Vaak pijn in zij
donderdag 28 maart 2013 om 16:27
Een vraag voor mijn dochter van 9. Ze heeft snel en vaak last van pijn in haar zij. Al langere tijd trouwens. We lopen elke dag een flink stuk ivm school, ze eet prima. Ze groeit erg snel en is een dun sprietje. Wat ik er zelf over heb kunnen vinden is dat het onschuldig is, naast natuurlijk vervelend. Maar ze heeft het zo vaak dat ik wil weten of er iets aan te doen valt. Ik vind het ook gek, kan me niet herinneren dat ik of vriendinnetjes er zo vaak last van hadden bij gewoon lopen.
Dus, iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Dus, iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
donderdag 28 maart 2013 om 16:54
Begrijp ik het goed dat ze pijn in haar zij heeft als jullie het stuk naar school lopen?
Wellicht loop je te snel voor haar, heeft ze een beetje moeite om het tempo bij te benen? Klinkt een beetje gek, maar toen ik het las bedacht ik me gelijk dat ik ook vaak moeite had mijn moeder bij te houden, haha.
Waarschijnlijk heeft ze daarvoor (voor school, en tussen de middag weer terug) ook nét gegeten, waardoor je snel steken krijgt.
Denk je dat het met haar 'conditie' te maken heeft zeg maar, of zijn het ander soort steken?
Wellicht loop je te snel voor haar, heeft ze een beetje moeite om het tempo bij te benen? Klinkt een beetje gek, maar toen ik het las bedacht ik me gelijk dat ik ook vaak moeite had mijn moeder bij te houden, haha.
Waarschijnlijk heeft ze daarvoor (voor school, en tussen de middag weer terug) ook nét gegeten, waardoor je snel steken krijgt.
Denk je dat het met haar 'conditie' te maken heeft zeg maar, of zijn het ander soort steken?
donderdag 28 maart 2013 om 17:06
Dat heb ik al gedaan Bloemetje toen we er voor iets anders waren. Die vond er verder niets raars aan.
En Jen, dat van dat eten zat ik ook te denken en heb daar een beetje mee lopen experimenteren in de vakanties maar leek niets uit te maken. Maar dat van dat tempo zou zomaar kunnen... (Facepalm moment haha). Ik loop normaal heel snel maar met haar vertraag ik al flink. En ze heeft lange benen. Misschien ga ik nog steeds te hard zonder het door te hebben, ga het proberen .
Ze heeft het met rennen ook erg maar dat had en heb ik zelf ook. Dus het is de meest logische verklaring. Helpt conditie opbouwen wat dit betreft? Ik haat rennen, oa hierdoor, en heb dus nooit doorgezet daarmee.
En Jen, dat van dat eten zat ik ook te denken en heb daar een beetje mee lopen experimenteren in de vakanties maar leek niets uit te maken. Maar dat van dat tempo zou zomaar kunnen... (Facepalm moment haha). Ik loop normaal heel snel maar met haar vertraag ik al flink. En ze heeft lange benen. Misschien ga ik nog steeds te hard zonder het door te hebben, ga het proberen .
Ze heeft het met rennen ook erg maar dat had en heb ik zelf ook. Dus het is de meest logische verklaring. Helpt conditie opbouwen wat dit betreft? Ik haat rennen, oa hierdoor, en heb dus nooit doorgezet daarmee.

donderdag 28 maart 2013 om 21:21
http://www.youtube.com/watch?v=yuvfHTaftLQ&sns=em
Bij 1 minuut 8 seconden, en dan niet zo eng ver naar achter buigen alsjeblieft
Ik heb sinds mijn hardlopen minder last van die steken, maar als ik een steek voel werkt dit goed..
Bij 1 minuut 8 seconden, en dan niet zo eng ver naar achter buigen alsjeblieft
Ik heb sinds mijn hardlopen minder last van die steken, maar als ik een steek voel werkt dit goed..
donderdag 28 maart 2013 om 21:41

donderdag 28 maart 2013 om 21:43
Doet ie het nu? Het filmpje heet yoga for beginners dus daar heb je niet zoveel aan
je reikt helemaal naar boven, en rekt je borst en buik, en daarna buig je een klein beetje naar achteren.
Op basis van je beschrijving lijkt het op de steek in mijn zij die ik voel, inderdaad mijn middenrif, maar kan natuurlijk ook wat anders zijn. Ik hoop in ieder geval dat het afneemt.

Op basis van je beschrijving lijkt het op de steek in mijn zij die ik voel, inderdaad mijn middenrif, maar kan natuurlijk ook wat anders zijn. Ik hoop in ieder geval dat het afneemt.
donderdag 28 maart 2013 om 21:53
Ja we kletsen idd veel tijdens het lopen... . Een tijdje terug heb ik haar laten proberen of diepe ademhaling naar de buik helpt, en dat helpt idd een beetje.
Het is ook echt een suf probleem om een drama van te maken maar ze is autistisch en pijn is één van de dingen waar ze heftig op reageert. (Om die reden weet ze nu al dat ze later geen kinderen wil .) En dan dat zo vaak, tis toch al zo'n rotpijn.
Het is ook echt een suf probleem om een drama van te maken maar ze is autistisch en pijn is één van de dingen waar ze heftig op reageert. (Om die reden weet ze nu al dat ze later geen kinderen wil .) En dan dat zo vaak, tis toch al zo'n rotpijn.