosanna08 schreef op 28 maart 2013 @ 18:43:

[...]

ja en daar grijp je dan lekker in als je in de tuin werkt

He getsie ja.

Net zo vies als hondendrollen dus.
quote:Miekkie schreef op 28 maart 2013 @ 18:54:

Dat weten ze. Uitgelegd dat het Maine coons zijn, enz.alsof iedereen weet hoe die eruit zien..........
quote:Miekkie schreef op 28 maart 2013 @ 18:54:

Dat weten ze. Uitgelegd dat het Maine coons zijn, enz.

Dan weet je nu wat je te doen staat.!

Zorgen dat die katten je tuin niet meer uit kunnen of ze binnen houden.
Hahahaha donkeyshot, niet zomaar nat...zeiknat
quote:SeptemberGirl schreef op 28 maart 2013 @ 18:55:

[...]

He getsie ja.

Net zo vies als hondendrollen dus.Er heeft anders nog nooit een hond van iemand anders in mijn tuin gelopen.
Ja dat weten ze, onze kat zit altijd op ons tuinhuisje en hem aangewezen welke het is. Ze weten echt wel van wie die kat is.
quote:sugarmiss schreef op 28 maart 2013 @ 18:57:

[...]

Er heeft anders nog nooit een hond van iemand anders in mijn tuin gelopen.inderdaad, en er is nog nooit iemand in de poep van mijn hond gestapt en er al helemaal niet in gegrepen, simpel omdat ik het opruim als hij poept.
quote:Miekkie schreef op 28 maart 2013 @ 18:57:

Ja dat weten ze, onze kat zit altijd op ons tuinhuisje en hem aangewezen welke het is. Ze weten echt wel van wie die kat is.

Wat al eerder is gezegd.. dan weet je nu dus dat er duidelijk wel mensen zijn die last van je kat hebben. Dus of je tuin goed afsluiten of je kat(ten) binnen houden.

Een vriendin van me.. had gewoon over haar hele terras een soort voillere gemaakt, katten konden naar buiten, maar bleven wel op haar eigen terrein. Heel erg netjes dus.
quote:SeptemberGirl schreef op 28 maart 2013 @ 18:55:

[...]

He getsie ja.

Net zo vies als hondendrollen dus.Gek genoeg vind ik die nou nooit in mijn tuin.
Wij hebben drie katten, waarvan er 2 naar buiten gaan (de derde is nog iets te jong). Als er een met een nat pak thuis komt, is dat lullig, maar het enige wat ik dan denk is dat ie dus kennelijk ergens is geweest waar ie niet had moeten zijn. Jammer maar helaas. Met een beetje geluk heeft ie geleerd dat ie daar dus niet moet zijn.
quote:sugarmiss schreef op 28 maart 2013 @ 18:51:

[...]

Waarom sluit jij toch steeds je oren en ogen voor het feit dat mensen last hebben van andermans katten.

Door net te doen alsof het probleem niet bestaat is het probleem nog niet weg.

Wat denk je nu dat al die mensen die hier zeggen dat ze er last van hebben zitten te liegen? Dat ze het maar verzinnen om de katteneigenaren te pesten?Je wordt hier zowat verketterd als je aangeeft aan kat te hebben! Ik heb nooit overlast van katten! Van honden des te meer, die blaffen en springen tegen je op en kunnen zelfs bijten, plassen overal tegenaan en laten overal grote stinkende hondendrollen achter. Daarbij vergeleken is een begraven kattenkeuteltje niks.
Weet je echt zeker dat er nergens een vijver is? Als de kat helemaal zeiknat was, dan kan dat bijna niet door natgooien gebeurd zijn. Dan blijven er altijd delen droog.

Ik zou er bijna iets onder verwedden dat de kat toch ergens in gevallen is. Hoe ruikt de kat?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Hebben jullie geen katteluik zodat je kletsnatte kat naar binnen kan, de warmte in? Dan heb je ook zelf een aandeel in zijn misere.

En ja, ik vind het zielig voor je kat. Kletsnat gooien met deze temperaturen vind ik not done.

Hou je kat de komende dagen maar even binnen om te zien of hij er niet ziek van wordt.
alleen op gelezen dus puur als reaktie op to...

Ik vind dat zielig voor een kat en zal het persoonlijk ook niet snel doen, maar helaas zijn er veel mensen die een hekel hebben aan katten en die doen dat dus wel. Je kunt er een eindeloze discussie over gaan voeren maar dat lost niks op.

Lekker warm laten worden en een beetje vertroetelen, dan komt het vast wel goed met kat.
Kan je een kattenbak bij jou in de tuin zetten, en zorgen dat de poezen daar hun behoefte doen?
quote:SeptemberGirl schreef op 28 maart 2013 @ 19:01:

[...]

Je wordt hier zowat verketterd als je aangeeft aan kat te hebben! Ik heb nooit overlast van katten! Van honden des te meer, die blaffen en springen tegen je op en kunnen zelfs bijten, plassen overal tegenaan en laten overal grote stinkende hondendrollen achter. Daarbij vergeleken is een begraven kattenkeuteltje niks.

Hondenpoep vind ik inderdaad ook smerig, vooral als mensen hun hond uitlaten in de speeltuin of op de stoep.

Ik verketter niemand voor het houden van huisdieren, maar zorg dan dat anderen niet jouw rotzooi moeten opruimen.

Heb zelf trouwens ook een kat die niemand tot last is.
Misschien heeft iemand een oude badkuip buitenstaan die volgelopen is, en gleed kat van de rand. Kan ook zijn dat je kat veel verder zwerft dan jij denkt.

Echt, zo maar je buren beschuldigen zonder dat je het zeker weet, zou ik niet doen.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:meryan schreef op 28 maart 2013 @ 18:59:

[...]

Gek genoeg vind ik die nou nooit in mijn tuin.

Wij wel. In onze voortuin notabene. En bij de 2 huizen naast ons gebeurt het ook (grastuinen).

Net zoals er kinderen door het grind fietsen, de postbode de kortste route neemt voor ons raam langs en pubers het leuk vinden het grind weg te schoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven