Kind in je Uppie (deel 4)

01-02-2013 11:56 1093 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hiermee open ik deel vier van het topic voor vrouwen die alleen (of met een lesbische partner) zwanger willen worden, zwanger zijn of een kind hebben gekregen!

Fase 1: orientatie of wachtlijst

Uppie

Jola (33 jaar, orientatiefase GG)heeft nu een partner!

Colalight

Wildroses (alleenstaand, tweede kindje, op zoek naar donor)

Penelopeeee (start in mei '13 bij Rijnstate)

MissBella (36 jr, start mei '13 bij UMC)

F1978 (34 jr, wachtlijst KID Centrum Amsterdam)

Elonie (26 jr, wachtlijst UMC)

Abusu (35 jr, wachtlijst KID centrum Amsterdam)

Zijaanzij (lesbisch stel, GG of MCK, start hopelijk sept '13)

Butterfly (24 jr, PCOS, start juli '13 GG met deal-IVF)

Veronique (34 jr)

Fase 2: ZI/IUI/IVF

Jive

Tammywynet

Wondertje (start aug. 2011 Geertgen nu Rijnstate Arnhem)

ChantalJS

Sterre

MevrouwR (Geertgen start IVF juli '12)

Leonie211 (30 jr, GG, sept '12 start IVF)

Bredagirl (32 jaar, Geertgen, IVF deal, start okt. '12)

Tatum (GG, IUI sinds mei '12)

Houston (gestart okt. '12)

Anomiem6

Lonely_Butterfly (lesbisch stel, 24 jr, 1ste kindje verloren, GG)

Tessado (36 jr, MCK, start maart '13)

Mila (34jr, ZI sinds sept '12, 2x mk)

Gavia (wachtlijst UMCU, start in juni '13)

Fase 3: zwanger!

Anoniem4

Sillie (35 jaar, KID B-donor Utrecht, gestart juli '12)

Vinyl

Fearless (34 jaar, Geertgen, 2de poging IVF)

Lizlizzyliz (35 jr, B donor Rijnstate, IUI, start: aug. '12)

ClaudeFiolle (zwanger van IUI-D, gestart in maart '12)

E123 (KID B-donor, Utrecht, gestart mei '12)

NYC (lesbisch stel, 33jr, GG, start jan. '13, eerste poging raak)

Emma (35 jaar, KID B-donor, Utrecht)

Fase 4: een baby

Chilles is in november 2011 bevallen van een dochter.

Sannasanna is in februari 2012 bevallen van een dochter.

Channel is in mei 2012 bevallen van een zoon.

Zoeter is in mei 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem1 is zomer 2012 bevallen van een zoon.

Anoniem2 is in augustus 2012 bevallen van een dochter.

Juffie is eind augustus 2012 bevallen van een dochter.

MoffelenPier is in de nazomer van 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem5 is in november 2012 bevallen van een dochter.

Ragnhild is in oktober 2012 bevallen van een dochter.

Anoniem3 is in december 2012 bevallen van een zoon.

Bezigebij is in februari 2013 bevallen van een zoon.
Wat wordt er veel geschreven zeg!

NYC, wat super zeg de eerste poging gelijk raak, super gefeliciteerd!

Sterre weet je al of je morgen terecht kan bij GG?

Wat is iedereen hier aan het klussen, mocht er nog iemand zin hebben om een bad te plaatsen laat het me dan weten ;)

Succes allen met klussen.

Mila neem lekker de tijd, rust uit en ga lekker los, doe waar jij je goed bij voelt. Vooral nieuwe energie krijgen en goed voor jezelf zorgen.

Yezka hoe was je echo?

Gavia ik gebruikte de ovulatietesten van zwanger&kids en als ze bijna positief waren gebruikte ik die van CB erbij.

Gavia en CF wat jullie zeggen over die eenzaamheid is herkenbaar, mooi gezegd CF!

Ik ben bijna 7 weken en heel erg moe en wat lusteloos, af een toe een mega opgezette buik maar voor de rest niet echt klachten gelukkig. Over 1,5 week de echo, ben heel benieuwd! Moeders voor moeders is ook langs geweest, wordt wel heel echt zo, heel zacht wikkeldekentje gekregen en nu valt het me op dat ik wel heel veel plas...binnen 12 uur 1 fles vol

Iedereen nog een hele fijne pasen.
Alleen ff een ego-berichtje.

Van de 15 follikels zijn er maar 7 gaan groeien. (Vorige keer 9 van de 9, met dus maar 1 terugplaatsing). Ben zo teleurgesteld en weet even niet waar ik het vertrouwen vandaan moet halen dat ik hiermee ook zwanger zou kunnen worden.

Morgen weer een echo.
Oh Yezka, ik kan me je teleurstelling zo voorstellen. Gaan deze wel geprikt worden? Of kan je ervoor kiezen dat niet te doen, zodat je deze poging overhoudt?

Ik denk aan je
Waar zit de any-key?
Yezka, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik weet niet genoeg van IVF om te zeggen of dit aantal goed/goed genoeg is.

Ik snap wel dat je teleurgesteld bent als je de aantallen vergelijkt met de vorige keer.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Lieve Yezka, wat een domper! Ik begrijp je teleurstelling.

Nu maar hopen dat ze alle 7 goed doorgroeien.

Ik duim voor je. Knuffel

Wanneer moet je terugkomen?

Mila, goed dat je jezelf even rust gunt na alles wat er gebeurd is. Ik zou het zelf niet kunnen, maar vind het knap van jou. Dat je 2 keer zwanger bent geweest zegt al heel wat, onthoud dat! Maar ik begrijp heus je onzekerheid wel. Knuffel van mij

NYC, wat zijn jullie bofkonten! Gefeliciteerd!!

Tessado, misschien zegt dat heel veel, hoe snel je moeder zwanger was. Mijn ouders hebben er jaren en jaren over gedaan, maar mijn vader bleek traag zaad te hebben

Mevrouwr, succes deze poging!!

Net op de site van Prenatal gekeken, ik zag erg leuke kleertjes. Ik heb zo'n zin om los te gaan. Maar goed... eerst zwanger worden.
Yezka, wat een teleurstelling idd.. kan me voorstellen dat je nu even twijfelt!!

Wanneer weet je meer? Heel veel sterkte!

Mila, ik snap dat j nu even wil focussen op de leuke dingen, moet je ook lekker even doen... en je kunt gelukkig altijd weer verder in dit traject als je er aan toe bent! Sterkte..
NYC dacht het al, super gefeliciteerd, gaan jullie er enorm van genieten!!

@Houston; hoe voel je je meis, als je trek krijgt in macarons..dan weet ik t zeker

@mevrouw R...ikheb mijn nieuwe tegelzetter al gevonden , ik ben echt erg, type drammer, het is niet noodzakelijk ik heb alleen weer een plaatje in mijn hoofd..Mijn vader heeft nb voor klusprogramma's gewerkt maar hij wil pas eea na zijn pensioen aanpakken..Maar ik ben al oplossingen aan het incalculeren zodat het eigenlijk vnl op het tegelen aankomt van de badkamer. Ik heb er hele leuke ideeën over maar dat is echt te off-topic. *Ik ben DE Thomas van de buurt en school (verricht daar regelmatig loodgieterswerk en ontwerp zaken voor de inrichting), buurmannen komen soms zelfs polshoogte nemen maar ik kan echt niet tegelen en in mijn eentje een bad plaatsen, dit is overigens mijn 3e badkamer dus mijn vader is the saint :-p* Het is echt off-topic excuus maar ben zoooo benieuwd wat Mila wil gaan doen en gaaaaaf mevrouw R.

Punt.

@Mila; gecondoleerd met het verlies van je oma.. Verder snap ik het volkomen, doe waar jij je goed bij voelt, jouw tijd komt nog wel,

@CF Je omschrijft alles zo puur, mooi.

@Liz; snotse heeee baaaaah!!! Joh, ik heb ook al zo'n boek van hoe je weer strak in je vel kan komen met een PT en BN van de EO hillarisch mede omdat ik nu nog 20 kg kwijt moet

Denk je wel een beetje aan jezelf!

@123; spannend meis!

@Emma;ik snap het van de kleertjes kopen, ik koop alles -letterlijk; ALLES- maar dan zijn het lammetjes, een haasje, een verdwaalde print die ook in een babykamer zou kunnen, kortom kraamcadeautjes te over mocht het nooit zover komen. Ik ben nl wel een beetje koekoek dat ik denk omdat mijn moeder zo vruchtbaar is dat ik dat ook ben..Ik ben nog niet eens begonnen en nu al volkomen in de hysterica Wishfull thinking..

En ja Liz; we maken elkaar aardig nuts soms he maar 'we bedoelen het allemaal goed'..Ieder gaat er nl op zijn eigen manier mee om..Pff

@Yezka; en ik heb er ook nog een met tanden suc6 met de volgende echo..je weet maar nooit..ik vraag mij nu 10 dingen af maar je moet maar zelf vertellen wat je erover kwijt wilt..ik wil je er niet mee vermoeien nu
@tessado: maccarons gaan t echt niet worden. Veel te zoet, maar ik heb nog steeds zijn in baby pangang (zoals ik op het starten in november topic schreef). Waar het hart vol van is...
Waar zit de any-key?
@Houston hihihi..ik ben al bijna gaan breien ;-P

Datum meet was toch 4 mei pas, dan kan ik nl

Maybe wil je dan wel mee, Mila?

Truste
Wij hadden ook al héél veel gekocht voor we überhaupt gestart waren. Wel alleen tweedehands of in de uitverkoop, dat dan weer wel (en zo neutraal mogelijk). En nu willen we nog steeds losgaan als we in een winkel zijn, maar zijn nu iets terughoudender. Want we hebben bijv. nog helemaal niks in zachtroze en als het een meisje is vind ik dat toch wel een hele mooie kleur (bv die Koeka-dekentjes)
Yezka hoe is het nu met je? Vind het zo rot dat je je met de Paasdagen zo moet voelen.

Dat verbouwen en je huis indelen lijkt mij ook heeerlijk.. maar eerst slagen en dan kijken hoe het kleine huis ingedeeld kan worden.

Nyc lekker wachten tot je het geslacht weet. Kun je veel gerichter dingen kopen en dat is het nog veel leuker!

Hier ga ik mijn tweede wachtweek in.. wel wat hoofdpijn gehad en daarbij soms een misselijk gevoel. Mijn borsten lijk ik ook iets te voelen..maar na 18 pogingen moet ik je zeggen dat je niet meer weet wat je wel en niet moet voelen.

Inmiddels ligt er een brief en een super lange lijst met medicijnen klaar. Als deze poging mislukt start ik met icsi. Eerst aan de pil om de cyclus stil te leggen en dan begin mei aan de slag met alle hormonen. Pfff... echt een mega lijst die ik kreeg. Vind het spannend en ga er ook een beetje vanuit dat het ook echt gaat starten. Heb zoiets van waarom zal het 17 keer mis gaan en dan bij poging 18 ineens raak. Maar ja, kan uiteindelijk nog alle kanten op zullen jullie zeggen.
Zeker spannend, Wondertje! Hopelijk is het niet nodig.

Vraagje, ik weet het verschil tussen ICSI en IVF. Maar waarom doen ze bij de één ICSI en bij de ander IVF? Hoe bepalen ze dat vantevoren?

(Bij IVF wordt het eitje in een reageerbuisje bevrucht door 1 van de miljoenen zaadjes en bij ICSI wordt één zaadje met een naaldje in het eitje gebracht).

Zouden ze ernaar kijken of je al eens zwanger bent geweest? Of wordt er eerst een eitje heel goed onderzocht (als dat al kan?). Ik weet dat ze ICSI doen als er maar heel weinig zaad is (dan heb je maar 1 goed zaadje nodig) maar bij "ons" is dat toch niet aan de orde?
Nee, volgens mij is ICSI niet aan de orde als je anoniem donorsperma gebruikt via het ziekenhuis. Kan wel aan de orde zijn als je zelf een donor hebt. Tenminste, dat lijkt me logisch.

Wondertje, ik duim voor je!
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Sommige ziekenhuizen kiezen bij donorzaad standaard voor ICSI heb ik gehoord. Dit omdat er bij ingevroren zaad altijd kwaliteitsverlies is. Ik denk dat je dit van te voren goed moet navragen als je echt IVF wil en geen ICSI.

@ Mila ook van mij een hele dikke knuffel voor jou. Ik heb het met je te doen. Ik hoop dat rust en ontspanning je er weer snel helemaal bovenop helpen.

@ Tessado, Jee wat een verbouwing in een huurhuis. Kun je niet op een of andere manier wat met de verhuurder regelen?

@ Yezka, wat een tegenvaller zo voor Pasen voor je. Ik weet wel van iemand die op een ander forum schrijft en al meerdere ivf pogingen heeft gehad, dat de hoeveelheid juist niets zegt over de kwaliteit. Zij heeft er ook wel eens 4 gehad, waarvan er 3 goed bevrucht waren en gedeeld en juist eerder een poging waarbij ze er meer had, maar weinig bevruchtingen.

Zelf had ik bij mijn deal-ivf juist heel veel eitjes, maar maar 1 bevruchting, die bij het ontdooien ook nog eens verloren ging.

Veel eitjes wil dus niets zeggen. Ik wens dat je nu hele mooie sterke eitjes hebt voor Pasen. Ik brand zo een kaarsje voor je!

Ik ben hier in huis trouwens ook bezig met een miniverbouwing. Mijn slaapkamer wil ik eens helemaal mooi en nieuw. Het oude behang is er al af en ik wilde net het plafond gaan witten, maar de verf had een jaartje in de schuur gestaan en was hard geworden. Niet zo slim dus.... Gelukkig willen mijn ouders zo wel even een uurtje oppassen en kan ik even nieuwe verf gaan kopen. En dan maar hopen dat mijn meiske vanavond op tijd wil slapen, zodat ik dan aan het witten kan. Met een beetje geluk kan ik dan woensdag al een muurtje behangen.
x
Yezka: hoe was het vandaag?

Emma: nu ben ik nieuwsgierig
Waar zit de any-key?
Yezka, ik ben ook benieuwd hoe het gegaan is.

Houston, ik reageerde op CF, maar Zoeter was me vóór en toen sloeg mijn opmerking nergens meer op, haha!

Bedankt voor het antwoord, Zoeter. Het zou mij helemaal niet uitmaken, ICSI of IVF, als het eitje maar bevrucht wordt.
Dank voor alle lieve reacties.

En NYC, gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Wat ontzettend fijn dat jullie niet door een ellenlang traject hoeven.

Zelf vandaag weer geweest voor een echo. Nu zijn er 5 goeie follikels en 'nog een paar kleintjes'. Gelukkig geeft de gyn me nog een extra dagje om te rijpen. Dus donderdag heb ik mijn punctie en dan bidden voor een terugplaatsing op zondag.
@Vinyl; ik had idd al berekend bij de BD wat mijn aanvullingen fiscaal worden (eerst maar eens afwachten of dit ook zo blijft qua bezuinigingen..), thanks!

@Zoeter mijn huis is slik hartstikke nieuwbouw en de woningbouw twijfelde eerst, zijn wel komen kijken maar doen echt niks..Probleem is de sfeer (het lijkt een slagerij en ik ben vegetarier), mijn meubel is onpraktisch te laag en open>katten spelen er in en van teak , ik ben redelijk van de poets en van mijn glazen douchekabine word ik dus nuts en ook van de antislipvloer die vlekken aantrekt en bijna zwart is..Kortom, het ligt aan mij, ik zal mijn budgetplan inzetten en geduld moeten hebben

@Emma; hoe voel je je nu? Wel lekker vrij gehad?

@Houston; heb even gespiekt voor je testdag, die plan jij later dan ik

@NYC; leuk he al dat babyshoppen, ik ga geen prenatal meer in, ik was tijdens de zwangerschappen van mijn vriendinnetjes al iets te enthousiast, dus beschik nu al over een zwangerschapgarderobe (Houston ligt nu plat ) maar de eerljjkheid gebied te zeggen dat mijn 'pens' er gewoon goed inpast, de Miss Etam staat daarom ook in mijn top3

@Fearless; hoe is t. meis?

@Mila; en met jou vandaag?

@Tammy? Ben erg benieuwd hoe het nu gaat in het proces?

@Yezka ok 5 maar je weet nog niet wat daaruit rolt, mag je als dat mogelijk is evt. ook voor 2 terugplaatsingen kiezen nu? Heb je wel een beetje afleiding? Ik wilde anders het idee opperen dat Houston pannenkoeken voor ons ging bakken..(ons want ik kan echt niet koken en jij hebt het nodig) maar die is tegenwoordig erg chinees georienteerd dus..Hang in there

Ik ga de ramen lappen..
@Yezka;en als ik donderdag of vrijdag iets voor je kan doen, gil gerust! ;)
Pff dames, ik heb moeite om het bij te houden hier.

Lees soms in bed nog even bij op mn telefoon, nadat ik mezelf wakker heb geschud op de bank en me daarheen heb gesleept.

De Floradix werkt niet echt geloof ik...

E123, weet niet of ik je nog gefeliciteerd had, maar bij deze alsnog!!

Gavia, spannend nu het starten in beeld is he!

Yezka, heb m eindelijk gevuld! Mn weekenden zitten meestal redelijk vol, dus hoop dat ik deze gaatjes goed gevonden heb.

Zondag is voor mij de enige dag dat ik echt kan bijkomen, dus die hou ik liever vrij. Vooral na een 40urige werkweek en een zaterdag waarin ik al mn huiselijke zaken moet proppen...

Waarom moet bij jou de Orgalutran in je bovenbeen? Ik moest die ook in mn buik doen. Had er gelukkig niet zoveel moeite mee, maar misschien omdat de huid daar idd anders is.

NYC, wat leuk gefeliciteerd!!!! Geniet ervan samen! Hoop dat ze zich snel beter voelt, want die misselijkheid is echt killing idd..

Mila

Yezka lees nu je andere berichtje... balen meid, maar je weet nooit!!! Fingers crossed houden hoor!

Wondertje, spannend hoor!

Emma, bij GG is het ICSI, ongeacht. Ze brengen het naar Duitsland namelijk en in dat lab doen ze alleen ICSI.

Zal niet overal zo werken neem ik aan.

Zo, weer even wat willekeurig gepikte reacties.

Hier alles zn gangetje. Ben ook na vier vrije dagen (had de vrijdag expres opgenomen) nog steeds moe. Erg vermoeiend allemaal

Verder geen klachten eigenlijk. Merk dat ik natuurlijk niet meer alles kan zoals gewend, maar een goed excuus om het rustig aan te doen.

De spullen komen langzaam maar zeker op orde. Heb al een hoop en heb nog een hoop nodig, maar het is leuk shoppen.

Veel op MP en deels in de winkels.

Ik had voor ik hieraan begon ook al een berekening van de BD erop losgelaten in combi met het opvragen van mijn salaris bij 32,30,28 en 24 uur.

Het wordt 28 uur. Daar schiet ik meer mee op dan met 32 vreemd genoeg, maar ik vind het prima!

Er idd vanuit gaande dat er niet al teveel verandert, maar dat zien we dan wel weer.

Ik gooi mn lap weer uit, effe onderuit voor ik plat ga.

Morgen weer aan de bak

voor iedereen!
Eh, Tessado, ik vat m even niet. Hoezo plan ik met mijn testdag later dan jij?

@Yezka, is er nog een kans dat er de komende dagen nog een eitje rijpt?

Hier heb ik ze niet meer allemaal op een rij. Ik lees over al jullie verbouwingen en dat komt allemaal zo lekker knus over. 'Wil ik ook', dacht ik. Even helemaal vergetend dat ik al maanden een kale hal heb (behang half weg, moet nodig geverfd), en een douche die betegeld moet worden en waar ik al maanden zonder wastafel zit. Dus: jippie, ik heb ook een verbouwing
Waar zit de any-key?
NYC: gefeliciteerd!!!

Lief dat je het toch al wilde delen. Wat een prettig idee dat jullie ook een positieve test hadden op zaterdag!

Ik ben vandaag naar Geertgen geweest. Ze waren vandaag "gewoon" open voor inseminaties.

Ze/we gaan het nog 2 keer proberen met iui, dan een gesprek. Ze willen graag 4 keer na de hsg proberen om het maximale effect van het doorspuiten te benutten. Ben benieuwd.

Bedankt voor jullie meelevende reacties.

Sorry voor dit ego-weekend. Ik ga morgen meer reageren op jullie. Hoop dat iedereen de leuke paasdagen heeft gehad, waarin veel eieren zijn gevonden. En dat iedereen op het laatste bankje nog lekker zit.

Oh, en sorry Yezka, dat ik je verkeerd begrepen en gequoot had m.b.t. lh-testen
@Houston;Ik dacht op een vrijdag en in het andere topic schreef jij geloof ik maandag

Maar je wilt ook graag een verbouwing of er alleen aan mee werken..Ik zie opeens legio mogelijkheden (mevrouw R. als tegelzetter, jij als all-rounder Zoeter als behangster)

Maar het knapt er uiteindelijk wel lekker van op...

@Zoeter;latex-se en behang-se!!

@Fearless;vervelend lijkt mij om zo moe te zijn..pffff krijg je wel voldoende hulp?

@Sterre; Fijn!!!! Spanneeend!!
Ah, dat heb ik daar bewust geschreven zodat niet iedereen op vrijdag vraagt, en, en, en?

Waar zit de any-key?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven