Geld & Recht alle pijlers

Viva Vrekkentopic deel VIII

08-01-2013 10:01 2864 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vrekken en besparen is van alle tijden, dus daarom alweer deel 8 waarin we tips over besparen met elkaar delen!

Heb je vragen of wil je meeschrijven (mee vrekken!), je bent welkom!!

Voor meer tips over besparen:

Deel I

Deel II

Deel III

Deel IV

Deel V

Deel VI

Viva Vrekkentopic VII

Vrekwaardig eten

Baby vrekking

En op Overige is een weggeeftopic!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Zelfde shampoo/douchegel is toch niet vrekken? Fles gaat alleen eerder op.

Ik heb zelf denk ik 3 verschillende douchegels op dit moment, gebruik ik afwisselend, net waar ik zin in heb.
quote:jusa schreef op 16 april 2013 @ 15:36:

Welk merk vaatwastabletten heeft een breekrandje?

!Kartelmes volstaat.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
*rent naar de keuken om met haar kartelmes de vaatwasblokjes te halveren*

Had van de week een verstekeling, meegenomen uit een vakantiehuisje, met een breekrandje maar had niet op het merk gelet. Dus, als iemand het merk weet houd ik me aanbevolen.
Hier was de zonnebrand al op vanmorgen helaas.
is wel lekker dat reclame Spätzle eenpansgerecht van Lidl. Als je er wat extra boontjes bij doet (zijn ook in de reclame) dan haal je twee porties uit zo'n zak.
it's a big club and you ain't in it
quote:pluizebolletje89 schreef op 16 april 2013 @ 15:12:

En die actie van hotelovernaching heb ik ook bij het Kruidvat gezien! Maar ben je dan niet aan bepaalde data's gebonden ofzo?

Waarschijnlijk wel, maar wij hoeven niet zo nodig in het hoogseizoen weg en zo

Oh, en wij wassen ook met de hand af. Vaatwasser paste hier wel, maar kon niet worden aangesloten, dus na een half jaar heb ik hem maar verkocht.
lucifer1983,

je hebtbje emailadres weggehaald terwijl ikvandaag pas aan mailen toekom. kun je hem nog een keer terug zetten?
Kan iemand de link plaatsen van de ns aanbieding voor 2 personen? Of is de actie al verlopen
huh waarom zou je shampoo niet delen met je vriend? haha mijn vriend gebruikt zelfs de cremespoeling... voor zijn baardje ;)

wij vrekken juist door dat Niet te delen. ik moet nl allemaal speciale zeep en tandpasta enzo (voorheen niet dus vandaar dat hij nog mijn oude producten opmaakt). we hebben 2 tubes tandpasta staan enzo, haha best grappig. maar mijn tandpasta is zoooo duur en hij heeft gewoon shit van de action.

moet zeggen dat dat gevrek mij ook anders heeft laten denken over zaken, bedacht ik me gister. heb eerder ook heel arm geleefd, jaren trug, maar nu ben ik echt aan het vrekken enzo en heb echt zoiets: waarom kocht ik ooit van die prullaria? wordt ik daar gelukkig van? ik zou niet willen weten hoeveel tientallen (en misschien wel honderden) euro's ik sinds ik op mezelf woon heb uitgegeven aan onzin; leuke vaasjes, potjes, decoratie-dingetjes, schalen met kaarsen, maar ook oorbellen en die shit. af en toe een ketting ofzo is best leuk, maar ik had zoveel onzin. nu denk ik echt: wat maakt me gelukkig. een nieuw vergiet maakt me alleen gelukkig als die oude stuk is (want ik kan dat water niet laten weglopen met een pan, gaat altijd mis) maar t maakt me echt niet gelukkiger als ik een hip vergiet heb met een tof kleurtje. leuke dingen doen met vrienden, lekker uit eten, op vakantie, naar een concert, dat soort dingen maakt me gelukkig. daar heb ik nu geen geld voor maar ik ga in de toekomst veel meer daar op focussen ipv die rommel. laatst zag ik ook wat leuks in de winkel, weet niet eens meer wat t was, super crea bea. en ik dacht opeens: waarom kan ik niet gewoon denken "goh wat leuk en tof ding" en dan weer weglopen. wat maakt dat we denken dat het leuker wordt als je het hebt, of dat je iets leuks ook wilt hebben. Oh dat vind ik mooi, dus ik koop het. Terwijl je ook kunt denken: oh dat vind ik mooi, leuk dat ik dit gezien heb. Naja dat viel me laatst op, komt allemaal door het vrekken hier haha.
Ik geef ook niks om meuk of decoratietroepjes of veel kleding, mijn meubels zijn al 15 jaar oud en vervelen niet. Dus daarom heb ik nooit geldgebrek. Wat ik koop is vaak van prima kwaliteit en gaat jaren mee. Maar ik vind het een sport om iets zo goedkoop mogelijk te doen. Een uitje ergens heen, een weekendje weg. Nooit voor de volle prijs, maar altijd ergens vandaan gescharreld.

Ik heb de postcodeloterij vol met kortingsbonnen, dus als ik ergens heen wil kijk ik altijd even of er daar een bon van in zit. En dan ook nog op internet kijken of er iets nóg goedkopers te scoren is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja, die shampoo en zo delen snap ik ook niet helemaal. Aan de ene kant: ik krijg voor m'n verjaardag nog wel eens lekkere douchegel en zo, heb daar nu genoeg van liggen om nog zeker een jaar vooruit te kunnen, ook nog van eerdere jaren - opeens ging dat heel hard - en ik ga niet verwachten dat mijn vriend die met echt wel vrouwengeuren gebruikt. Aan de andere kant heeft hij dan weer een veel duurdere 'smaak' met shampoo (hij wil graag de hema-jip-en-janneke met tropische fruitgeur, mafketel , even 3 euro voor een klein flesje - die hij dan wel aanlengt met goedkope geurloze - en ik gebruik gewoon merkloos) Nja voor ons is vrekken op dat gebied dus vooral: bewuste keuzes maken, bv niet zomaar bijkopen terwijl er nog zo veel ligt.

Oh, en dat decoratietroepjes-verhaal is ook herkenbaar; gek genoeg van voor ik op mezelf ging wonen en toen ik wel werkte. Nu heb ik juist iets van 'meh mijn huis staat te vol, welke meuk kan ik nog meer weg doen of op marktplaats zetten?'
Wie doet er weleens boodschappen in Duitsland?

Ik zit er eens aan te denken om er 1 keer in de zoveel tijd heen te rijden maar vraag me dus af of het echt zo voordelig is. En naar welke Duitse supermarkt moet je dan? Mijn broer woont in Limburg dus dat zou ik kunnen combineren.
Het scheelt echt om in Duitsland boodschappen te doen. Bij de lidl is de wijn, sterke drank etc al snel 1.50 euro goedkoper per fles. Toiletartikelen zijn ook goedkoper..groente/fruit.
Love the life you live
En brood?
quote:goudenmeid schreef op 17 april 2013 @ 13:36:

Ik zit er eens aan te denken om er 1 keer in de zoveel tijd heen te rijden maar vraag me dus af of het echt zo voordelig is. En naar welke Duitse supermarkt moet je dan? Mijn broer woont in Limburg dus dat zou ik kunnen combineren.Duitse Aldi en Lidl hebben veel goede producten. Ook erg interessant als je voorkeur uitgaat naar biologisch. Rewe is niet onaardig. DM is een soort drogist waar je veel A-merken stukken goedkoper dan hier in Nederland kunt vinden.
quote:wolkjegoudenrand schreef op 17 april 2013 @ 11:31:

Ja, die shampoo en zo delen snap ik ook niet helemaal. Aan de ene kant: ik krijg voor m'n verjaardag nog wel eens lekkere douchegel en zo, heb daar nu genoeg van liggen om nog zeker een jaar vooruit te kunnen, ook nog van eerdere jaren - opeens ging dat heel hard - en ik ga niet verwachten dat mijn vriend die met echt wel vrouwengeuren gebruikt. Aan de andere kant heeft hij dan weer een veel duurdere 'smaak' met shampoo (hij wil graag de hema-jip-en-janneke met tropische fruitgeur, mafketel , even 3 euro voor een klein flesje - die hij dan wel aanlengt met goedkope geurloze - en ik gebruik gewoon merkloos) Nja voor ons is vrekken op dat gebied dus vooral: bewuste keuzes maken, bv niet zomaar bijkopen terwijl er nog zo veel ligt.

Oh, en dat decoratietroepjes-verhaal is ook herkenbaar; gek genoeg van voor ik op mezelf ging wonen en toen ik wel werkte. Nu heb ik juist iets van 'meh mijn huis staat te vol, welke meuk kan ik nog meer weg doen of op marktplaats zetten?'oh geweldig jip&janneke super grappig! moest hier ff hardop lachen :-)
quote:goudenmeid schreef op 17 april 2013 @ 13:36:

Ik zit er eens aan te denken om er 1 keer in de zoveel tijd heen te rijden maar vraag me dus af of het echt zo voordelig is. En naar welke Duitse supermarkt moet je dan? Mijn broer woont in Limburg dus dat zou ik kunnen combineren.

Ga vooral ook langs een drogist (DM, Rossman), nagenoeg alle drogisterij artikelen zijn goedkoper, eigenmerk van dm (balea) is prima (en goedkoop dus)

Haarverf scheelt ook heel veel.
Vandaag GTA's 2x Melkunie, 2x Bolletje Knack + 2x ontbijtkoek en 2x Brise discreet gescoord. En bij het Kruidvat 4 flessen shampoo voor 7.95 + 2 gratis dozen Ariel. En een tube zonnebrand gratis via de voordeelkaart. Ik zeg, geweldige vrekdag!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:jusa schreef op 16 april 2013 @ 23:48:

Kan iemand de link plaatsen van de ns aanbieding voor 2 personen? Of is de actie al verlopen http://www.spoordeelwinkel.nl/product/m ... ervoordeel

uitverkocht / maar tot 31-03 te krijgen
Gelukkig, mijn tandpasta (Meridol) was weer in de reclame. 1 + 1 gratis bij de trekpleister. Ik heb er meteen weer tien ingeslagen, betere aanbiedingen vind je daar niet van. En ik kan er ook echt niet zonder. Dit bespaarde mij weer 11 euro. En ik kan minstens een anderhalf jaar vooruit.
Wij doen af en toe boodschappen in Duitsland. Vlak over de grens zit Kaufland, een grote supermarkt.

De eerste keer dat ik daar kwam wist ik niet waar ik kijken moest. Assortiment is heel breed. 32 verschillende soorten vruchtenjam, 49 verschillende worsten, enz enz.

Drogisterij artikelen zijn inderdaad goedkoper. Een pak L'oreal haarverf bijvoorbeeld is hier bij Etos/Kruidvat in de "aanbieding" voor tien euro maar in Duitsland is de standaardprijs 6/7 euro. Ook douchegel. Kruidvat heeft nu bijvoorbeeld de aanbieding 2 palmolive douchegels voor 3 euro. Bij kaufland kost dezelfde fles 99 cent.

Merk frisdank is ook goedkoper. Bier en sterke drank ook wel.
En dan meteen even tanken in Duitsland, dat scheelt ook weer!
Ooeh ja kaufland! Gaan wij ook wel eens heen. Zit hier vlak over de grens.

De eerste keer voelde het alsof ik in het walhala was beland.

Vooral het assortiment kinderchocolade is enorm! ( snel omheen lopen haha).

Koop er vooral drogisterij artikelen. De rest van de boodschappen is wel wat goedkoper maar niet zo goedkoop dat we het er een speciaal ritje waard vinden. Dus we gaan 1x in de zoveel tijd. Dan leggen we een voorraad aan.
quote:Blusher schreef op 17 april 2013 @ 22:32:

Wij doen af en toe boodschappen in Duitsland. Vlak over de grens zit Kaufland, een grote supermarkt.

De eerste keer dat ik daar kwam wist ik niet waar ik kijken moest. Assortiment is heel breed. 32 verschillende soorten vruchtenjam, 49 verschillende worsten, enz enz.

Drogisterij artikelen zijn inderdaad goedkoper. Een pak L'oreal haarverf bijvoorbeeld is hier bij Etos/Kruidvat in de "aanbieding" voor tien euro maar in Duitsland is de standaardprijs 6/7 euro. Ook douchegel. Kruidvat heeft nu bijvoorbeeld de aanbieding 2 palmolive douchegels voor 3 euro. Bij kaufland kost dezelfde fles 99 cent.

Merk frisdank is ook goedkoper. Bier en sterke drank ook wel.Idd leuke winkel ook om in te verdwalen
quote:Blusher schreef op 17 april 2013 @ 22:32:

Merk frisdank is ook goedkoper. Bier en sterke drank ook wel.Kaufland bij Venlo vlak over de grens? (Straelen?). Bij die Kaufland komen wij, maar liever nog gaan we naar de Real future store een 20 kilometer verderop. Die is op zondag na elke dag van 8 tot 22 uur open en is mega groot, Op dezelfde locatie zitten ook nog een DM en een Deichman (schoenenwinkel) Intersport, dierenspeciaalzaak en een soort JYSK, om de hoek een Aldi en nog een supermarkt,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven