Hormonen ellende (niet zwanger)
donderdag 11 april 2013 om 21:08
Ik ben sinds januari gestopt met de pil. En sinds een dikke maand merk ik dat ik totaal van slag ben; ik voel me ellendig en moe. Ik ben sinds afgelopen zondag weer begonnen en weet dat ik me rond eind april weer beter zal voelen. Vorig jaar was ik ook even gestopt, toen voelde ik me ook vreselijk rot. Toen wist ik niet precies waardoor dit kwam, nu wel. De reden dat ik deze keer ben gestopt is omdat ik niet ongesteld werd in 2013. Mijn menstruaties zijn altijd erg heftig (ook met pil) en mijn lijf leeft er naartoe. Toen het in januari niet kwam besloot ik om even een break te nemen wat betreft de pil. Vervolgens werd ik gewoon weer ongesteld. Ik merk dat ik de pil nodig heb om mijn hormonen onder controle te houden. Ik voel me vreselijk rot als de pil als het ware is uitgewerkt. Hebben anderen hier ook last van? En ja, ik ga morgen even een afspraak met mijn huisarts maken maar ik vroeg me af of dit vaker voorkomt, dat je in feite afhankelijk bent (of voelt) van de pil.
donderdag 11 april 2013 om 22:40
Was ook een tijdje gestopt met de pil, voor maar 2 weekjes, ik voelde me gedeprimeerd, ontzettend geirriteerd en was moe en voelde me compleet afgebrand, en verschrikkelijk emotioneel, Was maar weer begonnen en voel me inderdaad eigenlijk afhankelijk van de pil.
Ik slik 2 maanden door en dan een menstruatie laten plaats vinden, heb altijd vreselijk veel last gehad van PMS en met de pil is dat wel verminderd
Ik slik 2 maanden door en dan een menstruatie laten plaats vinden, heb altijd vreselijk veel last gehad van PMS en met de pil is dat wel verminderd
vrijdag 12 april 2013 om 00:05
Ik heb t precies andersom. Met pil kan ik niets hebben, hele dag huilen en wordt met de dag depressiever. Als ik stop, wordt ik weer helemaal mezelf.
Heb toevallig vanmiddag iets zitten lezen via een ander topic hier over stoppen met de pil. Door het stoppen kun je bijvoorbeeld stemmingdswisselingen krijgen die uiteindelijk weer bijtrekken. Zou dus een kwestie van doorzetten kunnen zijn. Maar idd, even langs de huisarts
http://mens-en-gezondheid ... n-stoppen-met-de-pil.html
Heb toevallig vanmiddag iets zitten lezen via een ander topic hier over stoppen met de pil. Door het stoppen kun je bijvoorbeeld stemmingdswisselingen krijgen die uiteindelijk weer bijtrekken. Zou dus een kwestie van doorzetten kunnen zijn. Maar idd, even langs de huisarts
http://mens-en-gezondheid ... n-stoppen-met-de-pil.html
vrijdag 12 april 2013 om 07:56
Ik ben ook gestopt met de pil sinds september 2012 Vooral omdat ik de laatste tijd in de stopweek ontzettende hoofdpijn had, en heel erg moe was en nergens zin in had, en had ook veel stemmingwisselingen. Ik dacht laat ik eens stoppen. Nadat ik echt was gestopt had ik natuurlijk nog een paar dagen/weken dat ik me nog slecht voelde en depri voelde en nergens zin in had. Maar nu ben ik al ongeveer 8 maanden gestopt. En ik moet zeggen heb nergens last van, als ik ongesteld moet worden, ben ik niet altijd chagerijnig of depri, hoogstens een beetje geirriteerd en gefrustreerd.
Bij mij was het gewoon doorzetten van de hormomen en alles zijn niet 1,2,3 uit je lichaam.
Maar ga idd eerst maar eens langs de huisarts.
Bij mij was het gewoon doorzetten van de hormomen en alles zijn niet 1,2,3 uit je lichaam.
Maar ga idd eerst maar eens langs de huisarts.