Plaatsing implanon: hoort dit erbij?
dinsdag 9 april 2013 om 22:28
Gisteren is, met wat geklungel, een implanon bij mij geplaatst. In twee pogingen, de eerste keer ging het mis omdat de arts het apparaat sloopte. Dus een nieuwe gehaald bij de apotheek, even schieten en hij zit er dus in.
Toen ik gisteravond de pleister verwijderde zag ik veel bloed. Heb dat weggeveegd met een gaasje, maar het wondje ging open. Dus een nieuwe pleister erop.
Vanmiddag weer eraf gehaald en schoongemaakt. Het gaatje bloedt niet meer, maar er steekt een heel hard 'iets' uit. Het lijkt wel een soort draadje. Kan een stuk gerafelde huid zo hard worden?
Ook heb ik veel pijn aan mijn arm die na het koken vanavond steeds erger werd. De arts zei dat ik geen napijn meer zou hebben.
Herkent iemand dit soms? Of moet ik toch morgen de poli even bellen?
Toen ik gisteravond de pleister verwijderde zag ik veel bloed. Heb dat weggeveegd met een gaasje, maar het wondje ging open. Dus een nieuwe pleister erop.
Vanmiddag weer eraf gehaald en schoongemaakt. Het gaatje bloedt niet meer, maar er steekt een heel hard 'iets' uit. Het lijkt wel een soort draadje. Kan een stuk gerafelde huid zo hard worden?
Ook heb ik veel pijn aan mijn arm die na het koken vanavond steeds erger werd. De arts zei dat ik geen napijn meer zou hebben.
Herkent iemand dit soms? Of moet ik toch morgen de poli even bellen?

woensdag 10 april 2013 om 10:12
woensdag 10 april 2013 om 10:35
zaterdag 1 maart 2014 om 15:47
Bij mij is het staafje een paar weken geleden geplaatst en het is nog steeds heel gevoelig. Ook is er op de plaatst waar het staafje in is gebracht een harde knobbel ontstaan die pijnlijk is ( voelt als hard littekenweefsel). Hoe zijn de ervaringen, gaat dit over na verloop van tijd? Ik ben op het punt gekomen dat ik hem er misschien wel uit wil laten halen.
zaterdag 1 maart 2014 om 16:05
Ik heb er ook heel lang last van gehad... Echt wel een paar weken een enorme blauwe arm (handig met een baby...) uiteindelijk na een jaar verwijderd (teveel bloedingen) en toen zat ie al ingekapseld en moest ie eruit gesneden worden.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zondag 2 maart 2014 om 20:07
quote:suzyqfive schreef op 01 maart 2014 @ 16:05:
Ik heb er ook heel lang last van gehad... Echt wel een paar weken een enorme blauwe arm (handig met een baby...) uiteindelijk na een jaar verwijderd (teveel bloedingen) en toen zat ie al ingekapseld en moest ie eruit gesneden worden.Dat klinkt pijnlijk. Ik geef het nog een weekje maar dan moet het wel beter gaan....
Ik heb er ook heel lang last van gehad... Echt wel een paar weken een enorme blauwe arm (handig met een baby...) uiteindelijk na een jaar verwijderd (teveel bloedingen) en toen zat ie al ingekapseld en moest ie eruit gesneden worden.Dat klinkt pijnlijk. Ik geef het nog een weekje maar dan moet het wel beter gaan....
maandag 10 maart 2014 om 23:15
quote:himalaya schreef op 07 maart 2014 @ 20:53:
Bijzonder dat je je 's avonds al veel beter voelde, je zou verwachten dat de hormonen in je lichaam zitten, en dat het even duurt voor dat verdwenen is.
Hopelijk heb je meer geluk met de pil.Tja, ik kan het ook niet echt verklaren. Maar mijn vermoeidheid is minder, minder stemmingswisselingen en eindelijk van mijn hoofdpijn af. Maakt me ook niet zoveel uit waar dat door is gekomen. Ben allang blij dat het beter gaat haha....
Bijzonder dat je je 's avonds al veel beter voelde, je zou verwachten dat de hormonen in je lichaam zitten, en dat het even duurt voor dat verdwenen is.
Hopelijk heb je meer geluk met de pil.Tja, ik kan het ook niet echt verklaren. Maar mijn vermoeidheid is minder, minder stemmingswisselingen en eindelijk van mijn hoofdpijn af. Maakt me ook niet zoveel uit waar dat door is gekomen. Ben allang blij dat het beter gaat haha....
maandag 10 maart 2014 om 23:22
Ik heb 'm nu 4 maanden. Ik had ook een uitstekend stukje. Dit was bij mij een stukje huid. De Implanon wordt met een holle naald ingebracht, dat stukje huid wat daardoor doorboort wordt, bleef bij mij zitten en werd hard. Kan dat het bij jou ook zijn? Dit gaat er gewoon af trouwens.
Luister naar je hart, want dat klopt
maandag 10 maart 2014 om 23:24
Oja, ik heb 2 of 3 dagen iets pijnlijke arm gehad, maar niet heel erg. Weet niet of je er nog verband om hebt. Bij mij zat dat eerst te strak, waardoor 1 punt van het staafje tegen de huid aandrukte en een bloeduitstorting veroorzaakte. Zonder verband ging het al snel beter.
Luister naar je hart, want dat klopt