Serieus probleem

27-05-2008 11:11 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
---
Je ziet zelf denk ik ook wel in, dat hij niet (misschien wel nooit) zal veranderen. Dus denk aan jezelf, punt, klaar en over denk ik tussen jullie!
In een half jaar tijd heb jij dingen meegemaakt met deze man die een ander in 25 jaar nog niet zouden gebeuren. Dat maakt deze periode erg intensief en daardoor is het minder makkelijk om hem los te laten dan je zou willen.

Is dit de man met wie je 40 wil worden? Dat moet je je afvragen. Heb je zin om de rest van je leven misschien wel door te brengen met iemand die emotioneel labiel is?

Als het antwoord daarop nee is dan weet je wat je moet doen. Loslaten en doorgaan met je leven. Herstellen van deze heftige relatie.

Gelukkig duurde het maar een half jaar en niet vijf of tien jaar. Het zal even moeilijk zijn maar je gaat hier absoluut overheen komen.

Sterkte.
Je gezondheid is het belangrijkste in je leven. Dat kan je voor geen geld in de wereld kopen. Deze "liefde" maakt je alleen maar zieker. Vertrouwen in een relatie is het belangrijkste in mijn ogen. Is het er niet, je kan het niet afdwingen.

Op het moment dat hij denkt je te verliezen maar het heeft maar 2 weken nodig schrijf je dat hij weer zijn ware aard laat zien.

Met deze jongen kan je niet gelukkig en gezond worden. Uiteraard verdrietig maar je verdient veel beter en je zult zien wat voor leuke jongens nog op je pad kunnen komen in de toekomst. Zorg eerst voor jezelf. Laat hem in zijn sop gaar koken. Hij is het niet eens waard om je verdrietig om te voelen. Is hij helemaal gek geworden je zo te behandelen!!!

Sterkte.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Een rare vriend zeg ,hij vertrouwt je dus niet? Wat verlangt die nou van jouw dan,zo kun je geen 20 jaar door gaan.een relatie is gebaseerd op vertrouwen en geen wantrouwen.Heb je ooit aanleiding gegeven waardoor die zo is.Hij wil je zo dan langzamerhand allerlei dingen gaan verbieden van niet met mannelijke vrienden gaan praten.Hij zeker geen enkele blik meer naar een andere vrouw,kom op dit is niet gezond .En laat hem dat maar weten ook,hij is ook nog respectloos ook want zelfs toen je ziek was maakte die nog heisa.Laat je niet zo behandelen,dit zijn types die veranderen niet .
quote:eleonora schreef op 27 mei 2008 @ 11:21:

Is dit de man met wie je 40 wil worden?

Oké, ze heeft gezondheidsklachten, maar zo'n lage levensverwachting heeft ze toch ook weer niet?

Ga in therapie!
Shivaaya, hij klinkt als een heel onstabiel persoon die niet weet wat hij wil. Hij heeft misschien geen controle over zijn eigen leven, en wil daarom de controle over jouw leven hebben. Als je er "aanleg" voor hebt, kan zo'n man heel aantrekkelijk zijn. Je voelt je een beetje de reddende engel, die hem na alle moeilijkheden éindelijk gelukkig kan maken. Misschien voel je het als falen dat je je relatie verbreekt. En waarschijnlijk had hij ook leuke kanten, waar jij op gevallen bent. Dan kan het allemaal moeilijk maken. Toch beschrijf je die zes maanden niet in positieve bewoordingen, dat zegt ook iets.

Waar het om gaat is, dat deze relatie niet goed voor jou is en dat ook nooit zou zijn geworden. Zoals je het beschrijft, had het heel snel kunnen escaleren. Ik denk dus dat je op tijd weg bent.

dubio
Ga in therapie!
---
Nou, daar hoef je niet bang voor te zijn hoor. Hij gaat echt niet veranderen. Dit ligt niet aan jou, dit ligt aan HEM.

Zei hij dat hij zelfmoord wilde plegen vóór- of nadat hij je had lopen treiteren toen je met een ernstige hersenaandoening in het ziekenhuis lag?! Als hij het slachtoffer speelt, dan zou jij dus de dader zijn? Pardon? Omdat je de relatie verbreekt nadat hij zich onmogelijk heeft gedragen?

Je snapt hopelijk dat dit pure emotionele chantage is. Jij bent zijn moeder niet en je hoeft hem niet te redden. Trouwens, zijn moeder ook niet. Dat moet hij zelf doen.
Ga in therapie!
Heel makkelijk vanaf hier te zeggen maar hij chanteert je door je schuldig te laten voelen, door te dreigen om iets te doen als je niet bij hem blijft. Zo werkt een relatie niet.

2 dingen. Goed dat je de relatie verbroken hebt, klopt toch?

En ga nu werken aan jezelf om zonder hem verder te gaan. Je niet schuldig te voelen, zelf weer goed in je vel zitten. En vooral om je niet te laten chanteren. Er heeft onder chantage nog nooit een relatie of huwelijk gewerkt. Soms kan je veel van iemand houden maar wil het gewoon niet lukken in een relatie.

Dus ga na waar je bang voor bent, het gemis, de liefde ........... maak een lijstje, als je weet wat je mist of niet tegen kan of aan moet werken dan ben je weer een stap verder om te kijken hoe je dat gaat realiseren.

Er is altijd een oplossing, misschien niet morgen maar het gaat goedkomen.
---
---
Komen jullie uit een cultuur waar je als maagd het huwelijk samen ingaat?
quote:Shivaaya schreef op 27 mei 2008 @ 11:11:

I hierdoor begon hij mij weer te beschuldigen. Het werd erger en ik werd door een ernstige hersenaandoening in het ziekenhuis opgenomen. .

Euhm.. kwam die hersenschudding door hem?

Zo ja: rennen zo hard je kunt

Zo nee: ook bij hem weg. Met deze man zul je nooit gelukkig worden.
Oh ja, ik vind echt niets, maar dan ook niets, zo laag als dreigen met zelfmoord. Als hij zelfmoord wil plegen doet hij dit toch wel. Of je nu bij hem blijft of niet.

Iemand die jou op deze manier emotioneel chanteert is je niet waard.
quote:mylenevalerie schreef op 27 mei 2008 @ 12:18:

Komen jullie uit een cultuur waar je als maagd het huwelijk samen ingaat?We komen idd beiden uit een ander cultuur. Maar onder de jongeren is er bijna niemand meer maagd hoor.
quote:kachel schreef op 27 mei 2008 @ 12:19:

[...]

Euhm.. kwam die hersenschudding door hem?

Zo ja: rennen zo hard je kunt

Zo nee: ook bij hem weg. Met deze man zul je nooit gelukkig worden.Ik had geen hersenschudding hoor, maar een trombose in me hersenen.
quote:dubiootje schreef op 27 mei 2008 @ 11:51:

[...]

Ja Dú ik bedoelde vóórdat je er achter komt dat het 't toch niet helemaal is.

Duhhhh!
Jeetje Shivaaya, het lijkt wel of je een relatie hebt met mijn ex. Het gedrag dat je omschrijft is herkenbaar en ik weet hoe lastig het is om weg te gaan. Zelf ben ik 5 jaar gebleven en ik heb er heel veel spijt van gehad dat ik het telkens maar weer heb geprobeerd met hem. Hoop dat jij de discipline op kunt brengen om hem op een afstand te houden. De kans dat het ooit 'normaal' wordt tussen jullie is, zoals de schrijfsters hiervoor ook al aangeven vrijwel uitgesloten. Blijft hij contact met je opnemen? Probeer dat zo veel mogelijk te verhinderen. Neem een nieuw mobiel nummer, zet je Hyves op onzichtbaar, blokkeer hem in MSN en in je mailbox. Mijn ex suggereerde ook altijd dat hij ernstig ziek was of zelfmoord ging plegen, maar dat heeft hij nooit gedaan. Ik ben er nog heel lang bang voor geweest en checkte stiekem of er licht brandde in zijn huis, ook toen het al lang uit was. Als je ex dat weer tegen je zegt dat hij zelfmoord wil plegen, moet je tegen hem zeggen dat hij hierover met zijn huisarts moet praten en dat jij hem hier niet mee kunt helpen (dit is overigens ook echt zo, zelfs als jullie relatie wel 'normaal' was). Nog een praktische tip voor het geval het onverhoopt toch gebeurt dat hij je woning binnenkomt (dat je bijvoorbeeld toch zwicht als hij huilend voor de deur staat). Het klinkt misschien vaag, maar waar ik op cruciale momenten veel aan heb gehad is om bepaalde muziek of een bepaald liedje als 'symbool' te nemen dat ik niet toe moest geven aan mijn ex en dat het beter was dat het uit was. Als hij dan ineens bij mij binnen stond zette ik die CD op om me er constant aan te herinneren dat ik niet in zijn armen moest vallen en niet moest laten verleiden tot 'medelijden' en 'schuldgevoelens'. Ik kan me nog steeds momenten voor de geest halen dat ik eigenlijk aan hem toe wilde geven, maar het horen van de muziek mij herinnerde aan de afspraak die ik met mezelf had gemaakt. Ook stelde ik mijn mobiel zo in dat ik 'opgebeld' zou worden na 15 minuten, op het moment dat hij voor de deur stond. Zo kon ik tot mezelf komen en tot 10 tellen in het geval hij toch weer binnen was gekomen. Uiteindelijk ben ik defintief van de benaderingen van ex afgekomen door een keer heeeel boos op hem te worden en te bluffen dat de politie een dossier over hem bijhield mbt mijn meldingen van stalking en obsesief gedrag (was gelogen).

Sterkte!
quote:eleonora schreef op 27 mei 2008 @ 13:03:

[...]

Ja Dú ik bedoelde vóórdat je er achter komt dat het 't toch niet helemaal is.

Duhhhh!Zeg Lé hou je een beetje in zeg! Er lezen potentiële klanten mee. (Sorry, off-topic.)
Ga in therapie!
Hier wordt je niet gelukkig van Shiva.

Dreigen en chanteren, controleren en beschuldigen hoort niet thuis in een gezonde relatie.

Heb je het punt achter je relatie gezet omdat je ouders dat ook erg verstandig van je vonden, of was het een beslissing die je zelf genomen hebt?
quote:dubiootje schreef op 27 mei 2008 @ 13:10:

[...]

Zeg Lé hou je een beetje in zeg! Er lezen potentiële klanten mee. (Sorry, off-topic.)
---
---
Tja, hij is heel geraffineerd bezig om je gevoel te bespelen. Dat laatste 'het is beter om elkaar nooit meer te spreken' is waarschijnlijk ook een manier om je te manipuleren. De kans is groot dat hij binnenkort weer een excuus heeft om je te benaderen. Kun je je mobiele nummer niet veranderen? of op je werk zorgen dat een secretaresse of collega een poosje de telefoon opneemt en je ex niet doorverbindt? Kun je met je collega's afspreken dat ze je 'toevallig' iets over het werk komen vragen als je ex langer dan 5 minuten bij je is? Of dat ze je bellen oid?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven