Huis te koop!

01-04-2012 21:14 2348 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de Open Huizen Dag voorbij is, en we weer gewoon proberen ons huis te verkopen...dacht ik dat het misschien leuk was om een beetje op de hoogte te blijven van elkaars ontwikkelingen.
quote:hiltje schreef op 10 april 2013 @ 19:41:

Gisteren tegenbod gehad.

Hun vraagprijs is (zeg maar) 139.500. Ik heb 130.000 geboden. Het tegenbod is 137.000.

Mijn makelaar zei: beetje flauw en mager....als je het huis wil verkopen zeg je dat je het voor 135 mag hebben. Nu komen we daar vast ook op uit....maar toch.

Dus makelaar zou vandaag namens mij 132.500 bieden en een opleverdatum noemen en dan ga ik ervan uit dat het 135.000 wordt.

Heb gezegd dat makelaar wat mij betreft ook direct 135 als eindbod mocht noemen....als hij een beetje goed met die andere makelaar was. Dat die hele dans dan niet gedanst hoeft te worden.

Ben heeeel benieuwd en de spanning wordt me nu wel een beetje veel allemaal.

Spannend zeg.

Het hoort er nu wel een beetje bij volgens mij, dat gedans...

Maar lastig is het wel, ik duim voor je!
conversation = awareness
Spannend Hiltje!

Hier 7 kijkers gehad tijdens de Open Huizen Route, vandaag komt er iemand die zaterdag is geweest voor de 2e bezichtiging met hun eigen aankoopmakelaar....ben ook wel benieuwd of ze een bod gaan doen, hoop het zo!!!
Ik wil ook graag meeschrijven, huis gaat volgende week officieel in de verkoop. Ik heb nu ook al geen zin in dat gezeur om 1000 euro, en dan ook nog maal 2 (moet hopelijk ook nog een nieuw huis kopen). Ik zou inderdaad het liefste zeggen: zoveel wil ik er voor hebben, als je dat wilt betalen, top, zo niet, jammer maar helaas.... Maar helaas werkt dat natuurlijk niet, dus dansen we maar gewoon mee :-).
Ik ga morgen een huis voor de tweede keer bezichtigen! Heb nog een tweede huis gevonden: veel goedkoper maar moet iets meer aan gedaan worden. Lastig om te beslissen of ik voor een huis ga dat 'af' is (moet wel een nieuwe keuken in op korte termijn en voor ongeveer ¤6000 aan andere zaken) of kies ik het huis dat per direct beschikbaar is, ¤20.000 minder kost maar waar nog wat moet gebeuren?
Ik heb overeenstemming over de prijs. Dus een huis gekocht!!! Nu nog de financiering rond krijgen en dan ga ik het echt vieren!
quote:sophiax schreef op 11 april 2013 @ 20:05:

Ik ga morgen een huis voor de tweede keer bezichtigen! Heb nog een tweede huis gevonden: veel goedkoper maar moet iets meer aan gedaan worden. Lastig om te beslissen of ik voor een huis ga dat 'af' is (moet wel een nieuwe keuken in op korte termijn en voor ongeveer ¤6000 aan andere zaken) of kies ik het huis dat per direct beschikbaar is, ¤20.000 minder kost maar waar nog wat moet gebeuren?

Heb je eigen middelen om op te knappen/verbouwen? Dat is nml veel lastiger te financieren dan vroeger (toen je zonder enig probleem 125% van de waarde kon financieren). Tegenwoordig moet je werken met een taxatie voor en na, en je investering is nooit helemaal 100% de waardestijging, dus ga ervan uit dat je zelf moet bijleggen.

Wel merkte ik dat huizen die helemaal af zijn het meest gewild zijn en snel verkochten voor een flinke prijs. Voor 20.000 (je prijsverschil) kun je zelf een boel opknappen!
Gefeliciteerd Hiltje!!!!

Om je vraag te beantwoorden: ik heb inderdaad wat spaargeld om het verschil op te kunnen vangen.
Gefeliciteerd Hiltje!

Ik mag vandaag hetzelfde heugelijke nieuws verkondigen dat ook ik vandaag een huis heb gekocht!!!

Ik werd vanmorgen gebelt door de makelaar dat de eigenaren toch snel tot een prijsovereenstemming wilden komen. Zij boden uiteindelijk 8000 onder hun vraagprijs, wat betekent dat ik het huis voor nog geen 150.000 gekocht heb.

Nu maandag a.s. snel alles regelen voor de financiering.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
Jij ook gefeliciteerd Vrouwtje! Heerlijk dat je snel overeenstemming had!

Ik heb vandaag een notaris geregeld, ga ook maandag naar mijn hypotheekadviseur die al mijn stukken al eerder heeft gekregen en dinsdag doe ik een bouwkundige keuring en ga ik alle maten opmeten.

En dan hard duimen dat de hypotheek rond kom. In mijn situatie is er maar 1 maatschappij (misschien 2) die me accepteerd dus dat vind ik nog wel buitengewoon spannend. De hypomeneer heeft er echter veel vertrouwen in (en ik heb een no-cure-no-pay afspraak....dus dan geloof ik dat vertrouwen wel).
Wat een positieve berichten! Goed te lezen!

Alvast een paar voorzichtige felicitatietjes dan maar...
conversation = awareness
quote:Miss_Communicatie schreef op 12 april 2013 @ 15:07:

Wat een positieve berichten! Goed te lezen!

Alvast een paar voorzichtige felicitatietjes dan maar...

Dank je wel!

Ik heb maandag dus een afspraak met de hypotheekadviseur. Pensioenpapieren mee (was hij de vorige keer vergeten). Notaris kiezen, bankrentes naast elkaar, bouwkundige keuring heeeel snel regelen en de starterslening aanvragen.

Dat het financieel maar snel rond mag komen, daar drink ik vanavond op
Hallo,

Mag ik mij hier ook melden? Als het goed is heb ik over twee weken (helaas) een huis in de verkoop. Wegens relatiebreuk moet het huis verkocht worden. Jammer genoeg kan geen van beiden de financiering rond krijgen op basis van de huidige regels.

Zelf ben ik al wat aan het rondkijken voor een nieuwe woonplek, maar weet niet zo goed of ik moet gaan huren (flexibel, maar particulier is duur en woningstichting lange wachtlijsten en heb pas twee maanden inschrijftijd) of gaan kopen (door nieuwe regels wel een laag budget, maar in deze regio nog wel mogelijkheden, nadeel:ik zit weer "vast" aan een plek). Vijf jaar geleden voor het eerst gekocht, nu voor het eerst een huis in de verkoop...best spannend allemaal en ondanks dat ik zelf de handdoek in de ring heb gegooid en de relatie heb beëindigd, voelt het wel heel dubbel om dit fijne huis te moeten verkopen, ook al weet ik heel goed dat het maar een hoopje stenen is.
Dames gefeliciteerd! Op naar de volgende drempel: financiering rondkrijgen.. Zijn wij nu ook druk mee bezig..
Na lang wikken en wegen, hebben manlief en ik toch besloten de vraagprijs aan te passen, we zijn 10.000 euro gezakt. Ja, dit betekent hoe dan ook een restschuld voor ons (de vraagprijs ligt nu hetzelfde bedrag onder de hypotheekwaarde), maar we willen toch graag zien of dit verandering brengt in de situatie.

Huis staat te koop sinds oktober en nog geen enkele kijker gehad. Wel schijnen er twee brochures aangevraagd te zijn en 'volgen' drie mensen dit huis, waaronder 1 specifiek op prijs. Ik vind et maar spannend.

In dit topic veel goede tips gehad om het huis nog meer verkoopbaar te maken, maar helaas ontbreekt het ons aan tijd, (werken allebei bijna fulltime, kinderen en ook nog een man die zeer binnenkort voor 4,5 maand naar het buitenland moet), energie (mijn gezondheid is problematisch te noemen, vorm van reuma helpt niet bij klussen) en financieel is het ook niet meer op te brengen. We wonen niet in te koop staand huis, dus dubbele woonlasten. Ik ben echt benieuwd of een prijsdaling iets gaat doen.
@gewoonsuz, jammer dat je niet ook nwe foto's hebt laten plaatsen toen je de prijs verlaagde.
@gewoonsuz, jammer dat je niet ook nwe foto's hebt laten plaatsen toen je de prijs verlaagde.
Wij zijn vandaag naar een huis gaan kijken en zijn allebei super enthousiast!!! Financiële plaatje zijn we momenteel aan het uitzoeken (voor we een bod gaan doen) maar zooo fijn dat we allebei dezelfde mening hebben over een prachtig huis! Ik zie ons er al helemaal wonen. Nu bij de makelaar voor een 2e bezichtiging krijgen en dan hopen dat we het gaan redden met de maandlasten. Oh, wat spannend!!!
Ik ga vandaag de technische keuring uit laten voeren dus mag weer naar binnen in MIJN huis....Gelijk ook maten opmeten.

Gisteren bij hypotheekadviseur geweest. We vragen een offerte aan en daarbij weet ik op een termijn van een week of ze me dus accepteren. Over het traject daarna (taxeren, waarde van de woning etc maak ik me geen zorgen). Hypotheekadviseur zag het allemaal positief in.
quote:-teuntje- schreef op 15 april 2013 @ 19:37:

@gewoonsuz, jammer dat je niet ook nwe foto's hebt laten plaatsen toen je de prijs verlaagde.Ik weet het, maar de foto's die wij met onze camera maken, zijn echt niet goed. Nog een keer een fotograaf inhuren, gaat niet lukken momenteel. We moeten gewoon even roeien met de riemen die we hebben helaas.
Ik ben gister bij mijn hypotheekadviseur geweest om de puntjes op de 'i' te zetten. Ik ben bezig met wat papieren invullen en de doumenten bij elkaar krijgen voor de aanvraag van de starterslening.

Verder heb ik volgende week dinsdag de bouwtechnische keuring nog en aan het einde en wordt een voorlopig koopcontract getekend.

Pff wat krijg je enorm veel papierwerk over je heen zeg. Ik zit momenteel alleen maar in de stress door het zo snel mogelijk verzamelen van alle documenten.
Dames, wat spannend allemaal!

Hier hebben we een bod gedaan (wat geaccepteerd is) en wordt donderdag de koopakte ondertekend van ons huidige huis.. Op naar het volgende huis!

Daar nog wat haken en ogen, maar daar moeten we uitkomen..

Als eerste de bouwtechnische keuring!
Ha, heb ik net een huis gekocht en vandaag de technische keuring laten doen, krijg ik bericht van mijn makelaar dat het huis van mijn eerste keuze, dat voor mijn neus verkocht werd aan een ander, weer vrij is. Die koper durfde toch niet te tekenen.

Even heel erg getwijfeld (ik heb nog niets getekend en zit nog nergens aan vast volgens mijn makelaar en moet aan mezelf denken....waar wil ik wonen).

Toch kies ik voor het huis dat ik heb gekocht (overeenstemming over de prijs heb. Ik vind toch de straat leuker en een aantal andere kleine dingen.

Het is wel minder strak afgewerkt en ik twijfel of het echt voldoende opknapt van de juiste kleur verf (nu alles lichtgevend wit en mat- ook het houtwerk) en een geschuurde en dus lichtere vloer. Maar dat risico moet ik dan maar nemen.
Verf, vloer ed kan je veranderen. Een straat niet! Klinkt alsof je een goede beslissing neemt!

Laatst stond er hier in de buurt een huis te koop, waar ik helemaal verliefd op werd. Ben ik in de auto gestapt en gaan kijken.. Valt de straat tegen.. Hoe leuk het huis ook is; niet voor mij!
We zouden morgen voor de 2e keer gaan kijken in het huis waar we maandag voor het eerst zijn geweest. Staat er een bericht van de makelaar op mijn voicemail dat het verkocht is. Het heeft nog geen 4 dagen te koop gestaan. Zo balen! Maar wij wilden toch echt wel graag even een tweede keer kijken om op wat dingen te letten (en te meten) en met elkaar om de tafel wat we aan kosten kwijt gaan zijn. Niet alleen de hypotheek, rente, maar bijv ook verzekeringen, extra energiekosten, of mijn vriendin een dag minder kan gaan werken etc. etc. We hebben nog niet eens rustig kunnen nadenken, of het huis is al weg. Zó balen. :(
Ha NYC, herkenbaar! Het is crisis, de hele wereld staat te koop, maar het huis dat jij wil is zo voor je neus weg. Leuke en mooie huizen verkopen nog altijd het snelst.

Maar: meer dan voorheen ketsen verkopen ook weer af. Mijn eerste huis dat aan mijn neus voorbij ging staat weer op de markt, koper is afgehaakt (en ik kies nu voor een ander huis).

Bij mij kwam uit het technisch rapport toch 2 delen van kozijnen die vervangen moeten worden. Is voor de VvE maar de vraag is natuurlijk of die voldoende geld hebben. Zal wel niet.

Ik ben echter een beetje murw en moe van het hele proces, mijn makelaar schud ook zijn hoofd omdat bij mij alles raar gaat (2 huizen naar een ander, huis gekocht, eerste huis weer vrij etc).

Gelukkig heb ik een makelaar die me dus hierover kan adviseren en eventueel de onderhandelingen weer open kan gooien (ik kan nu altijd alsnog weer naar het eerste huis). Maar zelf heb ik eigenlijk geen zin meer om het af te laten ketsen. Het is een paar duizend euro en dan moet ik maar wat zuiniger aandoen bij verbouwing en inrichting en het hoeft ook niet morgen gerepareerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven