Ben ik veel ziek?
woensdag 8 februari 2012 om 18:35
Hoi mede-forummers,
even een vraagje, omdat ik het lastig vindt om te bepalen hoe het met mijn ziekte-verzuim staat:
in twee jaar tijd ben ik 10 dagen ziek geweest. Vinden jullie dit veel?
Ik vind het zelf wel behoorlijk veel, maar ik schijn beneden het gemiddelde te vallen.
Hoe vaak zijn jullie per jaar gemiddeld ziek?
even een vraagje, omdat ik het lastig vindt om te bepalen hoe het met mijn ziekte-verzuim staat:
in twee jaar tijd ben ik 10 dagen ziek geweest. Vinden jullie dit veel?
Ik vind het zelf wel behoorlijk veel, maar ik schijn beneden het gemiddelde te vallen.
Hoe vaak zijn jullie per jaar gemiddeld ziek?
dinsdag 2 april 2013 om 11:04
dinsdag 2 april 2013 om 11:48
Ik meld me bijna nooit ziek. Ben wel vaker 'niet lekker' of 'echt niet lekker'. Maar niet ziek genoeg om me ziek te melden dan. Zou eigenlijk liever hebben dat ik gewoon eens een paar dagen echt ziek ben en dan de rest van het jaar gewoon fit ipv half.
Ik heb nu een baan waarbij ik alleen op een woongroep sta en dus niet zomaar even een dagje vrij kan pakken (ja alles kan, maar er moet vervanging geregeld worden enzo). Als ik een kantoorbaan zou hebben gehad (of flexibel werk) zou ik misschien wel sneller wat uren opnemen / later inhalen / thuis werken. Ziek melden niet per se vaker, want als ik nu echt ziek zou zijn zou ik me natuurlijk ook wel ziekmelden.
Ik heb nu een baan waarbij ik alleen op een woongroep sta en dus niet zomaar even een dagje vrij kan pakken (ja alles kan, maar er moet vervanging geregeld worden enzo). Als ik een kantoorbaan zou hebben gehad (of flexibel werk) zou ik misschien wel sneller wat uren opnemen / later inhalen / thuis werken. Ziek melden niet per se vaker, want als ik nu echt ziek zou zijn zou ik me natuurlijk ook wel ziekmelden.
dinsdag 2 april 2013 om 19:02
Hallon: eh, als je griep hebt ben je echt behoorlijk ziek hoor. Denk een paar dagen alleen met heel veel moeite naar de wc kunnen en verder niks dan slapen met koortsdromen. Ik ken echt niemand die met griep gaat werken (en zo wel, dan hoop ik toch heel hard dat je linea recta naar huis gestuurd wordt).
Ik ken dan weer wel een hoop mensen die elke verkoudheid tot griep bombarderen, maar dat is een ander verhaal.
Ik ken dan weer wel een hoop mensen die elke verkoudheid tot griep bombarderen, maar dat is een ander verhaal.
dinsdag 2 april 2013 om 20:32
dinsdag 2 april 2013 om 20:45
Twee of drie keer per jaar haal ik makkelijk
. Met twee chronische ziektes en erg lage weerstand pik ik alles op. Vaak werk ik wel lang door, maar soms gaat het gewon echt niet meer. Dit jaar ben ik al twee keer ziek geweest. Eén keer buikgriep en een hardnekkige luchtweginfectie. Bij ons geldt de regel 'drie keer ziek binnen een jaar, dan een afspraak bij de bedrijfsarts'. Aangezien mijn baas van mijn chronische ziektes weet heb ik die afspraak nog nooit gehad ondanks dat ik wel eens meer dan drie keer ziek ben geweest in een jaar.

woensdag 3 april 2013 om 10:34
Ziekteverzuim is ook leeftijdsafhankelijk. Hoe ouder des te meer en vaak langer verzuim. Welk gemiddelde heb je eigenlijk genomen?
Ziekteverzuim is van heel veel factoren afhankelijk, leeftijd, sector, functie etc.
10 dagen ziekteverzuim kan veel zijn wanneer je je regelmatig ziekgemeld hebt. Zijn er meer dan 2 ziekmeldingen per jaar, dan wordt dit als frequent aangemeld en dient er een gesprek over plaats te vinden hoe dit komt. Er kan sprake zijn van een meervoudige problematiek, waardoor iemand het zonder verzuim niet red. Bijvoorbeeld in geval van overspannenheid.
Ziekteverzuim is van heel veel factoren afhankelijk, leeftijd, sector, functie etc.
10 dagen ziekteverzuim kan veel zijn wanneer je je regelmatig ziekgemeld hebt. Zijn er meer dan 2 ziekmeldingen per jaar, dan wordt dit als frequent aangemeld en dient er een gesprek over plaats te vinden hoe dit komt. Er kan sprake zijn van een meervoudige problematiek, waardoor iemand het zonder verzuim niet red. Bijvoorbeeld in geval van overspannenheid.