Droom over een kies

vrijdag 19 april 2013 om 18:02
Soms droom ik iets wat ik niet kan plaatsen.
Zo droomde ik dat ik bij de tandarts zat, omdat er een kies ontbrak.
De beste man ging op zoek naar een kies voor mij en vond er een. Deze kies was wel iets te groot en moest geslepen worden, daarna werd ie geplaatst.
Op internet kan ik alleen info vinden over tanden verliezen.
Is hier iemand die mij hier wat meer over kan vertellen?
Zo droomde ik dat ik bij de tandarts zat, omdat er een kies ontbrak.
De beste man ging op zoek naar een kies voor mij en vond er een. Deze kies was wel iets te groot en moest geslepen worden, daarna werd ie geplaatst.
Op internet kan ik alleen info vinden over tanden verliezen.
Is hier iemand die mij hier wat meer over kan vertellen?

vrijdag 19 april 2013 om 18:16
Kies en tanden lijken mij van hetzelfde laken een pak. Volgens mij staan ze symbool voor dierbaren of misschien the significant other . Toevallig een man ontmoet die niet helemaal aan je ideaalplaatje voldoet, maar (met wat bijslijpen) zomaar eens the one zou kunnen zijn???
Psychologie van de koude grond, hoor!
Psychologie van de koude grond, hoor!
vrijdag 19 april 2013 om 18:18
http://mens-en-gezondheid ... 6-dromen-over-tanden.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

vrijdag 19 april 2013 om 20:56
quote:Ste_ schreef op 19 april 2013 @ 18:56:
Ik droom erg vaak over het verliezen van tanden en/of kiezen.
En elke keer denk ik dat het dit keer écht zo is. Als ik wakker word besef ik hoe belachelijk het is, omdat m'n gebit prima vastzit, maar in die droom ben ik elke keer weer helemaal in paniek.Ik droom dit ook best vaak. Heel eng.
Ik droom erg vaak over het verliezen van tanden en/of kiezen.
En elke keer denk ik dat het dit keer écht zo is. Als ik wakker word besef ik hoe belachelijk het is, omdat m'n gebit prima vastzit, maar in die droom ben ik elke keer weer helemaal in paniek.Ik droom dit ook best vaak. Heel eng.

zondag 21 april 2013 om 11:40
quote:brokey schreef op 20 april 2013 @ 07:40:
Ik droom juist wel eens dat ik 's morgens al mijn tanden op hrt hoofdkussen heb liggen.
Maar dat komt omdat ik heel erg tanden knars in me slaap. Ben altijd blij om te merken als ik wakker word dat ze er nog in zitten.
Kan me voorstellen dat je blij wakker wordt
Bestaat er niet iets van een bitje ofzo tegen tanden knarsen?
Ik droom juist wel eens dat ik 's morgens al mijn tanden op hrt hoofdkussen heb liggen.
Maar dat komt omdat ik heel erg tanden knars in me slaap. Ben altijd blij om te merken als ik wakker word dat ze er nog in zitten.
Kan me voorstellen dat je blij wakker wordt
Bestaat er niet iets van een bitje ofzo tegen tanden knarsen?
zondag 21 april 2013 om 11:48
quote:july07 schreef op 19 april 2013 @ 23:03:
Ik werd juist niet angstig wakker ofzo.
Zag het eigenlijk als iets positief. Niet een tand verliezen, maar juist een krijgen.
Zit in rouwproces en loslaten van ex. Misschien heeft het daar wel mee te maken.
Kan het dat je iets verloren bent in die relatie waarvan je dacht dat het wezenlijk hoort bij jezelf maar dat daar nu iets beters en sterkers voor in de plaats groeit?
En tanden hebben vaak te maken met jezelf kunnen verdedigen en grenzen bewaren. Bij afbrekende, afbrokkelende en missende tanden hebben mensen problemen hiermee. Kiezen ook naar mijn weten alhoewel ik vermoed dat het ook met (her)kauwen te maken heeft van ervaringen.
Ik werd juist niet angstig wakker ofzo.
Zag het eigenlijk als iets positief. Niet een tand verliezen, maar juist een krijgen.
Zit in rouwproces en loslaten van ex. Misschien heeft het daar wel mee te maken.
Kan het dat je iets verloren bent in die relatie waarvan je dacht dat het wezenlijk hoort bij jezelf maar dat daar nu iets beters en sterkers voor in de plaats groeit?
En tanden hebben vaak te maken met jezelf kunnen verdedigen en grenzen bewaren. Bij afbrekende, afbrokkelende en missende tanden hebben mensen problemen hiermee. Kiezen ook naar mijn weten alhoewel ik vermoed dat het ook met (her)kauwen te maken heeft van ervaringen.