Gezondheid alle pijlers

Microgynon30, werd jij ook "anders" van het goedkopere merk?

09-04-2013 19:15 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik slik al jaren de pil, door de verzekering toen kreeg ik een goedkoper merk van de microgynon30. Nu heb ik (helaas) geen verzekering er meer voor maar had nog steeds het goedkopere merk.

Ik heb (zowiezo sinds ik de goedkopere slik) een erg kort lontje, vind mezelf niet echt een leuk mens af en toe. Op mijn werk moet ik lief zijn en leuk, als ik thuis kom is dat dan ook echt op. Ik mis soms ook het "gelukkig zijn" terwijl ik een goed leven heb. Ik heb een vriend om trots op te zijn, maar mijn libido is ook ver te vinden! drama dus

Ik heb vandaag de microgynon weer besteld, en natuurlijk zei ze me dat het precies hetzelfde was, alleen goedkoper. daarom ben ik opzoek naar een ervaring. Wie herkent dit?
quote:maud85 schreef op 09 april 2013 @ 19:26:

Ik herken de neerslachtigheid niet, maar ik merkte wel degelijk verschil. Toen ik de goedkopere versie ging slikken, had ik veel last van tussentijdse bloedingen en was ik veel erger ongesteld. Ik heb toen een verzoek bij cz ingediend om Microgynon 30 vergoed te krijgen, maar zij beweerden inderdaad dat het precies hetzelfde was en wilden er geen gehoor aan geven. Ik slik nu dus nog steeds Microgynon 30, maar op eigen kosten. Ik heb laatst wel zitten denken om het weer eens met de goedkopere (gratis dus) te proberen, maar ik durf het niet goed.

Hier precies dezelfde problemen.. en de apotheek en verzekering maar volhouden dat ze het zelfde waren..

Overgestapt op Mirena, maar na 2 jaar proberen was dat ook geen succes.. Nu weer terug naar Microgynon. Dan maar zelf betalen.. En nu gaat het gewoon goed.Ik ga de vervanger echt niet meer proberen!
quote:Ster_ schreef op 09 april 2013 @ 19:39:

Ik verbaas me over de geringe kosten eigenlijk. Want indirect betaal je met zo'n hoog eigen risico als tegenwoordig toch die pillen al zelf. Ik bel morgen even met de dokter denk ik... Zelfs mijn hooikoortsmedicijnen kreeg ik nu de goedkopere variant van.. Vind het echt stom. Maar goed.Belachelijk inderdaad.
Irreplacable tot nu toe elk jaar mijn premie eruit gehaald. Vorig jaar zelfs het dubbele! Maar dat komt ook door wat andere dingetjes. Als het alleen de pil is betaal ik 15 eu premie meer dan de pil me in een jaar kost.
Ik werd strontsjaggerijnig en zo droog als de Sahara van de microgynon 30.

Ik zweer bij Trigynon.

De apotheek wil me elke keer Trinordiol aansmeren, maar ik weet zeker dat dat niet hetzelfde kan zijn. Van Trinordiol krijg ik zere borsten, jeuk en koortsuitslag. Met Trigynon heb ik nergens last van.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:Orzoo schreef op 09 april 2013 @ 19:42:

Irreplacable tot nu toe elk jaar mijn premie eruit gehaald. Vorig jaar zelfs het dubbele! Maar dat komt ook door wat andere dingetjes. Als het alleen de pil is betaal ik 15 eu premie meer dan de pil me in een jaar kost.Als je meerdere dingen nodig hebt dan kan een aanvullende verzekering wel. alleen voor de pil is dat inderdaad niet echt handig. Eigenlijk had ik toen (gek genoeg) in mijn hoofd dat de pil duurder was, en toen maar aanvullende verzekering gedaan na mijn 21ste die maar snel eraf gehaald haha
Same here, inmiddels al een tijd terug.

Wat een vieze troep zeg, werd er verdrietig, boos, depri en absoluut niet geil van.

Ben inmiddels helemaal van de pil af
Ja!

Eerst zware menstruatie, daarna heel licht met helder bloed.

Ben echt bitchy nu, niet leuk. Net weer pure hysterie en lopen schelden, snap nu niet eens meer waarom. Had de link nog niet gelegd maar nu ik dit lees, ja.
Be the change you want to see in the world
ja, ik kreeg sneller doorbraakbloedingen tijdens doorslikken, dus toen ik bedacht dat dat wel 'ns door dat b-merk kon komen heb ik het origineel weer gevraagd en gekregen
Ik kreeg vooral last van uitslag/eczeem van het goedkope merk. Nu ben ik weer terug bij het 'echte' merk en nergens last van.
quote:Snoesje666 schreef op 09 april 2013 @ 19:44:

Ik werd strontsjaggerijnig en zo droog als de Sahara van de microgynon 30.

Ik zweer bij Trigynon.

De apotheek wil me elke keer Trinordiol aansmeren, maar ik weet zeker dat dat niet hetzelfde kan zijn. Van Trinordiol krijg ik zere borsten, jeuk en koortsuitslag. Met Trigynon heb ik nergens last van.trinordiol had ik als allereerste pil, maar dat is waardeloos, want 3 fases dus die kun je niet nonstop doorslikken tenzij je alleen maar pillen uit de laatste fase slikt en de rest wegdondert
Eikeltjes zijn het. De mensen die die troep voordoen als hetzelfde en dus meehelpen aan dit gezeik.

Sorry maar ik ben er echt een beetje boos over, ik voelde me zó mega rot toen he!!
quote:Mukkes schreef op 09 april 2013 @ 19:24:

Oh...ik herken alles...alleen nooit de link met de pil gelegd maar wel met veranderde situatie thuis en stress...Iets om over na te denken...Heb ik precies hetzelfde! Maar mijn libido is ook lager sinds het B-merk, nu ik erover nadenk..
Ik had precies dat met de gewone microgynon 30. Sindsdien geen anticonceptiepillen voor mij meer.
Hoi, laatst is er een uitzending geweest bij kassa geloof ik. En daar ging het dus over de apotheker en de goedkopere variant.

De verzekeraar vergoed alleen de goedkope variant. Wat de apotheker dus weer veel geld kost.

Maar wel via de consument. Wij zijn de dupe.

Ik heb ook iedere keer weer een discussie gehad met de apothekers.

Nu na vele klachten van baarmoeder deze moeten verwijderen en nu dus na 19 jaar voor het eerst pil vrij
Eén maand geslikt. Erg depressief, en libido foetsie. Na het stoppen weer normaal. Het was echt bizar. Nooit het origineel geslikt dus geen idee of dat beter uitgepakt zou hebben.
Je kunt hem ook wel krijgen maar dan schiet de verzekering het dus niet voor (om het later toch weer bij je terug te vragen natuurlijk) maar moet je het zelf direct aftikken aan de balie.
quote:Pastiche, 18 seconden geleden

Eén maand geslikt. Erg depressief, en libido foetsie. Na het stoppen weer normaal. Het was echt bizar. Nooit het origineel geslikt dus geen idee of dat beter uitgepakt zou hebben.

Mijn vriend dacht echt dat ik gek was geworden en een of andere undercover heks was die hem met een lieve meisjes act had versierd oid. Drama gewoon. Hij gelooft het nog steeds niet echt volgens mij, dat het aan de pil lag....
Het kost toch 3 keer niks voor 'n jaar zeg, kom op, daarvoor ga je toch geen goedkope neptroep slikken om 'n paar tientjes per jaar uit te sparen?
Neuh.... Nergens last van.
@EN: de apotheek deed elke keer zo idioot als ik er naar vroeg dat ik in de veronderstelling was dat het echt heel veel duurder was! Vandaar dat ik echt verbaast ben nu. Morgen ga ik bellen.
Stelletje oplichters zijn het. Een paar jaar geleden (of wel meer jaar geleden) was er precies hetzelfde aan de hand, de merkloze variant heette iets met Ri of Re, weet de naam niet meer. Heel veel gezeik over geweest, is het uit de handel genomen. En nu dus onder de werkzamestofnaam weer terug ingevoerd, alsof het hetzelfde zou zijn als de Microgynon30.

Iemand die nog weet hoe dat heette? Ik kan er maar niet op komen.

Ik werd er trouwens niet depri van, maar voelde me zwanger. Niet kunnen eten, misselijk en zo labiel als de pest. Zo erg dat ik er na twee dagen al klaar mee was.
Ik heb ook last gekregen van het b merk. Ik kreeg nl enorme buikkrampen... Ik liep krom van de pijn.

Ik heb het een week gebruikt en zat echt in elkaar gekrompen op de bank. toen gestopt en de krampen waren ook weer over.

Huisarts gebeld en die heeft in mijn dossier gezet dat ik het A merk moet hebben. Helaas heb ik elke keer een discussie bij de apotheek hierover..... Maar ik accepteer die andere gewoon niet.
quote:Ster_ schreef op 09 april 2013 @ 19:59:

[...]

Mijn vriend dacht echt dat ik gek was geworden en een of andere undercover heks was die hem met een lieve meisjes act had versierd oid. Drama gewoon. Hij gelooft het nog steeds niet echt volgens mij, dat het aan de pil lag....

Ik heb het ook bij de Mirena gehad (wel in mindere mate) en hij weet hoe gevoelig ik ben voor hormonen dus mijn man geloofde me direct haha. Maar we waren beiden perplex hoeveel verschil het maakte toen ik er weer mee stopte . En opgelucht! Zijn geloof ik nog uit eten geweest om het te vieren.

Ik slik nu alweer jaren de "echte" yasmin, ik slik nooit meer vervangers.
quote:Ster_ schreef op 09 april 2013 @ 19:39:

Ik verbaas me over de geringe kosten eigenlijk. Want indirect betaal je met zo'n hoog eigen risico als tegenwoordig toch die pillen al zelf. Ik bel morgen even met de dokter denk ik....Ehm nee hoor. Als je boven de 21 bent krijg je de pil niet uit de basisverzekering (en daar hoort het eigen risico bij) maar evt uit een aanvullend pakket (en dan betaal je uiteraard geen eigen risico)
Steridil, die had ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven