Gezondheid alle pijlers

Last met lenzen, na ontstoken ogen.

11-04-2013 14:59 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik heb sinds zaterdag nacht twee ontstoken ogen gehad. Links erger als rechts. Nu was mijn oogwit woensdag weer normaal en had ik vanaf een uur of 4 tot ongeveer half 11 's avonds weer mijn lenzen in. Ik helemaal blij en ook beter gemeld voor werk.

Vanochtend ontdekte ik, een uur na het in doen van mijn lenzen, tot mijn grote 'vreugde' dat mijn linker oog het helemaal niet trok met die lens er in. Werk maar weer afgebeld en hier zit ik dan als blinde vink.

Ik heb ongeveer -5 aan beide ogen en mijn reserve bril is een tijdje terug stuk gegaan. Lucky me..

Mijn vraag is, kan het zijn dat mijn oog/ogen opnieuw moeten wennen aan lenzen? Ik heb ze immers bijna 5 dagen niet ingehad.

Of is het heel normaal dat je oog nog een extra dag rust nodig heeft na vijf dagen dolle pret?

Ik baal echt als een stekker! Die lenzen die ik vanochtend nieuw in had gedaan, zal ik die trouwens ook maar meteen wegmikken?
Wat u niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als je wegwerplenzen hebt kan je dat doen.. of heel goed reinigen/desinfecteren.

Misschien heb je ze inderdaad te lang ingehad. Ik zou ze, als je ogen nu goed voelen, vanavond een half uurtje indoen of korter als je ze begint te voelen. En als dat goed gaat morgen ook even. Je ogen zijn misschien nog heel gevoelig door de ontsteking. Heb je rechts nu nog wel in?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Nee, ik heb ze allebei maar uitgedaan. Anders kijkt het ook zo raar.. Tja linkeroog voelt nu niet helemaal top, alsof er een vuiltje in zit. Ik kijk wel even aan hoe het na het eten is en dan inderdaad misschien maar weer langzaam wennen.

Wat een handicap zo, joh, pff!
Als je linkeroog nu nog zo voelt, zou ik er niks in doen hoor, straks ben je verder van huis. Even doorbijten! En als rechts wel gaat, er vanavond 1 indoen en voor het andere oog een ooglapje... kan je in ieder geval tv kijken
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Ben je bij een (oog)arts geweest of je huisarts? Wat zei die ervan? Met je ogen kan je niet voorzichtig genoeg zijn. Als je nog last hebt lijkt me dat de ontsteking nog niet is verdwenen. Ik heb na een ontsteking altijd zonder problemen weer mijn lenzen in kunnen doen.

Nodeloze tip, maar ik zou als ik jou was nu wel een nieuwe bril gaan kopen. Dan kan je een volgende keer gewoon blijven werken en ook wat zien.
Felice, goed advies! ;) Je maakte me in ieder geval even aan t lachen!

GC,nee nog geen dokter 'gezien' (haha,zucht) T is een virale infectie, dus ja, wat doe je er aan. Misschien was mn oog gewoon nog niet helemaal genezen. Ik wacht morgen nog even af. Mocht t dan nog niet beter zijn dan zoek ik wel contact.

Inderdaad, nieuwe bril kopen. Ik was al wel opzoek naar een leuk montuur maar nooit gedacht dat ik m al zo snel nodig zou hebben.

IVM het werk wat ik doe moet ik tijdens de infectie periode in ieder geval thuis blijven, nu is het driedubbelbalen dat ik blind thuis zit..
Lenzen wegdoen. Heb het zelf toevallig ook gehad, twee weken geleden. Heb mijn lenzen meteen weggedaan en pas een nieuw paar ingedaan toen mijn ogen zeker 2 dagen weer helemaal beter waren. Anders blijf je jezelf herbesmetten met je lenzen.
Tijd dus om een flinke portie geduld te kweken!

Iemand nog een stekje over?
Erg hè, ik heb vorige week nog de hele week met mijn bril op gelopen, bah! Ik moet ook echt eens een nieuwe/betere/leukere bril gaan aanschaffen, voor dit soort dingen.
Als je nog last van irritatie hebt, geen lenzen in doen. En weggooien inderdaad, zonde maar wel minder risico op herhaling.
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ja, rua, en ik moet vrijdagavond met de trein weg. Haha, wat zal het een avontuur worden.. Wel meteen een goed excuus om een nieuwe bril uit te zoeken en ogen opnieuw te laten meten. Ben bang dat het er niet minder op is geworden.

Zal inderdaad, zoals de meeste adviseren, maar gewoon die lenzen weggooien.

En dan ga ik nu, ter groot vermaak van mezelf, opzoek naar een klein kadootje dat ik 'ergens' heb neergelegd.

Eigenlijk is het leven zoveel spannender als je niks ziet!!
1 week, hamerhaai?! Oh jeee.... Ik ga voor optie B en probeer t vrijdagavond/zaterdag maar weer eens!
Als je zachte of zuurstofdoorlatende lenzen hebt, deze laten reinigen bij de opticien. De bacterie/het virus trekt in je lenzen namelijk, en zo besmet je jezelf steeds weer.

Maandlenzen niet meer indoen maar weggooien.

Tijdens de infectie geen make-up gebruiken. En NOOIT je ogen schoonmaken met baby-olie of andere olie die niet specifiek voor ogen geschikt is.

Ik heb nl. jarenlang last gehad van een steeds terugkerende conjunctivitis t.g.v. het gebruik van baby-olie.

Pas nadat ik een keer voor een hardnekkige keelontsteking een stevige antibioticakuur geslikt heb is als gunstige "bijwerking" de ooginfectie nooit meer terug gekomen.
Maar op welke manier trok je oog het niet? Werd het weer rood of ging het tranen?

Ikzelf heb ongeveer 5 jaar zachte lenzen kunnen dragen totdat op beide ogen er een soort van rimpel op mijn oogwit kwam (binnenkant oog, bij de neusbrug) en daar werd het ook gelig. Na twee dagen kon ik echt geen lenzen meer verdragen en heb ik mijn bril opgedaan. Na een week nog eens geprobeerd maar het kwam weer terug en omdat ik niet permanent een bril wilde heb ik mijn ogen laten krassen. Volgens oogarts komt irritatie door lenzen en bescgadigd hoornvlies vaak voor.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Dit is een typisch kwaaltje dat kan ontstaan bij (door) het dragen van zachte lenzen. Ga naar je huisarts en laat je onderzoeken. En schaf een reservebril aan! Altijd zachte lenzen dragen is slecht voor je ogen.
amarna, bedankt voor het advies

Louise, het werd een klein beetje rood. Voelde vooral droog en mijn oog wilde dicht. Die lens moest er gewoon uit. Lens eruit en toen een klein dutje,toen wel een paar dikke tranen.

Trouwens, toen ik me weer afmelde voor werk en ik(mega softie) een beetje moest huilen, voelde het daarna weer een stuk beter. Dus wel het idee dat er iets gespoelt moet worden ofzo. Dat doe ik nu dus ook. Verder heb ik gister geen verdikking gezien, nadat mijn oogwit weer wit was. Nu ook niet.
Wat is typisch, beeldig, het ontstoken oog of wat Louise omschrijft?
Ontstoken ogen èn wat Louisa zegt. En ook nog extra vaatgroei, ook een typisch zachte lenzen kwaaltje.
Van vaatingroei heb ik, naast infecties, ook lang last gehad met zachte lenzen.

Sinds ik maandlenzen heb, is er nooit meer vaatingroei geconstateerd.

Ik heb mijn maandlenzen trouwen heel lang per dag in. Alleen als ik slaap niet.
Klinkt allemaal niet heel fijn. Ik heb zachte maandlenzen. En geen geduld..
kimberlee, wat hierboven al gezegd wordt: schaf een reservebril aan, gooi je besmette lenzen weg (met mazzel heb je een gewone virusinfectie, maar kan ook bacterieel zijn en dan kun je je zicht permanent beschadigen!). Ga naar een goede optometrist of liever nog oogarts om zeker te weten of je geen beschadigd hoornvlies hebt.

Dat laatste heb ik gehad, met vaatingroei. Heb een jaar lang problemen met zicht gehad en geen lenzen. Doe maar voorzichtig.
Computer says nooooo
Ik heb twee jaar geleden en versvhrikkelijke oogontsteking aan beidde ogen gehad.

Kreeg een druppelkuur en mocht een week na het einde van de kuur geen lenzen in.

Sterkte, ik vond het echt narigheid, zo een ontsteking.
Follow your heart, but take your brain with you....
Niet alleen je lenzen, maar ook je lenzendoosje moet je weggooien. En laat je dus onderzoeken door een huisarts, want die kan beoordelen of het inderdaad een virusinfectie is of niet en of je door een oogarts gezien moet worden of niet.
Ik kon na 2x een ooginfectie nooit meer lenzen in. Mijn ogen verdroegen het niet meer, binnen een half uur had ik zeer droge ogen en hoofdpijn. Van een bril werd ik overigens ook niet vrolijk. Ik ben niet van de brillen als accesoire. Bij mezelf dan.

Vorig jaar lensimplantaten genomen en dat is de beste keus die ik heb kunnen maken!! Kostte wel wat (E 5000) maar nooit meer dat gehannes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven