Clomid, Wel en wee wie kletst er mee?????

28-03-2008 07:52 1474 berichten

Nieuwe schrijfsters natuurlijk welkom.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Daantje dat er toch een eitje aan het groeien is! Hoe groot was die eigenlijk? Succes morgen met de volgende meting.

Robien spannende week! Ik duim voor je!

Dory, Shinzy en alle andere wachtenden veel succes!

Het is nu definitief, ik ga spuiten. Gisteren was er weer niets te zien (had ik ook niet meer verwacht). Krijg nu donderdag spuitinstructie, dan hoor ik er meer over.

Waar ik wel al achter ben gekomen, is dat deze spuiten niet in de basisverzekering zitten (ook clomid niet). Alleen als je ze voor IVF of ICSI nodig hebt wel, maar alleen de hormoonbehandeling niet. Bij mijn verzekering (IZZ) worden ze alleen bij de allerduurste aanvullende verzekering vergoed en die heb ik natuurlijk weer niet. Moet ze dus waarschijnlijk zelf betalen, want ik kan in januari 2009 pas bijverzekeren of overstappen. Nu heb ik dus de keus of wachten tot januari of zelf betalen. Zo oneerlijk vind ik dit

Ze zijn namelijk erg duur, precies weet ik het niet maar het kan een paar honderd euro in de maand zijn! Nu heb ik het geld er wel voorover en vind ik tot januari wachten veeeeeel te lang duren, dus ik ga er toch maar aan beginnen. Maar het was wel weer een domper toen ik hierover las op internet. Misschien dus ook een tip voor jullie dat je dit goed in de gaten houdt eind van het jaar. Ik hoop dat het niet zover hoeft te komen en dat iedereen dan al zwanger is, maar mocht je moeten overgaan op spuiten, zoek dan goed uit hoe je verzekerd bent en kijk of je evt. moet overstappen.
Hè Sneeuwitje, wat een vervelende tegenvaller weer. Bah. T is ook allemaal zo oneerlijk wat betreft vergoedingen e.d. Wanneer iemand niet zwanger wil worden, wordt er van alles vergoed. Maar wanneer mensen niet/moeilijk zwanger kunnen worden moet je je eigen portemonaie trekken. Was het maar zo dat je je eigen verzekeringspakket kon samenstellen, want ik hoef die anticonceptie echt niet! Maar wel de hormoonbehandelingen!

Sterkte meid!
Sneeuwwitje: jeetje wat vervelend is dat zeg! Ik zit ook bij izz en heb ook gewoon de basisverzekering. Ik heb een paar tandarts rekeningen (heel vervelende zenuw in mn kies, auw!) van wel bijna 1000 euro bij elkaar, moet alles zelf betalen en nu inderdaad de clomid, en wat jij verteld het spuiten, waar zijn we dan in godsnaam verezekerd voor? Ik snap precies wat je bedoeld en tuurlijk heb je het ervoor over, maar het is allemaal al zo naar en dan wordt ook nog je portemonnee leeg geplukt, zo gemeen!! Zit ivf en icsi wel in de basis of moet je dan wel anders gaan verzekeren? Sterkte meis!

Ik zit nog lekker af te wachten. Ik ga zondag pas testen (cd 33), dus moet nog meer geduld hebben. Ik ga me er nu wel echt aan houden, wat anders is het alleen maar weer zo'n domper. Nog steeds geen tekenen van een ophande zijnde zwangerschap (oh, misschien toch wel, heb een af en toe een humeur als een oorwurm, en kan heel goed huilen... maar ben bang dat dat toch bij het aard van het beestje hoort ). Ik zat al tegen mn vriend te klagen dat ik niet misselijk was en geen zere borsten had. Toen moesten we wel weer een beetje lachen, hij zei: 'dus hoe slechter het met je gaat hoe beter' en 'ik wil er wel even in knijpen hoor'. Dus het gaat allemaal wel hier, en ik probeer nergens op te rekenen, omdat de teleurstelling dan weer zoooo groot is, maar aan de andere kant, dat is ie toch wel!

Meiden: ik duim voor jullie allemaal!! En voor Dory en shinzy een beetje extra, omdat die nu in de spannende wachtweken zitten!
Hoi meiden,

Balen zeg van die verzekering.. Ik ben sinds 1 jan van IZZ naar Achmea over gestapt, ik zat ook steeds met allerlei rekeningen die ik terug gestuurd kreeg omdat ik ze zelf moest betalen. De clomid + primolut wordt nu wel vergoed, maar als ik moet gaan spuiten (en daar reken ik wel op) dan weet ik niet of ik dat zelf moet betalen. Zal mijn polis er eens op na slaan.

Gisteren laatste primolut dag gehad. En weer dacht ik toen ik de laatste tablet nam: ik hoop dat dit definitief de laatste is!

Maar ben bang dat dat niet zo zal zijn. De 100 mg zal deze maand vast weer niet aanslaan. Dan wordt het voor mij dus ook spuiten.

Worden jullie allemaal wel ongesteld nu je clomid gebruiken? Ben ik de enige die elke maand weer zo'n primolut kuur nodig heeft?

Robien en Dory duurt lang he? Dat wachten... Ik duim voor jullie hoor!

Sneeuwwitje, vind je het, behalve de financiele kant er van, een tegenvaller dat je moet gaan spuiten? Of ben je blij dat je nu iets anders mag gaan proberen?

Ik geloof dat die injecties wel in de meeste gevallen resultaat hebben, veel vaker dan clomid. Dus wat dat betreft geeft het waarschijnlijk weer veel nieuwe moed en hoop.

Daantje wat goed dat jij nu ook goed nieuws had! Toch een ei! Het gaat nog wel eens een keer goedkomen met ons allemaal hoor!

Wen, nog van harte gefeliciteerd!

@Iedereen die ik ben vergeten
Ik had de mazzel dat ik net voor 1 februari belde met de zorgverzekeraar, en daar hoorde dat ik nog maar een paar dagen over kon stappen naar een hogere aanvullende verzekering. Ik heb nu het één na duurste pakket, dan wordt wel alles vergoed. Maar het is inderdaad erg lullig dat deze medicijnen niet in het basispakket zitten
jeetje wat balen van die verzekering, ikzelf ben toen ik mijn overstap maakte goed gaan kijken naar de vergoedingen mbt vruchtbaarheidsbehandelingen. en ik ben uitgekomen bij de 4* aanvullende van zilveren kruis.

Gisteren naar de dr geweest en we gaan het nog 3 maanden "proberen" met clomid, ik mag nu wel overstappen naar de 100 mg. wel vaag hoor zo'n gesprek met een onbekende over de "klus"frequentie, daar heb ik het met mijn beste vrienden niet eens over. maar was wel een goed gesprek, ik had gezegd dat ik ben gestopt met temperaturen en dat begreep ie heel goed, maar dan kon ik wel beter ovulatietesten gaan doen. dan ben ik er maar een week echt heel erg mee bezig ipv elke dag vroeg gelijk al. dus ik ga vanaf dag 17 testen en dan dag 23 bloed prikken om te kijken wat het met me doet. ik zit nu op dag 11 dus nog een weekje en dan gaan we weer in actie komen en vanavond mijn vriend maar vertellen dat we op doktersadvies wat meer ons best moeten gaan doen

en als over 3 maanden nog niet het gewenste resultaat is behaald word ik doorverwezen naar het VU daar doen ze alle andere behandelingen. ik hoop toch zo dat ik daar dan niet heen hoef. veel te groot en allemaal studenten die mee staan te kijken (ik weet het zij moeten het ook leren maar toch) en het is ook nog eens verder weg, nu moet ik al 45 minuten rijden vanaf mijn werk, dan is het zeken een uur of meer, hangt af van de drukte op de weg.

zo is wel een lang verhaal geworden maar ja.
Doenja: ik hoop zo dat het binnen die drie maandan raak is voor je! Waarom moet je evengoed verhogen naar 100 mg, want het slaat toch wel goed aan bij je? En ja, niet echt prettig om daar over te praten.. maarja het hoort er allemaal bij. Soms zou ik willen dat babietjes op een andere manier gemaakt werden want ons sexleven lijkt er door dat verplicht sexen niet echt leuker op te worden... Moet je klusfrequentie nog meer opgeschroefd worden dan 1 ker per 2 dagen?

Wen: en voel je je al een beetje zwanger???

Barbera: fijn dat de primolut kuur weer klaar is! Het is echt een rot kuur, zo lang ook... Ik duim dat de 100 mg gaat aanslaan!! En waarom denk je dat je anders ook moet spuiten, gaan ze niet eerst 150 mg proberen?

Ik keek vandaag in de spiegel en mn hele voorhoofd zit gewoon onder de bobbeltjes en kleine puistjes. Het ziet er niet uit! Heb ik al sinds ik gestopt ben met de diane-pil, de ene keer erger als de andere keer. Hebben jullie dat nou ook? Gister zei zelfs mn vader het, ik een lulsmoes ophangen, ja ik denk door mn zonnebrandcreme ofzo. Denk wel dat ze dat geloofden, maar wel irritant. Thanx rottige pco!
Ik vond het gek genoeg juist helemaal geen probleem om mijn sexleven te bespreken met de gynaecoloog. Ook niet als er een co-assistent bij zat. Ik ben zelfs proefkonijn geweest om één studente te leren hoe je een inwendige echo moet maken, maakt me allemaal niet uit.

Doenja, wat laat, pas vanaf dag 17 testen, weet je zeker dat je eisprong pas daarna is? En word je niet echografisch in de gaten gehouden met deze hogere dosis?

Robien, nee, eigenlijk voel ik me niet echt zwanger. Af en toe bedenk ik me dat er iets in mijn buik groeit, maar dat voelt nog heel onecht. Wel was ik gisteren tijdens het sporten veel eerder moe, maar verder ben ik ook niet moe of zo. Maar dat zwangere gevoel komt nog wel.
ik heb dus ook gevraagd hoe het zit met extra controles en waaom de een wel en de ander niet. maar daar heeft hij geen concreet antwoord op kunnen geven. alleen dat dat voor elk van ons weer anders is en op zich zit bij mij alles goed. die hogere dosis is om de kans op een bevruchting te verhogen.

@ Wen, mij cyclus duurt 35 dagen dus mijn eisprong is meestal pas op dag 20. @ Robien, aangezien mijn vriend niet elke dag thuis is "moeten" we elke dag dat we bij elkaar zijn "klussen" dus in die zin opschroeven, als hij namelijk 2 dagen achter elkaar thuis is dan week 2 dagen niet dan klopt het schema niet echt. dus we gaan voor een tweeling deze keer.
Bah wat een gedoe weer met zorgverzekering! Ik ben bang dat het bij mij ook allemaal niet vergoed wordt maarja, dat is weer van latere zorg.

Doenja; ik hoop dat de 100mg z'n werk gaat doen bij jou!

Oh wat vind ik het wachten vervelend. Ik heb heel weinig hoop dat het positief nieuws is (inderdaad om teleurstellingen te voorkomen) maar dan piept er weer een stemmetje in mijn' achterhoofd dat het niet onmogelijk is *zucht*. Mijn hele dag (en nacht!) draait tegenwoordig om wel/niet/wel/niet spelletjes. Ik heb besloten om uiterlijk op dag 34 (volgende week zaterdag) te testen, als ik dan al niet ongesteld ben natuurlijk.

Is een hele vreemde gewaarwording trouwens, na anderhalf jaar ‘proberen’ heb ik nu eigenlijk voor het eerst een kansje. Hiervoor heb ik geen eisprong gehad (of als ik die wel gehad heb dan ben ik daar nooit achtergekomen). Ik heb wel met manlief afgesproken dat ik samen met hem een testje ga doen, hij heeft me gelukt gebracht toen ik ovulatietest moest doen :-D

Heel veel succes dames!!
Ha meiden,

@Sneeuwwitje: jeetje, wat een tegenvaller mbt de verzekering. Idd niet eerlijk. Het is allemaal al duur genoeg, vraag me vaak ook af waar voor allemaal Ik ga het vanavond ook snel even nazoeken. Weet dat ik wel een heel uitgebreide aanvullende verzekering heb. Zie af en toe dat er iets wordt afgeschreven naast de premie, maar weet niet echt wat. Slecht eigenlijk, maar ja, met al dat pcos gedoe al genoeg om druk over te maken...

Spannend dat spuiten, en dood eng lijkt me het ook. maar ik hoorde idd ook dat dat meestal altijd wel meer doet dan andere ovulatie inductie middelen. Succes morgen bij de instructie!

Robien, Dory, Shinzy: ik vind het zo spannend voor jullie. Hoop dat jullie deze wacht weken/dagen stress vrij door komen.

Doenja: Ik hoop ook echt dat het binnen deze 3 rondes raak zal zijn voor je!!!

Barbera: Kom op he meid, positief denken! waarom denk je dat de 100mg ook niet gaat werken?

Ben zelf vandaag weer op controle geweest (CD20). Eitje was 14 bij 18, en baarmoederslijm heel ver opgebouwd, weet even niet meer hoeveel. Eitje is dus niet heel groot (wat moet het ookweer zijn?) maar we hebben toch huiswerk gekregen voor vrijdag: SLT. Ze dacht dat tie rond die tijd wel zal springen!! vind het zo spannend. Dokter zei dat we minimaal 2 uur vooraf en maximaal 12 uur vooraf moeten 'klussen'. Heb om 10:00 uur 's ochtends de afspraak. Ben nog niet helemaal eruit of we 's ochtends doen (moet om 7 uur vertrekken naar werk, en dokter zei dat het aan te raden was tenminste 20 minuten te blijven liggen erna) of savonds. Misschien allebei?

Zo raar, heb ik me steeds voorgenomen deze maand voorzichtig te zijn ivm amerika, nu het eenmaal zover is maakt het me ook helemaal niet meer uit, dan maar eerder terug naar huis vanuit Amerika, en de kans is zo klein dat het meteen lukt dat het zonde is om hem te laten schieten. (daarbij: heb ticket nog steeds niet kunnen boeken ivm vertraging visumaanvraag :-) )

Nou, iedereen weer veel succes!! Ik denk aan jullie!!
Hey meiden, hier een fikse teleurstelling, mn ongesteldheid heeft zich ingezet. Wel nog heel minimaal, maar voor de zekerheid meteen maar even een testje gedaan en nee hoor, helemaal niks, het mag weer niet zo wezen grr! Baal enorm en moet nu ook direct door naar mn werk, hoop dat ik er daar toch nog af en toe een glimlachje kan uitpersen... niemand weet ook dat ik bezig ben daar, heb nog maar een tijdelijk contract, dus leek me niet zo handig om dat te vertellen. Ik wou dat ik onder mn dekbedje kon kruipen en dat ik er dan pas onder vandaan kom als ik zwanger ben...

Shinzy & dory ik reken nu op jullie!

Daan: succes he!!
^ Wat KLOTE zeg!!!!!

Heb zelf ook weinig hoop hoor :(
Robien

Daantje, spannend, zo'n SLT, als die test positief is en je eitje gaat 'springen', dan is de kans deze maand toch aanzienlijk he?

Ik heb vorige maand ook 100 mg geslikt, toen geen eisprong maar wel een cyste. Daarom mag ws geen hogere dosering clomid gaan gebruiken, en zal ik, als de 100 mg deze keer weer niet aanslaat, waarschijnlijk ook moeten gaan spuiten.

Heb dus een beetje het gevoel dat ik deze maand voor niks pillen aan het slikken ben en dus een maand verspil. Maar daar mag ik me niet te veel aan toe geven. Het kan zijn dat deze dosering deze keer wel aanslaat.
Robien balen zeg, en hou je taai.
OH Nee, Robien!!! Wat ontzettend jammer, had het zo gehoopt voor je! Straks na het werk maar lekker onder de wol met een kruikje en chocola? Je mag je zelf nu wel extra verwennen vind ik. Wel moeilijk om het op je werk geheim te houden he, maar ik snap je punt met tijdelijk contract..

@barbera: oh sorry, was de reden even vergeten..Ik duim voor je dat deze keer de 100mg geen cyste maar een fatsoenlijk ei oplevert, gyn zal toch niet voor niets je nog een keer deze dosis geven, het moet dus blijkbaar kunnen!!!
heeele dikke knuf voor Robien, wat jammer meid...

ik begin wel een beetje mn geduld te verliezen,.. het duurt allemaal zo lang.. zou zo fijn zijn als een cyclus maar een week duurt, dan hoef niet steeds zo lang te wachten.

ik zit nu op dag 10, dus duurt nog wel even. ik zit te dubben wanneer ik zal beginnen met de ovutesten. vorige keer was ie op de 23ste dag,.maar zou niet weten of je dat dan nu ook een beetje moet aanhouden of dat ie bij wijze van spreken deze keer ook of de 15de dag kan komen?? hebben jullie suggesties?
Jammer Robien!

Marinde, volgens mijn gynaecoloog zegt het moment in de ene cyclus weinig over het moment in de volgende cyclus. Als je niet al te dure testen hebt, zou ik het zekere voor het onzekere nemen en niet te laat beginnen.
anoniem_43033 wijzigde dit bericht op 21-05-2008 18:37
Reden: naam verkeerd
% gewijzigd
achgggr verdorrie Robien! En ik had nog zo mijn hoop op jou gevestigd!! Ik zie het voor mezelf, net als Shinzy, somber in. Krijg last van puistjes bij haargrens. Dit heb ik altijd wanneer ik ongesteld moet worden, zo'n week of anderhalf van te voren.

Er vanuit gaande dat ik een cyclus van 28 dagen heb,dan zou ik 29 mei ongesteld moeten worden. Maar mijn vorige cyclus was maar 25 of 26 dagen. Dat zou betekenen dat ik de 27 ongesteld word. Als je berekend 14 dagen na eisprong, en dus inseminatie, dan zou ik 30 mei ongesteld moeten worden.

Bah wat een gereken allemaal. Ik wil er gewoon helemaal niet mee bezig zijn. En had me dit dan ook voor genomen. Maar ja, dan lokt toch weer de agenda. En voor ik het weet zit ik weer te tellen. Voor de rest nergens last van, alleen wat krampen in baarmoederstreek, maar ja, dat past ook wel weer bij ongesteld worden.

Dames wanneer gaan we nou eindelijk eens die lijst blauw kleuren?

lfs
Wat jammer nou Robien

Had gehoopt op beter nieuws. Ben je een beetje door je werkdag heen kunnen komen?

Daantje ik zou ook zeggen grijp je kans! Elke kans is er weer een en wie weet. Hoop dat de SLT goed is en dat je een mooie eisprong krijgt!

Hadden we het maar zelf voor het zeggen hoeveel we hiermee bezig zijn he Dory. Ik ken het helemaal. Je wil er niet te veel aan denken, maar ondertussen doe je niets anders

Ik duim voor je dat dit de laatse keer is!

Ik vind het niet echt een tegenvaller dat ik moet gaan spuiten Barbera. Ben niet bang voor naalden, kan er tenminste op mijn werk goed tegen. Dus daar zie ik niet tegenop en zeker als de kansen hiermee vergroot worden, heb ik het er graag voorover. Alles voor het goede doel!
Heb net spuitinstructie gehad. Valt erg mee, je voelt er bijna niets van. Ik ga Puregon spuiten, vanaf dag 3 moet ik beginnen. Op dag 8 krijg ik dan een echo en afhankelijk daarvan, hoor ik hoelang ik daarmee door moet gaan. Waarschijnlijk krijg ik ook een pregnylspuit om de eisprong op te wekken, maar dat is nog niet helemaal zeker. Het spuiten zelf doe je in je buik, rond je navel. Niet pijnlijk, maar je kunt er wel blauwe plekken van krijgen.

Zit nu op dag 22, dus nog even wachten tot m'n menstruatie begint. Heb wel "zin" om met spuiten te beginnen, hopelijk een keer een echte kans!
Robien:
Hoi allemaal, sorry ben wat lang afwezig geweest.... maar probeer nu alles bij te lezen.

Robien, wat balen zeg! Ik had gehoopt op positief nieuws...

Ik ben vandaag teruggebeld door de gyn, en die had positief nieuws. Uit mijn bloed bleek dat ik een eisprong gehad heb van mijn eerste clomid kuur! Terwijl ik tot en met dag 22 ovutesten had gedaan ,die niet positief werden.... Mijn klusfrequentie is wel gewoon goed geweest dus ik hoop maar op goed nieuws!!!

ik zit vandaag op dag 28 en verwacht dat ik dan pas op 36 kan testen (??) of werkt dat niet zo? Nou, ik hoop snel op veel meer groene vakjes!
Felientje, goed nieuws! Had je één keer per dag getest toevallig? Mijn gynaecoloog zei dat als je wil testen, dat je dat dan twee keer per dag moet doen om de piek niet te missen. Dus 's ochtends en 's avonds.
wen, dat wordt wel een dure bedoening dan!!

mis je de piek dan ook als je 's middags test, zoals in de gebruiksaanwijzing staat? en als ie dan piekt, moet je dan meteen a la minute de koffer in duiken? hihi, vindt het soms wel een hele toestand hoor, jeetje..

felientje, hopen dat het raak is!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven