Gezondheid alle pijlers

Antibioticakuur (2 mndn) en schimmelinfectie, help?

08-04-2013 16:48 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al, ik heb een antibioticakuur (minocycline) van 2 maanden gekregen van de dermatoloog om mijn acne inversa (hidradenitis, nieuwe naam is dit) onder controle te houden.

De kuur slaat aan, de ontstekingen gaan weg. Ik slik de kuur nu ruim 3 weken, so far so good. (De hoop is dat na deze kuur de ontstekingen weg blijven; ik ben inmiddels ruim 10 kilo kwijt en gestopt met roken, ik heb een milde vorm).

In week 2 had ik 2 dagen last van afscheiding. Overlegd met de apotheker, ik kan beter geen spul halen voor een schimmelinfectie want dan blijf ik bezig tijdens deze kuur. Ok, het was te doen dus prima. Maar vanaf vandaag.. Oh help! (Gister laatste dag menstruatie gehad, misschien heeft dat er mee te maken?) Het jeukt, het brandt, ik vloei, ik word helemaal gek. Nu zit ik te googlen en kom van alles tegen; ik moet vaginale douches nemen, me met azijn wassen, probiotica drinken, cranberrysap drinken, geen koolhydraten eten.. Ik ben ook nog eens beginnend diabeet dus geen koolhydraten is geen optie.

Dames, help? Wat moet ik doen? Candida kuurtje halen bij de apotheek? Overleggen met dermatoloog? Of zijn er echt tips zoals hierboven die wonderen verrichten? Ik kan best wat hebben maar het brand zelfs terwijl ik zit Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.. Mijn dank is groot
Nog 5 weken met deze klachten doorlopen? Dat kan alleen iemand verzinnen die het nog nooit gehad heeft.
Pijn met plassen hoor niet bij Candida?!!?!? Wat?! Nee ff serieus , ik had door Candida hele scheuren tussen mijn schaamlippen... en geloof me dan doet plassen pijn, en dat brand en doet...
quote:chocolover schreef op 08 april 2013 @ 16:48:

De titel zegt het al, ik heb een antibioticakuur (minocycline) van 2 maanden gekregen van de dermatoloog om mijn acne inversa (hidradenitis, nieuwe naam is dit) onder controle te houden.

De kuur slaat aan, de ontstekingen gaan weg. Ik slik de kuur nu ruim 3 weken, so far so good. (De hoop is dat na deze kuur de ontstekingen weg blijven; ik ben inmiddels ruim 10 kilo kwijt en gestopt met roken, ik heb een milde vorm).

In week 2 had ik 2 dagen last van afscheiding. Overlegd met de apotheker, ik kan beter geen spul halen voor een schimmelinfectie want dan blijf ik bezig tijdens deze kuur. Ok, het was te doen dus prima. Maar vanaf vandaag.. Oh help! (Gister laatste dag menstruatie gehad, misschien heeft dat er mee te maken?) Het jeukt, het brandt, ik vloei, ik word helemaal gek. Nu zit ik te googlen en kom van alles tegen; ik moet vaginale douches nemen, me met azijn wassen, probiotica drinken, cranberrysap drinken, geen koolhydraten eten.. Ik ben ook nog eens beginnend diabeet dus geen koolhydraten is geen optie.

Dames, help? Wat moet ik doen? Candida kuurtje halen bij de apotheek? Overleggen met dermatoloog? Of zijn er echt tips zoals hierboven die wonderen verrichten? Ik kan best wat hebben maar het brand zelfs terwijl ik zit Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.. Mijn dank is groot Morgen naar de apotheker. Niet het gebouw, niet de apothekersassistente (al weten zij van wanten) maar vraag gesprek aan met de apotheker zelf.
Je bent zelf een theepot
En choco: als het plassen zeer doet omdat je huid downunder stuk is (en oh ja.... dat kan zeker wel) is het ook fijn om daar een verzachtend cremepje voor te gebruiken.

Ik kreeg van de gyneacoloog oculentum simplex, het was een soort vaseline voor je ogen maar dus heel geschikt voor andersoortige slijmvliezen. Heerlijk verzachtend en daardoor kon ik weer pijnloos plassen, het helpt overigens niet tegen de infectie zelf en daar zal je een echt kuurtje voor moeten gebruiken.
En choco: als het plassen zeer doet omdat je huid downunder stuk is (en oh ja.... dat kan zeker wel) is het ook fijn om daar een verzachtend cremepje voor te gebruiken.

Ik kreeg van de gyneacoloog oculentum simplex, het was een soort vaseline voor je ogen maar dus heel geschikt voor andersoortige slijmvliezen. Heerlijk verzachtend en daardoor kon ik weer pijnloos plassen, het helpt overigens niet tegen de infectie zelf en daar zal je een echt kuurtje voor moeten gebruiken.

Sterkte!! Het is een vervelende kwaal die idd kan verergeren als je ongesteld bent.
Dankje Carmen, we zullen zien hoe het gaat
Update.. Dag 4 inmiddels en zo goed als weg! Ben blij dat ik naar jullie geluisterd heb en niet naar die stomme assistente en apotheek tut want woensdag was het zelfs zo heftig dat ik bloedende scheuren had.. (Wat een woordspeling hihi..) Mijn dank is groot! Lang leve viva, waar je alles kan en mag vragen
Misschien nog een tip, aangezien je AB langer moet gebruiken: bij de Apotheek kun je probiotica halen in poedervorm tegen oa schimmelinfecties. Ik heb namelijk ook langere tijd AB moeten slikken en op een gegeven moment had ik 2x per maand een schimmelinfectie. Gebruik een condoom, zodat je de elkaar niet meer besmet, 's ochtends een capsule/poedertje prob. nemen en op een gegeven moment had ik nergens meer last van. Geweldig na een jaar(!) aanklooien. Overigens heb ik wel die eitjes gehad om de schimmel weg te krijgen, die prob. zorgde ervoor dat het niet meer terug is gekomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven