Wachten, wachten, wachten

19-12-2012 16:15 1786 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ga ik echt een topic openen op zwanger, ik kan het bijna niet geloven maar ik doe het toch.

Nee ik ben niet zwanger.

Ik heb gezocht of er nog een lopend topic is met mensen is die al wel een kinderwens hebben, maar nog moeten/willen wachten met proberen om zwanger te worden. Ik kon er geen vinden waar de schrijfster niet al lang er breed bevallen zijn, dus ik dacht dat het wel tijd werd voor een nieuw topic.

Ik hoop dat we hier een plek vinden waar we in een fijne open sfeer realistisch over onze kinderwens kunnen praten.

Iedereen is van harte welkom aan te haken.

Dit topic is speciaal bedoeld voor mensen die op zijn vroegst in 2014 gaan beginnen.

NaamLeeftijdLeeftijd partnerWanneer beginnen?Waarom wachten?BijzonderhedenPompedom2828Winter 2014/2015Eerst promoverenWoont in WenenSorcha_22292016 Sealight2429Zomer 2014 Tara823031augustus 2014Baan vriend/trouwenGestopt met de pil Orzoo23292014/15Studie/reizen Chantilly2124252016?Huis bouwen en trouwen Paddle22262014?Woning/Werk Snoeptomaat22282014/2015bedrijf/huis dwergje882427ebegin 2014Bedrijf vriend Wijnkonijn2225voorjaar/ zomer 2014Afstuderen Ukkie2131312014Promoveren/

samen wonen Inspiratieloos2525begin 2016? j222830??sparen, trouwen
@ rammels: Nou bij mij zijn ze weer vol aanwezig. Zit de hele tijd te fantaseren hoe het zou zijn. Natuurlijk fantaseer ik alleen over leuke momenten (dagjes naar de dierentuin enzo). Mijn verstand weet ook wel dat er zat nadelen en rot momenten zullen zijn, maar dat helpt niet eens om de rammels te onderdrukken.

We hebben toch besloten niet echt op vakantie te gaan en het vakantiegeld op de spaarrekening te zetten. Misschien dat wel een tent in de auto gooien en naar limburg rijden ofzo, maar het word heel lowbuget. De kans bestaat natuurlijk ook dat mijn vriend wel ineens een baan heeft, dus we laten alles nog maar open. Ik was gisteren eerst voor een lastminute vakantie, maar hij was ineens super verstandig en wilde sparen voor onze kinderwens. Maar ja dat helpt dus ook niet tegen de rammels.

@ spullen: Ik verwacht dat wij ook wel wat doorgeschoven krijgen. Er zijn inmiddels al 4 kleine kinderen in de familie. Waar ik me het meeste zorgen om maak wat kosten betreft is de opvang. Ik vind het lastig in te schatten wat je nou echt kwijt bent aan 3 dagen. Ik zou bijna mijn broer nu bellen en hem vragen wat zij betalen. Ik moet maar eens een dagje met hem alleen plannen en om lekker te kletsen.
Tara volgens mij zijn er wel websites waar je dat kunt berekenen. Hangt natuurlijk wel erg af van aantal dagen, inkomen en soort opvang.
@ Orzoo: Die bereken sites heb ik wel gevonden, maar je moet altijd zelf een uurtarief invoeren. Als ze daar dan ook wat gemiddelde voor verschillende soorten opvang bij zouden zetten word het wat makkelijker. Ik moet maar eens verschillende opvang sites bekijken voor de tarieven.
Dwergje, wat goed dat je weer thuis bent!

Sorry dat ik niet zoveel heb meegeschreven hier.

Ik heb nu een diagnose, thyroiditis (oftewel schildklierontsteking). Nu zou het langzaam aan weer beter moeten gaan, maar klachten kunnen wel een jaar aanhouden.

Mijn auto is helaas naar de sloop . Vriend heeft aan zijn eigen auto lopen knutselen, breekt hij een of ander moertje af... auto is nu al 2 weken onbruikbaar en het onderdeel is zeer moeilijk te vinden (er zijn maar 40 van zijn type autos nog op de weg in Engeland!!). Gelukkig hebben we een auto van zijn ouders kunnen lenen en is het gelukt om dat onderdeel op te sporen. Zijn ouders hebben wel een harde deadline gesteld, volgende week zondag moet hun auto weer terug zijn, maar dan is de auto van vriend nog niet gerepareerd. Dus gaan we een oud autootje kopen en een paar maanden houden. Daarna koop ik een nieuwe. Weet nog niet of ik een nieuwe voor mij of een spiksplinter nieuwe wil. In ieder geval een waar ik de komende paar jaar geen gezeik mee heb! Vrijdag kwamen vriend en beste vriend van vriend mij van het station halen in een Mini Cooper S Convertible... met open dak. Nu wil ik er ook zo eentje!!! .
Beterschap Sorcha. Een jaar... jeetje.

En dan ook nog zo'n gedoe met auto's. En ja, mini's zijn echt heel erg leuk. Ik wil er ook (ooit!) eentje. Maar ze zijn ook enorm duur. Tweedehands in ieder geval niet in mijn prijsklasse te vinden.

Wij hebben een tijdje terug ook een andere auto gekocht, een station. Volgens de hele familie klaar voor een labrador en kinderen

@kosten: ik ben daar nog helemaal niet mee bezig. Allereerst durf ik me niet te oriënteren (iets met rammels en zo) en ten tweede zien we dat tegen die tijd wel.

@hier: lekker weekendje gehad. Wat gewerkt, het huis weer eens flink opgeruimd en in de tuin gewerkt.
Jeetje sorcha wat klote dat het wel een jaar kan duren. En ook klote van jullie auto's

@J22 orienteren op praktische zaken kan ook juist helpen tegen de rammels

@hier, rustig!
Zo, daar ben ik weer, ik kon niet mobiel inloggen.

Sorcha wat een ellende met die autos. Krijg je medicijnen voor je schildklier? Of moet het zochzelf oplossen?

Hier gaat het wel weer, ik ben over de eerste schok heen en stort me nu weer volop mijn promotie en het zoeken van een baan.

Ik denk dat ik dan ergens tussen november en januari een nieuwe baan heb (als alles goed gaat). Dan komt ons plan om volgende zomer te beginnen wel op losse schroeven te staan, maar dat is dan niet anders. Winter/voorjaar 2015 is ook ok. Ik wil het liefst een jaar in mijn nieuwe baan gewerkt hebben voor ik zwanger ben. Dan ben ik 30 en dat is nog steeds ok voor ons.

Dit weekend heb ik gehoord dat een van mijn scouting vriendinnen zwanger is. Ik ben zo blij voor haar, ze waren al 5 jaar bezig en is nu met ivf zwanger geworden, heel fijn.
Zo de tabel is weer normaal.
Ik ben er ook weer; dit weekend was ik helaas zwaar verkouden en heb ik vooral heel rustig aan gedaan. Nu nog even flink aan de slag voor een paper die vrijdag af moet zijn en dan heb ik vakantie

Net ook gehoord dat de contractverlenging daadwerkelijk in gaat; ik kan nu dus t/m september nog aan de uni werken, erg fijn. Hopelijk is dan ook het proefschrift af. In de tussentijd gaat vriendlief dus op zoek naar een baan in de buurt; hoop zo dat het lukt! En als ik dan daarna ook weer een baan heb, kunnen we dus zo'n beetje beginnen... alhoewel we nog een beetje aan het nadenken zijn over of we toch eerst nog willen trouwen of verre reis maken..

@pompedom Het liefst zou ik overigens net als jij minstens een jaar weer aan het werk zijn in nieuwe baan, maar ik ben dan al 32,5 en heb toch het gevoel dat je op een bepaald moment maar moet beginnen; wie weet duurt het dan ook nog een tijd voor ik zwanger ben..
Hallo Dames!

Iedereen een fijn weekend gehad?

Pom, wil jij mijn beginmaand veranderen in december?

Ik stop in augustus wel met de pil, maar wil er dan nog niet meteen mee beginnen.

De kriebels zijn er gelukkig niet meer of minder om hoor :-)
@pom wat fijn voor je vriendin!! 5 jaar bezig...djizus..

@uk, fijn dat je verlenging toch echt doorgaat!

@kriebels, daar zijn ze weer hoor mijn buuf is gastouder en heeft een nieuw kindje erbij, dus nu niet 1 peuter maar 2 peuters die om mij heen aan het spelen waren terwijl ik even buiten een kopje thee zat te drinken...zucht.
Poeh, lees al dagen mee via mobiel forum. Inloggen lukt niet, via de ipad geeft die error aan, via internet explorer staat alles raar door elkaar en bij firefox zie ik allemaal icoontjes door het hele topic waardoor ik de berichten niet kan lezen.

Dus lees ff mobiel en post via de pc! ({moest ff klagen:P)

@ Sorcha, balen dat het nog een jaar kan aanhouden. Hoop voor je dat het minder lang duurt!

@ Pom, fijn dat je weer wat meer rust hebt. Wel jammer dat jullie begindatum nu wat onzeker is...Maar even afwachten dus..

@Ukkie, gefeliciteerd met je contractverlenging! Fijn dat het nu defintitef is!

@ Orzoo, wat schattig! nog meer peuters! alleen slecht voor je rammels...

@ Weekend, we waren op een verjaardag met veel kleine kindjes. Er was een peuter die vroeg aan mij of ik zijn schoentje goed wilde doen. En toen vroeg die of ik ook een kindje heb. En waarom dan niet? Echt zo schattig! Mijn rammels waren weer van kilometers ver te horen..:S
Sealight, heb je al al je cookies, cache en webhistorie verwijderd? Dan zou het forumprobleem in firefox iig opgelost moeten zijn. Mobiel kan ik idd ook niet inloggen...
Orzoo, bedankt voor de tip! Hij doet het nu goed inderdaad
@Orzoo en @Sealight, schattig he die kindjes..

Hier even een minder moment, had net een vriendin aan de telefoon die sinds kort een relatie heeft (paar maanden) en al zo goed als bij hem ingetrokken is. Vind ik hartstikke leuk voor haar, maar merk dat ik na zo'n gesprek gewoon weer extra baal van de afstand tussen mij en mijn vriend..
Ukkie snap ik. Je gunt het haar maar je groene monster ontwaakt dan ook weer he?
Ukkie, wat balen ik snap je heel goed!

Hier is het druk druk druk, viva doet het niet op mijn ipad. Maar ik las al dat eht niet aan mij lag.

Hier balen dat het huis gewoon zo langzaam gaat. Nog geen kijkers gehad. Ik had het natuurlijk wel verwacht dat het heel lang kon duren, maar toch best een domper dat er geen kijkers zijn.

Hier binnenkort maar is naar de dokter, ik ben elke dag zo ontzettend moe. Wellicht komt het omdat ik nog moet wennen aan mijn nieuwe baan? (werk er al vanaf februari) we kijken het even aan.

Ik lees nu weer is even bij!
Oh wat vinden jullie van geboortefotografie? Ik heb een site gevonden, en ik vind het best bijzonder. Je ziet echt het geluk zegmaar als je kindje er eenmaal is.
Zoo, eindelijk bijgekomen van het weekend..Dat late naar bed gaan ben ik niet echt meer gewend..Evenmin de wijn-;)

Uk, heel begrijpelijk, die tweestrijd in emoties. Ik ben af en toe ook jaloers op mijn vriendin die binnen een half jaar samen is gaan wonen met vriend, terwijl al zo lang bezig zijn om dat huis eindelijk voor elkaar te krijgen en behoorlijk wat langer bij elkaar zijn. Ik weet waar ik het voor doe, maar af en toe ben ik er klaar mee..

Sorcha, wat schrikken! Hoe gaat het nu? En wat balen van de auto...

Haha Oorzoo.. Dat herken ik-;) Mijn moeder is kleuterjuf en heel af en toe ga ik even langs om wat te brengen.. Niet goed voor mij, zeker niet met zo'n droppie van 4 die aan je hangt.

Wat ook niet goed is, is dat collega's nu al verwachten dat ik wel de eerste van het stel zal zijn dat een kind krijgt. Heel apart, duidelijk de jongste, maar ze willen nu allemaal al een euro geven voor de kinderwagen. Stel idioten hier-;)

Snoep_tomaat, dat gaat me iets te ver, geboortefotografie. Dat vriend een paar snelle foto's wil maken na de geboorte, prima, maar verder..Iedereen moet me denk ik zoveel mogelijk met rust laten, ik lijd graag in stilte en alleen-;) Mij kennende wordt het anders een scheldkannonade en daar heb ik liever geen fotograaf bij-;)

Verder gaat hier alles z'n gangetje. Ik tel af tot de vakantie die nog 1,5 maand op zich laat wachten, maar toch.. Is zo voorbij-;)
Uk en Chantilly, ik snap jullie gevoelens wel als iemand jullie voor jullie gevoel inhaalt. Maar aan de andere kant ben ik in onze vriendengroepen degene die 'inhaalt'. We zijn na bijna twee jaar gaan samenwonen terwijl er onze vrienden soms al 8 jaar samen zijn zonder samen te wonen.

Wij hebben elkaar relatief laat leren kennen (26) en dan gaat het gewoon sneller. Bovendien woonden we eerst in een klein shit appartementje en nu in een huurhuis. Als je vanuit je ouders een huis laat bouwen gaat daar natuurlijk veel meer tijd in zitten.
sneop_tomaat, geboortefotografie nooit bekeken. Wel laatst earlybirds tegengekomen die maken foto's van prematuur geboren kinderen. Heel mooi!
Oh, dat begrijp ik ook hoor Pom:) Het is alleen af en toe frustrerend dat anderen wel direct die stap hebben genomen, terwijl ik af heb gewacht tot ik het 'veilig' genoeg vond om de stap te nemen. En natuurlijk gaat er meer tijd in het bouwen van een huis zitten. Ik ben alleen af en toe verschrikkelijk ongeduldig, zeker omdat het gewoon niet allemaal zo is gelopen als van tevoren gedacht met de planning van de bouw en alle tegenslag vanuit de gemeente. Dat maakt het lastiger:)
Ik ben trouwens ook een inhaler.

Omdat vriend en ik elkaar al heel goed kenden voordat we een relatie begonnen is alles bij ons in sneltreinvaart gegaan. Na de eerste nacht slapen heb ik nog maar 1 nacht in mijn eigen huis geslapen en na een paar maanden maar de huur opgezegd en nu hebben we al serieuze toekomstplannen waar de meeste mensen om ons heen in deze fase misschien langzaam denken aan samenwonen.

Een bevriend stel van ons hebben er 6 jaar over gedaan voordat hij wou samenwonen en ik voorspel nog 6 jaar voordat hij eindelijk aan kinderen toe is. En dan komen wij
Ja dat snap ik. Maar het is natuurlijk ook zo dat het door de keuzes die jullie gemaakt hebben, gewoon langer duurt. Een huurhuis zoeken dat je op 1 salaris kan dragen is iets heel anders dan een huis laten bouwen.
Klopt, heel begrijpelijk hoor:) Af en toe heb ik alleen ook last van het groene monster, ook al is het totaal niet logisch en onredelijk:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven