Geld & Recht alle pijlers

aangifte doen?

24-04-2013 11:48 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Maandag is wat mij betreft de emmer over gelopen.

Sinds mijn dochter op de middelbare school zit is ze al het mikpunt van pesterijen.

Maandag belde ze op dat ze later zou komen omdat ze iets kwijt was (wat is niet zo belangrijk ivm herkenning maar het was zeker geen klein dingetje wat je even over het hoofd ziet en het vertegenwoordigd een waarde van 200euro)

Ze is samen met iemand van school zeker een uur aan het zoeken geweest. Klasgenoten wisten allemaal dat ze het kwijt was.

Gisteren is ze wederom gaan zoeken, dit keer met de congierge.

Deze man kwam op het idee om de kluisjes te gaan openen in de directe omgeving van die van mijn dochter.

En ja hoor, het werd gevonden in de afgesloten kluis naast die van mijn dochter.

Het nummer is bekend en de eigenaar van de kluis is dus makkelijk te achterhalen.

Ze nemen het op school heel hoog op en er zullen ook zeker maatregelen genomen gaan worden naar die persoon toe maar ergens heb ik zoiets van "het is gewoon diefstal, ook al was de intentie misschien om het voorwerp over een paar dagen ineens weer te voorschijn te laten komen" .

Zouden jullie in dit geval aangifte van diefstal doen bij de politie?
quote:pepersteak schreef op 24 april 2013 @ 16:22:

Ik zal ook zeker mijn veto uitspreken maar ik zit niet met de gevolgen als die er zullen zijn op school.

Ik begrijp heel goed dat er een signaal afgegeven moet worden maar ik begrijp ook de terughoudendheid van mijn dochter. En die is juist NIET naar de pestkoppen toe want dan wil ze gelijk aangifte doen.

Tot er bekend is wie het gedaan heeft kunnen we toch niets doen.

Dus als een vriendin het heeft gestolen is het oké en als het een pestkop is niet?

Ik weet niet wat erger is, een (van jou) stelende vriendin of een stelende pestkop.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik zou zeker aangifte doen. Houd er rekening mee:

- Je kan een aangifte ook weer intrekken, mocht dat later nodig blijken. (bijvoorbeeld omdat diegene voldoende spijt betuigd en op school al voldoende gestraft wordt)

- Een aangifte heeft ook waarde als de politie er niets mee kan. Het gaat niet (alleen) om de veroordeling, maar juist om het signaal te geven dat je dit dus echt niet pikt en dat het te ver gaat. Idd ook een signaal naar de pestkoppen, ookal hebben die het niet gestolen. Het signaal zegt: met mij valt niet te sollen. En dat is toch wat een pestslachtoffer moet uitstralen, daar kan jij als moeder mee helpen.

Ze hoeft niet bang te zijn dat die vriendin nu opeens de gevangenis in moet hoor, je moet meer denken aan bureau HALT ofzo. Wellicht komt een agent in uniform even een verklaring afnemen, dat zal toch ook al indruk maken?
Je kan een aangifte helemaal niet intrekken.

http://www.juridischloket ... rekken/Pages/default.aspx
Het gaat van een meisje dat niet bij de pestkoppen hoort ineens naar een vriendin. Dat is zeker niet zo.

Mijn dochter wil gewoon eerst afwachten wie het gedaan heeft en dan pas ene beslissing nemen.

Stelen wordt helemaal niet goed gepraat door haar maar ze wil even afwachten wie het is geweest en wat haar verklaring is voro ze een beslissing neemt.
quote:Astrape schreef op 24 april 2013 @ 17:06:

Je kan een aangifte helemaal niet intrekken.

http://www.juridischloket ... rekken/Pages/default.aspxOw sorry, mijn fout.
Voor mij zou geen enkele verklaring voldoende zijn om geen aangifte te doen.

Wat is de achterliggende gedachte van jouw dochter om het af te laten hangen van wie het gestolen heeft?
Dat het voor haar wel uitmaakt of het de eerste keer is dat iemand iets doet of dat het iemand is die haar al langere tijd dwars zit.

Nogmaals ik zal zeker voor aangifte gaan maar ik vind niet dat ik haar gedachtes en de gevolgen voor haar zomaar aan de kant mag schuiven.
quote:pepersteak schreef op 24 april 2013 @ 19:51:

Dat het voor haar wel uitmaakt of het de eerste keer is dat iemand iets doet of dat het iemand is die haar al langere tijd dwars zit.

Nogmaals ik zal zeker voor aangifte gaan maar ik vind niet dat ik haar gedachtes en de gevolgen voor haar zomaar aan de kant mag schuiven.Die gedachten begrijp ik, maar gevolgen? Geen aangifte geeft het signaal af dat er met haar te sollen valt. Dit signaal komt ook bij de pesters terecht mochten die geen schuld hebben in deze.
quote:Tickel schreef op 24 april 2013 @ 21:21:

[...]

Die gedachten begrijp ik, maar gevolgen? Geen aangifte geeft het signaal af dat er met haar te sollen valt. Dit signaal komt ook bij de pesters terecht mochten die geen schuld hebben in deze.

Ik vind het denk ik belangrijker dat de moeder achter haar dochter staat. Als moeder nu over het kind haar gevoelens en wil heen walst, zal dochter een eventuele volgende keer dan nog tegen haar moeder zeggen als er iets gebeurt is?

Moeder moet veilig zijn. Te vertrouwen. Dus praten met je dochter en haar op andere ideeën brengen dat lijkt me prima, maar de beslissing zou ik zelf bij dochter laten.
Nou eindelijk de teamleider aan de telefoon gehad. Ze weten nog niet van wie die kluis is (degene die die lijst heeft is er vandaag en morgen niet dus het wordt na de vakantie) maar ze gaan er vanuit dat het geen opzet was maar dat iemand die tas "veilig" opgeborgen heeft en het vergeten is aan iemand te melden. Volgens die teamleider kan je namelijk niet van pubers verwachten dat ze daaraan denken.

En je kan al helemaal niet verwachten dat ze dan de volgende dag niet raar opkijken als een tas uit hun afgesloten kluis verdwenen is.

Ook werd er gezegd dat het mijn dochter haar eigen schuld was want dan had ze maar op haar tas moeten letten.

Toen ik aangaf dat als teamleider zijn auto met de sleutels erin even onbeheerd achter laat om boodschappen binnen te brengen iedereen de auto dus maar gewoon mee mag nemen want ja, had hij hem maar niet zo moeten laten staan. Dat was volgens teamleider appels met peren vergelijken.

En dan vinden ze het nog gek dat je als ouder uit je slof schiet pfffffffff.
Nou, dan weet je nu dus precies hoe serieus de school met dit soort zaken omgaat.

Heb je niet gezegd dat je aangifte overweegt?

En wat een onzin dat degene die de lijst heeft er "niet is". Bij mijn zoon op school is die lijst sowieso bij de administratie bekend(en daar is altijd iemand) en de concierges hebben er ook een.

Bijzonder specifieke opleiding of niet, ik zou ernstig heroverwegen of dit wel de juiste school voor mijn kind zou zijn.

"Het zijn pubers" dus per definitie een soort hersenverweekte zombies die niet weten wat ze uitvoeren, laat staan dat ze expres iets ongeoorloofds zouden kunnen doen?
Ik heb zeker gezegd dat ik aangifte overweeg maar dat was onzin volgens die man.

Volgend jaar gaat ze naar een andere locatie en dan worden ook de klassen door elkaar gegooid.

Ik heb van meerdere mensen gehoord dat de sfeer en aanpak daar heel anders is en ze wil ECHT niet stoppen met deze opleiding.

Helaas is er in zuid holland geen andere mogelijkheid om deze opleiding te volgen.
Tsja, dan blijft er niets anders over dan toch aangifte doen(teamleider mag het dan wel onzin vinden, het is je goed recht) en de school op haar verantwoordelijkheden wijzen wbt het pestgedrag, of blijven slikken en verdragen in de hoop dat die andere locatie daadwerkelijk soelaas gaat bieden.
Dochter heeft inmiddels ook een gesprek gehad met de teamleider en is ook helemaal klaar met die man. Ze weet nu ook zeker dat het kluisje niet aan de grootste pestkoppen toebehoord (niet van horen zeggen maar zelf gezien)

We hebben het er over gehad. Ik ga na de vakantie gelijk weer aan de bel trekken om achter de naam van de kluishouder te komen en dan is de kans heel groot dat ze toch aangifte wil gaan doen.
Nee, nu aangifte doen. De politie kan ook de school benaderen voor informatie over die kluis. Daar hoef jij niet op te wachten.

Wat een reactie trouwens.
Ik het met mijn dochter afgesproken dat we wachten tot we weten van wie het kluisje is en daar hou ik me ook aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven