Kat natgegooid.

28-03-2013 18:35 334 berichten
Wij hebbe 2 katten (Maine coons) en ze gaan altijd naar buiten. Een blijft altijd in de tuin en de ander gaat de hort op. Nu laat ik ze net weer binnen en de kat die de hort op gaat is he-le-maal nat. Maar ook echt zeiknat. Was geen kat van over.

Nu sneeuwt het hier wel iets, maar niet dat je er zeiknat van wordt. Er is hier ook geen slootje of vijver in de buurt waar hij in kan zijn gevallen.

Dus mijn theorie is dat hij vast ergens niet in de tuin mocht zijn en is natgegooid.

Nu vind ik het prima als ze mijn kat niet in de tuin willen hebben. Vorige zomer heeft hij ook wel eens een tuinslang op zich gericht gekregen. Maar dan is het nog warm.

Het vriest nu gewoon! Is het raar dat ik dit toch wel erg sneu vind?

Hoe zien jullie dat?
als je niet wilt dat iemand jouw kat slecht behandeld dan moet je hem binnenhouden. Ik keur katten natgooien niet goed, maar het gebeurt en bleef het maar bij natgooien. Katten lopen een groot risico als ze los mogen lopen buiten
quote:SeptemberGirl schreef op 28 maart 2013 @ 23:08:

[...]

Klopt. Maar het geeft wel overlast. Net zoals kattenpoep en plas in je tuin.Zie je het verschil nu écht niet of wil je het niet zien?
quote:loisnvt schreef op 28 maart 2013 @ 23:12:

[...]

Zie je het verschil nu écht niet of wil je het niet zien?

Het gaat erom, dat een dier van een ander overlast geeft.

Stel.

Als ik nooit in mijn tuin werk, maal ik niet om kattenpoep van buurtkatten. Terwijl als ik op datzelfde moment met een migraine-aanval op bed lig, ik heel veel overlast ervaar van een constant blaffende hond.

Het is vervelend als een dier van anderen jou overlast bezorgd. En soms is een emmer water misschien wel een oplossing, maar vaak ook niet.
quote:Java schreef op 28 maart 2013 @ 20:49:

SeptemberGirl is van harte welkom om eens in mijn voortuintje te komen tuinieren. Bij het onkruid wieden en schoffelen kun je iedere keer een emmer vullen met kattendrollen. Vier buurkatten gebruiken mijn voortuintje dagelijks als kattenbak. Je begrijpt dat dat op maandbasis ontzettend aantikt. Kuiltje of niet.

Wat smerig, en vervelend!

Misschien kan je eens proberen een tijd flink wat saté-prikkers in je voortuin te steken, dan blijven ze misschien wel weg (punt omhoog).
En dit?

http://www.shop4home.nl/index.php?main_ ... x&cPath=92
Meestal ligt de oplossing gewoon in kennis maken met je buren en het geven en nemen issue bespreekbaar te maken.

Ik vind het aso om je katten in andermans tuin te laten kakken (en dat doen ze) als je verder niets met de buurt op hebt. Ik vind het ook aso om je over kattenstront druk te maken als de katteneigenaren duidelijk wel wat met de buurt op hebben en jij niet.

Dan pas je daar gewoon niet.
quote:SeptemberGirl schreef op 28 maart 2013 @ 23:16:

[...]

Het gaat erom, dat een dier van een ander overlast geeft.

Stel.

Als ik nooit in mijn tuin werk, maal ik niet om kattenpoep van buurtkatten. Terwijl als ik op datzelfde moment met een migraine-aanval op bed lig, ik heel veel overlast ervaar van een constant blaffende hond.

Het is vervelend als een dier van anderen jou overlast bezorgd. En soms is een emmer water misschien wel een oplossing, maar vaak ook niet.

Je hebt niet alleen last van kattenstront en pis als je in de tuin werkt! Weet je wel wat een stank het geeft als het warm weer is?

Maar goed, daar gaat het niet om. Ik merk dat je alle negatieve commentaren over katten wegwuift of goedpraat, dáár gaat het mij om. Het is sowieso nooit oké als andermans dieren overlast geven!
quote:loisnvt schreef op 28 maart 2013 @ 23:29:

[...]

Je hebt niet alleen last van kattenstront en pis als je in de tuin werkt! Weet je wel wat een stank het geeft als het warm weer is?

Maar goed, daar gaat het niet om. Ik merk dat je alle negatieve commentaren over katten wegwuift of goedpraat, dáár gaat het mij om. Het is sowieso nooit oké als andermans dieren overlast geven!Mooi dat we het eens zijn!
quote:loisnvt schreef op 28 maart 2013 @ 23:29:

[...]

Het is sowieso nooit oké als andermans dieren overlast geven!Gelul. Een van mijn buren vind het heerlijk om soms heel hard Ramstein op te zetten. Hou ik helemaal niet van, maar omdat hij mijn kat ok vindt, vind ik zijn Ramstein ook ok. Geven en nemen.
quote:SeptemberGirl schreef op 28 maart 2013 @ 20:36:

[...]

Maar da's dus niet nodig, want de meeste poezen begraven hun poepje netjes.

Nou, dat dacht ik dus niet! Ik zie hier geregeld kattenpoep liggen, hoor.

Er zijn genoeg middeltjes in de handel, maar water, tja, het is bekend dat katten er een hekel aan hebben. Ideaal dus. Je doet ze geen pijn, dus wat dat betreft is het een heel humaan middel.

Ach, en dat het koud is.... Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat zo'n beest het lekker gaat vinden, of zo. En hoe kouder die kat het heeft, hoe sneller hij naar huis rent.
Alle reacties Link kopieren
Structureel een ander overlast bezorgen vind ik nooit oké.

Incidenteel kan ik best hebben. Een feestje met harde muziek, een verbouwing. Prima, hoort erbij.

Maar elke dag iemands woongenot aantasten (in welke mate dan ook) gaat er bij mij niet in.
quote:neves schreef op 28 maart 2013 @ 23:38:

[...]

Nou, dat dacht ik dus niet! Ik zie hier geregeld kattenpoep liggen, hoor.

Er zijn genoeg middeltjes in de handel, maar water, tja, het is bekend dat katten er een hekel aan hebben. Ideaal dus. Je doet ze geen pijn, dus wat dat betreft is het een heel humaan middel.

Ach, en dat het koud is.... Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat zo'n beest het lekker gaat vinden, of zo. En hoe kouder die kat het heeft, hoe sneller hij naar huis rent.Zijn dat niet gewoon drolletjes van een chihuahua ofzo? Dat zijn ook zulke kleine.
quote:meryan schreef op 28 maart 2013 @ 23:40:

Structureel een ander overlast bezorgen vind ik nooit oké.

Incidenteel kan ik best hebben. Een feestje met harde muziek, een verbouwing. Prima, hoort erbij.

Maar elke dag iemands woongenot aantasten (in welke mate dan ook) gaat er bij mij niet in.Ondertussen zit ik al tijden met het geblaf van de hond van de buren..... een vogeltje dat langsvliegt, de postbode, een zuchtje wind, en hij staat weer zo'n 20 minuten te blaffen. Buren geven aan er niet zo veel aan te kunnen doen, tsja dan houdt het op, helaas voor mij.
ik heb geregeld katten en/of hondenpoep in mijn tuin en vind dat vervelend en goor.Ga maar eens je gras maaien ....voordat je het weet zit je maaier onder de poep.

ik ben zelf een kattenliefhebber en bezitter maar zo'n beetje water erover heen vind ik niet zo'n probleem hoor.Maine coon heeft toch enorme ondervacht...hoe komt hij dan door en doornat?

Misschien is ie in een waterton gedonderd......of een tuinvijver....

Ik vind niet dat je iemand op zijn vingers kan tikken die je kat nat gooit als de kat in hun tuin zit/ligt/jaagt.

Zou het zelf nooit doen maar heb er wel begrip voor....als je niet van katten houdt is die poep gewoon vervelend ( en als je wel van katten houdt ook trouwens maar dan jaag je ze gewoon weg)
Als je een hond uitlaat moet je de drollen in een zakje doen. Maar een kat kan gewoon overal schijten.

Voor een hond moet je belasting betalen,waarom voor een kat dan niet?
quote:SeptemberGirl schreef op 28 maart 2013 @ 23:42:

[...]

Zijn dat niet gewoon drolletjes van een chihuahua ofzo? Dat zijn ook zulke kleine.Nee, echt niet. Chihuahua's heb ik doorgaans ook niet in mijn achtertuin lopen.
quote:elninjoo schreef op 28 maart 2013 @ 18:45:

Ik heb 't in januari ook 'ns gedaan. Een pers die heel hardnekkig in mijn tuin blijft komen en als ik 'm weg probeerde te jagen dacht ie dat ik 'm aandacht wou geven. Toen heb ik de gieter die vol water stond helemaal over 'm heen leeg gegoten en toen de boodschap nog niet duidelijk was nóg eentje en toen is ie eindelijk afgedropen. Het hardleerse beest komt nog steeds in m'n tuin, maar nu vlucht ie toch snel door de heg weg als ie mij nog maar ziet. Maar moet dus nóg iets effectievers zien te vinden waardoor ie helemaal weg blijft.Blij dat ik jou niet als buurvrouw heb.
quote:Manji schreef op 28 maart 2013 @ 23:48:

Als je een hond uitlaat moet je de drollen in een zakje doen. Maar een kat kan gewoon overal schijten.

Voor een hond moet je belasting betalen,waarom voor een kat dan niet?

Nou, in mijn wijk zijn hele hondenuitlaatzones aangelegd en die worden onderhouden ook. Hondenliefhebbers hebben het echt goed in mijn buurt hoor. Ik had laatst een Duitse collega over de vloer die twee berner senners had meegenomen en hij was onder de indruk ervan. Terwijl ik dat gedoe met mij katten gewoon onderling heb gefikst met de buren. Dat kan ook niet anders met katten. Dus ik vind het wel terecht.

Kattengedoe kun/moet je onderling regelen, voor honden gaat dat niet, vandaar.
ik vind dat zielig als het zo koud is buiten.
Oké,maar honden worden hier aan de lijn uitgelaten en wordt de poep opgeruimd door de baasjes en een kat loopt vrij rond en kan overal zijn/haar behoefte deponeren.

Ik vind dat er dan voor katten ook belasting betaald moet worden.
Ik vind een blaffende hond en een kat die in je tuin poept nogal een verschil. Hoewel je last van beide kan hebben. Kijk als die hond nou steeds bij jou in de tuin stond te blaffen of te poepen dan heb je een punt.

Bovendien kunnen katten ook voor geluidsoverlast zorgen, ik weet niet of dat nou wat men noemt krolse katten zijn, maar het is echt een vreselijk geluid; hard en vooral 's nachts. Soms wekenlang elke nacht (veel kattwn in de buurt), weet ook niet of maar 1 of 2 het doen of allemaal. Toch vind ik dat veel minder storend dan een hond of kat die in mijn eigen tuin gaat poepen! Dat hondenbezitters aso zijn als ze dat laten gebeuren is een wijd verspreide mening, zowel als hondenbezitters als niet-hondenbezitters ( en terecht ook!). Ik vind het vreemd dat dat niet voor de meeste kattenbezitters geldt.

Overigens ben ik het ook wel eens met vlinder, het is geven en nemen. Ik denk dat iedereen, bewust of onbewust, wel eens overlast veroorzaakt. Daar hoeven niet direct maatregelen tegenover te staan. Maar met een loslopende kat weet je niet wie er allemaal last van heeft, je kunt wel afspraken hebben met de buren, maar voor hetzelfde geldt gaat die kat telkens naar een huis 2 straten verderop.

Ik weet in ieder geval wel vrij zeker dat niet alle katten die in mijn tuin komen (ik denk echt wel een stuk of 15-20!!!) in een straal van 50m wonen.

Overigens heb ik nog nooit een kat nat gespoten of iets dergelijks (zou me ook niet lukken, want veel te snel). Ik zou al helemaal niks ergers doen, want ik vind katten leuke/lieve dieren. Maar dat mijn tuin als openbare kattenbak wordt gebruikt, kan ik niet waarderen! Overigens als ik allemaal vlinders in de buurt had wonen en ze als tegenprestatie regelmatig poep zouden scheppen en mijn tuin zouden bijhouden, dan word ik wel een stuk milder.
Hondenbelasting is nog van vroeger:

Al sinds de middeleeuwen wordt hondenbelasting geheven. Het werd ingevoerd om de overlast van met name van zwerfhonden te beperken en om de verspreiding van hondsdolheid tegen te gaan. Daarnaast zag de overheid er in de tijd dat de hondenkar als transportmiddel werd gebruikt, een middel in om transportbelasting te kunnen heffen.

Een veelgehoorde vraag is waarom er geen kattenbelasting wordt geheven, of voor andere huisdieren, bijvoorbeeld exotische of zeldzame dieren zodat het houden daarvan wordt ontmoedigd. Dit is omdat de Gemeentewet in art. 226 lid 1 alleen een belasting op honden expliciet noemt. Gemeenten mogen niet zonder wettelijke grondslag een belasting op andere dieren heffen. De volgende vraag is dan waarom geen andere dieren in art. 226 zijn opgenomen: dit is omdat de controle op het houden van andere dieren vaak lastig is en/of omdat andere dieren minder vaak worden gehouden dan honden. De kosten van het innen en controleren van de belasting kunnen dan hoger worden dan de opbrengst. Deze zogenaamde perceptiekosten zijn ook bij de hondenbelasting al vrij hoog, en sommige gemeenten heffen deze belasting daarom niet.

@ manji: dat is precies het verschil, honden poepen 9 van de 10x in openbaar groen, waar de gemeente dus voor opdraait. Katten poepen 9 van de 10x op particulier terrein (en heeft de gemeente dus weinig mee te maken).
quote:Manji schreef op 28 maart 2013 @ 23:59:

Oké,maar honden worden hier aan de lijn uitgelaten en wordt de poep opgeruimd door de baasjes en een kat loopt vrij rond en kan overal zijn/haar behoefte deponeren.

Ik vind dat er dan voor katten ook belasting betaald moet worden.Mijn kat loopt helemaal niet vrij rond. Waarom moet ik dan belasting betalen als het dier nooit gebruik maakt van de openbare ruimte?
Als een kat niet vrij rond loopt is het inderdaad gekkenwerk om daar belasting voor te betalen.

En verder is het niet na te gaan van wie de loslopende kat is,jullie hebben gelijk.

Welterusten !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven