Leuke manier vertellen dat we een derde kindje krijgen

26-08-2025 15:06 64 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi Hoi net een zwangerschapstest opgehaald.
Ik ben dus in verwachting van een derde kindje :)
Hoe kan ik dit op een leuke manier vertellen aan mijn man :)
Ik zat zelf te denken aan de test inpakken of iets dergelijks
Ik ben natuurlijk heel blij en mijn man wil er ook graag nog een kindje bij
:)
Ik zou zeggen: ik ben zwanger, we krijgen een derde. Is hartstikke leuk toch?
Wat eten we vanavond?
Gewoon zeggen maakt het niet leuk genoeg bij de derde? Dan is het bijzondere er wel af ofzo?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Wij hebben gewoon gezegd: ‘we krijgen een derde!’

Een test inpakken vind ik nogal raar en vies. Je hebt namelijk over dat stokje heen geplast.

Ik ken mensen die een zwangerschap hebben aangekondigd door de al bestaande kinderen een shirt aan te trekken met ‘grote broer/zus’, maar zelf ben ik daar niet van. Ik heb het mijn ouders ook veel eerder verteld dat ik zwanger was dan de kinderen.

Een zwangerschap is sowieso al heel leuk nieuws, dat hoeft niet ook nog ludiek verpakt te worden.
Mijn man vertelde ik het gewoon gelijk na de test, ik heb de test laten zien.

Familie en vrienden vertelden wij het pas later. Toen hadden we de oudste een shirtje aan gedaan met ‘oldest’ en de jongste een shirtje met ‘youngest middle’ erop. Vond ik wel leuk maar erg origineel is het natuurlijk niet. De kinderen waren wel heel trots dus liepen echt met hun buik helemaal naar voren naar binnen bij familie zodat ze het gelijk zagen, heel schattig.
minik wijzigde dit bericht op 26-08-2025 15:36
0.22% gewijzigd
Procne schreef:
26-08-2025 15:26
Wij hebben gewoon gezegd: ‘we krijgen een derde!’

Een test inpakken vind ik nogal raar en vies. Je hebt namelijk over dat stokje heen geplast.

Ik ken mensen die een zwangerschap hebben aangekondigd door de al bestaande kinderen een shirt aan te trekken met ‘grote broer/zus’, maar zelf ben ik daar niet van. Ik heb het mijn ouders ook veel eerder verteld dat ik zwanger was dan de kinderen.

Een zwangerschap is sowieso al heel leuk nieuws, dat hoeft niet ook nog ludiek verpakt te worden.
jij bent een stap te ver. ze wil het eerst graag aan papa vertellen ;-)
En doooooor!
Wij hebben die tests samen gedaan, samen turen, samen de spanning.
Juist je partner is toch helemaal onderdeel van deze fase.
Maar goed, je moet wel erg goed kunnen acteren als je dat nu nog wil faken 😀

Ik zou hem opwachten en meteen feliciteren.
broadway schreef:
26-08-2025 15:35
jij bent een stap te ver. ze wil het eerst graag aan papa vertellen ;-)
Hoe zo weet hij het nog niet? Dat testen doe je toch samen?
Een appje op zijn werk krijgen met een positieve zwangerschapstest is leuk. Ik zou niet zitten te wachten op een ingepakte test of een ballonvaart ofzo. Maar jij kent hem allicht beter.
Procne schreef:
26-08-2025 16:13
Hoe zo weet hij het nog niet? Dat testen doe je toch samen?
Dit inderdaad! Er zijn heel veel vrouwen die de test alleen doen. Ik begrijp daar helemaal niks van. Dat is zo'n mooi intiem moment om samen te doen.
Als jij het al weet en hij niet dan zou ik het gewoon zo snel mogelijk vertellen zonder poespas, schat we krijgen nog een kind. En elkaar dan kussen natuurlijk.
Sabine schreef:
26-08-2025 16:20
Dit inderdaad! Er zijn heel veel vrouwen die de test alleen doen. Ik begrijp daar helemaal niks van. Dat is zo'n mooi intiem moment om samen te doen.
Dat is dus echt persoonlijk. Omdat jij dat een mooi moment vindt, hoeft nog niet iedereen dat te vinden toch?
Dat je daar helemaal niks van begrijpt vind ik dan weer onbegrijpelijk.

En TO; als jij het leuk vindt om dat ding in te pakken, lekker doen, niks vies aan hoor. Beetje pies, nou en.
I wanna live my life with the volume full!
Sabine schreef:
26-08-2025 16:20
Ik ben heel nuchter en onromantisch maar een zwangerschapstest vond ik ook wel zo'n speciaal moment dat ik heel graag samen wilde doen. Een van de meest bijzondere momenten in mijn leven zelfs, dat we het allebei wisten en verder nog niemand.
Eidde schreef:
26-08-2025 16:27
Dat is dus echt persoonlijk. Omdat jij dat een mooi moment vindt, hoeft nog niet iedereen dat te vinden toch?

En TO; als jij het leuk vindt om dat ding in te pakken, lekker doen, niks vies aan hoor. Beetje pies, nou en.
Eens.
Van mijn part pak je het ding in folie, legt het op z'n bord, en schept z'n eten er vast bovenop. Als jullie het maar leuk vinden.
There is always something happening, and it's usually right now
Eidde schreef:
26-08-2025 16:27
Zeker hoeft niet iedereen dat te vinden en mogen ze het zelf weten hoe ze het doen. Kan ik het nog wel onbegrijpelijk vinden. Dat staat daar los van.
ZaphodBeeblebrox schreef:
26-08-2025 16:17
Een appje op zijn werk krijgen met een positieve zwangerschapstest is leuk. Ik zou niet zitten te wachten op een ingepakte test of een ballonvaart ofzo. Maar jij kent hem allicht beter.
Dan stuur ik hem een appje op zijn werk met de positieve test! :)
Hij weet het nog niet namelijk omdat hij agent is bij de Bundespolizei
En ik wil dat hij er met zijn hoofd wel bij is voor het geval er iets gebeurt
Maar dan stuur ik hem wel een appje :)
floortje1996 schreef:
26-08-2025 16:52
Dan stuur ik hem een appje op zijn werk met de positieve test! :)
Hij weet het nog niet namelijk omdat hij agent is bij de Bundespolizei
En ik wil dat hij er met zijn hoofd wel bij is voor het geval er iets gebeurt
Maar dan stuur ik hem wel een appje :)
Die snap ik niet.... dan is ie er toch ook niet bij met zijn hoofd?
vivapimpelmees schreef:
26-08-2025 17:00
Die snap ik niet.... dan is ie er toch ook niet bij met zijn hoofd?
Nee, dat zou ik dan juist niet doen. Laat hem zijn werk doen zonder afgeleid te zijn en bedenk iets voor als hij weer thuis is.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 26-08-2025 17:07
19.74% gewijzigd
Dek de tafel met een bord te veel.

Plak een post-it met JA op je buik.

Neem hem mee naar een autoshowroom.
Huh?
Schat, de auto wordt te klein.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Oh... en gefeliciteerd natuurlijk! :cheer:
Grobbekuiken_ schreef:
26-08-2025 17:05
Nee, dat zou ik dan juist niet doen. Laat hem zijn werk doen zonder afgeleid te zijn en bedenk iets voor als hij weer thuis is.
Oke! dan wacht ik tot hij thuis is hij heeft late dienst op de luchthaven!
En dankjewel voor je felicitatie Grobbekuiken!
Ik zie dat veel mensen de tests samen doen. Maar als je zwanger wilt worden, is het meestal niet in een keer raak, meteen in de eerste maand. Dus doe je de hele tijd testen, waarvan een hoop negatief. Ga je deze dan steeds saampjes met je man doen? Dat vind ik dan weer apart. Of doen veel mensen pas een test als ze behoorlijk over tijd zijn en eigenlijk al wel weten dat ze zwanger zijn?
Net een leuk slabbertje gezien die ze verkopen bij het postkantoor hier in de buurt
Met ik word papa!
Ik vind die wel leuk en die dan inpakken!
Ik ga snel naar het postkantoor want die sluit om 6 uur!
ZaphodBeeblebrox schreef:
26-08-2025 17:14
Ik zie dat veel mensen de tests samen doen. Maar als je zwanger wilt worden, is het meestal niet in een keer raak, meteen in de eerste maand. Dus doe je de hele tijd testen, waarvan een hoop negatief. Ga je deze dan steeds saampjes met je man doen? Dat vind ik dan weer apart. Of doen veel mensen pas een test als ze behoorlijk over tijd zijn en eigenlijk al wel weten dat ze zwanger zijn?
Ik deed alleen tests als ik overtijd was En ik hield mijn temperatuur bij, en eigenlijk kon je dan al zien dat het raak was.
floortje1996 schreef:
26-08-2025 17:16
Net een leuk slabbertje gezien die ze verkopen bij het postkantoor hier in de buurt
Met ik word papa!
Ik vind die wel leuk en die dan inpakken!
Ik ga snel naar het postkantoor want die sluit om 6 uur!
Is ie al toch?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven