Juli 2008

17-04-2008 11:35 545 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie verwacht een kindje omstreeks juli en heeft zin om te schrijven over de spannende tijd voor de bevalling, de bevalling op zich en de vermoeide tijd die daarna 18 jaar (?) gaat duren, sluit je hier aan.

Oja Hannes is het geen mogelijkheid om zelf jullie kamertje op te halen, op bijvoorbeeld een koopavond of een zaterdag?

Bij ons was het kamertje ook een maand te laat (niet gekocht bij Babydump trouwens), maar gelukkig konden we die zelf ophalen op een voor ons geschikte dag. Zo'n hele dag wachten op een levering is meestal ook niet echt goed voor je humeur.
Lievelotje: wat een gedoe met die babykamer bezorgen. Vooral omdat ze hem dus al binnen hebben.

Heb vanmorgen vk gebeld voor uitslag van glucose prikken. Was nog niet binnen, maar ze belde 's middags terug dat ze de gegevens had opgevraagd en alles is goed gelukkig. waardes waren zelfs nog lager dan paar weken geleden.

Vorige week op de echo zagen we dat het hoofd en de buik 2 weken voor lopen met groei en de beentjes lopen wel goed qua zwangerschapsduur.........hij werd toen geschat/gemeten op 2 kilo en dat was teveel voor 31 weken. Zal dus maar grotere truien en kleine broekjes kopen....

Heb bij mijn vorige zwangerschappen ook nooit groei echo's gehad, dus geen idee hoe zij eruit zagen met 30 weken. Ben allang blij dat ik dus geen zwangerschapssuikerziekte heb.

Volgende week woensdag weer een echo om te kijken of hij zo hard door blijft groeien en dan het volgende probleem dat hij dus nog steeds met zijn hoofd boven ligt. Ik weet wel dat hij nog kan draaien, ben nu 32 weken. Ach zo is elke zwangerschap anders, ook al heb ik straks 3 jongens. Liever een baby die beetje voor loopt in groei, dan een baby die te klein blijft denk ik dan maar.

Kraamzorg belde gisteravond, maar ik was niet thuis. Volgens mij bellen ze altijd als ik net een avond weg ben want ik heb ze nu voor de derde keer niet zelf aan de telefoon gehad, mijn vriend was wel thuis elke keer. Ze stelde een paar vragen over de gezinssituatie en of we bijzondere wensen hadden.

Wij krijgen 49 uur kraamzorg.

Weten jullie al of je borstvoeding of flesvoeding gaat geven?
Lievelotje: Wat een gedoe met die babydump dat zou ik inderdaad ook even ontploffen. En je wilt alles een beetje op tijd binnen hebben en dan gaat zo'n bedrijf moeilijk lopen doen omdat ze geen plek in de planning hebben!!!! Ongeloofelijk. Ik hoop dat je er uit kan komen. En dat ze het niet leveren aan het einde van juni dat is idd veel te laat!!!

De kelder is nu klaar dus het huis wordt niet meer vies! Joepie.

We hebben gister onze kinderwagen opgehaald (maxicosi Mura) echt super leuk. Hij stond al klaar in de winkel. Na een korte demonstratie liepen we zo de winkel uit. Ik achter de kinderwagen. Echt super om erachter te lopen. Alleen wel jammer dat er nog niks in lag hihi.

Vandaag krijg ik bezoek van de kraamzorg. Ben benieuwd wat ze gaan vragen en vertellen. Ik hou jullie op de hoogte!
Goeiemorgen!

Zo, de tijd gaat nu wel hard hoor, alweer 35 weken zwanger! Gister weer controle gehad bij de VK, alles ziet er goed uit. Hoefde pas over 3 weken weer te komen maar van de oudste was ik tegen die tijd al bevallen, dus ben benieuwd of ik ze nog weer zie voor de bevalling!

Heb ook intake gehad voor de kraamzorg, nou geen probleem hoor die zomerdrukte hier, ik krijg gewoon in eerste instantie 60 uren toegewezen Alleen maar omdat ik tijdens mijn zwangerschap regelmatig bij de fysio ben geweest i.v.m. rugklachten. Als alles goed gaat hoop ik daar geen gebruik van te hoeven maken natuurlijk, maar toch fijn dat de mogelijkheid er is.

Fijne dag vandaag!
Hoi meiden!

Inderdaad, veel gedoe zeg, met die kinderkamer lievelotje! Hebben ze al een beter voorstel gedaan?

Wat fijn dat het herkend wordt hier op het forum, van die "paniek-gevoelens" over het moederschap... ik wil gewoon óók mezelf nog kunnen zijn, en niet qua leven en lichaam alleen maar voor de baby, hoe graag ik die baby ook wil en hoe veel ik er (nu al!) van houd!

Ik liep vorige week ook al met een dikke buik achter een lege kinderwagen, toen hebben we de onze opgehaald. Gek gevoel he!

Duckie, fijn dat de uitslag van je suiker goed was!!!
Goeiemorgen!

Ik zie net dat ik in mijn vorige berichtje Lievelotje en Hannes door elkaar gehaald heb, sorry, was er geloof ik even niet helemaal bij met mijn hoofd.

Duckie, goed nieuws dat je suiker goed was! Dat scheelt al weer een hele hoop. Hopelijk is je volgende echo ook goed. Ook fijn dat jullie ook gewoon het standaard aantal uren krijgen. Zitten ze ons op het nieuws dan voor niets zenuwachtig te maken?

Hannes lekker dat de kelder klaar is en dat het huis niet meer vies wordt (iig niet op zo'n manier). Wij hebben ook voor de mura gekozen. Lopen achter de wagen is inderdaad heel leuk, toen voelde het voor mij alleen nog een beetje raar omdat ik nog nauwelijks een buikje had en eigenlijk nog maar net zwanger was. Bij jou ligt de kleine er straks al heel snel in

Uma, 35 weken al, dat gaat hard. Gek dat je pas over drie weken weer naar de VK hoeft, maarja wel een teken dat het goed gaat nu natuurlijk. Dat is altijd lekker. 60 uur kraamhulp, dat is ook lekker. Is dat dan ook in 8 dagen, of krijg je dan langer een kraamhulp over de vloer?

Jeetje gek idee dat over een paar weekjes de eerste van ons al kunnen gaan bevallen...... Ik ben er voor mezelf eigenlijk nog helemaal niet mee bezig (struisvogelpolitiek ).

Gisteren ben ik even met mijn zusje wezen babyshoppen en heb ik weer een paar hele leuke babykleertjes gekocht (met nijntje erop en leuke visjes). Er is zoveel leuks, maar ik heb me nu echt voorgenomen om voorlopig even niets meer te kopen totdat ik weet hoe groot hij is. Straks kan hij nieteens alle kleertjes aan.

Ik begin nu te twijfelen over of ik wel echt een ziekenhuisbevalling wil. Ik ben een boek over de kraamtijd aan het lezen en lees dan over dat je baby bij de geboorte allerlei bacterieën oppikt (omdat hij die van zichzelf nog niet heeft) en dat thuis hij alleen de bacterieën oppikt van 'ons' en in het ziekenhuis kan hij ook nog allerlei slechte bacterieën oppikken.... Voel me nu echt een muts dat ik daar over na zit te denken, maar het heeft me wel aan het twijfelen gebracht.... Ook krijg je thuis ook meteen de kraamzorg erbij en kan het zijn dat je vanuit het ziekenhuis midden in de nacht naar huis wordt gestuurd en dat je het maar moet redden tot de ochtend (wat trouwens vast wel lukt).... zucht. Ik ga vanavond wel even met vriend overleggen, die weet vast wel weer wat verstand in me te praten.
Hier (midden nederland) is het wel zo dat we minder kraamzorg krijgen. Bij de intake zei de mevrouw dat ze in principe het normale aantal uren proberen te bieden, maar dat dat in de zomermaanden vaak niet zal lukken. Ik heb dus geen garantie dat ik alle uren krijg, als ze personeelsproblemen hebben op het moment dat ik ben bevallen (en dat verwachten ze wel, al is mijn uitgerekende datum nog wel net iets vóór de echte zomerdrukte) moeten we met minder genoegen nemen. We hebben het maar af te wachten dus.... Ik word er niet echt blij van, het is ons eerste kindje, we moeten alles nog leren. En er zijn natuurlijk een moeder en een schoonmoeder die best willen helpen, maar dat vind ik toch minder fijn. Die hebben nu al allemaal gedachten en redenaties over baby's zoals dat 30 jaar geleden ging, maar waarvan ík zelfs weet dat dat nu niet meer zo gedaan wordt. Vast niet schadelijk hoor, ieder zijn ding, maar ik wil het gewoon doen zoals dat nu wordt aangeraden. En dan is mijn schoonmoeder ook nog eens behoorlijk dominant ("we doen het gewoon zo!" zonder ruimte voor wat de ander wil) en ik weet niet of ik het juist in die periode trek om dan over mijn eigen grenzen te waken... Vind ik normaal bij haar al moeilijk, en als je dan ook nog eens zelf onzeker bent over hoe het allemaal moet.... Nouja, het is niet anders, we wachten het maar af.
Lilla, komt vast goed joh!! Je bent de eerste van ons die uitgerekend is, dus hopelijk ben je net voor de grote drukte bevallen!

Meggie, is heel persoonlijke keuze natuurlijk, maar ik zou nooit meer anders dan in het ziekenhuis willen bevallen. Van de oudste weet ik nog dat van ons clubje van zwangerschapsgym van degenen die thuis wilden bevallen, er uiteindelijk maar 1 daadwerkelijk thuis bevallen is én thuis heeft kunnen blijven. De rest is of alsnog naar het ziekenhuis geraakt óf moest na de bevalling alsnog naar het ziekenhuis en dat lijkt me helemaal erg!
Lilla, maak je maar niet te druk om de kraamzorg hoor. In de praktijk zijn ze echt niet de volle 49 uur alleen maar bezig en wat echt van belang is, daar zorgen ze goed voor. Bovendien leer je supersnel je kindje te verzorgen en wordt je er met de dag handiger in. Als je bv wil geven, zorg dan dat je op dat gebied goede begeleiding hebt. Wassen, aankleden, bedje opmaken enz, zijn dingen die je al heel snel oppikt.

Duckie, fijn dat de resultaten goed waren!!! Dat lucht op, of niet.

Meggie, of je thuis of in het ziekenhuis wil bevallen is echt een gevoelskwestie. Bij Mats wilde ik heel graag thuisbevallen maar moest na een 1 persen (is standaard) alsnog naar het ziekenhuis. Op dat moment kon me dat allemaal geen bal schelen, kind moet er gewoon uit, waar dan ook. Nu hoop ik de bevalling thuis te kunnen afmaken, maar mocht ik weer naar het ziekenhuis willen, soit, het zij zo. Je moet in ieder geval doen waar je je het lekkerste bij voelt. Die bacterieen, tsja, daar wordt je uk sterk van zal ik maar zeggen. Denk maar niet dat ze je kindje ernstige risico's laten lopen. Vaak hebben kindjes die in het ziekenhuis zijn geboren van die vieze oogjes door een infectie. Maar dat is echt niet ernstig.

Pffff, wat een broeierig weer he! Straks lekker weekend!
Dank voor jullie opbeurende woorden w.b. kraamzorg, het zal ook vast wel goed komen allemaal. En de intake-mevrouw zei ook al dat ze de dingen die écht nodig zijn; medische zorg en begeleiding bij borstvoeding prioriteit geven. Als ze dan een keer geen tijd hebben om de WC schoon te maken... nouja, dat doet schoonmoeder dan maar ) En ik heb er ook wel vertrouwen is dat ik redelijk snel leer het kindje te verzorgen. Het is wel de eerste, maar ik kom via vrienden, familie en werk toch best veel in aanraking met babietjes, een luier verschonen lukt echt nog wel

Ik heb inderdaad ook gehoord dan 60% van de vrouwe die thuis wil bevallen uiteindelijk toch in het ziekenhuis terechtkomt. ook zoiets wat je maar gewoon voor het afwachten hebt.

Wat kunnen we toch eigenlijk weinig plannen en regelen van te voren he? Alleen het de bevalling zelf, ergens tussen week 37 en 42 ongeveer... ja, wat moet je daar nou mee? Dat betekent dat ik aanstaande maandag kan bevallen, maar ook pas over 5 weken! Terwijl ik zelf het liefst de exacte datum en tijd zou hebben )

Ja, klam weer is het he!!

Nou, fijn weekend allemaal!!!
als je midden in de nacht in het ziekenhuis bevalt dan hoef je niet gelijk naar huis, tenminste hier in Groningen niet. Kraamzorg komt dan gewoon de volgende ochtend als je naar huis mag.

Ik ga ook deze derde keer poliklinisch bevallen, tenminste dat is de bedoeling. Dat is wat anders dan een echte ziekenhuis bevalling want je ligt op een verloskamer en de baby blijft gewoon bij je op de kamer. Als je je goed voelt en het gaat goed met de baby dan ben je na een paar uur alweer thuis. Je komt om te bevallen en thuis kan je dan lekker genieten.

Als je om medische redenen in ziekenhuis bevalt dan slaapt de baby meestal in de babyzaal en jij met anderen in een kamer.

Vandaag bij vk geweest en alles was weer goed. Ze denkt nog steeds dat de baby groter is dan zou moeten. Heb woensdag weer een echo. Maar hij lag nu gelukkig met zijn hoofdje toch beneden, hij kan nog terug draaien.
Hoi,

Ik heb deze week ook bezoek gehad van kraamzorg ook zij zitten met het probleem zomerdrukte. Ze hebben hier in Friesland ook te weinig personeel zodat ze niet met zekerheid kunnen zeggen of ze je het volledig aantal uren kunnen bieden.

Ze verwachten het wel maar we moesten er wel rekening mee houden dat het minder uren per dag zou kunnen worden en dat ze dan 1 dag langer blijven. Dat was één van de oplossingen die ze hadden. Maar voor alsnog bleef deze vrouw prositief en verwachte ze wel het volledig aantal uren te kunnen bieden.

Hopelijk komt het allemaal goed. Ik heb hetzelfde gevoel als jou Lilla en ben best onzeker als ze niet het volledig aantal uren kunnen komen. Omdat het ons eerste kindje is en ik graag borstvoeding wil geven valt er veel te leren enzo...

Maar gelukkig heb ik een goede vriendin die dan wel zou willen helpen en ook heeft een zeer goede kennis ook hulp aangeboden. Dat is erg fijn.

Ik zou zelf ook niet echt snel kiezen voor hulp van mijn eigen schoonmoeder. Ben bang dat het toch anders uitpakt en me niet op mijn gemak voel... MMM mijn moeder woont ook niet echt in de buurt dus dat zal hem zeker niet worden dat vind ik wel jammer.

Hebben jullie trouwens ook wel eens last van die soort van ongesteldheidkrampjes in je onderrug. Ik heb het zo nu en dan even. Heb het er ook met een vriendin over gehad, zij had er op het laatst ook last van. Ik loop soms gewoon even te "puffen" haha! Maar het is niet regelmatig ofzo het is maar ongeveer één keer per dag.

Vandaag heeft mijn schoonvader mooie foto's van mijn buik gemaakt (hij is ex-vakfotograaf) ze zijn super mooi geworden. Zwart - wit. Erg bijzonder!!
Hanneslove, ik kom ook uit Friesland en hier geen problemen dus met aantal uren kraamzorg... mag ik vragen welk kraamzorgbureau je hebt?? Misschien kun je nog overstappen?
Hoi hoi,

Baby 2 binnen mijn familie is geboren. Vandaag ben ik weer grote nicht geworden van een meisje!!!! Mijn oma is dus weer oma geworden, 6 weken terug is ze dus overgrootoma geworden en dat wordt ze over een week of 5 weer. Best bijzonder dus eigenlijk!!!

Ik lees morgen of maandag even terug!

Toedeloe, morgen zingen met koor op festival
Upperdeflup!
Annie, gefeliciteerd met de nieuwe baby in je familie, altijd leuk he!

Hannes, die krampjes herken ik, de ene keer duren ze langer dan de andere keer, ik denk wel eens dat het misschien nog met het indalen te maken heeft. Of voorweeen?

Over de kraamzorg: bij mij zeiden ze wel dat ze sowieso de tijd nemen voor medische dingen en begeleiding van borstvoeding. Als ze moeten bezuinigen doen ze dat zo veel mogelijk op huishoudelijke taken, en dat zijn natuurlijk de dingen waar ook (schoon)moeders en ander kraambezoek best een keertje mee willen helpen. Als ik bij een vriendin of zus op kraambezoek zou gaan, en zij zou weinig kraamzorg hebben, dan zou ik met alle liefde even de stofzuiger door de huiskamer halen (overal muisjes...;-) of een wasje in de droger stoppen. Ik zou het alleen maar leuk vinden dat ik wat kon betekenen.

Duckie, wat fijn dat je kindje nu goed ligt, hopen dat ie zo blijft liggen!!!

Ik ging net mijn ziekenhuistasje inpakken, en toen ik kleertjes voor de baby bij elkaar wilde zoeken vond ik ineens dat ik veel te weinig heb, en niet genoeg van beide maatjes (50 en 56), dus nu moet ik morgen of dinsdag snel naar de stad! 56 kan je je sowieso geen buil aan vallen denk ik, daar groeit het kindje vanzelf een keer in, en daar mag ik zeker nog wel wat meer van hebben!

Nog een vraagje, wat hebben jullie zélf aan vlak na de bevalling? joggingbroek? voedings-shirtjes? Het is zomer, maar ik denk dat ik de shirtjes en broeken van vorig jaar niet meer pas, met blubberbuik en grote borsten. En om nou voor het kraambezoek rond te paraderen in te krappe shirtjes met een oude joggingbroek.... En met al dat voeden is iets wat open kan aan de voorkant misschien ook handig, hoeft niet steeds de hele heisa omhoog... Ervaren moeders, hoe deden jullie dat bij eerdere kindjes?
Hoi allemaal,

zoo...heeft even geduurd, maar hier ben ik weer!

Had het de laatste tijd zo druk met afronden van mn werk, en daarna ben ik lekker gaan uitblussen bij mn ouders voor een paar dagen. Vriend zat in het buitenland, dus ik werd lekker verwend door paps&mams, net als vroeger

Nu is het allemaal weer 'normaal': vriendje thuis, ik thuis (maar dan ook echt THUIS), want mn verlof is dus inmiddels begonnen. Wow, over 5 weekjes ben ik uitgerekend.. vind het toch echt bere-spannend allemaal..

Ik heb het gevoel dat de kleine ook aan het indalen is, omdat ik ook een beetje 'ongesteldheid' krampen heb soms.

Gisteren nog een eind gaan wandelen, maar dan lijkt het net of ik tijdens de hele wandeling een harde buik heb, heel raar. Als ik weer zit, voelt het lekkerder.

Vandaag weer naar de VLK, hopelijk kan zij voelen of de kleine mooi naar beneden ligt!

Lilla, voor jou extra spannend, want je bent deze maand uitgerekend!! Over tshirts/broeken: heb daar nog niet over nagedacht. je kan ook een goedkope broek bij de hennes (zo'n pyjama-achtig ding) kopen, die kan je na de bevalling ook nog lekker aan, met die grote kraamverbanden in, lijkt me. Ik ga dat ook volgende week eens bekijken.

Dacht al wel na over de bevallingsshirt: beetje wijd is wel lekker zegt iedereen, maar dat heb ik niet meer (alles wat wijd was, is nu wat strakker overal).. dus daar ga ik ook maar ns naar kijken.

Annie, gefeliciteerd met je kleine nichtje! leuk, dan zitten ze heel dicht op elkaar!

Ik ga mijn kraamzorg vandaag bellen, heb nog helemaal niks gehoord van ze. Heel raar hoor...

Goed, lekker dagje allemaal, ik zal nu wat vaker posten!
Lilla, juist handig dit mooie weer, kun je gewoon hemdjes dragen en voedingsBH's, Bij Mats was ik in de winter bevallen, droeg toen alleen hemdjes met vest. Ik heb toen nog aantal weekjes zwangerschapsbroeken doorgedragen en trainingsbroeken. Je kan ook gewoon van die stretchjurkjes blijven dragen. Ik droeg ook wel bloesjes. Ik had geen speciale voedingsshirts.

Fijn dat je wat geruster bent over je kraamzorg.

Rozemarijn, spannend he. Ik schrok gisteren een beetje van de datum. Ineens was daar het besef, het komt wel erg dichtbij allemaal. Lilla dus inderdaad al deze maand.

Oh, we moeten nog best veel doen, alle kleertjes weer uitwassen, nog wat spulletjes kopen (aankleedkussen enz), kaartjes afmaken, adressenlijst bijwerken.

Oja, ik werk ook weer een beetje via bedrijf waar lief werkt. Ik ga eind deze week met verlof, heb dan 2 weken gewerkt, hahahaha! Ik kan na de bevalling ook nog een en ander blijven doen.
Sooo, wat een warmte. Pfff.... Maar goed als het de hele dag regent is het natuurlijk ook niet leuk. En met veel drinken komen we dag ook wel door.

Vanmiddag komt de kraamzorg hier, dus ik ben wel heel erg benieuwd naar het aantal uren. Ik hoop net als een aantal anderen van jullie dat ik toch echt wel het maximaal aantal uren kan krijgen, want ik voel me best wel onzeker over die eerste dagen met onze kleine man.

Het gedoe met de babydump is eindelijk opgelost. Ze hadden nog een keer geprobeerd om de 13e als alternatief aan te bieden en toen ben ik toch wel zo ontploft aan de telefoon (fijn die zwangerschapshormonen) en uiteindelijk komen ze nu volgende week dinsdag. Mooi op tijd voor mijn zwangerschapsverlof. Kan ik dan aan de gang met alles inrichten etc. Eindelijk....

Rozemarijn, hoe was het bij de verloskundige? Alles weer goed? Heb je met een goed gevoel alles over kunnen dragen op het werk en alles afgesloten? Volgens mij zijn die laatste dagen altijd wel redelijk hectisch. We zullen zien, ik hoef ook alleen nog maar deze en volgende week te werken. De tijd vliegt nu echt!

En dan helemaal voor jou Lilla, dit is de maand waarin het moet gaan gebeuren. Spannend hoor. Als je je nu een paar dagen niet meldt dan denken wij natuurlijk meteen dat het zover is. Dus vanaf nu minstens een keer in de twee a drie dagen meldplicht

Annie, gefeliciteerd. Wat gezellig al die kleintjes zo dicht bij elkaar. Is voor later wel heel erg leuk natuurlijk!
Hallo allemaal, sorry, heb niet bij kunnen lezen maar even een update van hier. Ben afgelopen weken in Nederland geweest, eerst vakantie maar toen werd mijn moeder met spoed opgenomen in het ziekenhuis en ben ik een week langer gebleven. Nu gaat het weer beter met haar gelukkig. Ook nog bij een vk geweest vanwege bloed in de urine, jeetje wat is dat anders in Nederland dan hier. Lekker hoor!

Kindje is nog steeds in stuit en zal waarschijnlijk niet meer draaien dus de kans dat ze een Juni baby wordt is groot en dat betekend dat ze al tussen 21 en 28 dagen gehaald kan worden!! Super spannend en nu druk bezig om alles klaar te maken.

Nou ga weer even naar mijn bedje want ben erg moe en kan steeds minder.

Liefs, Bloempje
Bloempje, wat een verhaal zeg. Wel fijn dat je toevallig al in Nederland was en dus lekker bij je moeder kon zijn. Als je verder weg zit ga je je denk ik alleen maar meer zorgen maken. Hopelijk zet het herstel zich bij haar door en hoef je je niet al te veel zorgen meer te maken de komende tijd. En dan ook nog bloed in je urine en een babietje in stuit. Pff... Wel apart dat in Nederland de zorg voor zwangere vrouwen zo anders geregeld is dan bij jullie (waar is dat eigenlijk, als ik mag vragen??)

Maar wel spannend dat het nu zo dichtbij komt en dat je ook al ongeveer weet wanneer ze het gaan halen. Toch heel anders dan de vijf weken speling waar Lilla nu midden in zit. Maar goed, je had waarschijnlijk ook liever een gewone bevalling gehad...

Probeer in elk geval nog lekker te genieten van je laatste weekjes zwangerschap!
Jee bloempje, wat een gedoe allemaal! Maar gelukkig gaat het nu beter met je moeder! En de baby in een stuit... spannend allemaal! Raar idee dat je ongeveer weet wanneer de baby komt zeg! Vind je het erg jammer dat het niet op de "gewone" manier gaat allemaal?

Lievelotje, wat zei je kraamzorg? Krijg je het gewone aantal uren of moeten ze bij jullie ook bezuinigen? Fijn dat je eindelijk alles hebt kunnen regelen met de babykamer!!

En rozemarijn, jij ook met verlof dus nu, lekker he!!

Hier nog steeds alles prima, maar het begint wel spannend te worden nu ik over die magische 37-weken-grens heen ben... Het idee dat het kindje theoretisch gezien nu elk moment geboren kan worden... Het zal vast nog wel eventjes duren, kan zelfs nog ruim 5 weken, maar toch.... Af en toe word ik er wel onrustig van, we zijn nog niet echt met alles klaar! Als het kindje komt zijn de belangrijkste dingen in huis en is echt wel geregeld wat écht moet gebeuren, maar ik zou geruster zijn als alle klusjes gedaan waren nu! Ik ga morgen (vandaag eigenlijk: ik zit weer eens midden in de nacht achter de pc vanwege niet kunnen slapen) proberen om alle laatste dingetjes te kopen, dan weet ik tenminste zeker dat dat klaar is. Verder nog een paar regeldingen deze week, en dan hoop ik dat het grote uitrusten kan gaan beginnen, daar ben ik nog niet erg aan toe gekomen deze verlofperiode. (Ook doordat ik gewoon een heleboel leuke dingen doe hoor...)

Nou, in dat kader ga ik nog maar eens een slaap-poging doen denk ik...
Hoi Lievelotje, ik woon in Engeland. Hier krijg je controles bij verschillende vk's, nooit dezelfde en dat gaat dan in zo'n klinisch hokje, vlug vlug.

Lilla, ja ik vind het jammer, had heel graag op de normale manier bevallen. Maar heb nu niet zo erg het gevoel van falen dat ik bij de eerste had. Toen heb ik echt moeten verwerken dat ik een keizersnee moest hebben, maf he. Nu wil ik alleen het beste voor mijn kindje en gezien het resultaat van nummer 1 erg goed was, ben ik nu veel meer gerust!

Krijg vandaag een gesprek met een aneasthesist omdat bij nummer 1 de ruggeprik 4 keer fout ging. Gaan nu kijken wat ik zelf kan doen om het wel goed te laten gaan (was bij zoon te gespannen waardoor het steeds fout ging en aneasthesist en ik begrepen elkaar toen niet zo, ga nu ook naar een ander ziekenhuis).

Lilla, wil je niet bang maken maar mijn zoon kondigde zich netjes bij 38 weken aan, gelukkig had ik toen wel alles klaar, nu moet ik nog bergen doen...
Bloem, spannend dus. Hoe ligt je kindje in een stuit? En bloed in je urine? Niks ernstigs? Je zal wel geschrokken zijn.

Lilla, niet te druk maken hoor, je kindje komt wanneer het komt. Er zijn altijd wel dingen die je niet helemaal afkrijgt.Tsja, dat zij dan zo.

Lievelotje, heb je al zin in je verlof? Gelukkig dat alles goed gaat komen met die winkel.

Hoe was het weer bij jullie? Wij hebben geen noodweer gehad, pas tegen een uur of 2 vannacht begon het een beetje te regenen en te waaien, maar het bleef warm. Jakkes!
Zooo... nu moet ik eerst even mijn frustraties kwijt! Ik slaap al 3 nachten zeer slecht. Ik was er vanochtend al om 4 uur af en heb nog wat op de bank geslapen... Vind het echt niet leuk meer! Probeer nu 's middags even een dutje te doen maar kan dan niet echt in slaap komen. Pff wordt er eigenlijk erg emo van. Bleee!

Gister met die warmte had ik dikke voeten en handen! Vocht erin waarschijnlijk. Ze zijn nu een beetje afrgezakt maar mijn handen zijn nog wel dik. Ben ook maar niet naar yoga gegaan.

Uma, ik zit bij Samenzorg. Jij dan?

Het noodweer viel hier mee. Eigenlijk geen onweer gehad en ook geen zware buien. Vanochtend rommelde het heel eventjes met een kleine bui daarna was het weer stil en droog. Gelukkig want heb een hekel aan onweer!

Jeetje vind het nu ook spannend aan het worden. ben over ongeveer 5 weken uitgerekend! Kan me nog niet goed voorstellen dat ik hoe dan ook volgende maand mama wordt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven