Probleem met toelating
maandag 1 april 2013 om 16:48
@borderwalk dat was ook precies mijn idee. MBO is misschien 'makkelijk', maar ik ben al heel lang niet naar school geweest en zou wel weer moeten wennen. Bovendien is het een opleiding voor etaleur/decorbouwer/ruimtelijk vormgever, en het lijkt me super! Ik wil denk ik daarna ook nog een HBO doen, Uni weet ik niet, zie ik dan wel (HBO vind ik ook erg hoog eigenlijk).
@makreel ik woonde destijds in Hoorn, maar zat er niet op school. Maar heel erg bedankt voor het meedenken!
@makreel ik woonde destijds in Hoorn, maar zat er niet op school. Maar heel erg bedankt voor het meedenken!
maandag 1 april 2013 om 17:02
maandag 1 april 2013 om 17:12
Kan je via schoolbank oid aan de gegevens van de lerares komen? En kan je niet beter een havo staatsexamen doen en dan op een hbo opleiding beginnen? Je hebt een avondopleiding (met begeleiding) en gewoon puur en alleen de examens (die je zelf voorbereid) aangezien je van het vwo kwam en nu gemotiveerd bent, zou havo reeel kunnen zijn?
Kan je hier verder iets mee? http://www.ib-groep.nl/pa ... a_kwijt/diploma_kwijt.asp
Kan je hier verder iets mee? http://www.ib-groep.nl/pa ... a_kwijt/diploma_kwijt.asp
maandag 1 april 2013 om 17:22
@sonane Staatsexamen doen zou ook een goed idee zijn, maar vergeet niet dat ik al een tijdje niet naar school ben geweest. Ik weet niet of ik mezelf aan het leren kan zetten zonder begeleiding. En een cursus doen via de LOI of iets dergelijks voor een 'heel havo diploma' is heel erg duur.
Diploma kwijt van de DUO kan je alleen doen als je het diploma gehaald hebt, niet alleen een overgang.
Diploma kwijt van de DUO kan je alleen doen als je het diploma gehaald hebt, niet alleen een overgang.
maandag 1 april 2013 om 19:27
Emmacatharina, ik wil even zeggen dat ik vind dat je gewoon heel positief klinkt. Je hebt een rottijd achter de rug en het klinkt alsof je nu alles weer goed op orde hebt en naar de toekomst wil kijken en daar wat van wil maken. En alleen dat al zou beloond mogen worden met dat overgangsbewijs.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
maandag 1 april 2013 om 20:47
quote:secretdiaries schreef op 01 april 2013 @ 20:35:
Ben je trouwens 21+? Want dan zou je een toelatingstest kunnen maken op het HBO, als die positief is word je gewoon aangenomen.quote:emmacatharina schreef op 01 april 2013 @ 15:09:
Ik ben pas 19 jaar, maar de afgelopen jaren waren nou niet echt 'geweldig'.
Ben je trouwens 21+? Want dan zou je een toelatingstest kunnen maken op het HBO, als die positief is word je gewoon aangenomen.quote:emmacatharina schreef op 01 april 2013 @ 15:09:
Ik ben pas 19 jaar, maar de afgelopen jaren waren nou niet echt 'geweldig'.
dinsdag 2 april 2013 om 09:46
Goed dat je weer naar school wilt gaan!
Heb je geen klasgenootjes/broertje/zusje/verre kennissen (op FB?) die achter een emailadres van die docente zouden kunnen komen?
Als je dan toch gaat bellen: misschien kun je jouw mentoren nog herinneren? Kun je je ouders of iemand anders niet laten bellen om die ene lerares haar telefoonnummer te laten geven?
Ik ben zelf van het vwo naar hbo gegaan en krijg ook vaak genoeg te horen waarom ik niet naar de universiteit ben gegaan. Waar ik daar moeite moest doen voor een voldoende, haal ik hier met een keer doorlezen een acht. In dat opzicht verveelt het me wel en ben ik ook totaal niet gemotiveerd om hard te leren. Omdat ik het toch wel haal, of ik nou hard leer of niet. Of ik nou een maand van tevoren begin met leren of een dag van tevoren maakt ook niet uit en dan is de keus snel gemaakt. Maar ik vind wat ik mee kan gaan doen leuk en dat is voor mij het belangrijkste.
Heb je geen klasgenootjes/broertje/zusje/verre kennissen (op FB?) die achter een emailadres van die docente zouden kunnen komen?
Als je dan toch gaat bellen: misschien kun je jouw mentoren nog herinneren? Kun je je ouders of iemand anders niet laten bellen om die ene lerares haar telefoonnummer te laten geven?
Ik ben zelf van het vwo naar hbo gegaan en krijg ook vaak genoeg te horen waarom ik niet naar de universiteit ben gegaan. Waar ik daar moeite moest doen voor een voldoende, haal ik hier met een keer doorlezen een acht. In dat opzicht verveelt het me wel en ben ik ook totaal niet gemotiveerd om hard te leren. Omdat ik het toch wel haal, of ik nou hard leer of niet. Of ik nou een maand van tevoren begin met leren of een dag van tevoren maakt ook niet uit en dan is de keus snel gemaakt. Maar ik vind wat ik mee kan gaan doen leuk en dat is voor mij het belangrijkste.
dinsdag 2 april 2013 om 13:19
Goed dat je weer met school wilt beginnen!
Is een ROC anders niet iets om daar je VWO diploma te halen (of evt een HAVO) ?
Volgens mij mag je trouwens niet zomaar worden afgewezen op een MBO-1 opleiding.
Kun je anders geen contact opnemen met de instantie die jou destijds heeft begeleid met kamerwonen? Daar zal toch ook wel eea bekend zijn?
Is een ROC anders niet iets om daar je VWO diploma te halen (of evt een HAVO) ?
Volgens mij mag je trouwens niet zomaar worden afgewezen op een MBO-1 opleiding.
Kun je anders geen contact opnemen met de instantie die jou destijds heeft begeleid met kamerwonen? Daar zal toch ook wel eea bekend zijn?
dinsdag 2 april 2013 om 14:52
Als ik je verhaal zo lees, heb je al op de nette manier geprobeerd je overgangsbewijs te bemachtigen. Heb je al geprobeerd contact te leggen met een decaan van je oude middelbare school? Als je dat allemaal al geprobeerd hebt, zou ik naar het juridisch loket stappen. Misschien kunnen ze je daar verder helpen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
dinsdag 2 april 2013 om 15:04
Ik weet niet hoe snel je het nodig hebt... Maar je zou ook kunnen proberen om het via de ouderwetse manier te doen: een brief sturen! Gewoon naar het adres dat vermeld staat, en dan t.a.v. degene die je hebt kunnen vinden. In de brief vertellen wat je al hebt geprobeerd en dit dit je laatste redmiddel is!
Trouwens echt top dat je zo bezig bent met je ontwikkeling!
Trouwens echt top dat je zo bezig bent met je ontwikkeling!
dinsdag 2 april 2013 om 17:11
Goed goed goed goed goed nieuws!
:-)
Ik heb vandaag met mijn toekomstige school gesproken en ik hoef geen bewijs mee te nemen!!! Voor hun was alle moeite die ik gedaan heb genoeg bewijs dat ik naar die opleiding wilde en zij kunnen via DUO ook achter het één en ander komen, dus als ik die intake opdracht nu nog goed maak ben ik aangenomen!!!!
:-):-):-):-):-):-):-):-)
Het sprookje krijgt toch nog een happy ending!
Iedereen die gereageerd heeft heel erg bedankt voor het mee denken!
Ik heb vandaag met mijn toekomstige school gesproken en ik hoef geen bewijs mee te nemen!!! Voor hun was alle moeite die ik gedaan heb genoeg bewijs dat ik naar die opleiding wilde en zij kunnen via DUO ook achter het één en ander komen, dus als ik die intake opdracht nu nog goed maak ben ik aangenomen!!!!
Iedereen die gereageerd heeft heel erg bedankt voor het mee denken!
dinsdag 2 april 2013 om 19:18
quote:emmacatharina schreef op 02 april 2013 @ 17:11:
:-)
:-):-):-):-):-):-):-):-)
Iedereen die gereageerd heeft heel erg bedankt voor het mee denken!Fijn om te horen! Hartstikke veel succes gewenst met het volgen van je opleiding.
Iedereen die gereageerd heeft heel erg bedankt voor het mee denken!Fijn om te horen! Hartstikke veel succes gewenst met het volgen van je opleiding.