Werk & Studie alle pijlers

Probleem met toelating

01-04-2013 15:09 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
En de school in Hoorn, kan die je niet helpen? Kun je zeggen welke school dat was? (Ik kom uit Hoorn, ken veel mensen in het onderwijs, misschien kan iemand je helpen).
Wat eten we vanavond?
---
@borderwalk dat was ook precies mijn idee. MBO is misschien 'makkelijk', maar ik ben al heel lang niet naar school geweest en zou wel weer moeten wennen. Bovendien is het een opleiding voor etaleur/decorbouwer/ruimtelijk vormgever, en het lijkt me super! Ik wil denk ik daarna ook nog een HBO doen, Uni weet ik niet, zie ik dan wel (HBO vind ik ook erg hoog eigenlijk).

@makreel ik woonde destijds in Hoorn, maar zat er niet op school. Maar heel erg bedankt voor het meedenken!
Vergis je niet in het niveau verschil (V)MBO - VWO. Ver onder je niveau moeten presteren kan je uiteindelijk ook opbreken, ook al is het onderwerp nog zo leuk.
@_Branwen_ Ik heb niet zo veel keuze.
quote:emmacatharina schreef op 01 april 2013 @ 16:58:

@_Branwen_ Ik heb niet zo veel keuze.

Nee, jammer genoeg niet. Zo te lezen heb je de mogelijkheden goed onderzocht.

Sommige scholen bieden een MBO+ variant aan, of een versneld traject. Misschien dat je daar nog naar kunt kijken.
Kan je via schoolbank oid aan de gegevens van de lerares komen? En kan je niet beter een havo staatsexamen doen en dan op een hbo opleiding beginnen? Je hebt een avondopleiding (met begeleiding) en gewoon puur en alleen de examens (die je zelf voorbereid) aangezien je van het vwo kwam en nu gemotiveerd bent, zou havo reeel kunnen zijn?

Kan je hier verder iets mee? http://www.ib-groep.nl/pa ... a_kwijt/diploma_kwijt.asp
@sonane Staatsexamen doen zou ook een goed idee zijn, maar vergeet niet dat ik al een tijdje niet naar school ben geweest. Ik weet niet of ik mezelf aan het leren kan zetten zonder begeleiding. En een cursus doen via de LOI of iets dergelijks voor een 'heel havo diploma' is heel erg duur.

Diploma kwijt van de DUO kan je alleen doen als je het diploma gehaald hebt, niet alleen een overgang.
Omdat ze het over cijferlijsten hadden hoopte ik dat die er ook bij zouden staan.. Kan je niet 1 of 2 vakken van het havo staatsexamen proberen, om te kijken of het haalbaar is?
@sonane ik hoopte het ook ;) heb het geprobeerd, maar er zijn bij mij geen diploma's bekend. Ik zou het kunnen proberen, maar ik zie mezelf het echt niet helemaal zelf doen. Ik zou niet eens weten hoe ik zou moeten beginnen.
quote:emmacatharina schreef op 01 april 2013 @ 15:09:

Ik heb me toen ingeschreven voor een MBO1 opleidng (heb je geen vooropleiding voor nodig), maar daar ben ik niet aangenomen omdat ik 'te slim' ben. U-HU
@oscarzetaacosta wat bedoel je daarmee? Die mevrouw die mijn intake deed zei dat ik veel te ver onder mijn niveau zou zitten omdat ik ooit VWO gedaan had, en zei raadde mij dus aan om MBO4 te gaan doen.
Emmacatharina, ik wil even zeggen dat ik vind dat je gewoon heel positief klinkt. Je hebt een rottijd achter de rug en het klinkt alsof je nu alles weer goed op orde hebt en naar de toekomst wil kijken en daar wat van wil maken. En alleen dat al zou beloond mogen worden met dat overgangsbewijs.
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Ben je trouwens 21+? Want dan zou je een toelatingstest kunnen maken op het HBO, als die positief is word je gewoon aangenomen.
quote:secretdiaries schreef op 01 april 2013 @ 20:35:

Ben je trouwens 21+? Want dan zou je een toelatingstest kunnen maken op het HBO, als die positief is word je gewoon aangenomen.quote:emmacatharina schreef op 01 april 2013 @ 15:09:

Ik ben pas 19 jaar, maar de afgelopen jaren waren nou niet echt 'geweldig'.
Goed dat je weer naar school wilt gaan!

Heb je geen klasgenootjes/broertje/zusje/verre kennissen (op FB?) die achter een emailadres van die docente zouden kunnen komen?

Als je dan toch gaat bellen: misschien kun je jouw mentoren nog herinneren? Kun je je ouders of iemand anders niet laten bellen om die ene lerares haar telefoonnummer te laten geven?

Ik ben zelf van het vwo naar hbo gegaan en krijg ook vaak genoeg te horen waarom ik niet naar de universiteit ben gegaan. Waar ik daar moeite moest doen voor een voldoende, haal ik hier met een keer doorlezen een acht. In dat opzicht verveelt het me wel en ben ik ook totaal niet gemotiveerd om hard te leren. Omdat ik het toch wel haal, of ik nou hard leer of niet. Of ik nou een maand van tevoren begin met leren of een dag van tevoren maakt ook niet uit en dan is de keus snel gemaakt. Maar ik vind wat ik mee kan gaan doen leuk en dat is voor mij het belangrijkste.
Goed dat je weer met school wilt beginnen!

Is een ROC anders niet iets om daar je VWO diploma te halen (of evt een HAVO) ?

Volgens mij mag je trouwens niet zomaar worden afgewezen op een MBO-1 opleiding.

Kun je anders geen contact opnemen met de instantie die jou destijds heeft begeleid met kamerwonen? Daar zal toch ook wel eea bekend zijn?
Volkomen bizar dat de school actief tegenwerkt als een oud-leeringe dr leven weer op de rails wil krijgen.

Is er geen toelatingstoets? Hoe komen toegelaten azielzoeker-pubers bijvoorbeeld op de juiste opleiding?
Als ik je verhaal zo lees, heb je al op de nette manier geprobeerd je overgangsbewijs te bemachtigen. Heb je al geprobeerd contact te leggen met een decaan van je oude middelbare school? Als je dat allemaal al geprobeerd hebt, zou ik naar het juridisch loket stappen. Misschien kunnen ze je daar verder helpen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik weet niet hoe snel je het nodig hebt... Maar je zou ook kunnen proberen om het via de ouderwetse manier te doen: een brief sturen! Gewoon naar het adres dat vermeld staat, en dan t.a.v. degene die je hebt kunnen vinden. In de brief vertellen wat je al hebt geprobeerd en dit dit je laatste redmiddel is!

Trouwens echt top dat je zo bezig bent met je ontwikkeling!
Goed goed goed goed goed nieuws! :-):-)

Ik heb vandaag met mijn toekomstige school gesproken en ik hoef geen bewijs mee te nemen!!! Voor hun was alle moeite die ik gedaan heb genoeg bewijs dat ik naar die opleiding wilde en zij kunnen via DUO ook achter het één en ander komen, dus als ik die intake opdracht nu nog goed maak ben ik aangenomen!!!! :-):-):-):-):-):-):-):-):-)

Het sprookje krijgt toch nog een happy ending!

Iedereen die gereageerd heeft heel erg bedankt voor het mee denken!
Ik ben vorig jaar aangenomen op een MBO4 niveau, ook zonder startkwalificatie. Ik heb via een competentietest aan kunnen tonen over welk niveau ik beschik. Wellicht een idee?
Als jij je tijdens je opleiding net zo inzet als om toegelaten te worden, gaat dat helemaal goedkomen!! Heel veel succes!
quote:emmacatharina schreef op 02 april 2013 @ 17:11:

Goed goed goed goed goed nieuws! :-):-)

Ik heb vandaag met mijn toekomstige school gesproken en ik hoef geen bewijs mee te nemen!!! Voor hun was alle moeite die ik gedaan heb genoeg bewijs dat ik naar die opleiding wilde en zij kunnen via DUO ook achter het één en ander komen, dus als ik die intake opdracht nu nog goed maak ben ik aangenomen!!!! :-):-):-):-):-):-):-):-):-)

Het sprookje krijgt toch nog een happy ending!

Iedereen die gereageerd heeft heel erg bedankt voor het mee denken!Fijn om te horen! Hartstikke veel succes gewenst met het volgen van je opleiding.
Wat fijn, EC! Ik ben oprecht blij voor je! Succes met de opleiding.
I can explain it to you, but I can't understand it for you

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven