Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
Robien! Wat geweldig! Gefeliciteerd! Ik kreeg ook pas halverwege week 5 zere borsten, en ik geloof dat nu de lichte misselijkheid is ingezet (op week 6). Maar de zorgen blijven wel. Kom je je melden bij het Januari 2009-topic? Ben je de derde Clomid-zwangere daar!

Rest van de meiden: voor jullie komt het vast ook snel!
Hoi Robien Super joh gefeliciteerd. geniet ervan en laat het nog maar even bezinken.
ik zal morgen de tavel aanpassen heb de laatste versie op mijn werk in mijn pc staan. sorry had het graag nu gelijk gedaan

Groetjes
Robien! Gefeliciteerd! Wat een GEWELDIG goed nieuws is dat!
ROBIEN! van harte proficiat! jij maakt ons weekend weer helemaal goed!!! ik ben zo verschrikkelijk blij voor je! Jij bent mijn levende voorbeeld :-)

En dat met de tweede kuur 50 mg!!, super super super!!!

Ik zit zelf vandaag op cdag 31 en heb gister getest maar helaas negatief... denk alleen dat ik mijn eisprong vrij laat heb gehad, dus er is nog hoop!!! Nu Robien zo'n goed nieuws heeft, krijg ik het zelf ook weer! Dikke kus!!!
Meiden, bedankt voor jullie lieve reacties! Ik ben inderdaad heel erg blij, al is het ook nog erg onwerkelijk, ik kan me gewoon niet voorstellen dat er echt iets in mij groeit. Ik hoop zo dat jullie dit ook snel gaan meemaken. Dát jullie het gaan meemaken, daar twijfel ik niet aan, maar dat het maar niet meer al te lang gaat duren!

Marinde: ja, daar maakte ik me ook wel eens zorgen om, zonder controles enzo, maar ik ben het levende bewijs . En soms kan je ook maar beter niet alles weten, geeft ook vaak weer teleurstellingen. Ik denk dat er ook wel eens een wondertje ontstaat als de omstandigheden niet helemaal perfect zijn, dus dan kan je het soms ook maar beter niet weten. Snap je wat ik bedoel?

Sanne: dank je wel! Ik ben benieuwd wat me allemaal te wachten staat! Hoe ver zit jij er nu in?

Daantje: bedankt! En verevelend van de negatieve slt-en! Op zich wel fijn dat de clomid aangeslagen is, daar reageert je lichaam dus wel goed op! Wie weet dat je door de korrels van je homeopaat in amerika wel een mooie, regelmatige cyclus krijgt!

Wen: thanx!! Ik zal zeker een kijkje op dat topic nemen, al denk ik dat ik dan illegaal ben, want denk dat ik wel in februari beval? (heel raar trouwens om dit zo op te schrijven! Was altijd mega ver van mn bed show). Hoe kom ik er nou achter hoe lang ik zwanger ben? De eerste dag van mn laatste ongesteldheid was 23 april, mag ik vanaf dan al tellen? Dan gaat het wel hard!

Doenja: doe maar rustig aan hoor met de tabel! Dat komt wel!

Felientje: Fijn dat ik jullie ook weer allemaal hoop geef. En wat spanend voor je! Als je eisprong laat is geweest kan het heel goed dat je te vroeg getest hebt. Ik weet het, moeilijk he, dat afwachten! Ik duim voor je!

Barbera: Dank je wel! Heel veel succes weer met de nieuwe ronde clomid! Dat er maar iets heel moois uit ontstaan mag!

Doeg meiden!
Robien!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Super joh!!!!!!! Ben zo vreselijk blij voor je. En nu maar hopen dat er deze maand nog meer zwangeren onder ons zijn..

lfs
Hé Doenja, is het misschien een idee om bij de zwangeren een uitgerekende datum neer te zetten? Net zoals bij de zwangeren topics. Want ik ga er vanuit dat alle schrijvers hier zwanger raken.

Weet niet wat de anderen er van vinden?
Wow Robien GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!

Ben een weekendje weg geweest en heb sinds vrijdag niet meer gekeken. En al meteen mis ik wat! Ik denk dat ik vaker een paar dagen niet kijk, brengt misschien geluk

Heel veel succes met je zwangerschap en vooral genieten!

Wat vervelend Daantje dat er weer niets te zien was. Ook al vijandig slijm, precies hetzelfde als bij mij. Ben benieuwd wat bij jou de volgende stap gaat worden. Sterkte!

Felientje succes met afwachten
Dory, goed idee hoor, dan kunnen straks als we allemaal zwanger zijn gezellig verder gaan met ons topic.
Ja Dory! ik vind het ook een leuk ideeee!
Robien, het zal rond 28 januari zijn denk ik, ik zit op 19 januari met 14 april als laatste menstruatie. Dus je bent niet illegaal hoor
Dory, goed plan, nou zwangeren onder ons geef even de uitgerekende datum door dan pas ik in 1 keer de tabel aan!!!!

hier verder rustig, morgen ga ik beginnen met de ovulatietesten. ben benieuwd.
hoi meiden,

nou de werkweek is weer begonnen, en wat een troosteloos weer, bah. nou zou het morgen en woensdag weer ontzettend heet worden,..ik snap er niks meer van!

gisteren waren we op een kinderverjaardag van vrienden. het leek wel een creche daar! zulke schattige baby's. mn vriend heeft de hele tijd met 2 kinders op schoot gezeten,...zwijmel..

ik heb het dan daarna in de auto wel even moeilijk hoor,..ik wil ook zo graag! heb geen zin meer om te wachten, wanneer komt het nou??? en iedereen natuurlijk vragen wanneer wij aan de beurt zijn,... lastig hoor. heb echt geen zin om te vertellen dat het moeilijk lukt.. kop int zand, hup! hihi.

zo, moest er even uit, sorry! werkse iedereen!

liefs
Robien, WAT FANTASTISCH!!! Van harte meid, probeer maar langzaam aan het idee te wennen!

(Ik zal straks meer schrijven, heb een betje haast)
@Doenja: Wat ziet de tabel er weer mooi uit, helemaal om vrolijk van te worden die groene vakjes, maar natuurlijk nog plek voor veel meer groen!!!

En morgen beginnen met ovu testen, spannend!!!

@Felientje: Ja, als je ei wat later was is er zeker nog hoop, zie maar bij Robien. Ik duim voor je hoor!!!

@Sneeuwwitje:

@Marinde: zo leuk zo'n kinderverjaardag, maar ook zooo moeilijk, is zeer herkenbaar.

Ben vanochtend op kraamvisite geweest. Kindje lag te slapen dus die hebben we maar lekker laten liggen. Wat aan een kant wel blij, want na dit weekend misschien te confronterend, heb het echt wel even moeilijk gehad (en man met mij, maar hij heeft mij lief verwend). Wil niet zeggen dat ik niet blij ben voor Robien hoor, gelukkig maar, want ik gun het jullie allemaal ook zo ontzettend!!! Robien; hoe voel je je nu? En cecila en ratjetoe?

Net weer terug van gyn. Was nog steeds onduidelijk of eitje nu was gesprongen of niet (blijkbaar zie je het verschil niet goed). Hij was nu wel weer een stuk groter, maar de druk leek er van af. Nu dus woensdag weer terug (ik ben daar bijna kind aan huis, niet te geloven). Waarschijnlijk dan ook progesteron laten prikken. Als tie dan nog hetzelfde is, of zelfs weer gegroeid, dan zal het waarschijniljk een cyste zijn en heeft de clomid toch zijn werk niet goed gedaan.... We zien wel, ik houd jullie op de hoogte. .

O,ja, Sneeuwwitje: is idd beetje hetzelfde als bij jou, ik zal zo even nog eens teruglezen voor de preciese details. Wanneer begin je nu met spuiten, dag 3,welke dag zit je nu? veel sterkte!!

Verder iedereen natuurlijk veel succes!!!
@Daantje, mmm nog niet veel wijzer geworden dus. Vervelend hè, dat gevoel dat je niet weet waar je aan toe bent. Heel herkenbaar. Ik hoop zo voor je dat het geen cycte is! Op naar woensdag dan maar.

Ondertussen zit ik op cyclusdag 25. Waarschijnlijk zondag menstuatie.. Maar hopelijk van niet.
Daantje ik begin inderdaad op dag 3 met spuiten, maar weet nog niet precies hoelang je dan ermee door moet gaan (ligt eraan of het goed aanslaat). Zit nu op dag 26, ik verwacht eind deze week m'n menstruatie en dan volgende week beginnen....

Succes woensdag, ik hoop voor je dat het geen cyste is.

Dory spannende week! Ook jou vakje willen we gekleurd zien!
Hi allemaal!

Wat een spannende week voor een aantal onder ons..

Moet eerlijk zeggen dat ik het zelf ook wel spannend vind worden. Vandaag cdag 32 en nog steeds geen ongesteldheid in aantocht... Wel al een aantal dagen wat krampen, maar verder nix.... Dit weekend getest, maar negatief. Heb nu bij Matcare een pakket gekocht, hopelijk komt die morgen binnen en kan ik weer gaan testen! (werd nu toch wel een dure bedoeling met zoveel CB ovuttesten, zwangerschapstesten)

Maar Robientje heeft me weer hoop gegeven :-)

Nou jongens, sorry voor het egoberichtje, maar wou t ff kwijt!

Dikke kus
Hoi dames, even een vraagje tussendoor!

Ik zit nu op cd30. Op dag 19 had ik een positief ovulatietestje. Weet er iemand per wanneer ik kan gaan testen zonder dat het te vroeg is. Ik heb nl geen idee hoe lang mijn cyclus is omdat dit pas mijn eerste ovulatie was in 1.5 jaar.

Thanx
Hou je je temperatuur ook bij Shinzy? De stelregel is dat als je temperatuur 18 dagen verhoogd is, je een test zou kunnen doen (dan ben je namelijk waarschijnlijk zwanger: zo ook in mijn geval). Zo niet, dan moet je even rekenen: dag 19 positief, je eisprong is dan 24-48 uur later, dus op dag 20 of 21. Dat betekent dat je eigenlijk pas kunt testen op dag 35 of 36. Nog even geduld dus!

Tenzij je aanwijzingen hebt dat je zwanger zou kunnen zijn, dan kun je vast niet zolang je geduld bewaren
Hoi allemaal,

Nou, was een hele teleurstelling gisteren. De 100mg Clomid heeft niet echt zijn werk gedaan. De follikels waren wel iets gegroeid, maar niet genoeg. Nu is het nog maar dag 12, dus het zal nog wel wat groter worden, maar of dat voldoende is. De gyneacoloog had er een hard hoofd in, niet dat ze dat zegt, want zo rechtstreeks zijn ze hier niet. Op mijn vraag of er verbetering was kreeg ik veel 'Inshalla' (als Allah het wil) wat dus eigenlijk 'nee' betekend.

Wel de opdracht gekregen om door te klussen, om de dag, want je weet maar nooit. Maar als ik dan niet zwanger ben dan krijg ik volgende cyclus een combinatie van Clomid en injecties. Baal er behoorlijk van, zelfs met 100mg Clomid reageert mijn lichaam nauwelijks, hoe erg is die PCOS dan wel niet...
^Hoi Sanne,

Is dit de eerste ronde 100mg? Kun je het niet nog een ronde proberen met 100mg? Voor zover ik weet is het nog niet uitgesloten dat het helemaal niet gaat aanslaan bij jou?!

Wen; bedankt voor je uitleg! Ik hou mijn temp niet bij :-/ Heb absoluut geen zwangerschapsverschijnselen en ook geen menstruatieverschijselen. Weet het dus echt niet. Ik heb besloten op maandag (cd 36) te gaan testen. Heb al wel testjes bij matcare besteld! Baal daar nu een beetje van omdat ik dan waarschijnlijk maandag niet ga redden :-/ Veels te verlijdelijk als testjes zo vlakbij zijn!
felientje jij loopt 2 cd vóór op mij!! Spannend he?!?! Ik kan me er bij neerleggen als het niets is dit keer. Het is ook veels te mooi om waar te zijn dat het de eerste keer meteen raak is!. Ik weet in elk geval dat 100mg wel heeft gewerkt bij mij. Volgende cyclus kan ik me weer laten monitoren in zkh dus dan ben ik als het goed is altijd op de hoogte van de stand van zaken.

Heel veel succes met testen
Robien: VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!!!!! Wat fijn voor je!!!! Sinds vrijdag heb ik het forum niet meer gelezen en in die tijd is er dus veel gebeurd. Wat een spannende tijd zal er nu voor je aanbreken.... Blijf je wel bij ons om ons op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen? (en zo af en toe een opbeurend woordje?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven