ik wil niet meer

07-04-2013 23:53 469 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al anderhalf jaar ben ik in gevecht met mezelf, ik ben helemaal op. Sinds een paar maanden heeft het de naam burn-out gekregen. Ik doe zo mijn best om mijn leven weer op de rit te krijgen, maar het lukt me niet. Steeds gebeurd er weer iets waardoor ik instort. Al een paar keer was ik flink omhoog geklommen, maar ben net zo vaak terug dat diepe gat in gevallen.

De mensen om me heen zeggen dat het allemaal wel goedkomt. Ooit zal dat ook wel, maar nu heb ik daar even niks aan. Ik zal het toch zelf voor elkaar moeten krijgen. De ene dag zit ik vol vechtlust en voel ik me sterk, maar de andere dag hoeft het van mij allemaal niet meer en heb ik geen zin meer om te vechten. Het enige dat ik wil is weer mezelf zijn en gelukkig zijn, maar hoe weet ik niet meer

Wilde dit even kwijt, misschien is er iemand die het herkent?
quote:thomaaas schreef op 08 april 2013 @ 19:13:

[...]

Leuk betekent niet persé 'goed'.

Je bent ziek! Zou je ook naar die vergadering gaan als je buikgriep hebt? Je hebt al gewerkt, gekookt én gewandeld. Hoe is je dag morgen? Hoe laat is de vergadering klaar? Kan je de dag genoeg afbouwen? Zijn er vaste taken die je binnen die vereniging moet doen? Dit zijn allemaal vragen die je jezelf moet gaan stellen als je wil bepalen of je energie-niveau dit aankan.

Je 'hoeft' misschien niet, maar je 'moet' misschien wel afzeggen Zo simpel staat het er nu gewoon voor.Het duurt maar een uurtje, dus ik heb daarna nog tijd genoeg voor mezelf om de dag af te bouwen. Heb wel even behoefte aan wat afleiding, maar snap wel wat je bedoeld. Ik heb niet echt vaste taken in het geheel.
quote:bloempje027 schreef op 08 april 2013 @ 19:11:, even een goede afleiding :-)Misschien klinkt het heel raar wat ik nu ga zeggen, maar volgens mij ben jij gebaat bij even helemáál geen afleiding!
Het leven probeert je een hele nuttige les 'nederigheid en overgave' te leren Bloempje. Maar vooralsnog wil jij er niet aan...
Juist iemand_anders; ff helemaal niets moeten!!!

Ik lees nu ff mee, want ga nu pas eten.
quote:bloempje027 schreef op 08 april 2013 @ 19:17:

[...]

Het duurt maar een uurtje, dus ik heb daarna nog tijd genoeg voor mezelf om de dag af te bouwen. Heb wel even behoefte aan wat afleiding, maar snap wel wat je bedoeld. Ik heb niet echt vaste taken in het geheel.
quote:iemand_anders schreef op 08 april 2013 @ 19:17:

[...]

Misschien klinkt het heel raar wat ik nu ga zeggen, maar volgens mij ben jij gebaat bij even helemáál geen afleiding!
.
Zolang je denkt in termen van falen en vechten bloempje, denk ik dat afleiding -in jouw geval- vermijding is. Zolang je maar afleiding hebt (werk, vergadering...alles waar je je maar druk om kan maken), voel je je niet falen en hoef je niet te luisteren naar je lichaam die al heel lang schreeuwt: STOP!!!
Zal ik een voorbeeld geven wat er kan gebeuren als je te lang door blijft gaan; het heeft mij 3 jaar van mijn leven gekost. Ik denk niet dat je dat wilt bloempje. Ik heb ruim 3 maanden opname gehad en daarna deeltijdtherapie van ruim 2 en half jaar. Dat is maar ff in kort gezegd wat er kan gebeuren als je te lang door blijft hobbelen!!
.
quote:thomaaas schreef op 08 april 2013 @ 19:21:

Maar je handelt er niet naar.

Ik weet het wel maar ik doe het niet.

Ik weet het wel maar ik doe het niet

Ik weet het wel maar ik doe het niet

En het dan gek vinden dat je geen stap vooruit komt....
Denk dat de vergadering begonnen is ofzo.
.
.
Wat wil je eigenlijk niet meer bloempje; je verschuilen achter allerlei excuses of niet meer vechten voor jezelf? Kan aan mij liggen maar ik ben het spoor een beetje bijster. Ik hoop dat je in gaat zien dat je naar jezelf en naar je lichaam moet gaan luisteren.
quote:bloempje027 schreef op 08 april 2013 @ 19:11:

[...]

Nee, deze hoef ik niet af te zeggen. Is een vergadering over leuke dingen van mijn muziek vereniging, even een goede afleiding :-)

Ook leuke dingen kosten enorm veel energie als je een BO hebt!

Je accepteert duidelijk niet dat je ziek bent...
Ik snap jouw vergelijking Thomaas
quote:thomaaas schreef op 08 april 2013 @ 19:37:

[...]

En je afvragen wat je moet doen om je weer goed te voelen.

Het is bij bloempje vooral een afvragen wat ze zou kunnen doen om te vermijden dat ze moet doen waarvan ze wel weet dat het het beste is, maar die haar doet falen en waar ze kennelijk ook geen zin in heeft.

Het klinkt misschien hard, maar ik denk dat het misschien eerst nog wat erger moet worden voordat de boodschap en het handelen ernaar eindelijk indaalt.
Daarom had ik mijn voorbeeld geplaatst iemand_anders, dat wanneer je daadwerkelijk te lang door gaat het proces nog vele malen langer gaat duren om te herstellen. Het heeft me in het verleden echt bijna 3 jaar gekost om eruit te komen. Deze keer heb ik hopelijk wel op tijd aan de bel getrokken en naar mijn lichaam en mezelf geluisterd. En zit nu ook al weer bijna een jaar in de ziektewet en ben nog lang niet zover om weer van alles te kunnen ondernemen.
Zou er nu niet aan moeten denken om een vergadering in mijn eigen huis te hebben, ook al zou het een goede afleiding zijn.
.
Ik denk dat het idd erger moet worden om het te gaan accepteren en er naar te handelen.
Wat doe je dan, als je ook geen energie aan leuke dingen geeft? Wat zijn de bezigheden die je zouden doen ontspannen of is het echt zitten en naar buiten staren?
.
quote:rbcrsd schreef op 08 april 2013 @ 19:46:

Daarom had ik mijn voorbeeld geplaatst iemand_anders, dat wanneer je daadwerkelijk te lang door gaat het proces nog vele malen langer gaat duren om te herstellen.

Heb je helemaal gelijk in rbc.

Als er iemand is die rekening moet houden met beperkingen ben jij het wel.

PS: ga je niet te lang door op het forum? Ik las dat je er vrijdag ook last van hebt gehad... (niet betuttelend, maar bezorgd hoor )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven