December 2013

04-04-2013 08:10 294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij van december 2013 schrijven verder op FB...
@swop wow, wat een groot gezin. Gezellig zeg!

Een keizersnede is wel heftig, maar inmiddels veel ervaring mee dus? Wel fijn dat je dan weet wanneer de baby komt. Geen ervaring met digitale testen hier.

Gaan het niet op een speciale manier vertellen. We vinden het nieuws an sich al speciaal genoeg. Vriend vindt het eigenlijk nog te vroeg, maar ik wil gewoon van alles kunnen vragen aan m'n moeder en ook bij haar aankloppen als het mis gaat. Zie overigens wel heel veel leuke ideeën om het te vertellen voorbij komen op het forum. Misschien doen we nog iets als we de kritieke periode voorbij zijn en het aan de rest gaan vertellen. Durf er nu nog niet al teveel een 'ding' van te maken, want ben nog heel onzeker over alles.

@sas wat fijn dat je zo snel weer zwanger bent geraakt zeg!
He dames, welkom aan alle nieuwe.

Ik heb het verteld aan mijn zus (vroedvrouw in spe) en mijn mama. Verder 2 vriendinnen en dat is het, ik wil nog afwachten.. En maar goed ook, vandaag had ik bloedverlies, ben net terug van gynaecoloog en ze zei dat het er goed uit ziet. Het vruchtzakje zit goed, ze zag nog geen hartje maar dat betekent dat ik wss zo ver nog niet ben als ik zelf heb berekend.. Mss was mijn eisprong dan later ofzo, ik weet het niet. Kan enkel afwachten tot maandag en hopen dat ik dan goed nieuws krijg..
@Stefanie

Oei, schrikken, dat bloedverlies! Fijn dat t er goed uit lijkt te zien.

Heb zelf sinds gisteren ook wat last van bruin bloedverlies, vandaag dus toch ook maar de gyn gebeld. Nu mag k volgende week al langskomen voor n echo, dan 7 weken.. Ben nog steeds bang dat t kindje toch last heeft gehad van die hormoonprikken, dus durf nog niet echt blij te zijn! Voelt ook nog steeds zo onwerkelijk!

@Vertellen: Heb t alleen aan mn ouders en zusjes verteld, die waren direct helemaal door t dolle en kwamen meteen met cadeautje aanzetten... ieniemienie sokjes, rompertjes en pyjama! Heel lief, maar durf zelf nog niet echt tussen de babyspulletjes te snuffelen, jullie??
Wauw, ik loop weer achter, moet de tabel ook bijwerken! Als ik dat heb gedaan en ik mis nog info of er klopt iets niet, laat maar weten!

@nieuwe dames: proficiat!

@flowerrose: mijn moeder had het al een beetje gedacht maar wist ook wel dat we voor een tweede kindje gingen.

@suzanne: onze vk praktijk doet tegenwoordig standaard met acht weken een echo. Omdat de meeste miskramen de eerste zes weken zijn. Met acht weken een kloppend hartje, dan heb je al heel veel zekerheid! En zo niet, dan kom je er pas met twaalf weken achter, terwijl je een dan een heel leuke echo verwacht. Terwijl ik dit schrijf denk ik: dadelijk maak ik jullie allemaal heel erg bang! Maar goed, ik blijf graag realistisch, of is het onzeker?

@mazoki: misschien helpt het als ik zeg dat de stank uit de mvm flessen best meevalt? Althans, ik kan er tegen..

@ lousy: hoe reageerde je moeder?

@kwaaltjes: vet haar! Na één dag is het al vet, na twee dagen enorm vet! Normaal was ik mijn haar eens in de drie dagen.

@aantal: ik krijg het wel druk met de tabel :-). Maar inderdaad, als straks blijkt dat sommigen nooit meer schrijven, dan halen we ze uit de tabel. De vorige keer bleef er ook een select clubje over!

Voor mij hoeft splitsen dus niet!
mickey79 wijzigde dit bericht op 16-04-2013 22:27
Reden: Er stond dat ik normaal mijn haar maar eens in de drie maanden waste, zo weinig nou ook weer niet!
% gewijzigd
@stefánie: succes maandag! Was schrikken voor je!
@stefanie oei schrikken zeg! Maar fijn dat je meteen terecht kon en het goed lijkt te zitten. Hopelijk blijkt dat maandag ook.

@nienke ook schrikken voor jou. Wat leuk dat je familie zo enthousiast reageerde. Ik durf ook nog niet tussen de babyspulletjes te snuffelen. Denk dat ik dat pas durf als ik weet dat het goed zit.

@mickey dank voor de uitleg. Alleen maar fijn van een ervaringsdeskundige :-) Onzeker zijn we denk sowieso tot we weten dat het goed zit. Ik wel iig. Dank dat je mij in de tabel hebt gezet! Zie alleen dat kim26 nog ontbreekt. Die ken ik uit het vanaf januari topic, vandaar dat het me opvalt. En zij was eerder hier dan ik :-)

@tabel ik ben 32 jaar. Ga vandaag maar eens een verloskundige bellen voor een afspraak.

@vertellen was heel leuk. Had m'n moeder met een smoes naar ons huis gelokt. Ze was flabbergasted. Zag het echt niet aankomen. Nu niet, maar pas over een paar jaar of nooit. Ze kon het nauwelijks geloven, maar vindt het wel heel leuk. Heel fijn om m'n bezorgdheid met haar te kunnen delen. Ze benadrukte dat ik me echt geen zorgen moet maken en moet genieten. Echt fijn dat ik haar nu gewoon alles kan vragen. Vrijdag vertel ik het mijn zusje en verder even niemand. Vriend gaat het waarschijnlijk alleen aan zijn beste vriend vertellen.
Oeps, het lijkt alsof Kim26 per ongeluk uit de tabel is, volgens mij stond ze er wel in... Ik ga het aanpassen! Sorry!
Goedemorgen!

Ik forum mobiel dus het is lastig reageren op anderen. Welkom en gefeliciteerd allemaal!

@ vertellen: niemand weet het nog. Ik vind het erg lastig om voor me te houden. Deze week eerst eens bellen met een verloskundige!

@ kwaaltjes: Pffff, ik heb een slechte week. Kan nauwelijks mijn bed uit komen en kan op mijn werk zo mijn hoofd op mijn bureau neerleggen en slapen. Helaas, te druk. Vraag me wel af of collega's niks door hebben. Ik knap voor mijn gevoel uit mijn kleding en moet constant plassen... Van de week toch eens kijken naar andere broeken en bh's! Ben pas 6 weken, waar gaat dat eindigen?

Fijne dag allemaal!
hallo,

als alles goed blijft gaan, wil ik straks hier (of in een tweede helft december 2013) graag meeschrijven, ik volg jullie al een week, want ik weet sinds een week dat ik zwanger ben.

Omdat ik pas geleden met 11 weken een miskraam heb gehad, durf ik nu nog niet echt mee te gaan schrijven en hebben we het ook nog tegen niemand verteld. Ik blijf jullie dus nog even 'stiekem' volgen en stil meelezen.
Goedemorgen!

Nienke en Stephanie, wat schrikken! Wat kon je trouwens snel heen, fijn! Ik heb mijn vorige zwangerschaop ook bloedverlies gehad maar alles was goed toen gelukkig.

Lousy, wat leuk dat ze zo reageerde. En echt niet verwacht dus

Murpeltje, welkom. Spannend zo na een miskraam. Wel fijn dat je weer snel zwanger bent maar veel extra zorgen dan he.

La_vie, dat gaat lekker! Je krijgt vast een mooi buikje straks.

Ik ben een beetje erg onzeker...hoop dat alles goed blijft gaan.
Zo welkom dat het bijna pijn doet...
@lousy Wat leuk om ze zo te verrassen he! Toen ik t mn moeder wilde vertellen, kon k echt geen woord uitbrengen, dus heb gewoon drie foto's van positieve tests laten zien (gemaakt met mn telefoon). En toen moesten we allebei heel hard huilen :-)

@swop Volgens mij hebben we daar allemaal last van... Lastig om te genieten als je zo onzeker bent he! Duimen voor mooie echo's allemaal!

@kwaaltjes Wie ziet (naast La Vie) al een beginnend buikje? Of is dat te vroeg?! Blijf zelf maar staren: is dat nu gewoon een vetrolletje of werkelijk een beginnende bolling?! Mn vriend wordt er gek van :-)
Haai allemaal

Ik duim voor de meiden met bloedverlies. jeetje wat zullen jullie geschrokken zijn.

Hier op zwangerschapsvlak alles goed. Alleen moeten wij morgen onze lieve hond in laten slapen. Ze heeft acute nierfalen. Erg moeilijk en zwaar. Vooral ook omdat ze nog maar 4 jaar is. Aan de ene kant erg moeilijk vooral ik zwanger ben. Maar ook een soort van troost. Het is beter voor ons moppie. En ik probeer niet heel verdrietig te zijn voor ons kindje. Dus kan het nu allemaal net even beter relativeren. Maar begrijp me niet verkeerd. Ik vind het verschrikkelijk. En morgen zal heel erg moeilijk worden.

Hier vanmorgen mvm op bezoek gehad een mooie vette streep. De teststreep was donkerder als de controle. Erg mooi om te zien. En tot nu toe valt de stank ook erg mee.

@vertellen hier weten al best veel mensen het. Wij hebben een traject van 4 jaar achter de rug. Dus de mensen wie mijn goed kennen. die merken het wel echt !! Dus geen geheim van gemaakt. En mocht het mis gaan dan heb ik ze allemaal hard nodig. Alleen de grote meute vertellen we het na de echo. Dus daar moet ik nog 2 weken geduld voor opbrengen ;)

Nou meiden hele fijne avond. Ik ga nu nog lekker kroelen met me hondje.
Nog steeds geen bloedverlies, alleen zeurende buikpijn af en toe. We blijven afwachten tot maandag, iets anders kan ik toch niet doen..

Mazoki, 4 jaat is idd vroeg.. Veel sterkte met het verlies!
@lavie wow, nu al uit je broek knappen. Waar gaat dat heen idd? Misschien een meerling?

@murpeltje gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat naar dat het de vorige keer mis gegaan is, maar fijn dat het zo snel weer raak is! Hopelijk gaat het dit keer goed.

@swop ook iemand met zoveel ervaring als jij is dus nog onzeker. Heb je een specifieke reden om nu onzeker te zijn?

@nienke ook een leuke manier om het te vertellen :-) Mijn moeder zei steeds: "ik zou nu heel hard moeten huilen, maar kan het bijna niet geloven." :-) En voor een buikje is het bij mij echt nog te vroeg. Heb van mezelf al een buikje, dus zal ook wel even duren voor je iets ziet. Wel af en toe een buik door opgeblazen gevoel, maar dat telt natuurlijk niet :-)

@mazoki ach, wat naar van je hond. Wat kun je houden van zo'n beessie hè. Heel veel sterkte morgen! Jeetje, een traject van 4 jaar. Wat fijn dat het uiteindelijk gelukt is. Duim voor je dat alles goed zit.

Intake bij de vlos staat gepland op 29 april. Daarna op vakantie en dan waarschijnlijk half/eind mei de eerst echo. Nog nooit zin gehad om van een vakantie naar huis te gaan, maar zal nu anders zijn.
Crosspost @stefanie gelukkig geen bloed. Spannend! Duim voor je dat het zo blijft!
Dank jullie wel !!! Doet me goed.
Lousy & allen, ik heb niet echt al een zwanger buikje, maar vooral een hele opgezette buik doordat mijn darmen trager werken en zo. Mijn broeken gaan daardoor niet dicht en het knelt echt enorm! Ik heb ook na het werken buikpijn omdat ik zo lang zit. Dus daarom toch maar passende (zwangerschaps)broeken kopen. Maar een meerling?! Waaaah. Ik zou me kapot schrikken, haha!

@Mazoki, sterkte met je hond. Ik zou dat ook heel slecht trekken. Het is toch een deel van je gezin!

@Stefanie veel succes maandag. Komt vast goed. Ik ben ook erg onzeker, maar probeer er in ieder geval van te genieten dat ik nu zwanger mag zijn. Later zie ik wel!

Merken jullie al iets in emotioneel opzicht? Ik merk dat mijn irritatielevel nogal hoog is. Moet mezelf af en toe streng toespreken. Ik heb nog geen huilbui gehad, maar wat niet is kan nog komen!
La vie en rose: ik heb al huilbuien gehad, begin vorige week. Nu merk ik niets meer, behalve mijn darmen die wat van slag zijn en af en toe misselijkheid en een zware maag. Dat is het enige en at maakt mij ook zo onzeker. Maarja er valt toch niets aan te doen, stel dat het vruchtje gestorven is vorige week, is er nu zeker niets meer aan te doenen moet ik maandag echt afwahten. Dus geduld is een lieve deugd (jammer dat ik niet zoveel geduld heb :p )

Lousy, ik kan best gelovendat thuiskomen vanreis nog nooit zo leuk is geweest,ik zou er ook alnaar uitkijken
Mazoki, wat zielig van jullie hond. Nog zo jong!

Hier nog nog geen kwaaltjes. Ben wel heel moe maar dat komt door slaapgebrek en drukte.

Ben wel snel geïrriteerd....

Haha ja, zelfs ik ben onzeker. Heb vroeg getest dus ben bang dat het toch niet zo is ofzo. Ik wacht ook nog even met bellen naar de gyn.

Stefanie, fijn dat je geen bloedverlies meer hebt. Hopelijk is alles maandag goed!

Hihi la_vie misschien zijn het er inderdaad 2 ;)
@la vie herkenbaar die darmen, maar heb ik niet de hele tijd last van. Een tweeling lijkt mij wel leuk eerlijk gezegd. Maar wel heel pittig. Emoties schieten bij mij alle kanten op. Ene moment heel blij en vrolijk en andere moment heel down en bezorgd. Heel irritant. Maar normaal heb ik daar ook last van, dus weet niet of dat door m'n zwangerschap komt.

@stefanie ook herkenbaar! Ik heb ook niet constant symptomen. Vandaag wel weer hele zere tepels en dat stelt wel weer gerust. Alsof ze in de brand staan. En dus af en toe last van m'n darmen. De weken en zelfs de vakantie mogen van mij voorbij vliegen. Ook al heb ik wel heel veel zin om op vakantie te gaan hoor!
Ja de weken mogen van mij ook voorbij vliegen!! Ben nog maar 4 weken dus duurt nog lang.

Lousy, een 2ling leek mij voorheen ook wel leuk

Zere tepels heb ik gelukkig niet. Geef nog borstvoeding dus dat is wel prettig.
Hoe oud is je jongste swop? Wat bijzonder zeg dat je nog borstvoeding geeft en alweer zwanger bent!
@la vie en rose/Nienkeg: hier ook al veel buik, maar had dat altijd al, en nog meer na mijn eerste zwangerschap en eetbuien de laatste maanden door enorme werkdruk... Maar ik heb ook het gevoel dat het nu om een andere reden groeit. Gaat bij een tweede toch altijd sneller, buikspieren zijn slapper nu.

@murpeltje: proficiat, meld je maar aan voor de tabel wanneer je er klaar voor bent en lees ondertussen gezellig mee.

@mazoki: sterkte met je hond, zal niet meevallen..

@swop: vreet dat niet (extra veel) energie? Zwanger en borstvoeding? Pffff...ik heb het amper drie maanden volgehouden bij de eerste, brak me echt op.
Mijn jongste is 1. Vergt nu absoluut geen energie, vind het juist wel makkelijk

Buik: ik heb ook veel buik van mezelf helaas. En verder is er ook nogal veel Swop zullen we maar zeggen. Vorige x rond 14 wkn positiekleding aan geloof ik.
Goede avond iedereen! Wat zijn er veel dames bijgekomen, gezellig hoor. Mijn grootste kwaal op dit moment: Vergeetachtigheid!!! Ik vergeet alles: woorden, dingen die ik moet doen, afspraken en de weg.

Niemand weet het nog, behalve vriendlief, maar ik heb continu het idee dat mensen naar mijn buik staren. Wil pas na de echo iets vertellen maar op de een of andere manier lijkt iedereen een fixatie voor mijn buik te hebben ontwikkeld, tenminste naar mijn gevoel. Zal wel tussen mijn oren zitten. Heel de dag je buik inhouden, werkt trouwens niet prettig.

Slaap lekker iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven