Opeens verslechterde nagelconditie
vrijdag 5 april 2013 om 09:28
Lieve forummers,
Sinds een paar maanden heb ik mijn levensstijl volledig gewijzigd dwz 5 keer in de week sporten en gezonde voeding eten met maar 1 koolhydraatmoment op een dag. Voor de rest veel water drinken en 2 stuks fruit en 2x groenten op een dag met 1x stuk vlees. Ook eet ik elke dag een plakje kaas en eet ik magere kwark met noten.
Toch merk ik sinds een paar weken dat mijn nagels zo lelijk zijn geworden: broos, splijten, dof, echt niet mooi! Voor mijn idee krijg ik alles netjes binnen qua vitamines en zuivel.
Hebben jullie misschien enig idee waardoor het kan komen? Ik ben trouwens niet ziek of i.d.
Alvast bedankt!
Sinds een paar maanden heb ik mijn levensstijl volledig gewijzigd dwz 5 keer in de week sporten en gezonde voeding eten met maar 1 koolhydraatmoment op een dag. Voor de rest veel water drinken en 2 stuks fruit en 2x groenten op een dag met 1x stuk vlees. Ook eet ik elke dag een plakje kaas en eet ik magere kwark met noten.
Toch merk ik sinds een paar weken dat mijn nagels zo lelijk zijn geworden: broos, splijten, dof, echt niet mooi! Voor mijn idee krijg ik alles netjes binnen qua vitamines en zuivel.
Hebben jullie misschien enig idee waardoor het kan komen? Ik ben trouwens niet ziek of i.d.
Alvast bedankt!
vrijdag 5 april 2013 om 09:34
Krijg je genoeg calcium en vit. D binnen? Zeker in de winter krijg je al snel te weinig vit. D.
Ik slik altijd calciumtabletten, nadat lang geleden een gynaecoloog dit al aan m'n moeder aangeraden had. Ik merk altijd aan m'n nagels, als ik ze een tijdje niet slik, dan worden ze gelijk broos, in de winter erger dan in de zomer.
Ik slik altijd calciumtabletten, nadat lang geleden een gynaecoloog dit al aan m'n moeder aangeraden had. Ik merk altijd aan m'n nagels, als ik ze een tijdje niet slik, dan worden ze gelijk broos, in de winter erger dan in de zomer.
Later is nu
vrijdag 5 april 2013 om 09:42
Ik heb precies hetzelfde! Ook levensstijl omgegooid en veel gezonder gaan leven en meer gaan sporten. Het zou wel eens kunnen dat we te weinig vit D binnen krijgen.. omdat de winter ook achterlijk lang duurt .. ik merk echt dat ik soms echt geen zin heb om wat te gaan doen omdat het buiten zo koud is ofzo.
Ik denk wel dat ik de zon mis, zie er dan ook beter uit meestal.
Maar calcium krijg ik wel genoeg binnen ( elke dag wel yoghurt/kwark)
Ik denk wel dat ik de zon mis, zie er dan ook beter uit meestal.
Maar calcium krijg ik wel genoeg binnen ( elke dag wel yoghurt/kwark)
vrijdag 5 april 2013 om 09:44
volgens die gynaecoloog moeten vrouwen dus écht veel calcium binnenkrijgen en is een bakje yoghurt/kwark en een plakje kaas echt niet voldoende.
Ik heb ook al vaker gelezen dat osteoporose een ziekte is, die veel meer gaat voorkomen, vooral omdat vrouwen als ze gaan lijnen als eerste ongeveer hun zuivelinname gaan minderen. En de vetten, onze vit. D leverancier.
Ik heb ook al vaker gelezen dat osteoporose een ziekte is, die veel meer gaat voorkomen, vooral omdat vrouwen als ze gaan lijnen als eerste ongeveer hun zuivelinname gaan minderen. En de vetten, onze vit. D leverancier.
Later is nu
vrijdag 5 april 2013 om 09:45

vrijdag 5 april 2013 om 10:14
Ik heb ook mijn eetpatroon omgegooid en heb ineens sterke nagels. Calcium is belangrijk en dat zit m.n. in groene groentes. Met zuivel ben ik gestopt: daar zit calcium in maar ook iets anders dat juist botontkalkend werkt: Harvard info over nadelen van melk
En inderdaad worden goede vetten ook aanbevolen: vette vis, noten, en gezonde olieen.
En inderdaad worden goede vetten ook aanbevolen: vette vis, noten, en gezonde olieen.

vrijdag 5 april 2013 om 10:30
Ik vind dit weer altijd een heerlijk excuus voor een extra verzorgingsmoment. Ik doe wat vaker creme op mijn handen en masseer dat voornamelijk in mijn nagelriemen. Ik houd mijn nagels ook relatief kort. Verder polijst ik mijn nagels de laatste tijd, ze krijgen een prachtige natuurlijke glans!
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.