Ben ik veel ziek?
woensdag 8 februari 2012 om 18:35
Hoi mede-forummers,
even een vraagje, omdat ik het lastig vindt om te bepalen hoe het met mijn ziekte-verzuim staat:
in twee jaar tijd ben ik 10 dagen ziek geweest. Vinden jullie dit veel?
Ik vind het zelf wel behoorlijk veel, maar ik schijn beneden het gemiddelde te vallen.
Hoe vaak zijn jullie per jaar gemiddeld ziek?
even een vraagje, omdat ik het lastig vindt om te bepalen hoe het met mijn ziekte-verzuim staat:
in twee jaar tijd ben ik 10 dagen ziek geweest. Vinden jullie dit veel?
Ik vind het zelf wel behoorlijk veel, maar ik schijn beneden het gemiddelde te vallen.
Hoe vaak zijn jullie per jaar gemiddeld ziek?
vrijdag 10 februari 2012 om 21:44
Het maakt ook zoveel uit wat voor werk je doet. Ik heb me wel eens ziekgemeld met klachten waarmee ik kantoorwerk nog best had kunnen doen, maar 10 demente bejaarden uit bed halen, wassen en aankleden me toch echt niet ging lukken. En helaas is er bij ons niet zoveel kantoorwerk dat je dat kan komen doen op zo'n dag. Dat wordt namelijk gedaan door collegas die door zwangerschap of andere langdurige lichamelijke problemen niet in de zorg kunnen werken....
vrijdag 10 februari 2012 om 21:49
vrijdag 10 februari 2012 om 21:59
Ik ben bijna nooit ziek (afkloppen!). Sinds we kinderen hebben, hebben man en ik een gigantische weerstand opgebouwd. Ik word zelfs nauwelijks meer verkouden.
Wel gebeurt het helaas een paar keer per jaar dat ik erg veel hoofdpijn heb en dat ik dan eerder naar huis ga. Ik werk veel achter een computer en op zo'n dag hou ik dat gewoon echt niet vol tot 5 uur.
Wel gebeurt het helaas een paar keer per jaar dat ik erg veel hoofdpijn heb en dat ik dan eerder naar huis ga. Ik werk veel achter een computer en op zo'n dag hou ik dat gewoon echt niet vol tot 5 uur.
..
zaterdag 30 maart 2013 om 14:30
Ik ben een jongen 16 jaar ben 1.81 en weeg 43 ben best gespierd en heb een sixpack en ik doe deze sporten: voetbal karate boksen 3x sportschool iedere dag joggen en dan 3 uur per week schoolgym maar ik ben heel vaak ziek minimaal wel 2x per week en dan als ik ziek ben heb ik heel veel overgeven en koppijn en heel erg duizelig weet iemand waardoor dit komt?
zaterdag 30 maart 2013 om 14:33
quote:levigaatjeniksaan schreef op 30 maart 2013 @ 14:30:
Ik ben een jongen 16 jaar ben 1.81 en weeg 43 ben best gespierd en heb een sixpack en ik doe deze sporten: voetbal karate boksen 3x sportschool iedere dag joggen en dan 3 uur per week schoolgym maar ik ben heel vaak ziek minimaal wel 2x per week en dan als ik ziek ben heb ik heel veel overgeven en koppijn en heel erg duizelig weet iemand waardoor dit komt?
Ik zou even dinsdag naar de huisarts gaan.
(ps, het is een topic van een jaar oud, misschien zelf een topic openen op de pijle gezondheid?)
Ik zou even dinsdag naar de huisarts gaan.
(ps, het is een topic van een jaar oud, misschien zelf een topic openen op de pijle gezondheid?)
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zaterdag 30 maart 2013 om 15:34
Minimaal 2x per week???
Dan ben je bijnachronisch ziek.
Wat mv zegt, ga naar de dokter. 43 kg is veel te weinig
Minimaal 2x per week???
Dan ben je bijnachronisch ziek.
Wat mv zegt, ga naar de dokter. 43 kg is veel te weinig

zaterdag 30 maart 2013 om 15:34
Ik ben chronisch ziek en heb het afweersysteem van een vaatdoek
Gek genoeg pik ik niet als eerste de ziekten op; mijn vriend wordt als eerste ziek en dan heb ik het geheid ook.
Ik heb 1 keer per jaar een goeie griep en 1 keer per jaar een flinke verkoudheid waardoor ik thuis blijf om uit te zieken. Verder heb ik kleine verkoudheden / kwakkel ik soms wat aan maar dan blijf ik niet thuis.
Enneh levi: ik weeg 39-40 kg en ben 1m50 en ik zit al op randje ondergewicht, laat staan hoe enorm jouw ondergewicht wel niet is voor jouw lengte. Het verbaast me dat je nog rondloopt. Klopt jouw weegschaal wel?

Ik heb 1 keer per jaar een goeie griep en 1 keer per jaar een flinke verkoudheid waardoor ik thuis blijf om uit te zieken. Verder heb ik kleine verkoudheden / kwakkel ik soms wat aan maar dan blijf ik niet thuis.
Enneh levi: ik weeg 39-40 kg en ben 1m50 en ik zit al op randje ondergewicht, laat staan hoe enorm jouw ondergewicht wel niet is voor jouw lengte. Het verbaast me dat je nog rondloopt. Klopt jouw weegschaal wel?

zaterdag 30 maart 2013 om 15:44
Klinkt mij heel ongezond in de oren.
Je hebt zwaar ondergewicht, bmi van krap 13 (!), sport absurd veel, kotst 2 keer per week heel veel en dan vind je het raar dat je veel "koppijn" hebt en duizelig bent? Het verbaast mij dat jij nog in staat bent rechtop te zitten achter een pc...
Ga naar je huisarts!
Klinkt mij heel ongezond in de oren.
Je hebt zwaar ondergewicht, bmi van krap 13 (!), sport absurd veel, kotst 2 keer per week heel veel en dan vind je het raar dat je veel "koppijn" hebt en duizelig bent? Het verbaast mij dat jij nog in staat bent rechtop te zitten achter een pc...
Ga naar je huisarts!

zaterdag 30 maart 2013 om 15:52
Ik heb het wel erg gehad dit jaar:
Buikgriep, oorontsteking, de milde griep (mild was de naam, maar lag er wel vier volle dagen voor in bed, bijna alleen maar slapend en daarna nog een goede week bijkomen) en twee keer een keelontsteking.
Echt een klote winter.
Dit alles in een tijdsbestek van 4 maanden.
En nog voel ik me niet helemaal lekker, maar we gaan gewoon door.
Buikgriep, oorontsteking, de milde griep (mild was de naam, maar lag er wel vier volle dagen voor in bed, bijna alleen maar slapend en daarna nog een goede week bijkomen) en twee keer een keelontsteking.
Echt een klote winter.
Dit alles in een tijdsbestek van 4 maanden.
En nog voel ik me niet helemaal lekker, maar we gaan gewoon door.

zondag 31 maart 2013 om 11:29
quote:kadanz schreef op 10 februari 2012 @ 20:32:
LegoWonder, ik snap even iets niet. Hoe kun je maar 1,5 dag ziek zijn geweest terwijl je een longontsteking had? Een longontsteking gaat toch niet binnen een dag over? Of ging je gelijk weer werken nadat de dokter een longontsteking had geconstateerd?
Beetje laat met antwoorden, maar ik zie het nu pas
Ik was al lang ziek, maar pas nadat ik bij de huisarts geweest was heb ik me ziek gemeld. Ik had telkens een dag koorts en dan weer niet, dacht dus steeds dat het over was. Ik werkte ma, di, do dus ik ben woensdag naar de HA geweest, heb me voor donderdag ziek gemeld, vrijdag was ik vrij en maandag ben ik weer gaan werken.
Ik had trouwens niet echt een longontsteking denk ik, wel zat daar iets maar ik was niet beroerd en ok niet benauwd, ik had alleen op en af koorts.
LegoWonder, ik snap even iets niet. Hoe kun je maar 1,5 dag ziek zijn geweest terwijl je een longontsteking had? Een longontsteking gaat toch niet binnen een dag over? Of ging je gelijk weer werken nadat de dokter een longontsteking had geconstateerd?
Beetje laat met antwoorden, maar ik zie het nu pas
Ik was al lang ziek, maar pas nadat ik bij de huisarts geweest was heb ik me ziek gemeld. Ik had telkens een dag koorts en dan weer niet, dacht dus steeds dat het over was. Ik werkte ma, di, do dus ik ben woensdag naar de HA geweest, heb me voor donderdag ziek gemeld, vrijdag was ik vrij en maandag ben ik weer gaan werken.
Ik had trouwens niet echt een longontsteking denk ik, wel zat daar iets maar ik was niet beroerd en ok niet benauwd, ik had alleen op en af koorts.
zondag 31 maart 2013 om 12:51
Ik ben normaal gesproken wel twee á drie keer per jaar een weekje ziek. Of dat veel of weinig is weet ik niet. Ik heb te kampen met verschillende allergieën, misschien dat dat er mee te maken heeft... Of je vaak of bijna nooit ziek bent is, denk ik, afhankelijk van veel verschillende factoren.
Alles kan ... en alles komt goed...

zondag 31 maart 2013 om 13:56

zondag 31 maart 2013 om 14:19
Ik moet zeggen dat ik maar zelden ziek ben. Weleens verkouden want ik heb 5 kinderen die dat graag "mee naar huis nemen" van kdv/school/bso. Maar ze steken me gelukkig niet allemaal iedere keer aan.
Iemand die zich bij mij voor de 3e keer ziek meldt binnen 12 maanden krijgt een afspraak bij de arboarts. Als je 3 keer per jaar zo ziek bent dat je niet kunt werken vind dat best verontrustend. Kan lichamelijk zijn maar ook dat er iets anders, psychisch, achter schuil gaat en als dat werkgerelateerd is wil ik dat graag weten (kan er anders niet aan doen). En het voorkomt ook de ziekte van Heineken op maandagochtend.
Maar met een goede griep ben je al zo 10 dagen verder, zo niet langer. Dat 1 keer per jaar vind ik dan weer niet zo spannend. En met chronische ziekten is het ook een ander verhaal.
Iemand die zich bij mij voor de 3e keer ziek meldt binnen 12 maanden krijgt een afspraak bij de arboarts. Als je 3 keer per jaar zo ziek bent dat je niet kunt werken vind dat best verontrustend. Kan lichamelijk zijn maar ook dat er iets anders, psychisch, achter schuil gaat en als dat werkgerelateerd is wil ik dat graag weten (kan er anders niet aan doen). En het voorkomt ook de ziekte van Heineken op maandagochtend.
Maar met een goede griep ben je al zo 10 dagen verder, zo niet langer. Dat 1 keer per jaar vind ik dan weer niet zo spannend. En met chronische ziekten is het ook een ander verhaal.