Gezondheid alle pijlers

Opeens verslechterde nagelconditie

05-04-2013 09:28 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve forummers,

Sinds een paar maanden heb ik mijn levensstijl volledig gewijzigd dwz 5 keer in de week sporten en gezonde voeding eten met maar 1 koolhydraatmoment op een dag. Voor de rest veel water drinken en 2 stuks fruit en 2x groenten op een dag met 1x stuk vlees. Ook eet ik elke dag een plakje kaas en eet ik magere kwark met noten.

Toch merk ik sinds een paar weken dat mijn nagels zo lelijk zijn geworden: broos, splijten, dof, echt niet mooi! Voor mijn idee krijg ik alles netjes binnen qua vitamines en zuivel.

Hebben jullie misschien enig idee waardoor het kan komen? Ik ben trouwens niet ziek of i.d.

Alvast bedankt!
Krijg je genoeg calcium en vit. D binnen? Zeker in de winter krijg je al snel te weinig vit. D.

Ik slik altijd calciumtabletten, nadat lang geleden een gynaecoloog dit al aan m'n moeder aangeraden had. Ik merk altijd aan m'n nagels, als ik ze een tijdje niet slik, dan worden ze gelijk broos, in de winter erger dan in de zomer.
Later is nu
mogelijk was dat ook gebeurd als je niet gelijnd en gesport had. Heb je geen probleem met je haar? Kruidvat heeft in ieder geval tabletten speciaal voor je nagels.
it's a big club and you ain't in it
it's a big club and you ain't in it
Ik heb precies hetzelfde! Ook levensstijl omgegooid en veel gezonder gaan leven en meer gaan sporten. Het zou wel eens kunnen dat we te weinig vit D binnen krijgen.. omdat de winter ook achterlijk lang duurt .. ik merk echt dat ik soms echt geen zin heb om wat te gaan doen omdat het buiten zo koud is ofzo.

Ik denk wel dat ik de zon mis, zie er dan ook beter uit meestal.

Maar calcium krijg ik wel genoeg binnen ( elke dag wel yoghurt/kwark)
volgens die gynaecoloog moeten vrouwen dus écht veel calcium binnenkrijgen en is een bakje yoghurt/kwark en een plakje kaas echt niet voldoende.

Ik heb ook al vaker gelezen dat osteoporose een ziekte is, die veel meer gaat voorkomen, vooral omdat vrouwen als ze gaan lijnen als eerste ongeveer hun zuivelinname gaan minderen. En de vetten, onze vit. D leverancier.
Later is nu
Ik eet ook weinog koolhydraten/geen suiker. Maar wel heel veel eieren en eenmaal per dag een proteineshake met sojameld. Ik heb juist supersterke nagels gekregen! Misschien dat het aan de eiwitten of proteine intake ligt?
Eccoci qua, a guardare le nuvole su un tappeto di fragole
heb je misschien medicijnen gebruikt, een paar weken of maanden terug? Antibiotica ofzo?
.
Calcium krijg je niet alleen door zuivel in te nemen. Calcium zit voornamelijk in groene groenten, amandelen etc. Ik eet helemaal geen zuivel, zuivel is voor kalfjes. Maar dat calcium gebrek zou je nagels kunnen aantasten.
quote:RionyRiony schreef op 05 april 2013 @ 09:41:

[afbeelding]Die dus, en het weer is ook een aanslag op nagels. De kou he!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Krijg je voldoende goede vetten binnen? Bij iedere maaltijd hoort een goed vet, zoals bijv. olijfolie, avocado, vette vis, extra-virgin kokosolie.
Mijn nagels en nagelriemen zijn ook wat raar laatste tijd, maar ik heb niks bijzonders gedaan. Misschien ligt het aan het koude, droge weer?
Oh, mosterd, wat Fame al zei dus ;)
Ja, het is volgens mij het weer! Ik heb het ook en echt nog nooit eerder gehad. Ik heb niets gewijzigd in mijn levensstijl dus het moet wel de kou zijn. Tenzij ik iets engs onder de leden heb....
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben... Ok, ik heb altijd al vrije slechte nagels en ik heb mijn levensstijl niet veranderd, maar de laatste tijd zijn mijn nagels wel HEEL beroerd.

Calciumtabletten is misschien wel een goed idee.
Ik heb ook mijn eetpatroon omgegooid en heb ineens sterke nagels. Calcium is belangrijk en dat zit m.n. in groene groentes. Met zuivel ben ik gestopt: daar zit calcium in maar ook iets anders dat juist botontkalkend werkt: Harvard info over nadelen van melk

En inderdaad worden goede vetten ook aanbevolen: vette vis, noten, en gezonde olieen.
Ik heb het ook de laatste tijd. Zelf denk ik ook dat het aan het weer ligt. Of draag je misschien veel nagellak? Dat kan je nagels ook aantasten.
misschien zijn je nagels uitgedroogd door het extreem droge weer.
.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben met droge, doffe, scheurende nagels, maar ik had de zwangerschap al de schuld gegeven.
Ik vind dit weer altijd een heerlijk excuus voor een extra verzorgingsmoment. Ik doe wat vaker creme op mijn handen en masseer dat voornamelijk in mijn nagelriemen. Ik houd mijn nagels ook relatief kort. Verder polijst ik mijn nagels de laatste tijd, ze krijgen een prachtige natuurlijke glans!
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:impala schreef op 05 april 2013 @ 10:19:

misschien zijn je nagels uitgedroogd door het extreem droge weer.Precies! Dat heb ik net ook bedacht. De luchtvochtigheid hier in huis was net 26%! Heb ooit eens begrepen dat het meest ideale tussen de 50 en 60% ligt....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven