Hij twijfelt..

02-04-2013 15:24 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

ik ben een fervent meelezer maar vandaag wil ik mn verhaal kwijt.

Ik heb ruim 1,5 jaar een relatie en in mijn ogen was alles geweldig.

We zijn als scharrels/rebound begonnen, maar na 5 maanden wekelijks (soms meerdere malen) daten (want het was veel meer dan seks) werden we verliefd en gingen we ervoor. Dat was geweldig. Maar er veranderde niet zoveel. We gingen eigenlijk door zoals daarvoor op het feit na dat we nu monogaam waren.

We schelen in leeftijd, ik studeer + op kamers en hij werkt + eigen huis, auto, alles dik voor elkaar. Dus we lieten elkaar ook vrij. Ik stappen met vrienden doordeweeks, hij naar zn vrienden in het weekend en vaak bezocht ik dan mn ouders omdat die er ook een beetje bij inschoten door mn nieuwe relatie. Achteraf gezien iets te vrij, want je moet ook wel investeren in elkaars leven. En niet dat we er buiten stonden, maar er was toch altijd een hele kleine afstand. Ik heb zijn vrienden wel eens ontmoet, maar ken ze eigenlijk niet goed. En dit is andersom ook zo. Wel komen we bij elkaars familie.

Nu heeft hij dit weekend zijn twijfels geuit. Ik ben geweldig, lief, slim, grappig, hij kan lol met me maken, we kunnen praten, maar toch is er dat gevoel dat bij hem niet 100% klopt en dat maakt dat hij niet naar de toekomst kan kijken met mij. Alleen het wisselt. Nu had ik al een onderbuikgevoel de laatste tijd dus het verraste me niet eens zo. Ik zat gewoon te wachten op een uitbarsting want ik voelde dat er iets niet klopte.

We hebben veel gehuild en veel gepraat. Echt gepraat, je rauwste kant laten zien en onderwerpen besproken die we nooit besproken hebben. (karaktereigenschappen en hoe je daardoor dingen ziet)

Hij wilde ergens ruimte maar tegelijkertijd wilde hij wel nog appen en bellen en me snel weer zien. Hij was er ook heel duidelijk in dat het voor hem niet uit was. Hoewel het voor mij zo voelde zei hij steeds: nee dit is niet het einde, het voelt echt niet alsof het uit is. Het is dus ook niet uit voor alle duidelijkheid. Maar hij wilde graag wat ruimte. Ik ging mn spullen verzamelen, hij kwam weer huilend naar me toe.

Het is zoo verwarrend. Hij uit zijn twijfels maar tegelijkertijd zodra ik afstand neem trekt hij me terug. Vanmorgen word ik wakker en heb ik 3 (lieve) berichten van hem op verschillende tijdstippen.

Ik denk, ik geloof dat ik met hem oud kan en wil worden. Ik zie alles voor me. Maar hij niet blijkbaar. Toch wil hij het nog wel een kans geven. Maar geloven jullie daarin?

Ik ben bang. Bang dat hij uit mijn leven vertrekt terwijl ik niets liever wil dan een leven samen met hem. Maar ook bang voor de toekomst als die wél voor me gaat. Ik wil niet de rest van mn leven afvragen of hij nog wel genoeg van me houdt.

Maar toch voel en zie ik nog zoveel liefde, ondanks die verdomde twijfel. Is die twijfel niet gewoon een gevolg van gebrek aan échte communicatie over onze relatie? Dat er patronen zijn die nu aangepast moeten worden en dat hij daarom gaat denken is dit het wel? Of ben ik gewoon niet leuk genoeg?

Geloven jullie dat je hieruit kan komen als stel? Hebben jullie dat meegemaakt. Ik wissel extreem in mn gevoel.
Ik weet niet of jullie hieruit gaan komen ik vind je partner wel overkomen als een wijf.
Ik zou het heft in eigen hand nemen en zeggen dat hij je even met rust moet laten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hoe langer de OP?
Sorry dat de openingspost zo lang is, maar het is moeilijk om een korte situatieschets te geven. ;)

Ik verwacht hier ook geen antwoord te vinden, dat weten jullie ook niet. Eerder ervaringen en natuurlijk het van me af schrijven.

Ik heb inderdaad gedacht aan het heft in eigen hand nemen en zelfs zo ver dat ik het dan zelf uitmaak. Ik wil iemand die voor mij gaat. Maar aan de andere kant geeft hij aan nog wel voor me te willen gaan en zoals ik zei, ik zie zeker nog liefde.

Mijn vraag is meer of jullie geloven dat twijfel overwonnen kan worden of niet, of jullie dat zelf hebben meegemaakt.
Hij wil je wel blijven zien en kunnen appen als m dat uitkomt, maar verder lekker de ruimte krijgen....

Volgens mij wil ie gewoon weer scharrelen
Lorem Ipsum
Kan hij aangeven waarom hij twijfelt? Wat zou hij anders zien?

Echt concreet anders zien?

Heeft hij iemand ontmoet?

Het allermoeilijkste en het allerbeste wat je kan doen bij iemand die twijfelt is zelf je terugtrekken.

Pas dan kan hij voelen. Hij moet het zelf voelen dan kan jij niet voor hem regelen of laten inzien.

Neem afstand, blijf bij jezelf en stel jezelf vragen.

Wil jij met deze man verder? Is dit hét voor jou?

Laat hem dus met rust en reageer niet op zijn sms'jes en neem zelf afstand van hem.
Jij ben een enorme twijfelkont en nu heb je je vriend ook aan het twijfelen gemaakt?
Ja, twijfel kan overwonnen worden. Maar alleen als jij het heft in eigen handen neemt en wat trots in je donder laat zien.

Hij twijfelt, hij wil ruimte, dan moet hij niet als een slappe hap vervolgens je aan gaan halen en dat moet jij niet accepteren.

Als je wil dat iemand er over nadenkt, gaat voelen en een zuivere keuze maakt dan zal hij de ruimte moeten hebben om je te gaan missen. En als hij die zelf niet neemt dan moet jij hem die geven. Dus inderdaad, wordt maar eens boos en zeg dat als hij ruimte wil dat hij dan ook niet aan moet komen met lieve appjes en dat je over 1 maand wel af wil spreken om te kijken hoe de vlag erbij hangt.
En in die maand kan jij in plaats van smachtend bij de telefoon zitten, eens gaan nadenken over de vraag of deze man wel goed genoeg voor jou is. Hij klinkt namelijk als een slappe dweil.
Hij klinkt nu als een slappe dweil, maar hij is alles behalve een twijfelkont. Hij hakt juist knopen door. Dat hij dat nog niet heeft gedaan zegt mij juist heel veel.

@poedersuiker: het is lastig want eerst weet hij niet waarom hij twijfelt, hij zegt dat het zn gevoel is en zn vertrouwen in de toekomst met mij. Maar als we doorpraten komt het wel neer op dingen als contact met elkaars vrienden, zorgen delen over werk, toekomstbeeld. Hij is normaal iemand die mij pas het probleem vertelt als hij het al opgelost heeft.

Ik denk dat we teveel in de lichte en luchtige fase zijn blijven hangen en dat nu de kaarten op tafel moeten over serieuzere zaken. Dromen, wensen en ambities bespreken, kijken in hoeverre we op één lijn liggen. Meer investeren in elkaars leven. We komen uit heel verschillende relaties dus daar moeten we ook over praten en hoe we elkaar hierin tegemoet komen. Het is tijd om onze relatie naar the next level te brengen en dus met de billen bloot te gaan. Zo ervaar ik het.

Ondanks hoe mn vriend op jullie overkomt (met alle respect want ik snap dat jullie het zo zien) wil ik heel graag met hem verder. Niks liever. Maar ik heb zelfrespect dus alleen als hij ook helemaal voor mij wil gaan.

Verder neem ik al veel afstand, ik reageer alleen op hem, hoe moeilijk dat ook is. Maar ik geloof ook niet zozeer in een maand afstand. Ik ga geen maand zitten wachten op iemand.
Lieve meid een dikke knuffel. Bang voor de toekomst? Hoe jong ben je? Zijn zat mannen hoor. Maar nu wil je hem het liefst, maar let op dat verandert wel.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
Ik ga geen maand zitten wachten tot hij in zn eentje besloten heeft wel of niet met me verder te willen. Allereerst, mag ik daar zelf ook inspraak in hebben? En daarbij, je gaat voor me of niet. En als je helemaal voor me gaat, dan wil ik er ook voor gaan en dan zien we wel hoe dat gevoel ontwikkelt en waar het schipt strandt. Maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd.
Eens met bloemtje 77, hij stoot je af en trekt je weer aan, word je helemaal gek van. Als hij rust wil moet je zeggen dat hij je ook met rust moet laten, misschien schrikt hijzelf als hij eraan denkt dat het definitief word, maar aan de andere kant is er iets anders had hij het niet aangekaart.
Wie zon brengt in het leven van anderen, kan de stralen niet weghouden van zichzelf.
quote:care_ schreef op 02 april 2013 @ 16:15:

Ik ga geen maand zitten wachten tot hij in zn eentje besloten heeft wel of niet met me verder te willen. Allereerst, mag ik daar zelf ook inspraak in hebben? En daarbij, je gaat voor me of niet. En als je helemaal voor me gaat, dan wil ik er ook voor gaan en dan zien we wel hoe dat gevoel ontwikkelt en waar het schipt strandt. Maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd. Hehe, precies wat ik bedoel (al snapte jij mijn posts niet geloof ik). Klinkt al heeeel anders dan je openingspost.
quote:care_ schreef op 02 april 2013 @ 16:15:

Ik ga geen maand zitten wachten tot hij in zn eentje besloten heeft wel of niet met me verder te willen. Allereerst, mag ik daar zelf ook inspraak in hebben?

Zo werkt 't helaas niet in een relatie. Als 1 van beiden niet wil, houdt het op, daar heb jij weinig over te zeggen. Om juist zelf meer controle over de situatie te houden, kun jij hem zelf even op afstand houden.

Zeggen dat je twijfelt aan je relatie, is zo gepiept, maar zo'n uitspraak trekt een zware wissel op je relatie (je zegt al dat je vertrouwen in hem al vermindert is). Dat heeft gevolgen en hij heeft mss even tijd/ruimte nodig om alles op een rij te zetten (en/of om je te missen). Maar als ie terug komt, moet ie er ook echt voor gaan en niet halfslachtig.
Gehehe dan begrijpen we elkaar nu.

In mn openingspost was het ook moeilijk verwoorden omdat ik ook de situatie uit probeerde te leggen en daarbij wisselt mn gevoel heel erg. Nu ben ik stoer maar bij het idee dat het uitgaat breekt mn hart en toekomstbeeld en alles in 30000 stukjes.

Maar ik heb van eerdere relaties wel zelfrespect geleerd dus daar sta ik wel achter.

Ik heb gewoon het gevoel dat hij geen afstand wilt. En eigenlijk geloof ik daar ook niet in. Ik denk meer dat we moeten praten, de zere plek moeten zien te vinden en kijken of we daar wat mee kunnen. Juist ook niet moeten vergeten hoe leuk we het hebben. En het laatste laagje van die ui pellen en echt tot de kern komen. Want hij vindt mij leuk, maar hij heeft het over de toekomst met mij. Dat is zn probleem en dat noemt hij nu zn gevoel. Door onze luchtige vrije relatie hebben we dat altijd in het midden gelaten en misschien wordt het tijd om daar eens aan te werken en dan kijken welke kant dat op uitvalt.

We hebben al genoeg afstand, we wonen niet samen. Ik geloof niet dat meer afstand en hij in zn eentje malend met zn gedachten gaat helpen.
quote:care_ schreef op 02 april 2013 @ 15:24:

Het is zoo verwarrend. Hij uit zijn twijfels maar tegelijkertijd zodra ik afstand neem trekt hij me terug. Vanmorgen word ik wakker en heb ik 3 (lieve) berichten van hem op verschillende tijdstippen.

Ja doei! Weet hij wel wat hij aanricht door zulke uitspraken te doen dat hij twijfelt? Voor hem is dit lang zo moeilijk niet als voor jou hoor. Hij heeft alle touwtjes in handen. Ik zou toch echt een tijd afstand van hem nemen (en niet app'en e.d.)
quote:care_ schreef op 02 april 2013 @ 16:30:

Ik heb gewoon het gevoel dat hij geen afstand wilt. En eigenlijk geloof ik daar ook niet in. Ik denk meer dat we moeten praten, de zere plek moeten zien te vinden en kijken of we daar wat mee kunnen. Juist ook niet moeten vergeten hoe leuk we het hebben. En het laatste laagje van die ui pellen en echt tot de kern komen. Want hij vindt mij leuk, maar hij heeft het over de toekomst met mij. Dat is zn probleem en dat noemt hij nu zn gevoel. Door onze luchtige vrije relatie hebben we dat altijd in het midden gelaten en misschien wordt het tijd om daar eens aan te werken en dan kijken welke kant dat op uitvalt.

.Dit klinkt ook best logisch hoor. Maar jij zegt dus 'ik denk dat hij', 'ik heb het gevoel dat hij'.... Wat vindt hij zelf van deze verklaring van jou voor zijn gedrag?
quote:dolly81 schreef op 02 april 2013 @ 16:26:

[...]

Zo werkt 't helaas niet in een relatie. Als 1 van beiden niet wil, houdt het op, daar heb jij weinig over te zeggen. Om juist zelf meer controle over de situatie te houden, kun jij hem zelf even op afstand houden.

Zeggen dat je twijfelt aan je relatie, is zo gepiept, maar zo'n uitspraak trekt een zware wissel op je relatie (je zegt al dat je vertrouwen in hem al vermindert is). Dat heeft gevolgen en hij heeft mss even tijd/ruimte nodig om alles op een rij te zetten (en/of om je te missen). Maar als ie terug komt, moet ie er ook echt voor gaan en niet halfslachtig.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ik weet uit ervaringen en van vriendinnen dat niks zo kwetsend is als één partner alles in zn eentje besluit en die ander alles door zn vingers voelt glippen. Ik vind dat als je een goede relatie hebt en respect voor elkaar je het juist moet kunnen uiten.

Het is namelijk niet dat hij niet meer wilt. Dan was het wel uit geweest. En ja het trekt een zware wissel op je relatie, maar als je dat ook nog los van elkaar gaat uit zitten broeden word je er naar mijn mening ook niet hechter op..
quote:dolly81 schreef op 02 april 2013 @ 16:33:

[...]

Dit klinkt ook best logisch hoor. Maar jij zegt dus 'ik denk dat hij', 'ik heb het gevoel dat hij'.... Wat vindt hij zelf van deze verklaring van jou voor zijn gedrag?Fijne reactie. Dank je. Ik ben me ervan bewust dat ik gauw dingen voor iemand in ga vullen. Aangezien dit weekend pas de bom gebarsten is, moet ik hem dit nog voorleggen. Dat dit mijn gevoel is en hoe hij hierover denkt. Dat weet ik dus nu niet zeker.
Hey, ik zou de posts van bloemetje77 heel goed lezen en vervolgens opvolgen. Dat is volgens mij de enige goede manier om hiermee om te gaan.
care_ schreef:
02-04-2013 15:24
Hoi allemaal,

ik ben een fervent meelezer maar vandaag wil ik mn verhaal kwijt.

Ik heb ruim 1,5 jaar een relatie en in mijn ogen was alles geweldig.

We zijn als scharrels/rebound begonnen, maar na 5 maanden wekelijks (soms meerdere malen) daten (want het was veel meer dan seks) werden we verliefd en gingen we ervoor. Dat was geweldig. Maar er veranderde niet zoveel. We gingen eigenlijk door zoals daarvoor op het feit na dat we nu monogaam waren.

We schelen in leeftijd, ik studeer + op kamers en hij werkt + eigen huis, auto, alles dik voor elkaar. Dus we lieten elkaar ook vrij. Ik stappen met vrienden doordeweeks, hij naar zn vrienden in het weekend en vaak bezocht ik dan mn ouders omdat die er ook een beetje bij inschoten door mn nieuwe relatie. Achteraf gezien iets te vrij, want je moet ook wel investeren in elkaars leven. En niet dat we er buiten stonden, maar er was toch altijd een hele kleine afstand. Ik heb zijn vrienden wel eens ontmoet, maar ken ze eigenlijk niet goed. En dit is andersom ook zo. Wel komen we bij elkaars familie.

Nu heeft hij dit weekend zijn twijfels geuit. Ik ben geweldig, lief, slim, grappig, hij kan lol met me maken, we kunnen praten, maar toch is er dat gevoel dat bij hem niet 100% klopt en dat maakt dat hij niet naar de toekomst kan kijken met mij. Alleen het wisselt. Nu had ik al een onderbuikgevoel de laatste tijd dus het verraste me niet eens zo. Ik zat gewoon te wachten op een uitbarsting want ik voelde dat er iets niet klopte.

We hebben veel gehuild en veel gepraat. Echt gepraat, je rauwste kant laten zien en onderwerpen besproken die we nooit besproken hebben. (karaktereigenschappen en hoe je daardoor dingen ziet)

Hij wilde ergens ruimte maar tegelijkertijd wilde hij wel nog appen en bellen en me snel weer zien. Hij was er ook heel duidelijk in dat het voor hem niet uit was. Hoewel het voor mij zo voelde zei hij steeds: nee dit is niet het einde, het voelt echt niet alsof het uit is. Het is dus ook niet uit voor alle duidelijkheid. Maar hij wilde graag wat ruimte. Ik ging mn spullen verzamelen, hij kwam weer huilend naar me toe.

Ik denk, ik geloof dat ik met hem oud kan en wil worden. Ik zie alles voor me. Maar hij niet blijkbaar. Toch wil hij het nog wel een kans geven. Maar geloven jullie daarin?

Ik ben bang. Bang dat hij uit mijn leven vertrekt terwijl ik niets liever wil dan een leven samen met hem. Maar ook bang voor de toekomst als die wél voor me gaat. Ik wil niet de rest van mn leven afvragen of hij nog wel genoeg van me houdt.

Maar toch voel en zie ik nog zoveel liefde, ondanks die verdomde twijfel. Is die twijfel niet gewoon een gevolg van gebrek aan échte communicatie over onze relatie? Dat er patronen zijn die nu aangepast moeten worden en dat hij daarom gaat denken is dit het wel? Of ben ik gewoon niet leuk genoeg?

Geloven jullie dat je hieruit kan komen als stel? Hebben jullie dat meegemaakt. Ik wissel extreem in mn gevoel.
Hoi! Ik lees dit nu pas maar zit met precies dezelfde situatie, hoe is het bij jou afgelopen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven