Hond naar asiel...

20-04-2013 08:05 104 berichten
Ik ben 'alleenstaande'mama van 2 kids. Eentje is 4 en de ander 4 maanden. Ik heb een vriend die ik in het weekend zie. Daarnaast werk ik in de thuiszorg, en heb ik ook nog 2 hondjes.

Best druk zo! Vooral de ene kan moeilijk alleen zijn, jankt of huilt zelfs als een wolf, waardoor de ander ook mee doet. Sinds kort een blafband maar dan durft ie niet eens wat te gaan drinken..Hij heeft veel beweging nodig, en staat elke keer te springen als ik op sta.. Ik merk gewoon dat ik de puf niet heb om elke dag lange wandelingen te maken met hem.

Daarnaast is het ook een onzekere hond, valt kinderen aan ( vreemde kinderen, niet mijn eigen want die kent hij ), en ook naar andere mensen is hij wantrouwend.. Altijd afzonderen dus als er kindjes komen spelen..

Ik heb al veel oproepen gedaan om een nieuwe baas te vinden, maar met zijn karaktertrekken niet echt aantrekkelijk.. Mijn laatste optie is dan ook het asiel..

Voel me er wel rot onder, hij staat op de wachtlijst.. Ik heb hem al vanaf puppy dus heb echt wel een band met hem opgebouwd ....

Wilde het even delen.. Liefs
Alle reacties Link kopieren
Fijn!

En geloof me.. Als je jongste wat ouder is (en de oudste natuurlijk ook) wordt e.e.a. weer makkelijker.

Succes
Later is nu
De tip die iemand eerder noemde, OPOEH (http://www.oopoeh.nl/over-oopoeh) vind ik echt briljant. De hond is bij een OPOEH, dus meestal niet bij kleine kinderen (dat kun je afspreken), is niet alleen (dus blaft/piept niet), krijgt aandacht en het is heel goed betaalbaar. Je hoeft de hond er alleen maar heen te brengen, maar je kunt natuurlijk iemand in je buurt zoeken.
Ja en toch slaan de twijfels weer toe..

Jullie denken vast; die is niet goed, maar ik zit nog steeds in hetzelfde schuitje.

Ik vind dat Spike meer aandacht verdient, ruimte etc

Ik vind het soms al moeilijk om me hoofd boven water te houden, de kids aandacht en dan nog een hond die veel aandacht vraagt.

Ja, ik twijfel steeds omdat ik ook gevoel heb maar t zit me niet lekker. Meningen van anderen waar ik me door laat beïnvloeden , schiet toch niet op!!

De hele dag die band om ze nek, uitstapjes niet kunnen doen, mijn vrijheid is nog beperkter.

Nee dit zijn geen excuses , maar zoals ik het zie!

Zou hem liever naar een nieuwe baas brengen dan naar een asiel, hoewel ze dan wel de geschikte vinden.
Arme hond. Alleen al het niet meer durven eten en drinken door die blafband en dan toch de hele dag die band om moeten hebben. Ik krijg er kippenvel van.

Als je de hier aangedragen mogelijke oplossingen niet wil of kan uitproberen, zoek dan toch maar een andere baas voor hem. Of desnoods naar een asiel. Maar dit kun je je hond echt niet langer aandoen.
Nou zo erg als jij omschrijft is het niet.

Vanmorgen heb ik wat lekkers gegeven en hij at het op.

Net als toen ik thuis kwam, zag ik dat het bakje leeg was.

Hij kijkt alleen bang als hij hem om krijgt..

Gelukkig eet hij wel.
En ik heb geen geld om iemand in te huren mijn hond beter op te voeden. Ik zit in de schuldsanering , en moet rondkomen van een vast bedrag per week..
quote:lindjelief schreef op 24 april 2013 @ 22:15:

Hij kijkt alleen bang als hij hem om krijgt..

.

Ik vind dat jij jouw hond mishandelt. Bovengenoemd citaat zegt voor mij alles.

Ga alsjeblieft je best doen om voor hem een nieuwe baas te vinden die wel tijd, aandacht en geld aan hem gaat besteden.

Bah bah bah, ik kan echt boos worden en wakker liggen van mensen die zo met hun huisdier omgaan.
als je je hond naar het asiel brengt moet je ook betalen. dat geld dat je dan kwijt bent kan je ook investeren in een goede cursus of een consult bij een deskundige
quote:ohohwatnuweer schreef op 24 april 2013 @ 22:35:

[...]

Ik vind dat jij jouw hond mishandelt. Bovengenoemd citaat zegt voor mij alles.

Ga alsjeblieft je best doen om voor hem een nieuwe baas te vinden die wel tijd, aandacht en geld aan hem gaat besteden.

Bah bah bah, ik kan echt boos worden en wakker liggen van mensen die zo met hun huisdier omgaan.

Zo jij heb wel lef he mevrouwtje om mij te beschuldigen van mishandeling! Ben je wel goed bij je hoofd!! Idioot!!!

Wat moet ik volgend jou doen om niet de politie , de buurtbemiddeling, woningbouw etc aan de deur te krijgen wegens overlast!!!???? Ik heb alles al geprobeerd.

Weet je, ik ga het niet eens uitleggen meer!
dus die hond is er de dupe van dat je in de schuldsanering zit
Breng je hond naar het asiel. Wie weet maak je wel iemand anders blij met hem, iemand die wel de tijd en energie heeft om je hond op goed op te voeden. Wat dat verdient hij!

Zo ben ik ook toentertijd aan mijn hond (zie avatar) gekomen. Hond kwam uit een gezin, waar ook een kleuter rondliep en waar net een baby was geboren. Om een lang verhaal kort te houden: ze had geen tijd meer (over) voor de hond en hij moest naar het asiel.

Waar ik hem vervolgens ophaalde. Hij heeft 2 cursussen gehad en ik hem nog een dikke 8 jaar van hem mogen genieten. Was een tophond! Ik mis hem nog steeds...
quote:lindjelief schreef op 24 april 2013 @ 21:41:

Ja en toch slaan de twijfels weer toe..

Jullie denken vast; die is niet goed, maar ik zit nog steeds in hetzelfde schuitje.

Ik vind dat Spike meer aandacht verdient, ruimte etc

Ik vind het soms al moeilijk om me hoofd boven water te houden, de kids aandacht en dan nog een hond die veel aandacht vraagt.

Ja, ik twijfel steeds omdat ik ook gevoel heb maar t zit me niet lekker. Meningen van anderen waar ik me door laat beïnvloeden , schiet toch niet op!!

De hele dag die band om ze nek, uitstapjes niet kunnen doen, mijn vrijheid is nog beperkter.

Nee dit zijn geen excuses , maar zoals ik het zie!

Zou hem liever naar een nieuwe baas brengen dan naar een asiel, hoewel ze dan wel de geschikte vinden.Ik neem aan dat je dan beide honden wegdoet? Want de meeste uitstapjes kun je ook niet doen met 1 hond. (die dan ook nog eens alleen thuis is)
Later is nu
Maar een briefje bij de supermarkt hoeft niets te kosten. Misschien is dé oplossing wel ergens in de buurt!

Hoewel, als je de hond echt wegdoet dat waarschijnlijk beter ver uit de buurt kan zijn, omdat de hond anders in de war raakt ofzo.

misschien voor je persoonlijke emotionele problemen eens aankloppen bij de MJD? Want hoe goed is het voor je kinderen, dat jij continue op je tenen moet lopen, gevoelsmatig?
Later is nu
Lindjelief, de reacties hier zeggen overwegend dat je de hond moet houden. Ik denk er anders over. Als ik je hoor zeggen dat je de hond toch zou kunnen houden maar dat hij dan een blafband om moet als je weg bent (waar hij bang van wordt) en dat je hem ook nog in de bench stopt als er bezoek komt dan schrik ik echt. Daarmee maak je de hond niet gelukkig. Een blafband, een bench terwijl je niet weet hoe je dit moet aanpakken en geen geld hebt voor een therapeut; dat is vragen om problemen. Dat gaat je hond niet gelukkig maken. Ik begrijp niet dat zoveel mensen hier zeggen dat je de hond moet houden terwijl je er duidelijk geen raad mee weet en er geen geld en energie voor hebt om er iets aan te doen. Ik denk niet dat je daar je hond en je gezin een plezier mee doet. Ik zou zeggen; gun beide honden de kans op een nieuwe baas die wel die tijd en aandacht heeft. Richt je op je gezin en zorg dat dat op orde komt. Ik zit trouwens in de dierenopvang maar ik ben milder geworden. Ik vind niet dat je altijd je dier bij je moet houden. Als het dier daar niet gelukkig van wordt dan is een kans op een andere baas beter.
Eens met Djuuls.

Ik snap de gedachtengang om TO op haar verantwoordelijkheid te wijzen heel goed.

Maar in dit geval is de hond volgens mij beter af als hij uit deze situatie wordt gehaald.
Ik word echt boos van je reacties hoe je met je hond omgaat. Waarom heb je in godsnaam een hond genomen als je geen idee hebt hoe je een hond meot opvoeden.

Het is dat wij al 4 honden hebben, en ja ook 2 hele moeilijke, maar no way dat die weggaan. anders had ik hem graag genomen.

Ik vind inderdaad dat je nooit je hond weg moet doen, maar bij jou laten vind ik zielig. In een bench doen als kinderen er zijn waar hij al bang voor is? Wat djuuls zegt; richt je op je gezin en neem alsjeblieft geen honden meer.
Ik vind jullie reacties ( de meeste dan) zo oneerlijk.

Ik vertel alleen dat hij een blaf band niet fijn vind. Welke hond wel!?

En de bench vind hij helemaal niet erg, en t deurtje is nooit dicht geweest. Jullie schilderen mij af alsof ik een mishandelaar ben van mijn honden!!!! Belachelijk gewoon.

Die ander kan gewoon mee naar het gaat gezin waar mijn kinderen ook heen gaan als ik werk, dus die zal weinig alleen zijn!
Lindjelief, je mishandelt je hond niet in de zin van dat je hem slaat o.i.d. Maar je hond moet zich wel erg ongelukkig voelen in de huidige situatie.

Alleen zijn levert hem zoveel stress op dat hij ervan gaat blaffen/janken. Als jij hem vervolgens een blafband omdoet, onderdruk je daarmee wel het geblaf/gejank, maar heb je de oorzaak van de stress niet weggenomen. Er zit dus nog steeds veel stress in je hond.

Mogelijk is deze verlatingsangst en ook het lelijke gedrag tegen kinderen en andere honden wel op te lossen, waardoor je hond veel minder stress zal ervaren. Maar dan zul je er energie, tijd en geld in moeten steken. Iets waarvan je aangeeft dat je het niet hebt. Dan is het toch eerlijker tegenover de hond om een nieuw tehuis voor hem te zoeken en hem niet langer in deze ongelukkige situatie te laten leven?
Bedankt voor je reactie Rifkaa..

Ja zoals jij t verwoord klopt het helemaal...

En zeker : Hij verdient ook een goed thuis!!
Ik vind het zielig voor het hondje. Kan me niet voorstellen dat het hondje zich gelukkig voelt. Mijn hondje gaat ook wel eens in de bench als ik naar werk ga en blaft ook wel eens maar als ik haar genoeg aandacht geef. Is ze het liefste hondje ever.Wat voor hond is het?Anders neem ik hem wel in huis.
Maar dat blaffen continue is ook af te leren hoor
Het probleem is dat het gedrag van deze hond al zover is, dat hij niet gemakkelijk geplaatst kan worden. Dan kan je gaan stampvoeten dat mensen je niet voor dierenmishandelaar mogen uitmaken, maar wie doet een lieve angstige gestresste hond nou een blafband om! En waarom neem je huisdieren als je er niet voor kunt zorgen. Ik snap dat gewoon echt niet, en dat mag je kwalijk genomen worden! Deze hond is beschadigd in zijn gedrag en het is nog maar de vraag of er een plek gevonden gaat worden, waar dit goed gaat komen. Heel triest dit.
Het lijkt me bijzonder zwaar om in je eentje voor 2 kleine kinderen te zorgen en dan nog 2 honden te hebben. De optie van het asiel is heel moeilijk als je de hond die je weg wil brengen al 7 jaar hebt. Zou je er geen spijt van krijgen? Wat als het is zoals Dreamer eerder zei, dat er iets is wat je te veel stress geeft, maar dat het misschien niet de hond is? Is het niet mogelijk om de hond een paar weken in een pension te zetten, zodat je in die tijd kunt bijkomen en daarna met frisse moed naar een goede oplossing voor de hond kunt zoeken?

(Pension is misschien ook niet de fijnste omgeving voor de hond, maar vast beter dan naar het asiel.)
Als je in de schuldsanering zit vraag ik me af of je de afstandskosten bij een asiel kunt ophoesten. Wat je ook nog kunt proberen is de Stichting Herplaatsing Huisdieren, zij kunnen je helpen met een (tijdelijk) pleeggezin, met herplaatsen en/of met het probleemgedrag (hoe effectief ze zijn weet ik niet, heb er persoonlijk geen ervaring mee): http://www.shhh.nl/s/index.php/2013-04-01-08-41-26/info

Afhankelijk van waar je woont zijn er misschien wel plaatselijke kleine stichtingen die je kunnen helpen, in Amsterdam bijvoorbeeld www.loesvoordieren.nl of www.dierenvangnet.nl, maar daar heb je weinig aan als je ver van Amsterdam woont.
Het lijkt me niet dat Lindjelief een pension kan betalen in haar omstandigheden. En ik denk dat het uitstel is. Een asiel is natuurlijk niet fijn voor ene hond maar daar kan wel gekeken worden naar een geschikte nieuwe baas. Dat het bij Lindjelief niet goed gaat wil niet zeggen dat het bij een andere baas niet kan veranderen. Andere omstandigheden, een andere aanpak kan het gedrag van de hond doen verbeteren. Een goed asiel kan beoordelen wat een geschikte plek is voor deze hond. Er zijn inderdaad ook stichtingen die kunnen helpen met herplaatsing. Dat kun je op internet opzoeken. Lindjelief, ik heb niet gezegd dat je de hond mishandelt. Ik probeerde je juist duidelijk te maken dat het in het belang van je hond is ( kan zijn) om een ander baasje te zoeken. Ik kan me best voorstellen als je alleenstaande moeder bent met jonge kinderen en geldproblemen dat het allemaal te veel wordt. En als je dan n iet goed weet hoe je het gedrag van je hond moet aanpakken dan wordt het er niet beter op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven