Kat natgegooid.

28-03-2013 18:35 334 berichten
Wij hebbe 2 katten (Maine coons) en ze gaan altijd naar buiten. Een blijft altijd in de tuin en de ander gaat de hort op. Nu laat ik ze net weer binnen en de kat die de hort op gaat is he-le-maal nat. Maar ook echt zeiknat. Was geen kat van over.

Nu sneeuwt het hier wel iets, maar niet dat je er zeiknat van wordt. Er is hier ook geen slootje of vijver in de buurt waar hij in kan zijn gevallen.

Dus mijn theorie is dat hij vast ergens niet in de tuin mocht zijn en is natgegooid.

Nu vind ik het prima als ze mijn kat niet in de tuin willen hebben. Vorige zomer heeft hij ook wel eens een tuinslang op zich gericht gekregen. Maar dan is het nog warm.

Het vriest nu gewoon! Is het raar dat ik dit toch wel erg sneu vind?

Hoe zien jullie dat?
quote:SeptemberGirl schreef op 28 maart 2013 @ 19:01:

[...]

Je wordt hier zowat verketterd als je aangeeft aan kat te hebben! Ik heb nooit overlast van katten! Van honden des te meer, die blaffen en springen tegen je op en kunnen zelfs bijten, plassen overal tegenaan en laten overal grote stinkende hondendrollen achter. Daarbij vergeleken is een begraven kattenkeuteltje niks.Je vindt het zelf vervelend dat katteneigenaren worden verketterd en nu doe je hetzelfde met hondeneigenaren.
Ik betwijfel of mijn kat poept in andere tuinen. Hij is nooit langer dan een half uur weg en als hij terug komt rent hij naar de Kattenbak. Maar goed, dat zegt niets. Hij kan in de tussentijd alles volpoepen natuurlijk.

En mensen zullen hem wel niet voor niets wegjagen.

Het is misschien inderdaad voorbarig om de buren de schuld te geven, dat klopt.

Als hij bij een sloot wil komen dan moet hij eerst een drukke weg over en dat durft hij niet. Maar ik weet ook niet wat iedereen in de tuin heeft staa .
De kat ruikt naar natte kat haha.

Ik kan niet echt een beduidend geurtje ontdekken.

Geen typische sloot of vijver geur. Maar zou dus wel een bak water in de tuin bij iemand kunnen zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
Het kan erg vervelend zijn om een kat te hebben rondhangen in je tuin. Niet alleen voor de ontlasting maar ook voor evt vissen in een vijver of een hond achter het raam die wild wordt door het zien van een kat.

Het zal wel niet de eerste keer geweest zijn. Mss zielig omdat het koud is, maar je moet toch wat als je het zat bent!
Mijn tuin is afgezet met een stuk gaas van 30 cm dat in een hoek van 45 graden naar binnen klapt. Geen vieze piskatten van een ander erin die mijn katten over de rooie maken en in huis laten plassen van frustratie, geen vieze piskatten van mijzelf in de tuin van iemand anders.

IK kies voor katten, de buren NIET.

Als je dus je kat wilt beschermen tegen maatregelen die anderen nemen op HUN terrein met JOUW eigendom wat daar dus niet thuis hoort, dan moet je je kat in de tuin zien te houden.

Plus de gemiddelde maine coon fokker zou er ook niet content mee zijn als je een coon zou laten buitenlopen. Kattenaids, ongewenste nestjes, jatpraktijken... Mijn Ragdoll heeft zelfs in zijn contract dat hij niet los op straat mag, wie weet wie er mee aan de haal gaat, moet er niet aan denken!
quote:SeptemberGirl schreef op 28 maart 2013 @ 18:41:

[...]

Daar graven ze gewoon een kuiltje voor hoor, heeft niemand last van.

Klopt van dat kuiltje graven, maar helaas hebben wij verhoogde borders. Katten krijgen de grond+plantjes er wel uit maar niet meer terug in. Dus hoezo? Geen last?

En ik wou dat ik zo goed kon mikken als de watergooier uit de openingspost. Er is een kat hier in de buurt die elke keer tegen mijn fietstassen sproeit als ik mijn fiets even in de voortuin laat staan. Tassen stinken nu naar kat. Getver, vorig jaar al nieuwe gekocht omdat ze zo stonken en nu dus alweer stinkende tassen. Kat is niet van directe buren ik weet niet van wie wel, draagt wel een bandje is dus geen wilde kat. Dus geen idee hoe dit op te lossen.
Hmm, zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken. Ik ben van huis uit gewend dat katten buiten zijn en loslopen. Maar niet zo over nagedacht wat ze dan allemaal uitvreten. Ook geen last van gehad omdat onze katten andere katten waarschijnlijk wegjoegen.

Maar ik snap nu wel heel goed dat mensen er last van kunnen ondervinden.

Dus dit is ook wel weer een eye opener.

Hoewel ik het toch lastig vind om katten te beperken. Voor mijn gevoel hoort het niet zo, maar verstandelijk snap ik het wel
quote:Miekkie schreef op 28 maart 2013 @ 19:27:

Hmm, zo had ik het eigenlijk nog niet bekeken. Ik ben van huis uit gewend dat katten buiten zijn en loslopen. Maar niet zo over nagedacht wat ze dan allemaal uitvreten. Ook geen last van gehad omdat onze katten andere katten waarschijnlijk wegjoegen.

Maar ik snap nu wel heel goed dat mensen er last van kunnen ondervinden.

Dus dit is ook wel weer een eye opener.

Hoewel ik het toch lastig vind om katten te beperken. Voor mijn gevoel hoort het niet zo, maar verstandelijk snap ik het welIk wil je gewoon even een complimentje geven voor je reactie. Dat je gewoon echt nadenkt.. en gewoon fair bent.. + 1
Sneu idd met deze kou maar wel grotendeels jou schuld.

Ik wil ook geen katten in mn tuin en als ik er een zie en de emmer water staat dichterbij dan de plantenspuit dan weet ik wat ik pak. Ik wil geen kat in mn sierborder en al helemaal niet in mn kruidentuin of tussen mn groenten. Hoe smerig is het al je kat ff 'een kuiltje graaft' tussen je net gezaaide spinasie of raapstelen. Lekker
Been there, done that, got the T-shirt.
absoluut, compliment voor die reactie!

Mijn katten vinden het geweldig in de tuin. Ik heb bijvoorbeeld veilingkisten, een holle boomstam en een kijkgat bij de schutting, zodat mijn kleine tijgers wel lekker op avontuur kunnen.
Jouw kat zal iemand op de een of andere manier geirriteerd hebben. Mensen praten nu over kattenpoep, maar mogelijk doet jouw kat dat in iemands moestuin of zandbak.

Mogelijk gaat het daar helemaal niet om, maar dringt jouw kat ergens bij iemand binnen. Of gaat hij op de motorkap van iemands auto liggen, of hij belaagt diens vogels in de voliere of weet ik veel meer.

Als je het zielig vind dat jouw kat natgegooid wordt, moet je dat in het vervolg gewoon voorkomen. Niet andere mensen iets verwijten, want de oorzaak ligt bij jezelf. Jíj bent verantwoordelijk, jíj moet jouw dier beschermen want als het goed is ken jij de gevaren.

Je kunt je tuin toch afrasteren?
Jacjes: dank je.
Tof dat je er over denkt Miekkie. Pluim!
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:jacjes schreef op 28 maart 2013 @ 19:31:

[...]

Ik wil je gewoon even een complimentje geven voor je reactie. Dat je gewoon echt nadenkt.. en gewoon fair bent.. + 1

Eens!

Beter dan zoveel mensen die het maar blijven wegwuiven dat andere mensen gewoon last hebben van hun katten! As ik er 1 in mijn tuin aantref dan krijgt ie ook een emmer water over zich heen al vriest het 20 graden!
quote:Miekkie schreef op 28 maart 2013 @ 19:27:

Hoewel ik het toch lastig vind om katten te beperken. Voor mijn gevoel hoort het niet zo, maar verstandelijk snap ik het wel

Als je rekening wilt houden met anderen, houdt dit meestal in dat je je eigen vrijheid (of hetgeen je liefhebt) moet beperken. En dat is niet leuk. Het voelt niet goed om je huisdier zijn vrijheid af te nemen. Heel begrijpelijk. Maar daar tegenover staat dat je veiligheid biedt en bescherming.

We leven klein behuisd en op zéér korte afstanden. Nederland is feitelijk te vol, er wonen te veel mensen op te weinig plaats. Dit heeft gevolgen, niet alleen voor mensen, maar nog meer voor dieren.

Ik heb ook het gevoel dat met de toename van de bevolking de tolerantie afgenomen is.
quote:SeptemberGirl schreef op 28 maart 2013 @ 18:55:

[...]

He getsie ja.

Net zo vies als hondendrollen dus. zeg ik dan ergens dat dat niet zo is? Het boeit me niet wat voor dier het is, ik wil helemaal niet in drollen grijpen
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

[...]

Ik wil je gewoon even een complimentje geven voor je reactie. Dat je gewoon echt nadenkt.. en gewoon fair bent.. + 1Eens!!!
Ik vind katten schatjes. Echt. Maar ze hebben flink wat nare eigenschappen. Zo stinkt onze achterdeur continue naar kattenpis. Moet ik van de zomer maar weer hopen dat de halen die getrokken worden in mijn tuinkussens terug te stoppen zijn, moet ik van de zomer de deuren dicht houden omdat ze anders binnen zitten en moet ik ons mini-moestuintje goed in de gaten houden omdat anders de groenten er uit gegraven worden. En dat allemaal omdat er hier wel 15 katten rondlopen. We wonen op een doorlooproute. En weet je, ik zou sommige katten best willen aanhalen, maar doe het niet omdat ik niet wil dat ze denken dat ze welkom zijn.
Niet alleen voor anderen, maar ook voor je eigen kat trouwens:

Diefstal

kattenhaters

gezondheid (elders nog een ander soort voer gaan eten, kattenziektes)

auto's

...

Het hoeft niet altijd om poepen in de tuin te gaan, ik word gek van de kater van de buurvrouw, die is niet gecastreerd en sproeit tegen de schutting, mijn katten worden daar helemaal lam van en gaan ook sproeien. Vind ik erg jammer, maar ze zegt geen geld te hebben voor castratie... Als hij nu maar niet ziek word, dat kost veel meer dan een castratie...
quote:rosanna08 schreef op 28 maart 2013 @ 19:39:

[...]

zeg ik dan ergens dat dat niet zo is? Het boeit me niet wat voor dier het is, ik wil helemaal niet in drollen grijpen Idd. Getsie. Daar moet ik ook alert op zijn, want zoonlief zit in de fase dat hij alles in zijn mond stopt. Heb laatst al kunnen voorkomen dat er een takje zijn mond in ging. Daarbij, vorig jaar mocht ik lekker kattenstront van de schoentjes schrapen die verdorie in mijn tuin lag. Dat heb ik nu nooit met hondenpoep of vogelpoep.

[...]

Ik wil je gewoon even een complimentje geven voor je reactie. Dat je gewoon echt nadenkt.. en gewoon fair bent.. + 1+ 1
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:jacjes schreef op 28 maart 2013 @ 18:52:

[...]

De kat kan er inderdaad weinig aan doen. Maar jij wel! Ik snap nog steeds niet dat mensen HUISdieren, oftewel een kat, nemen om ze daarna naar buiten te gooien zodat ze de hele dag andere mensen hun tuin kunnen gebruiken als uitlaatplaats. Daar hebben ze nou de kattebak voor uitgevonden, niet de tuin van de buren. En ik vind katten echt leuke beesten, maar hou ze gewoon binnen.Omdat wij nou eenmaal ooit hebben besloten die dieren huisdieren te noemen betekent nog steeds niet dat ze het beste gedijen ín huis natuurlijk.
Ik ken iemand die 15 katten heeft, waarvan het grootste gedeeld in huis woont.

Zij woont NIET in de bebouwde kom maar in buitengebied. De katten die niet binnen komen, kunnen voer eten in de schuur en daar overdekt wegkruipen.

Al haar katten zijn "geholpen". Want zij wil niet dat er nog meer katten komen. De katten die zij heeft zijn dieren die ze in het asiel niet meer geplaatst krijgen vanwege gezondheid, karakter of leeftijd.

Ze hebben veel grond om het huis en daarom komt het niet voor dat hun katten bij andere mensen op het erf komen.

En wat doen haar overburen? Die laten hun katten ongebreideld voortplanten en overal rondsjouwen. Pissen tegen andermans voordeur, het kattenvoer aldaar opvreten etc.

Mensen zonder moraal. Niet te geloven.

Maar dit overigens terzijde hoor. Ik wil maar aangeven dat zelfs kattenmensen lastig gevallen kunnen worden door andermans katten.
quote:loisnvt schreef op 28 maart 2013 @ 19:38:

[...]

Eens!

Beter dan zoveel mensen die het maar blijven wegwuiven dat andere mensen gewoon last hebben van hun katten! As ik er 1 in mijn tuin aantref dan krijgt ie ook een emmer water over zich heen al vriest het 20 graden!Mijn buren hebben een hond. Hij slaat bij het minste of geringste aan, en blaft dan een half uur aan een stuk. Moet ik daar dan ook een emmer water over kiepen, elke keer als ie weer een blaf-aanval heeft? Zou dat werken?
Ik vind eigenlijk dat de buren het nog wel netjes hebben opgelost, hoor. Ze hebben het dier geen pijn gedaan, niet vergiftigd of wat dan ook. Zo'n kat kan heus wel tegen een stootje. Hij had ook nat kunnen worden door wat anders, dan had je hem maar gewoon binnen moeten houden. Ik zou haast zeggen; eigen schuld, dikke bult.

Ik heb ook een enorme hekel aan kattenstront in mijn tuin, bah! En als je net de boel een beetje netjes geharkt hebt, hebben ze je hele tuin weer omgespit. Nee, sorry, heb niks met katten....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven