dubio
donderdag 11 april 2013 om 23:33
Ik heb morgen een informatie bijeenkomst voor de opleiding verpleegkunde in een psychiatrische instelling. In de uitnodiging staat:
"Houd er rekening mee dat u uitgenodigd kunt worden voor een sollicitatie gesprek op de volgende datums: 18 of 19 april"
Nu is het zo dat ik een van deze dagen niet kan ivm studiedag van mijn huidige baan en de andere datum kan ik geen vrij krijgen.
Eigenlijk wil ik hen vragen of er een mogelijkheid is om een andere datum voor de sollicitatie te plannen.
Mijn dubio is alleen; zal ik dit morgen al doen als er gelegenheid is om vragen te stellen, of pas als ik weet dat ik uitgenodigd wordt? Ik ben bang dat als ik voor de eerste optie ga, ik misschien niet eens uitgenodigd wordt. Maar misschien zie ik dat niet realistisch.
"Houd er rekening mee dat u uitgenodigd kunt worden voor een sollicitatie gesprek op de volgende datums: 18 of 19 april"
Nu is het zo dat ik een van deze dagen niet kan ivm studiedag van mijn huidige baan en de andere datum kan ik geen vrij krijgen.
Eigenlijk wil ik hen vragen of er een mogelijkheid is om een andere datum voor de sollicitatie te plannen.
Mijn dubio is alleen; zal ik dit morgen al doen als er gelegenheid is om vragen te stellen, of pas als ik weet dat ik uitgenodigd wordt? Ik ben bang dat als ik voor de eerste optie ga, ik misschien niet eens uitgenodigd wordt. Maar misschien zie ik dat niet realistisch.
donderdag 11 april 2013 om 23:39
Pas nadat je uitgenodigd bent, anders denk ik inderdaad ook dat ze je niet uit gaan nodigen, en loop je op de zaken vooruit.
Al zou ik toch proberen om toch te kijken of je die dag waarop je uitgenodigd wordt aanwezig kunt zijn.
Aangezien er misschien meerdere sollicitanten komen. En ze dus die dag zo ingepland hebben dat alle mensen die bij dat gesprek aanwezig moeten zijn, vanuit de instelling, inclusief hoge pieven, die dag bij elkaar zitten.
Weet niet of ze voor één sollicitant de uitzondering kunnen/willen maken om weer bij elkaar te gaan zitten.
Al zou ik toch proberen om toch te kijken of je die dag waarop je uitgenodigd wordt aanwezig kunt zijn.
Aangezien er misschien meerdere sollicitanten komen. En ze dus die dag zo ingepland hebben dat alle mensen die bij dat gesprek aanwezig moeten zijn, vanuit de instelling, inclusief hoge pieven, die dag bij elkaar zitten.
Weet niet of ze voor één sollicitant de uitzondering kunnen/willen maken om weer bij elkaar te gaan zitten.
donderdag 11 april 2013 om 23:50
Zou er morgen zeker niet over beginnen en vrees dat je in je achterhoofd moet houden dat dit hem niet gaat worden. Denk dat je wel echt erbovenuit moet springen willen ze jou speciaal op een andere dag zien. Hoop dat ik het mis heb want ik neem aan dat dit een mooie kans voor je zou zijn. Vind ze wel trouwens vrij laat met het bekend maken ervan of en wanneer je daadwerkelijk uitgenodigd wordt.
vrijdag 12 april 2013 om 06:27
Ik hou zeker in mijn achterhoofd dat ik niet wordt uitgenodigd, al is het alleen al om de, waarschijnlijk, hoge hoeveelheid sollicitanten. Ik ben dan vast niet flexibel genoeg in hun ogen.
Het enige wat ik op m'n werk nog zou kunnen proberen is die donderdag een halve of hele dag vrij krijgen en dat ga ik ook zeker nog proberen. Zou ik dan wel mijn voorkeur naar donderdag uit kunnen laten gaan of is dat ook al 'moeilijk' in hun ogen?
Haha amand, scherpe opmerking. Had ik niet bij stilgestaan
Het enige wat ik op m'n werk nog zou kunnen proberen is die donderdag een halve of hele dag vrij krijgen en dat ga ik ook zeker nog proberen. Zou ik dan wel mijn voorkeur naar donderdag uit kunnen laten gaan of is dat ook al 'moeilijk' in hun ogen?
Haha amand, scherpe opmerking. Had ik niet bij stilgestaan
vrijdag 12 april 2013 om 07:25
Heb ik ook eens gehad, was op vakantie op hun sollicitatiedagen, kwam een dag later terug. Toch gesolliciteerd, uitgenodigd en toen opgebeld en gezegd hoe of wat. Hadden ze geen boodschap aan (was wel een hele goede kandidaat) want er was tijd ingepland bij alle mensen van de sollicitatiecommissie. Daar konden ze geen individuele uitzonderingen voor maken, als ze er niet uit konden komen met de kandidaten die wél uitgenodigd waren, zouden ze me nog bellen. Niets meer van gehoord.
Maar ik hoop dat het bij ju anders gaat. Succes!
Maar ik hoop dat het bij ju anders gaat. Succes!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje