Start 2 Run - deel 5
woensdag 30 november 2011 om 11:20
Weer een nieuw deel van start to run. Deel 4 had alweer 3000 berichtjes dus hier gaan we weer verder.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
Start to run bestaat uit 2 series. Met behulp van een programma op je mp3-speler ren je in 10 weken naar de 5 of de 10 km. Elke week loop je 3 lessen.
Heb je zin om te beginnen, ben je net begonnen of al een tijd bezig? Schrijf dan gezellig met ons mee!
Vorige delen:
Start 2 run deel 1
Start 2 run deel 2
Start 2 Run, deel 4
Download voor je mp3:
Gratis:
http://cid-2302ab90659afe4e.office.live ... ments.aspx
Betaald, maar wel snel en makkelijk: 5 en 10 km
Schema's op papier:
schema's Evy
Om je loopjes te plannen en te meten:
afstandmeten
mapmyrun
runningmap
Rek en strekoefeningen:
atletiekunie
youtube
Aikidostretching
Runinfo.nl
Stretchoefeningen
Knerpknieen, scheurschenen, hobbelheupen, oftewel: blessures:
Blessurewijzer
Blessures
Tabel: rennen met Evy
NaamSerieWeekLeslian5 km11
Tabel: rennen zonder Evy
NaamDoeltempo of km's nuMaxultra M feb 15langste duurloop 57 kmDitaMother15 km januari
Extra tabel voor de kilometermeisjes
NaamDoel 2015mrt2015Max3.000 km17 km 740 km fabienne kmkm kmmother750 km7 km133 kmdita km km km
Doelen 2015
Max: 2015: LDR 120 km (mei)
Mother: 8 februari polderloop, 15 km, 8 maart 2e HM.
zaterdag 30 maart 2013 om 18:24
zaterdag 30 maart 2013 om 18:57
Vanmiddag eindelijk de route in kootwijk gelopen. Ben ik al zo lang van plan. In de zomer van 2011 heb ik de route gefietst samen met mijn moeder, dus kon ik nu de route op mijn Garmin zetten voor als er een paaltje weg zou zijn. Op zich heb ik wel herkennings punten maar het is wel lekker om zeker te weten dat je de goede kant op gaat.
Heerlijk in de zon gelopen en in de sneeuw, een stuk was zelfs al weer wit. Het is een mooie route met een hoop smalle bos paadjes. Maar wel weer zwaar. Ik vind het verschil tussen een wedstrijd en een loopje in mijn eentje altijd zo`n verschil.
Vorige weer liep ik 13 km zonder problemen en vandaag heb ik een hoop moeite met 15 km. De route is langer maar heb stukjes gewandeld tussen door.
Net als iedereen klaag ik ook over de kou, maar met lopen is dit eigenlijk prima weer en hoeft het niet warmer. Al is die sneeuw wel weer wat overdreven
Ik ga maandag niet naar Losser, is een uur rijden, heb ik geen zin in.
Dinsdag inschrijven voor de DTD loop, als lid van Le Chamion heb ik altijd een startbewijs en kan mij de hele maand April inschrijven.
En dinsdag met de loopgroep weer het bos in, geen rondjes meer op het industrie terrein
Maart 93
2013 231 km
Heerlijk in de zon gelopen en in de sneeuw, een stuk was zelfs al weer wit. Het is een mooie route met een hoop smalle bos paadjes. Maar wel weer zwaar. Ik vind het verschil tussen een wedstrijd en een loopje in mijn eentje altijd zo`n verschil.
Vorige weer liep ik 13 km zonder problemen en vandaag heb ik een hoop moeite met 15 km. De route is langer maar heb stukjes gewandeld tussen door.
Net als iedereen klaag ik ook over de kou, maar met lopen is dit eigenlijk prima weer en hoeft het niet warmer. Al is die sneeuw wel weer wat overdreven
Ik ga maandag niet naar Losser, is een uur rijden, heb ik geen zin in.
Dinsdag inschrijven voor de DTD loop, als lid van Le Chamion heb ik altijd een startbewijs en kan mij de hele maand April inschrijven.
En dinsdag met de loopgroep weer het bos in, geen rondjes meer op het industrie terrein
Maart 93
2013 231 km
dinsdag 2 april 2013 om 20:10
woensdag 3 april 2013 om 09:35
Bibiane: Soms heb je wel eens een dag dat het niet zo lekker gaat. Of heb je er last van dat je alleen loopt? Mijn vriend heeft de loopgroep nodig om vooral na de 8km door te zetten en niet tussendoor te gaan wandelen.
Dita, Sokkie en Sun.Lover: goed bezig!
Ik heb gistermiddag een rondje gelopen van 8,5km, de eerste kilometers van april. Het viel me nog vies tegen toen ik tegen de wind in moest lopen.
april: 8 km, totaal 211 km
Dita, Sokkie en Sun.Lover: goed bezig!
Ik heb gistermiddag een rondje gelopen van 8,5km, de eerste kilometers van april. Het viel me nog vies tegen toen ik tegen de wind in moest lopen.
april: 8 km, totaal 211 km
woensdag 3 april 2013 om 15:54
Ik heb 29 maart jl. voor het laatst in de sneeuw gelopen: 8 km. 00:51:11, Snelheid: 9,40 km/u. Deze week niet gelopen drukke paasdagen gehad en sinds gisteren via mijn werk verhuisd naar een nieuwe locatie. Erg leuk. Vrijdag a.s. ga ik weer lekker hardlopen.
@Max ik heb nog geen nieuwe schoenen uitgezocht ga ik morgenmiddag doen.
Jullie zijn allemaal nog goed bezig! Ik ga snel weer verder werken.
Maart: 58 km. April: 0, Totaal: 204 km.
@Max ik heb nog geen nieuwe schoenen uitgezocht ga ik morgenmiddag doen.
Jullie zijn allemaal nog goed bezig! Ik ga snel weer verder werken.
Maart: 58 km. April: 0, Totaal: 204 km.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
donderdag 4 april 2013 om 16:24
Binnenkort ga ik mijn eerste wedstrijd lopen: nu 5 km maar ik ben aan het trainen voor 10 km op 26 mei! Best spannend zo'n eerste keer. Ik zoek eigenlijk jullie goede tips voor zo'n eerste wedstrijd. Bv wat neem ik mee om een startnummer te bevestigen aan mijn shirt of jack? Hoe bevestig je zo'n chip aan je schoen? Nog andere superhandige tips voor deze nieuwkomer? Graag lees ik jullie adviezen, alvast bedankt!
donderdag 4 april 2013 om 16:57
vrijdag 5 april 2013 om 10:44
@ mother: heb je al naar schoenen kunnen kijken?
@ zonnebloem: zoals hier al gezegd: startnummer met zo'n beltje of gewoon met speldjes vastzetten. Soms zit de tijdregistratie in het startnummer, daar kan je even naar kijken, hangt van de loop af. Bij andere loopjes krijg je een chip, al dan niet een monsterlijk groot ding. Ik gebruik voor mijn komende loop waar gelopen wordt met een championchip van die plastic strips om de chip OP mijn schoen te doen en niet door de veters want dat zit niet altijd even lekker (afhankelijk van soort schoen). Schaartje dan ook meenemen anders krijg je het er niet meer af
@ sokkie: ook weer lekker bezig -)
Fijn weekend meiden!
@ zonnebloem: zoals hier al gezegd: startnummer met zo'n beltje of gewoon met speldjes vastzetten. Soms zit de tijdregistratie in het startnummer, daar kan je even naar kijken, hangt van de loop af. Bij andere loopjes krijg je een chip, al dan niet een monsterlijk groot ding. Ik gebruik voor mijn komende loop waar gelopen wordt met een championchip van die plastic strips om de chip OP mijn schoen te doen en niet door de veters want dat zit niet altijd even lekker (afhankelijk van soort schoen). Schaartje dan ook meenemen anders krijg je het er niet meer af
@ sokkie: ook weer lekker bezig -)
Fijn weekend meiden!
vrijdag 5 april 2013 om 12:58
Ik heb net een rondje gelopen. Ik heb maar 6,14 km gelopen. Ik was even niette motiveren tot meer. Ik ben dit weer en de wind zo zat. Ik heb wel gemiddeld 5,55 min/km gelopen.
Fijn weekend allemaal
april 11,66 km, 2013 167,74 km
Fijn weekend allemaal
april 11,66 km, 2013 167,74 km
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
vrijdag 5 april 2013 om 16:01
Zon, koude wind en thermo shirt is niet zo'n goede combi toch lekker gelopen in het haagse bos. Training, 8.431 m, 00:53:38, Snelheid: 9,43 km/u.
@Max, ja ik heb gistermiddag de schoenen omgeruild voor de Asics GT 2000, moest wel ¤10,00 bijbetalen. Ja zei de verkoper dit zijn de nieuwste schoenen duh.
@Zonnebloempje, spannend je eerste loopje.
Chip zit aan je startnummer vast, ik maak mijn startnummer vast met veiligheidsspeldjes.
@Sokkie goed bezig.
Ik ga weer even verder werken. Sinds dinsdag jl. zijn wij verhuisd naar een nieuw gebouw waar wij flexwerken super gaaf.
April: 8.4 km. Totaal: 212.4 km.
@Max, ja ik heb gistermiddag de schoenen omgeruild voor de Asics GT 2000, moest wel ¤10,00 bijbetalen. Ja zei de verkoper dit zijn de nieuwste schoenen duh.
@Zonnebloempje, spannend je eerste loopje.
Chip zit aan je startnummer vast, ik maak mijn startnummer vast met veiligheidsspeldjes.
@Sokkie goed bezig.
Ik ga weer even verder werken. Sinds dinsdag jl. zijn wij verhuisd naar een nieuw gebouw waar wij flexwerken super gaaf.
April: 8.4 km. Totaal: 212.4 km.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
zondag 7 april 2013 om 19:34
Vrijdag ben ik gaan lopen, maar het voelde niet goed, dus dat was maar een kort rondje. Vandaag heb ik een rondje gemaakt van 4km, maar ook dat ging niet supergoed. Ik ben al zo'n 2 weken (als het niet langer is) aan het kwakkelen met keelpijn, neusverkouden, wat hoesterig. Bah. Ik hoop dat ik me snel wat beter voel, want ik wil zo graag lekker verder lopen met mijn schema!
april 15 km, totaal 218 km
april 15 km, totaal 218 km
maandag 8 april 2013 om 14:54
Bedankt allemaal voor jullie goede adviezen, voel me nu wat zekerder over mijn eerste wedstrijd. Moet goed komen: voor zondag as wordt er 20 graden voorspeld en gisteren liep ik mijn eerste 10 km uit! Ik ben blij! Hoop zondag 5 km binnen de 30 minuten te rennen. Jullie ook lekker genieten van het mooie weer dat komen gaat, het gaat nu toch echt een keer gebeuren!
dinsdag 9 april 2013 om 21:40
Fabienne, ik denk dat het voornamelijk tussen mijn oren zit. Met een wedstrijd stel ik mij in op 13 km aan een stuk te lopen, en wil ik de andere lopers niet voorbij laten gaan, als ik alleen loop heb ik die motivatie niet en ben ik het al gauw zat. En ik ben ook wel wat lui geloof ik. Met de kracht training doe ik ook graag wat minder dan ik zou moeten doen. Als we 10 x moeten opdrukken vind ik 5 x ook wel genoeg. Ik heb ook niet voor niks een fiets met trapondersteuning hahaha
Van het weekend niet gelopen, ik zo`n spierpijn dat ik het niet aan dorst. Ik dacht dat het van de kracht training kwam van vrijdag maar het komt door het fietsen. Ik ben echt zo`n verschrikkelijk watje, vorige week mijn stuur van de fiets anders gezet en mijn hele lijf is van slag. Vandaag wel weer op de fiets naar het werk gegaan en het gaat beter.
Vanavond naar de loopgroep gegaan om lekker in het bos te rennen. Het was maar een klein clubje maar wel gezellig.
In Lunteren gelopen bij het middelpunt van nederland als je de steen moet geloven die daar ligt
Zaterdag is de kippenren in Barneveld.
En ik kreeg een berichtje van de loop in Voorthuizen dat ze mijn shirt komen brengen zodat ik die aan kan trekken bij andere loopjes voor reclame, kan ik hem in Hilversum aan trekken
Van het weekend niet gelopen, ik zo`n spierpijn dat ik het niet aan dorst. Ik dacht dat het van de kracht training kwam van vrijdag maar het komt door het fietsen. Ik ben echt zo`n verschrikkelijk watje, vorige week mijn stuur van de fiets anders gezet en mijn hele lijf is van slag. Vandaag wel weer op de fiets naar het werk gegaan en het gaat beter.
Vanavond naar de loopgroep gegaan om lekker in het bos te rennen. Het was maar een klein clubje maar wel gezellig.
In Lunteren gelopen bij het middelpunt van nederland als je de steen moet geloven die daar ligt
Zaterdag is de kippenren in Barneveld.
En ik kreeg een berichtje van de loop in Voorthuizen dat ze mijn shirt komen brengen zodat ik die aan kan trekken bij andere loopjes voor reclame, kan ik hem in Hilversum aan trekken
woensdag 10 april 2013 om 10:22
Dat punt ken ik, in Lunteren! Heb er nog aan staan trekken voor een foto
Dat luiige dat heeft mijn vriend ook, al vind ik dat niet echt lui. Ik heb dat niet, maar ik loop denk ik wel langzamer omdat ik niet in een groep loop. En ik heb ook trapondersteuning, maar ik zie daar alleen maar voordelen van . Omdat ik trapondersteuning heb, ben ik veel meer gaan fietsen.
april 18 km, totaal 221 km
Dat luiige dat heeft mijn vriend ook, al vind ik dat niet echt lui. Ik heb dat niet, maar ik loop denk ik wel langzamer omdat ik niet in een groep loop. En ik heb ook trapondersteuning, maar ik zie daar alleen maar voordelen van . Omdat ik trapondersteuning heb, ben ik veel meer gaan fietsen.
april 18 km, totaal 221 km
donderdag 11 april 2013 om 20:15
Mooi, MOther2009! Fijn is dat hè. als je je grenzen verlegd.
Dita, pak het weer op, je bent er bijna!
Ik heb vanmiddag gelopen in de miezerregen. Ging niet zo lekker, bij de 3 - 4 km had ik het heel zwaar. Toen ik vervolgens wind mee had, merkte ik pas hoe hard het waaide en hoe veel gemakkelijker ik toen liep. Maar goed, het zit er weer op. Komend weekend wil ik een langere duurloop doen van 10km, maar ik weet niet of ik daar de tijd voor kan vinden.
april: 25 km, totaal 227 km
Dita, pak het weer op, je bent er bijna!
Ik heb vanmiddag gelopen in de miezerregen. Ging niet zo lekker, bij de 3 - 4 km had ik het heel zwaar. Toen ik vervolgens wind mee had, merkte ik pas hoe hard het waaide en hoe veel gemakkelijker ik toen liep. Maar goed, het zit er weer op. Komend weekend wil ik een langere duurloop doen van 10km, maar ik weet niet of ik daar de tijd voor kan vinden.
april: 25 km, totaal 227 km