Mode & Beauty alle pijlers

Plotseling slechte huid. Herkenbaar?

19-04-2013 01:01 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

mijn huid is altijd redelijk mooi geweest. Natuurlijk als puber wel een paar puistjes en de laatste jaren (ben nu 23) nog wel heel soms een puistje maar over het algemeen een mooie huid.

Sinds ongeveer 2 maanden is dat echter veranderd. Het begon met hele kleine bultjes. Goed, eerst dacht ik gaat wel voorbij, toen ben ik wat meer op mijn eten gaan letten (minder suiker etc) en nog beter voor mijn huid gaan zorgen dan daarvoor. Maar het wordt alleen maar erger. Op dit moment 3 puistjes en nog steeds die bultjes alleen meer dan eerst en ook op een groter gebied. Ook jeuk en als ik er dan aan zit worden het echt opgezette plekjes (beetje muggenbult-achtig maar dan anders). Trekt wel weer weg na een uurtje dan.

Is dit herkenbaar voor iemand? Ik breek mn hoofd er over waar het door komt maar ik zou het echt niet weten...
Er is geen bewezen relatie tussen voeding en huidproblemen.

Heb je iets veranderd in het gebruiken van cosmetica?

Die bultjes, komt er ook vocht uit?

Worden het er meer?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Orzoo schreef op 19 april 2013 @ 01:01:nog beter voor mijn huid gaan zorgen dan daarvoor.

Wat noem jij beter voor je huid zorgen?

Ik heb enorm veel verbetering sinds ik weet waar mijn huid op reageerde, dat bleek parfum en alles afgeleid van fruit. Maak mijn gezicht nu schoon met enkel water en gebruik enkel een creme zonder de stoffen waar mijn huis op reageert (niet die zooi van de drogistmerken die zogenaamd voor de 'gevoelige huid' zijn, daar zit nog steeds vaak parfum of fruitzuur in).
ik heb sinds deze week last van bultjes, die idd op muggenbultjes lijken (jeuk) mr die na een paar uur wegtrekken. Ik weet ook niet wat dit is. Mssn een allergische reactie op iets dat in de lucht zit? Ik gebruik geen andere producten dan normaal.
Zitten die bultjes bij jou overal of alleen op je gezicht?
Het zou krentenbaard kunnen zijn

Sta je met kinderen in contact?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Nou dat komt omdat je niet meer rookt natuurlijk..
Ik herken het wel, heb ook toen ik 26 was opeens die bulten gekregen. Sommigen trokken vrij snel weg maar andere werden echt giga en deden pijn .(terwijl ik idd maar een paar puistjes heb gehad in de puberteit).

Ik merk zelf dat scrubben het erger maakt, ik weet niet of je je gezicht scrubt?

En dat als ik een tijdje mijn huid niet goed schoonmaak dan komt het ook weer terug, dus nu doe ik in de ochtend en avond braaf een soort schuim op van Ici Paris eigen merk om mijn huid te zuiveren. Werkt bij mij goed.
quote:viva-amber schreef op 19 april 2013 @ 09:06:

Er is geen bewezen relatie tussen voeding en huidproblemen.

Heb je iets veranderd in het gebruiken van cosmetica?

Die bultjes, komt er ook vocht uit?

Worden het er meer?Nee er komt geen vocht of wat dan ook uit. Gewoon kleurloze (of soms ietsje donkerder) "lege" bultjes.
quote:ericito schreef op 19 april 2013 @ 09:27:

[...]

Wat noem jij beter voor je huid zorgen?

Ik heb enorm veel verbetering sinds ik weet waar mijn huid op reageerde, dat bleek parfum en alles afgeleid van fruit. Maak mijn gezicht nu schoon met enkel water en gebruik enkel een creme zonder de stoffen waar mijn huis op reageert (niet die zooi van de drogistmerken die zogenaamd voor de 'gevoelige huid' zijn, daar zit nog steeds vaak parfum of fruitzuur in).Ik gebruik al een jaar lang nivea face wash, scrub (1x per week) en verder gewoon creme uit dat blauwe blik. Onder beter voor de huid zorgen versta ik dat ik niet meer soms denk "laat maar zitten, ik wil slapen"
quote:Miss_Marvellous schreef op 19 april 2013 @ 09:33:

Zitten die bultjes bij jou overal of alleen op je gezicht?Alleen op mijn wangen
quote:gypsygirl-1 schreef op 19 april 2013 @ 09:48:

Nou dat komt omdat je niet meer rookt natuurlijk.. Nou moe
TO,

Dit lijkt mij meer een allergische reactie.

Ben je de afgelopen tijd andere cosmetica gaan gebruiken?

OF heb je misschien niet de juiste producten voor je huidtype?

Vooral omdat dit 'plotseling' is moet je in geen geval die huid uit gaan drogen met producten tegen acne of zo (ik kan het natuurlijk niet zien, maar ik heb een zeer sterk vermoeden dat deze uitslag geen acne/puistjes zijn), maar het vooral kalmeren met producten zonder alcohol en een voedende/hydraterende creme (ik weet nogmaals je huidtype niet...)

Verwacht geen wonderen, het heeft wel even tijd nodig om die huid weer tot rust te brengen.
Verkeerde reinigingsproducten? Of reinig je je huid te grondig, dan kan je ook juist pukkeltjes en bultjes krijgen namelijk.
quote:Miss_Marvellous schreef op 19 april 2013 @ 09:32:

ik heb sinds deze week last van bultjes, die idd op muggenbultjes lijken (jeuk) mr die na een paar uur wegtrekken. Ik weet ook niet wat dit is. Mssn een allergische reactie op iets dat in de lucht zit? Ik gebruik geen andere producten dan normaal.

die heb ik in de zomer, van zonnebrand en zweten.

Dus kan ook van warmer weer zijn.
quote:Orzoo schreef op 19 april 2013 @ 10:07:

[...]

Alleen op mijn wangenIk ben een maand of twee geleden gestopt met roken en heb een huidprobleem gekregen. Rode vlekken en bultjes, alleen op mijn wangen. De diagnose van de huisarts ( waar ik al bang voor was) is Rosacea. Ga er even mee naar de huisarts/dermatoloog.
Dus ja, helaas herken ik het.
Wat waarbij zegt kan, door roken vernauwen de bloedvaatjes in de wangen, na stoppen met roken verwijden de bloedvaatjes weer en kan er rosacea ontstaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven