Mijn hond gaat dood :(

03-04-2013 18:05 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben net gebeld door mijn vader en hij had heel slecht nieuws. Mijn hond, die ik al sinds mijn 8e heb, gaat dood. Ze heeft een tumor op haar urinebuis, waardoor ze misschien weken, misschien nog maanden te leven heeft. Wanneer het echt niet meer gaat laten we haar inslapen. Ze heeft nu nog geen pijn, mijn vader verzekerde me dat ze nergens last van heeft en dat alleen het plassen wat moeizaam gaat. Maar die wetenschap dat ze er binnenkort niet meer is... Klotezooi.
Some flies are too awesome for the wall
Sterkte, klote! Maar de mooie tijd samen, neemt niemand je meer af. En, nog een cliché...

Je kunt als Baasje zijnde, je dier iets heel moois geven; het besparen van een lijdensweg.

Dus wees een goede baas...
Hier bijna hetzelfde.mijn jack russeltje nu 11 jaar oud heeft een tumor op de milt en heeft volgens de dierenarts ook niet lang meer.weken of een paar maanden.

En 3 jaar geleden mijn andere jack in laten slapen.

Ik weet wat je doormaakt en wens je heel veel sterkte
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Dus het gaat voor jou nu de eerste keer worden dat je een hond verliest?

Zo heb ik dat ook ooit meegemaakt. Een hond waarmee ik opgroeide, en die ik later dus verloor.

Niet dat het de volgende keren gemakkelijker wordt overigens hoor. Het blijft moeilijk.

En je ziet ook wel in dit topic dat sommige mensen daar heel licht tegen aan kijken. Maar dat is het niet. Dat ondervind jij nu ook.

Je hond hoeft in ieder geval nog niet ingeslapen te worden. Je hebt nog even tijd om er aan te wennen. Je zult zien als het slecht met hem gaat, dat je hem gemakkelijker kunt loslaten. Maar het verlies blijft moeilijk.

Een hond is toch min of meer familie he....

Heel veel sterkte daarom
Rot voor je ik hoop dat je goed afscheid kan nemen van je hond.
Heel veel sterkte. Ik weet hoe erg of zoiets is. Want ik ben mijn hond ook nog niet zo lang geleden verloren. Afschuwelijk.
sterkte.
Mijn dierenarts had een gruwelijke inschattingsfout gemaakt. En laat het nou net zo zijn dat wij een hond hadden die niet dood wou gaan. Wat vraag je je af? Ja, onze hond vertikte het om dood te gaan. Het arme beestje bleef vechten en wij zagen zoveel levenslust in hem. Het duurde 5 maanden voordat hij écht ziek was geworden. De dierenarts zei echter toen wij op woensdag met spoed kwamen om hem vrijdag in te laten slapen. Volgens hem zou het anders vanzelf enkele dagen tot een week duren. Wij voorbereidingen treffen, foto's maken, lekker laatste maaltje, baden, etc. Maar vrijdagochtend was hij nog vrolijk aan het spelen. Dus wij uitstellen en zeggen dat we wel terug zouden bellen als hij niet meer wou. Dat duurde in totaal 5 maanden. Toen begon hij echt pijn te krijgen, je 'wilt' jouw hond dan zelf ook inslapen. Mijn hond had een GIGANTISCHE tumor in zijn buik die eerst niet goed te zien was. Achteraf bezien was het echt wonderbaarlijk wat hij allemaal kon met zo'n gezwel en zelfs de dierenarts heeft tranen met tuiten lopen huilen tijdens het inslapen want hij begreep er zelf ook helemaal niks van.

Toen mijn beestje nog met zijn bal speelde en vrolijk dartelde zag ik al aan hem dat hij niet wou gaan. 4 dagen voor zijn dood speelde hij nog volop 2 uur achter elkaar met de bal en de dagen ervoor ook, alsof hij wist dat hij stervende was want normaal speelde hij ong. 15 a 30 min. met de bal. Het was dan ook een oude hond. Toen hij niet meer wou eten hebben we gelijk gebeld dat ze de volgende ochtend konden komen. Ons voorgevoel was juist want in de nacht braakte hij zelfs water uit en in de ochtend begon hij gal te spugen.

Geloof me, als je zo hecht bent met je hond en je hebt je hond al jaren weet je vanzelf wanneer het zover is. Ik had mijn hond vanaf mijn 7e tot mijn 20e.
No love without lost
Ach wat naar , heel veel sterkte de komende tijd
Dat verhaal van vrouwtjepunt2 is typisch zo'n weg waarin de hond een opleving krijgt. En dan ben je geneigd te denken "oh, het valt nog best mee' en dan stort hij ineens in.

Dit zie je bij mensen die kanker hebben ook wel eens.

Het is hard.
Oh wat erg.. Sterkte!

@marielouisa: Mijn hond had ook nierfalen. Vanaf zijn tiende... Daarvoor altijd springlevend en tot zijn dood enthousiast en een echte doorzetter. Na 5 maanden op dieet en anabolen (in zijn heupen) was hij er slecht aan toe, maar doordat we het niet over ons hart konden verkrijgen hem met kerst in te laten slapen toen nog eventjes aangekeken. Weer beetje bovenop gekrappeld, maar 3 maanden later hadden we een 'ethiopisch' labradorretje van 14 kg en was het dan echt klaar.. Nierfalen.. Zucht. Sterkte en geniet nog van je hond nu ie er nog is!
Sterkte!! ik heb mijn liefste vriendinnetje afgelopen Valentijnsdag laten inslapen.

Lekker met haar knuffelen aankomende vrijdag.
quote:slobberbone schreef op 03 april 2013 @ 18:28:

Alle honden gaan dood,nog erger wij ook.

Sterkte TO!
quote:slobberbone schreef op 03 april 2013 @ 18:28:

Alle honden gaan dood,nog erger wij ook.

Oh, ècht?

Sterkte Fem, het is gewoon rot om afscheid te moeten nemen van je maatje
De tranen lopen over mijn wangen na het verhaal van vrouw2punt0. Als kind/puber meegemaakt hoe mijn ouders twee honden hebben laten inslapen. Blijft iets verschrikkelijks...

Heel veel sterkte Femselien!!
dit is één van de zekerheden die je hebt als je hond of kat neemt, eens gaan ze dood.

Als je dat niet kunt handelen moet je dier nemen
En weer iemand die solliciteert naar de negeer-knop.
Heel veel sterkte. Neem nog lekker even de tijd voor haar, ga nog lekker een paar wandelen en knuffelen.

En kijk goed naar haar en neem op tijd het besluit als ze wel pijn krijgt.

Ik heb mijn hond vorig jaar in moeten laten slapen, verschrikkelijk, mis hem nog iedere dag.

Ik heb helaas te lang gewacht, door zijn levenslust en enorm dikke vacht hadden we niet door hoe ver hij was, of misschien wilden we 't niet zien.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Ik zie net dat ik die fijne reactie over dat iedereen doodgaat perongeluk heb gequote zonder daar wat aan toe te voegen. Sorry TO ik wil je sterkte wensen en weet helaas hoe moeilijk dit is. De reden dat ik gequote had is omdat het een k*t reactie is waar je jezelf maar niks van aan moet trekken!!
Ik ga niet eens reageren op die reacties van slobberbone en Ted. Ik ben blij dat jullie wel begrijpen hoe rot het is om je hond te verliezen, ze is al zo lang bij me. Dat verhaal van vrouwtjepunt2 is ontzettend rot om te horen en ik snap de pijn. Het is inderdaad mijn eerste hond die ik ga verliezen en dat afwachten, daar kan ik niet zo goed tegen. Ik verheug me op de tijd die ik nog met haar heb. En ik zal ervoor waken dat we haar niet onnodig leed zullen bezorgen omdat we haar langer bij ons willen houden. Het gaat vooral ook om de kwaliteit van haar leven.

Iedereen ook bedankt voor het delen van haar verhaal over hun verlies, dat helpt ook, hoe gek het ook klinkt.
Some flies are too awesome for the wall
Sterkte. Hoop dat je hond nog wat langer bij je mag zijn, goed opletten of hij geen pijn heeft. Honden zijn goed in verbergen.

Dat is het grootste nadeel van een huisdier , er komt een dag dat je afscheid van ze moet nemen.
quote:ted63 schreef op 03 april 2013 @ 21:41:

dit is één van de zekerheden die je hebt als je hond of kat neemt, eens gaan ze dood.

Als je dat niet kunt handelen moet je dier nemen

Dan kun je je ook maar beter distantiëren van al degenen van wie je houdt. Want die kun je ook verliezen en je zult ook ooit iemand verliezen van wie je houdt.

Ik denk dat jij nog een hoop mee moet maken zodat je alsnog een beetje mens wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven