Juli 2008

17-04-2008 11:35 545 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie verwacht een kindje omstreeks juli en heeft zin om te schrijven over de spannende tijd voor de bevalling, de bevalling op zich en de vermoeide tijd die daarna 18 jaar (?) gaat duren, sluit je hier aan.

Lilla, ik heb dat vanochtend ook in de krant gelezen over de kraamzorg. In deze regio (gelderland) is het waarschijnlijk ook zo dat je geen volledige kraamzorg zult krijgen, maar dat ze het waarschijnlijk zullen beperken tot het wettelijke minimum van 24 uur. Inderdaad wel jammer, want ik had toch wel gehoopt een heleboel te leren van de kraamzorg. Ik zal er bij het intake gesprek over 1,5 week nog eens naar vragen. Hopelijk zien de zaken er dan wat positiever uit.

Meggie, wat heerlijk dat je al plek hebt op je kdv. En dan nog wel keuze uit twee. Lijkt me toch wel een fijn gevoel voor straks.

Volgens mij (zei de leek) is het niet nodig om in het laatste trimester wat meer te eten, hoor. Maar kan het niet zijn dat je door het warme weer of door maagzuur de laatste tijd net iets minder van bijv. het avondeten neemt? Ik ben trouwens in mijn zwangerschap ook al een paar keer een paar kilo kwijt geraakt en mijn verloskundige heeft steeds gezegd dat dat absoluut geen kwaad kan. Die kleine pakt wel wat hij nodig heeft, er is blijft misschien alleen iets minder voor jou over. Maar ja, dat hoeft er dan straks ook weer niet af, he?

Annie, mijn kleintje heeft ook erg vaak de hik. Ik vroeg me al af of dat normaal was... Blijkbaar wel dus.

Duckie, weet je al wanneer je de uitslag van het bloedprikken krijgt? Ik hoop voor je dat dat snel is, want het is nooit fijn om in onzekerheid te zitten!

Oja, even nog een vreemde vraag. Ik heb de laatste tijd af en toe dat er, als ik 's ochtends wakker word, vlekken in mijn matras zitten bij mijn borsten? Kan het zijn dat mijn tepels 's nachts nu al beginnen met een beetje te lekken?
Lievelotje, het kan zeker zo zijn dat je nu al melk/colostrum lekt, ik heb dat ook al weken. Ik vind het heel irritant: 's ochtends vlekken in mijn shirt (ik heb dus expres een shirt aan, ook als het warm is, want ik wil het niet in het beddengoed hebben), maar ik wordt ook soms 's nachts wakker omdat er natte plekken in mijn shirt zitten. En overdag heb ik het ook, al is het wel minder, en soms ook een paar dagen niet. Maar af en toe dus wel, en het kan ook best erg zijn: ik heb al eens met een nat plekje in mijn kleding op mijn werk rondgelopen :( Niet echt leuk vond ik, zeker niet omdat het uiteraard precies op tepelhoogte zit.... Het was toen dus dwars door mijn BH, topje en shirt heengelekt! Sindsdien plak ik uit voorzorg elke dag twee rondjes, geknipt uit de allerdunste inlegkruisjes in mijn BH. Je lacht je rot, niet echt charmant natuurlijk, maar 't is zo dun dat niemand 't ziet, 't blijft goed zitten én het is ontworpen tegen doorlekken ;).

Ik merk dat de hoeveelheid wisselt: de ene dag zit er niks of nauwelijks, de andere dag wel. Ook is mijn ene borst veel productiever dan de andere.

Ik maak me wel een beetje zorgen over straks: als ik nu al zo lek, hoe moet dat dan wijdens de borstvoedingsperiode wel niet zijn????
wijdens = tijdens, duh....
Grrr, had net een heel verhaal getypt, alles weg.

Maar hier kwam het op neer.

Meggie, je kan beste even VK bellen als je je onzekr voelt over afvallen. Over je uk moet je je niet druk maken. Die komt nooit tekort want die pakt wat ie nodig heeft. Misschien val je af door mooie weer of ander eetpatroon (ben je al met verlof?) enz. Gewoon bellen en geen zorgen om je ukkie maken!

Lilla en Lievelotje, dat jullie al zo lekken, hahahaha. Genoeg melk dus! Hebben jullie ook een toeschietreflex (tinteling in tepel)?, zogauw je dat voelt, kun je je vinger tegen je tepel houden ne houdt het lekken op. Je BV wordt straks op je ukkie aangepast, dus het is niet zo dat je straks liters gaat lekken. Ik gebruikte de zoogcompressen van de Kruidvat, heb je tenminste geen vlekken in je kleren.

Nou, even kopieren, fijne dag allemaal!!!!
Ja, idioot he, dat lekker terwijl er nog niet eens een babietje is! Voelt wel koeiig.... Dat toeschietreflex herken ik niet, er komt gewoon ineens een druppel uit, zonder dat ik iets voel. Het stroomt ook niet door ofzo, maar een paar druppels is bij een strak shirtje al genoeg voor een vlek. Ik heb zoogcompressen van de hema gekocht voor straks als het kleintje er is, maar die dingen zijn zo dik, zie je die niet heel goed zitten door je kleren heen? Lijkt me ook niet zo charmant..... Waar je je toch allemaal zorgen over kan maken
Vandaag bloed laten prikken voor glucose. Moest om 8u nuchter in ziekenhuis zijn en ze hebben 2 buisjes bloed uit mijn arm gehaald. Toen om 11:30 en om 15:30 weer voor een prik in mijn vinger. Wat een geregel zeg als je nog 2 kinderen die naar school/peuterspeelzaal moeten, maar het is allemaal gelukt. Heb hele dag heen en weer gereden want wilde ze niet meenemen naar ziekenhuis en vanmorgen zaten ze op school en werden ze door iemand anders opgehaald.

Ben benieuwd wat de uitslag is. Heb volgende week vrijdag afpsraak bij vk.

Begint nu wel spannend te worden. Over 2 maanden ben ik uitgerekend. Ook voor jullie duurt het niet zolang meer.

Zijn jullie al babykleren aan het wassen?
Wat is het hier rustig... Iedereen lekker aan het genieten van het goede weer? Groot gelijk hoor

Duckie, weet je ook al wanneer je de uitslag krijgt? Is dat bij de verloskundige volgende week of al eerder? Best vervelend anders als je een week moet wachten. Ik zal voor je duimen dat je snel een goede uitslag krijgt!

Lilla, ik ben blij om te horen dat ik niet de enige ben. Maar ik heb het nog niet zo erg als jij, bij mij beperkt het zich nu alleen tot 's nachts, dus inderdaad nu maar even slapen met een oud shirt aan. Maar ik denk dat ik voor de zekerheid ook maar even met inlegkruisjes ga knutselen. Lijkt me wel heel erg vervelend als je ineens met vlekken in je shirtje staat. Ik heb trouwens ook nog geen toeschietreflex, gelukkig maar. Dan zou ik me al helemaal zo'n melkfabriek gaan voelen.
Hoi hoi,

Was even een tijdje niet online, we zijn druk aan het opruimen in huis. Hebben de hele kelder leeg gehaald die wordt waterdicht gemaakt volgende week. Wat een rotzooi kan een mens hebben!! haha

Had even heel wat bij te lezen! Leuk dat het nu steeds drukker wordt met verhalen.

Ik zou trouwens niet meer alleen lange autoritten maken. Het lijkt mij dat best wel eng om dan een uur of langer alleen te moeten rijden...

Ik heb als het goed is begin juni een afspraak met de kraamzorg. Ze zouden contact met me opnemen. Dus ben benieuwd wanneer de telefoon gaat.

We hebben gister een nieuwe digitale camera gekocht en een babyfoon. Aletco nog wat. Die schijnt wel goed te zijn. Hij was alleen niet op voorraad dus die moeten we volgende week even ophalen.

We hebben vandaag van een vriend een wipstoeltje gekregen en een luiertas!!!! Was zeer verrast met deze cadeaus en super mooi en erg lief van hem.

Ik zal zo me zelf even opknappen en even die grote joggingbroek uit doen (zit zo heerlijk) want we zullen even een hapje eten bij vrienden.

Tot snel!!!
Hallo meiden!

Lievelotje: bij mij begon het ook met alleen 'snachts, dat lekken. Ik had in het begin ook helemaal niet door wat het was... Gelukkkig geeft het geen blijvende vlekken

Hanneslove: wat een klus zeg, die kelder!

Ik zit nu onmenselijk vroeg achter de pc, ben al uren wakker.... Is dat een zwangerschapskwaal, slapeloosheid? Ik maakte me ineens zorgen om die vermindering in aantal uren kraamzorg. Wat zou als het allemaal niet zo lekker loopt straks? Dan is mijn vriend werken en vertrekt de kraamhulp na een paar uurtjes, of ze komt pas 's middags.... zit ik in mijn eentje met een pasgeboren baby terwijl ik net bevallen ben en misschien wel helemaal mijn bed niet uitkan....

Nouja, we zullen wel zien, misschien valt het mee allemaal.

ik ga nog maar eens even proberen nog een paar uurtjes te slapen. Gelukkig heb ik verlof, wat ik nu niet slaap haal ik later wel weer in, dat maakt dat het helemaal niet zo erg is om een tijdje wakker te liggen.

Fijne zondag allemaal!!!
Lilla, hopelijk heb je nog een beetje kunnen slapen net. Ik slaap vaak nog in de middag een uurtje, heerlijk vind ik dat! Gewoon op de bank hoor, mn ogen vallen dan dicht. Echt tijdens mn zwangerschap 'opgebouwd', want daarvoor deed ik het nooit..

En volgens mij hoef je je echt geen zorgen te maken over hulp hoor, je krijgt zoveel mensen over de vloer (als ik kijk bij vriendinnen/zussen), dat je ook bijna smacht op rust!

heb je niet je moeder bij de hand die je kan helpen als je het even niet meer weet?

Ik heb nog geen idee van mn kraamzorg, ik hoor er maar niks van. Ze hebben ook nog helemaal niet gebeld voor een afspraak om te kijken. Nou ja, ik vraag het mn VLK wel volgende week.

Leuk, een digitale camera Hannes: daar zal je veeeeel mooie foto's mee maken! kan niet wachten om de kleine schattig aan te kleden, leuk mutsje op, en dan maar gaan met de camera-banaan!

Wat een gedoe, Ducky, met het regelen van je kids! Maar je hebt het toch maar weer gedaan, goed zo! Ik hoop dat de uitslag goed wordt! Ik duim voor je!

Ben nog geen kleertjes aan het wassen.. heb verlof over 2 dagen, jajaja!!! En dan ga ik maar eens aan de slag met opruimen en wassen en dat soort dingen. Voel nog geen nesteldrang, alleen maar werk-afmaken-en-afronden-en-dan-moeheid-drang.

Vandaag lekker een filmpjes-dag denk ik maar. Bij de videotheek maar even halen! Gezellig met de regen op de ruiten en poesie en vriendlief erbij. Heerrrrlijk!

Fijne zondag meiden
Yes! Eindelijk mn profiel foto kunnen veranderen... pfff.. wat ben ik soms toch een kluns met dit soort dingen.

ga nu lekker filmpje halen! met m&m's erbij
Pfff, Lilla, naar dat je zo slecht slaapt en volgens mij hoort het er inderdaad bij. Heb er zelf gelukkig totaal geen last van.

Rozemarijn, leuke krokusjes op je avatar!

Duckie, spannend dat je nog even moet wachten op de uitslag. Morgen ben ik 34 weken, ik moet dus maar eens ophouden met volhouden dat ik sowieso nog 2 maanden moet wachten, hihihi. Toch ben ik er van overtuigd dat deze draaikont ook te laat komt. Mats is 10 dagen na de uitegerekende datum geboren. Zegt niks, maar we zullen zien.
Annie: wie weet komt deze juist wel wat vroeger, dat kán natuurlijk wel!

Rozemarijn: bijna verlof dus, heerlijk! De laatste dagen op je werk zijn waarschijnlijk wel even druk of niet? Dan moet er vanalles afgerond en overgedragen worden enzo... Maar straks kan je lekker uitrusten!

Vannacht weer even wakker gelegen, maar ach, het schijnt er inderdaad een beetje bij te horen en omdat ik verlof heb is het niet zo erg, ik haal het wel weer in. En anders ben ik een keer moe, ook geen grote ramp. Als je maar moe genoeg wordt slaap je uiteindelijk vanzelf wel denk ik maar
Lilla, hahaha, dat is ook wel weer zo, dat als je moe genoeg bent, je ook wel zult slapen. Ik dacht dus heel goed te slapen maar Lief vroeg vanmorgen waarom ik de laatste tijd toch zo onrustig ben in bed. Ik droom wel heel veel en slaap heel vast. Misschien dat ik praat in mijn slaap ofzo, ik draai nauwelijks meer. En als ik al draai is dat een proces van enkele minuten, hahahaha.

Vandaag 34 weken, wordt spannender en spannender!!!
Lilla, ik denk dat ik dan ook maar snel ga beginnen met preventief plakken. Want het is natuurlijk niet gezegd dat het alleen bij lekken 's nachts blijft. Je bent trouwens niet de enige slechte slaper hoor. Ik heb daar helaas ook wel last van (en het duurt nog drie weken tot mijn zwangerschapsverlof...) Ik word drie van de vier nachten om vier uur 's nachts wakker en dan slaap ik praktisch niet meer tot de wekker gaat. Heel irritant.

Hannes, flink geklust zo te horen? Heb jij ook ineens dat al die rotklussen die in huis nog liggen NU af moeten. Ik echt heel erg, tot grote ergernis van vriendlief. Voel me af en toe net zo'n slavendrijver ... Leuk trouwens he als mensen zomaar met allerlei dingen aan komen zetten. Vind ik altijd zooo lief.

Rozemarijn, bij mij komt de kraamzorg begin volgende week. Ik ben benieuwd wat ze me te melden hebben en dan vooral in verband met de uren die ik ga krijgen aan hulp. Met het oog op borstvoeding enzo hoop ik toch wel op meer dan de minimale 24 uur...

Annie, begin je al echt een beetje af te tellen? Bij jou moet dat toch ook wel het geval zijn Lilla met nog zo'n vier weekjes te gaan. Het wordt wel steeds spannerder zo natuurlijk. En als iemand zich straks een paar dagen niet durft te melden dan denken wij natuurlijk meteen dat er heel wat aan de hand is...
Annie, je slaapt dus toch anders dan anders? Ja, dat omdraaien, herkenbaar! Voor je helemaal lekker op je andere zij ligt ben je een half uur verder, én wakker! En dan maar proberen te negeren dat je eigenlijk ook moet plassen....:)

lievelotje, ja het aftellen begint wel nu, nog vier weekjes inderdaad! En als het kindje vroeg komt kan het er ook over 2 weken al zijn.... maar net zo goed over 6 natuurlijk. Maar dat het dichterbij komt, en daarmee spannender wordt, dat is wel duidelijk!

En jij slaapt nog slechter dan ik als ik dat zo lees, terwijl je dus ook nog even moet tot je verlof, da's af en toe best zwaar kan ik me voorstellen!
Afgelopen weekend heb ik mijn verjaardag gevierd en dat was echt super gezellig en toch ook wel super druk. Ik heb wel mijn best gedaan om af en toe even rust te nemen, maar dat is toch niet helemaal gelukt. Ik kon vanochtend echt niet uit mijn bed komen..... Ik begin ook nu pas wat helderder in mijn hoofd te worden (en ik zit dus al een halve dag suf op mijn werk).

Duckie, wat een geregel voor "even" bloed laten prikken. Hopelijk is de uitslag goed! Balen dat je nog tot vrijdag moet wachten.

Annie, heel herkenbaar hoe jij nu slaapt. Ik slaap ook nog altijd heel goed (de kleine kan bewegen wat hij wil maar daar wordt ik niet wakker van), maar ik merk wel dat ik minder draai. Ik wordt vaak in precies dezelfde houding wakker (tussendoor) als dat ik was gaan slapen. Draaien kost nu meer moeite.

Lilla en lievelotje, wat grappig dat jullie al zo lekken (of misschien wat minder grappig als het je overkomt). Jullie weten nu iig wel zeker dat het met de productie wel goed zit Ik dacht vannacht ook even dat ik aan het lekken was, maar het was gelukkig maar gewoon zweet.

Wat grappig dat iedereen nu al zo met aftellen is begonnen. Ik hou het aantal weken tot 40 weken ook wel al echt bij (vandaag 8). Maar in mijn hoofd heb ik daar nog niet helemaal het beeld bij dat ik zo snel ook echt ga bevallen (of al bevallen ben).... Misschien dat ik daar straks meer mee bezig ben wanneer ik thuiszit. Hebben jullie al een koffertje klaar voor wanneer je eventueel naar het ziekenhuis moet? vanaf wanneer zou je zoiets klaar moeten hebben staan?

Bij ons komt morgen iemand van de kraamzorg langs. Ik woon ook in Gelderland, dus hoop nu heel hard dat we wel iets meer dan het wettelijk minimum krijgen, zeker ivm borstvoeding (inderdaad). Gelukkig neemt vriend na de bevalling 3 weken vrij, dus ik hoef als de kraamhulp weg is niet alleen te zitten, maar toch het is wel onze eerste en ik weet nu echt nog niet hoe alles moet.
Vandaag weer naar ziekenhuis geweest en 3 kwartier aan ctg gelegen en echo gehad. Ik voelde de baby ineens veel minder bewegen en de arts assistent had vorige week gezegd dat ik dan moest bellen. Ik ben normaal niet zo'n beller, maar door dat hij dat gezegd had begon ik erg te twijfelen en dus toch maar gebeld.

Eerst aan ctg gelegen dat zag er goed uit en toen de echo. Baby is dus weer gedraaid en ligt weer met zijn hoofd boven en schopt tegen de placenta die voor ligt en daarom voel ik zo weinig.

Nu spookt er dus van alles door mijn hoofd, straks stuitbevalling of keizersnee. Ik heb het gevoel dat hij zo blijft liggen, waarom weet ik niet maar is een gevoel. Op alle echo's lag hij met hoofdje boven, behalve vorige week bij de groei echo. Maar dus toch weer gedraaid.

Hij heeft nog 4 weken de tijd om goed te gaan liggen, dan ben ik 36 weken, en ze kunnen in ziekenhuis nog proberen hem te draaien. Maar ik ga me toch een beetje voorbereiden op een andere afloop van deze zwangerschap. Zou het wel jammer vinden, maar heb al 2 kinderen op natuurlijke manier gekregen en dan is het maar zo. Volgende week woensdag weer een groei echo.

Ziekenhuis tas staat nog niet klaar. Ga morgen wel naar info avond in ziekenhuis. Hier is heel nieuw ziekenhuis gebouwd en daar wil ik dus bevallen, dus wel fijn om even te kijken al ben ik er de afgelopen week al meerder malen geweest. Kraamzorg is hier in het noorden geen probleem volgens mij. Lijkt me wel heel erg als je steeds een ander krijgt, of veel minder uren dan je nodig hebt.
Duckie, dat moet even schrikken zijn geweest! Maar gelukkig was het allemaal goed met je kindje. En hij/zij kan makkelijk nog weer goed gaan liggen joh, wie weet!? Nog vier weken duikel-tijd, komt vast goed!

Ziekenhuistas staat hier nog niet klaar, misschien komend weekend maar even doen, dan ben ik 37 weken. Vanaf dan kan je theoretisch gaan bevallen, dus dan wordt het wel tijd misschien... Hoewel ik er toch echt met mijn hoofd nog niet bij kan dat het écht zo snel kan gaan....

Heel soms heb ik ineens van die paniekgedachten; over dat ik straks écht moeder zal zijn! Dan maak ik me ineens zorgen over hoe mijn leven er dan uitziet, of ik nog wel mezelf kan zijn, tijd en ruimte voor eigen dingen heb, of onze relatie niet teveel gaat veranderen, of ik ook nog wel de leuke sexy vriendin kan zijn en niet alleen maar de zorgende mama... Of ik uberhaupt ooit nog weer een beetje mezelf wordt; voorlopig besta ik volgens mij uit dikke (na de bevalling uitgezakte) buik, kraamverbanden, grote lekkende borsten en chronische moeheid (inc bijbehorende wallen, ongezonde kleur en prikkelbaarheid). Nouja, da's wel worst-case-scenario natuurlijk, maar je hebt van die gedachten soms.... Herkennen jullie dat, of ben ik de enige? Of is het omdat het nu allemaal toch best dichtbij komt....?

Aan de andere kant: zo'n piepklein babietje, van ons tweeen, zo'n lekker warm lijfje tegen me aan.... Als ik daaraan denk kan ik soms niet meer wachten!!!!!
Duckie, dat is schrikken, "gelukkig" was de reden dat het zich omgedraait had. Al had je natuurlijk liever gehad dat het met het koppie naar beneden was blijven liggen. Hopelijk draait het zich opnieuw!

Lilla, je gedachten komen me heel bekend voor.... Je leven staat volgens mij compleet op zijn kop naar de geboorte van je baby. Ik hoop inderdaad ook dat ik nog wel een leuke, sexy, lieve vriendin voor mijn vriend kan zijn dan, maar ben ook wel een beetje bang dat dat niet meteen zo zal zijn. Maar zo'n lief babietje van ons, die waarschijnlijk heel erg op hem lijkt, maakt wel een hele hoop goed

Vandaag is een mevrouw van de kraamzorg langsgeweest en waarschijnlijk kunnen we toch wel 8 dagen kraamzorg en die 49 uur krijgen. Dus dat is wel een hele geruststelling.

Ook hebben we twee kinderdagverblijven bezocht. Naast het verschil dat de ene een babygroep had en de andere een vertikale groep hing er ook echt een hele andere sfeer. De ene was heel relaxed en overzichtelijk en werd er veel met de kleintjes gedaan en de andere was toch veel drukker en was er minder tijd voor de kleintjes. Mijn vriend en ik hebben nu toch wel echt een voorkeur voor de babygroep. Dit is alleen net het kdv waar ze niet precies de goede dagen voor ons hadden. Dus het ligt nu aan mijn vriends ouders of we wel voor deze kunnen kiezen. Ik ga morgen dus eens informeren of bij de kdv van onze keuze misschien binnen korte tijd wel de goede dag beschikbaar is.
Goed nieuws mijn schoonouders willen ook wel op die andere dag oppassen.... Onze kleine kan dus naar het kdv van onze voorkeur Ik ben helemaal happy

Maar nu ga ik eens naar mijn bedje. Ik ben de afgelopen dagen steeds veel te laat gegaan, dus ik heb het hard nodig.
Hoi,

Duckie; wat een vervelend voor je dat je de baby niet goed meer voelde bewegen. Dat lijkt me een best eng gevoel zo op het eind van de zwangerschap! Gelukkig is alles goed met je baby, alleen wel jammer dat jet nu gedraaid is en je misschien wel een andere bevalling krijgt dan dat je in gedachten had. We hopen op het beste en dat het kindje nog gaat draaien!

Gister is die kerel met onze kelder bezig geweest en heeft een complete ravage achtergelaten. Ik kwam thuis en de hele huiskamer + keuken zat onder het stof!!!!!!!!!!!!

Je wil niet weten hoe erge hormoon aanval ik toen kreeg. pfff.

Heb m'n tante opgebeld (een kei in schoonmaken) of ze me aub wilde helpen. We zijn de hele middag bezig geweest maar nu is het huis toch echt wel heerlijk schoon.

Lievelotje: idd we hebben een lijstje met klusjes die we graag nog af willen maken (echt erg haha) maar dat zijn klusjes die ik zelf dus niet kan doen maar vriendlief moet doen. Hij is al een aardig eind op weg en moet alleen nog een kapstok ophangen en een gordijntje op de babykamer dan is alles klaar.

Vandaag ben ik 34 weken. Het wordt nu wel spannend idd. Slaap 's nachts ook minder goed en droom ook veel. Ga 's middags vaak heel even op de bank liggen of even wat lezen. Lekker ontspannend. Verder probeer ik mn dagen niet te vol te plannen.

Ik ga vandaag die matje maar over mijn matras leggen. Gewoon voor de zekerheid. Misschien is het nog wat vroeg maar dan ben ik iets meer gerustgesteld.

Dat was het weer eventjes. Denk dat ik de kast even ga plunderen want krijg zin in iets lekkers.
Trouwens dat gevoel van een dikke blubberbuik en lekkende tieten en niet echt super sexy en aantrekkelijk kunnen zijn voor je man daar zit ik soms ook wel eens over in!

Maar ja, hopelijk ben ik redelijk snel weer terug bij mijn oude gewicht (weeg nu ongeveer 78 kilo met kleding aan)
Lilla, hoe herkenbaar de twijfels en onzekerheden die je hebt. Ik heb altijd zooo gezegd dat ik niet zo'n standaardmoeder word met bijbehorend praktisch uiterlijk. Maar ja, wie weet zeiden zij dat ook wel voor de bevalling. Gelukkig krijgen we er wel iets heel moois voor terug...

En als ik het zo een beetje lees hebben we allemaal wel eens zo'n onzekerheidsaanval. Dus het zal er wel een beetje bij horen. Kunnen we daar na de bevalling mooi allemaal over door blijven kletsen en elkaar stimuleren om vooral sexy, aantrekkelijk en interessant te blijven.

Duckie, er is je deze keer geen heel fijn einde van de zwangerschap gegund he? Met eerst die groei-echo (konden ze daar afgelopen keer ook nog iets zinnigs over zeggen, of was dat te kort op de vorige echo), die rompslomp met dat bloedprikken en dan nu ook nog een babietje dat zich eigenwijs omdraait. Ik heb trouwens wel eens gelezen dat ze je ook speciale oefeningen kunnen geven om te stimuleren dat de baby zich weer in de juiste positie draait... Misschien eens goed om na te vragen bij de verloskundige? Ik zal voor je duimen dat het allemaal uiteindelijk goed komt!

Meggie, welke kraaminstelling hebben jullie (als je dat trouwens liever niet zegt ivm herkenbaarheid, dan snap ik dat hoor...). In elk geval wel positief dat je gewoon de volle mep krijgt. Ik ga maar duimen dat dat bij ons ook het geval is!

Wel heel fijn trouwens dat het met je schoonouders is gelukt en je nu naar het kdv van je voorkeur kunt. Je vertrouwt je kindje toch een aantal dagen toe aan anderen en het is dan wel fijn dat je daar zo'n goed mogelijk gevoel over hebt!

Hannes: heerlijk he die hormonen... Ik kan er ook wat van de laatste tijd. Ik ben nu aan het "vechten" met de babydump over de levering van het babykamertje. Deze zou eigenlijk deze week, uiterlijk volgende week worden afgeleverd. En nu kwamen ze er laatst mee dat het pas de 13e wordt. Dat vind ik veeeeel te laat en dat is sowieso mijn laatste werkdag en dan kan ik absoluut geen vrij krijgen (en vriendlief heeft dan geen mogelijkheid om vrij te zijn). Na drie keer op en neer bellen en ik aangeven dat het niet kan kwamen ze maandag met een oplossing: Dan kon de babykamer wel de 27e juni worden geleverd. Ja daaag. Als die kleine echt te vroeg komt moet 'ie dadelijk nog op de grond slapen. Dus weer gezegd dat ie deze of volgende week moet worden geleverd zoals afgesproken (het kamertje is er overigens al wel, ze hebben alleen geen ruimte in de planning). Spreken ze vanochtend in op de voicemail dat ze een oplossing voor me hebben: vrijdag de 13e kon dan nog wel. AARRGGHH (zo ik heb me even afgereageerd... )
Hannes, wat heb je een lieve tante dat ze heeft geholpen om alles weer schoon te krijgen. Is het mannetje in de kelder nu klaar, of gaat het nog een keer gebeuren?

Wij hebben Yunio als kraaminstelling. Dat is wel een hele grote in onze omgeving. De mevrouw van de intake zei dat bij hun in Gelderland nog helemaal geen grote problemen zijn. Dat juist het noorden en westen meer problemen hadden. Tja komt niet helemaal overeen met het nieuws, maar als we toch genoeg uren krijgen heb ik niets te klagen.

Haha ik hoef me trouwens niet meer zorgen te maken over het afvallen. Ik ben deze week ruim een kilo aangekomen. Ik eet nu ook al een week elke dag taart (soms wel twee stukken ), dus misschien heeft dat er mee te maken Ik heb vandaag getrakteerd op het werk, gelukkig was dat voorlopig weer het laatste stukje taart voor mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven