Gezondheid alle pijlers

psyche bij griep/ koorts

09-04-2013 13:16 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist niet goed een titel te verzinnen . Maar ik heb flink de griep te pakken en ben aldoor koortsig. Nu valt het me op dat het ook invloed heeft op hoe je je psychisch voelt. Hebben jullie dat ook? Dat je dan een wat unheimlich gevoel krijgt enzo? Als je koorts hebt/ had? Ik kan ook niet meer echt goed denken, verkeerde overboeking bij internetbankieren enzo. Herkenbaar?
Als je heel heftige koorts hebt ga je ijlen, dus het lijkt me volkomen normaal dat je niet helemaal helder bent. Gewoon uitzieken, gaat vanzelf weer over.
Ik lees mijn eigen berichtje net terug. Sorry hoor, zelfs dit topic slaat nergens op. Dat bedoel ik dus. Griep... dusss...
Ja. Ik voel me dan ook helemaal niet lekker in mijn vel en voel me dan dus ook down enzo. En kan dan veel teveel piekeren waardoor je je nog rotter en zenuwachtig voelt. Maar ja, moet je een beetje relativeren. Gaat het rotte gevoel niet helemaal van weg maar het helpt wel tegen het zenuwachtige gevoel.
Jep, en ook vaak heel veel en heel druk dromen, vermoeiend!
Ja, je hebt gewoon ook teveel tijd om te piekeren, niet goed! En aangezien ik gevoelig ben voor depressie moet ik altijd oppassen om me niet teveel mee te laten slepen. Ik mis gewoon het normale ritme van de dag.
Probeer wat afleiding te zoeken door televisie te kijken of vraag iemand wat tijdschriften te brengen. Probeer wat te slapen. En als je je goed genoeg voelt kan je proberen of je uit bed kunt komen. Ik heb zelf een bloedhekel aan in bed liggen overdag dus zodra het kan hang ik op de bank ziek te wezen.

Sterkte!
Met flink ziek zijn en koorts val ik veel in slaap. Ben erg suf en heb veel moeite met concentreren. Dus ja, mij lijkt het normaal.
Ik vind mezelf vooral heel zielig en ik verwacht dat iedereen om me heen mij ook heel zielig vindt. Verder ben ik heel schrikachtig en zenuwachtig.

Gelukkig is vriend thuis en heel lief voor me. Mijn kruik wordt ververst, ik krijg kopjes thee en eten op bed. Dus ik mag gewoon even lekker ziek en zielig zijn!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Als ik zoals nu griep heb zonder koorts dan kan ik soms al niet bedenken wie er voorrang heeft op de weg.Dus kruip ik dan maar niet achter het stuur
Ik was laatst flink verkouden (dus geen griep, geen koorts) en ik voelde me ontzettend rot. Niet zozeer ziek, maar rot. Ik heb zelfs in de keuken staan huilen van frustratie omdat ik het brood niet van elkaar af kreeg (ligt in de vriezer bij ons).
Als ik ziek ben dan voel ik mij heel erg rot en zielig.

Maakt niet uit of het om een simpel verkoudheidje gaat of echt heel ziek ben. In beide gevallen voel ik mij ziek en zielig.
Vriend is ook ziek, dus gezellige boel hier .
Als ik koorts heb dan ga ik altijd huilen.

Normaal huil ik nooit.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
quote:cowandchicken schreef op 10 april 2013 @ 11:18:

Als ik koorts heb dan ga ik altijd huilen.

Normaal huil ik nooit.

Heb ik net zo!

Ben dan zo labiel als de pest..

Normaal gesproken huil ik vrijwel nooit.
Ik heb vaak dat ik dan heel levendig droom, maar meestal met een lugubere inslag. Bijv. mijn eigen graf zien staan, of een vliegtuigcrash, hoezo melodramatisch?
anoniem_6494482a8b380 wijzigde dit bericht op 10-04-2013 11:32
Reden: smiley
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven