Hormonale hoofdpijn
dinsdag 23 april 2013 om 20:56
Ik heb eigenlijk al heel lang last van hormonale hoofdpijn, tijdens de stopweek van mijn pil heb ik eigenlijk elke dag hoofdpijn. Ik heb hier wel eens met de dokter over gebeld, maar dan krijg ik te horen dat ik langs moet komen op het moment dat ik er last van heb.. Op die manier kan ik het beste mijn klachten omschrijven. Probleem is dat dit vaak aan het einde van de dag is en dat het dan niet meer mogelijk is om een afspraak te maken.
Nu vroeg ik mij af of er meer mensen zijn die hier last van hebben en of jullie misschien tips hebben? Misschien iets homeopathisch?
Nu vroeg ik mij af of er meer mensen zijn die hier last van hebben en of jullie misschien tips hebben? Misschien iets homeopathisch?

dinsdag 23 april 2013 om 21:49
Ik heb dat twee dagen per maand, ongeveer dat twee en drie van mijn ongesteldheid. Ibuprofen, het liefst die roze, en maar weer door. En ik plan op die dagen niks na mijn werk, dan kan ik lekker op tijd naar bed.
Alleen als er dan vanaf de televisie 'have a happy period' wordt gejubeld, word ik een beetje snarkerig...
Alleen als er dan vanaf de televisie 'have a happy period' wordt gejubeld, word ik een beetje snarkerig...
Wat eten we vanavond?
dinsdag 23 april 2013 om 21:50
Ik had het ook heel erg na de bevalling van mijn jongste (= nu bijna 6). Ik slikte 6 paracetamol op een dag en dan nog een ibuprofen 600 mg erbij en dan kon ik de dag doorkomen. Echt migraine, compleet met lichtflitsen en scheelzien.
Afgelopen jaar eindelijk eens naar de huisarts gegaan en die had een hele simpele oplossing: gewoon geen stopweek meer inlassen en de pil doorslikken. Schijnt niet schadelijk te zijn. Het kan zijn dat je toch doorbraakbloedingen kan krijgen, maar bij mij werkt het prima. Ik doe nu ongeveer 2 of 3x per jaar een stopweek en dan ben ik wel heeeeeeel erg ongesteld met erge hoofdpijn, maar de rest van het jaar slik ik gewoon door. De reden dat ik toch af en toe stop is dat ik het gevoel heb dat mijn buik dan vol is ofzo. Schijnt puur psychisch te zijn, maar ik voel het wel zo. Volgens mijn huisarts is het niet nodig om te stoppen. Probeer het gewoon eens!
De oorzaak van de hoofdpijn is de dalende hormoonspiegel en die voorkom je door niet te stoppen met slikken
Afgelopen jaar eindelijk eens naar de huisarts gegaan en die had een hele simpele oplossing: gewoon geen stopweek meer inlassen en de pil doorslikken. Schijnt niet schadelijk te zijn. Het kan zijn dat je toch doorbraakbloedingen kan krijgen, maar bij mij werkt het prima. Ik doe nu ongeveer 2 of 3x per jaar een stopweek en dan ben ik wel heeeeeeel erg ongesteld met erge hoofdpijn, maar de rest van het jaar slik ik gewoon door. De reden dat ik toch af en toe stop is dat ik het gevoel heb dat mijn buik dan vol is ofzo. Schijnt puur psychisch te zijn, maar ik voel het wel zo. Volgens mijn huisarts is het niet nodig om te stoppen. Probeer het gewoon eens!
De oorzaak van de hoofdpijn is de dalende hormoonspiegel en die voorkom je door niet te stoppen met slikken

dinsdag 23 april 2013 om 22:43
Ik heb ook altijd hoofdpijn plus migraine rond mijn menstruatie. Ik heb de pil gehad, ik heb twee soorten spiraaltjes gehad, niets hielp. Nu al anderhalf jaar helemaal niets meer in of aan mijn lijf. In het begin ging dat goed, inmiddels weer bijna een jaar iedere maand weer bingo.
Tot twee maanden geleden. Vorige menstruatie én huidige geen migraine. Hoe het kan? Geen idee. Wel licht hoofdpijn nu trouwens, maar dat is te doen en op te lossen met een gewone pijnstiller.
Zelf denk ik dat het waarschijnlijk ligt aan het niet eten van vlees. Dat doe ik al jaren nauwelijks, maar at het nog wel incidenteel als ik bij mijn moeder at. Sinds begin dit jaar eet ik totaal geen vlees meer, dus naar mijn idee heeft het toch hier mee van doen.
Probeer het eens voor een paar maanden zou ik zeggen.
Tot twee maanden geleden. Vorige menstruatie én huidige geen migraine. Hoe het kan? Geen idee. Wel licht hoofdpijn nu trouwens, maar dat is te doen en op te lossen met een gewone pijnstiller.
Zelf denk ik dat het waarschijnlijk ligt aan het niet eten van vlees. Dat doe ik al jaren nauwelijks, maar at het nog wel incidenteel als ik bij mijn moeder at. Sinds begin dit jaar eet ik totaal geen vlees meer, dus naar mijn idee heeft het toch hier mee van doen.
Probeer het eens voor een paar maanden zou ik zeggen.
woensdag 24 april 2013 om 18:32
Geen vlees eten.. Dat wordt voor mij als rasechte carnivoor een moeilijke opgave denk ik. Eet je nog wel vis of ook niet?
Ik dacht altijd dat het overslaan van de stopweek schadelijk voor je was.. Maar dat is dus niet zo?
Ik heb overigens als ik een drukke dag heb, eerder last dan wanneer ik vrij ben.. Dus misschien kan ik het ook zo plannen dat als ik een stopweek inlas, ik sowieso in het weekend ongesteld wordt.
Ik dacht altijd dat het overslaan van de stopweek schadelijk voor je was.. Maar dat is dus niet zo?
Ik heb overigens als ik een drukke dag heb, eerder last dan wanneer ik vrij ben.. Dus misschien kan ik het ook zo plannen dat als ik een stopweek inlas, ik sowieso in het weekend ongesteld wordt.

woensdag 24 april 2013 om 20:06
Dat is een fabel, bij de introductie van de pil wilde de fabrikant vrouwen het idee geven dat ze gewoon ongesteld werden, en daarvoor is de stopweek bedacht. Het is geen ook echte ongesteldheid, maar een ontrekkingsbloeding.
Je kan gewoon doorslikken (bij een eenfase-pil), wel heb je kans op doorbraakbloedingen, maar dat verschilt per persoon. Ik heb er bv nooit last van.
Je kan gewoon doorslikken (bij een eenfase-pil), wel heb je kans op doorbraakbloedingen, maar dat verschilt per persoon. Ik heb er bv nooit last van.

donderdag 25 april 2013 om 11:31