Beginnen met groene smoothies

09-04-2013 15:09 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allen,

Ik ben net begonnen met het drinken van groene smoothies (lees blender gekocht/groenten en fruit) en ik heb net mijn eerste sapje gemaakt van spinazie, bleekselderij en banaan. Heel erg lekker!

Nu lees ik na wat googlewerk dat het niet goed is om te beginnen met meer dan 2 ingrediënten, maar kan iemand mij vertellen wat hier zo slecht aan is?

Oh en vraag 2, waarom gooien veel mensen er lijnzaad doorheen? Door de hoeveelheid groenten en fruit komt de stoelgang toch sowieso al wel op gang? Ik heb het nu niet gekocht want mijn stoelgang komt al wel aardig op gang door al die groenten normaal gesproken!

Eerste sapje is in ieder geval wel goed bevallen, ik doe dit omdat ik merk dat ik niet zo goed in mijn vel zit de laatste tijd... Ben moe en futloos en ik wil graag wat kilootjes kwijt dus de sportschool komt hier ook bij kijken en mijn suikerbehoefte laten afnemen leek me wel een goed idee! Ook ontbijt ik met 2 boterhammen in de auto en die krijg ik zo slecht weg dat dit me een goed alternatief leek!

Als jullie nog fantastische recepten zelf ontdekt hebben hoor ik het graag! Ik heb wel al ongeveer 30 recepten op internet gevonden

Dank !
Als je de zoekfunctie gebruikt kan je wel een topic over groene smoothies vinden, daar staan ook recepten in. (Moet je dus even vanaf een computer doen, dat schermpje met Google zoek ernaast)
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Ah ja maar ik zit op m'n iPad en ik hoopte erop dat iemand de antwoorden gewoon even voorhanden had
Die meer dan twee groenten; ik heb geen idee! Ben zelf gewoon volop begonnen, en dat gaat best.

En betreft lijnzaad: Toen ik dat voor het eerst gebruikte, wisten mijn darmen niet wat ze meemaakten. Maar nu werkt het heel goed. Dus misschien dat je darmen nu sterk reageren op zoveel groenten, maar misschien dat ze later weer extra stimulering nodig hebben, omdat ze gewend zijn aan zoveel groenten en vezels. Maar... Het is denk ik ook altijd een soort geloof om zoveel mogelijk gezonde dingen in die smoothie te gooien. Terwijl het met gewoon groenten en fruit ook al top is.

En mijn lievelingsrecept: spinazie, peer 2 x, sojamelk, kaneel, halve banaan.
Heb 2 andere topics voor je geupt.
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Zoek ook maar eens op Jason Vale the juicemaster echt hele lekkere recepten ook aangevuld met supplementen .
Bedankt! (Ook voor het uppen)

Ga morgen spinazie/bleekselderij/peer appel en peterselie proberen!

Die maak ik dan vanavond en neem ik mee naar m'n werk...

Jason vale ook goed idee thanks!
Oh en hoeveel wisselen jullie af met de groenten? Of maaktdat iet zo gek veel uit?
Op de iPad kun je ook zoeken, Viva openen via Safari
Dat vind ik onhandig werken . Ik stelde gewoon 2 vragen, dat mag toch?
Ja hoor, ik gaf alleen maar een tip En ik lees graag mee over de sapjes
Ik gebruik de sapcentrifuge en daar kunnen ook harde groenten in, wortel bleekselderij bietjes pastinaak etc.

In de blender geschilde komkommer avocado maar voornamelijk vruchten.
Ah dan was het denk ik de bleekselderij die een beetje moeilijk ging vroeg me al af of het aan die prachtige blender van me lag ;)
quote:nieuwsbrief schreef op 09 april 2013 @ 15:50:

Bedankt! (Ook voor het uppen)

Ga morgen spinazie/bleekselderij/peer appel en peterselie proberen!

Die maak ik dan vanavond en neem ik mee naar m'n werk...

Jason vale ook goed idee thanks!

Je kunt ze het best zo vers mogelijk drinken, want dan blijven de meeste vitamine behouden. Dus liever morgenochtend 10 minuutjes eerder opstaan dan vanavond al klaar maken.

De lijnzaad is idd om de darmwerking te stimuleren. In veel groenten en fruit zitten ook al vezels, maar ik weet eerlijk gezegd niet of die dezelfde werking hebben als de vezels uit lijnzaad.

De max 2 soorten-regel heb ik nog nooit gehoord. Ik doe altijd wat me lekker lijkt. Vandaag had ik optimel, met mango, framboos, kiwi en spinazie. Was ook heerlijk!

En ik gebruik zelf ook altijd wat diepvriesfruit (bijv aardbeien, frambozen of ananas) als ijsblokjes. Dat is meestal net wat zoeter dan vers fruit, dus maakt je drankje iets zoeter, en zorgt ook meteen voor een lekker koele smoothie.
quote:nieuwsbrief schreef op 09 april 2013 @ 16:17:

Ah dan was het denk ik de bleekselderij die een beetje moeilijk ging vroeg me al af of het aan die prachtige blender van me lag ;)Bleekselderij lukt alleen in een mixer die ook geschikt is voor ijsblokjes (die hebben wat hardere mesjes). En het is raadzaam om eerst de "draden" er af te trekken, en het behoorlijk fijn te snijden voor je het erbij gooit.
Ik doe van alles erin. Hou mij niet aan 2 ingrediënten. Banaan, mango, aardbei maakt bijna alles drinkbaar!! Ik heb ook boerenkool blokjes in de vriezer. Ook lekker (0: ik doe ook vaak chia zaad erbij en kokos water.
Ik vind smoothies met fruit erg lekker. Seizoensfruit met aardbeien, mango, lijnzaad en frambozen.

Lijnzaad is 1 theelepel al voldoende omdat fruit en groente ook al vezels bevatten.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ja, ben ik sinds een paar weekjes ook mee begonnen! Erg lekker, en geeft direct energie. Superfijn in deze toch nog wel grauwe dagen.

Vandaag had ik één met banaan+bleekselderij+anijszaad+yoghurt

Mango+banaan+spinazie beviel me ook goed. En courgette+banaan+kwark ook.

Zoals je ziet doe ik er vaak banaan in, maakt het lekker romig. Ook iets yoghurtachtigs vind ik vaak wel lekker. Met iets van havermout erdoor is het voor mij dan een compleet ontbijt.

Ik ben nu aan het experimenteren met avocado. Laatst wel een met avocado+banaan+bosbessen gemaakt, maar dat vond ik niet zo'n succes.

Ik kwam net een receptje tegen met avocado+peer+bleekselderij. Dat ga ik morgen denk ik maar eens proberen.
Kijk eens op simplegreensmoothies.com, daar is ook een challenge

Wat ik tot nu toe gemaakt heb

- spinazie, banaan, appel en beetje citroensap

- wortel, broccoli en banaan

Ik voeg er ook een beetje water bij. Liever geen zuivel

Die vond ik allebei lekker!
lijnzaad is voor de omega vetzuren
en een groentesapje is natuurlijk geen alternatief voor twee boterhammen
Ik doe altijd één handje boerenkool of spinazie, een half pakje bevroren fruit, één sinaasappel, water en lijnzaad. Ik gebruik lijnzaad omdat ik écht koppige darmen heb. Dit is altijd heel erg lekker en ik voel mij er goed bij. Het vult ook prima!
Ik ga het ook eens uitproberen, heb vanochtend de eerste gemaakt (spinazie,papaya, sinaasappel, banaan, chia- en lijnzaad) en die was echt heerlijk!

Ik zie heel veel recepten met boerenkool. Vooral op engelstalige websites is iedereen kennelijk groots boerenkool-fan. Misschien dom maar: kan je dan het hele jaar door krijgen dan? Gewoon vers op de markt/in de supermarkt? Of moet ik in de diepvries zoeken?

Ik las ergens dan tomaten en meloenen afraders zijn. Zijn er nog meer groentes of fruit die jullie er absoluut niet in zouden mikken?
Zeg maar Spijker.
Site die ik vond met verschillende soorten groentes die je kan gebruiken:http://simplegreensmoothies.com/rotate-your-greens
Zeg maar Spijker.
Ik juice momenteel. De makkelijste is wortel, bleekselderij en appel. Lekker hoor.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven