Gestopt met de pil in februari,spannend! Deel 2!

20-05-2008 20:56 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar zijn we weer dames!!! Lipa, ik durf het bijna niet te vragen.... Wil jij een opzet maken voor het schema? Dat kun jij zo goed . Beloof ik dat ik hem weer braaf bij zal houden .

Atheena 15 mrt. 27 okt. Boepie 21 nov. Claudiajoy Cuore Drew20-23 nov. Estherz 31 mrt.26 nov.23 nov. Fennah 03 feb.jongenLente7 dec. Lieselotje3 dec. Lipa26 15 feb.11 nov. meisje/trouwen 17 nov.Marmira2 dec. Nikiet 07 jan. jongenSchrijvertje 22 apr.24 okt. Vliet11 nov. Zina72 23 mrt.
Ik heb nog niet echt symptomen, ik moet alleen veel plassen, maar dat moet ik ook als ik ongesteld moet worden en verder voel ik wel wat in mijn buik, maar dat is meer verbeelding of kan ook bij ongesteld worden horen. Van het weekend was ik wel erg jankerig meer dan normaal, maar ik weet het niet. Ik wacht nog even met testen denk ik, wacht in iedre gevalk vandaag nog af.
Rustig hiero. Ik dacht; de werkweek is begonnen, ik moet regelmatig kijken. Maar het valt mee/tegen...

Zal inderdaad wel komen omdat er weinig NOD's in het verschiet liggen. Iedereen is druk aan het oefenen deze week,, of niet

Even mijn orde-drift de vrij loop laten...

Op NOD-volgorde, komende 2 weken:

Estherz 27-mei

Getr.juf 3-jun

Schrijvertje 4-jun

Ik duim voor schone vegen voor je vandaag, Estherz!

Vliet, ik heb hetzelfde; late/nachtdiensten van mijn vriend. Best lastig om spontaan in de eierweek van bil te gaan, he? Valt me op dat er wel meer dames met wisseldienst-partners hier zijn, of niet?

Ik heb gelukkig 1 vrije dag per week, dus die probeer ik om zijn diensten heen te vouwen. Kan ik m toch nog ff bespringen als hij uit zijn nachtdienst komt rollen
He schrijvertje, niet om t een of ander, maar volgens de statistieken van ons forum, zou jij of Lipa26 de volgende gelukkige moeten zijn :-D

NOD's op volgorde van de maand waarin we begonnen zijn. Je kunt hier zien dat er van iedere maand waarin iemand van ons begonnen is, al een zwangere is. behalve mei.

Nikiet feb-08

Woesel feb-08

Boepie feb-08

Lente feb-08

Walinde mrt-08

Estherz mrt-08

Getr.juf mrt-08

Atheena mrt-08

Toffifee apr-08

Fennah apr-08

Marmira apr-08

Drew apr-08

Vliet apr-08

Lieselotje apr-08

Cuore apr-08

Schrijvertje mei-08

Lipa26 mei-08

NB: Deze tabel & interpretatie is niet wetenschappelijk dan wel met studie-modules onderbouwd. Er kunnen dan ook geen rechten aan worden ontleend
Heb je niets te doen ofzo? :-)

Nou, Lipa of Schrijvertje, wie wordt het?
Hihi, jawel hoor. Maar wat ik moet doen, vind ik niet leuk.

Gaat het inmiddels al wat beter met je, Toffifee?
Nee, ben echt zwaar vermoeid en zie er niet uit. Mijn ogen branden gewoon. Op zich heb ik daar niet zo veel problemen mee, maar het helpt niet als je de hele tijd op sollicitatiegesprek moet.
Ah balen. Ik vroeg me al af wie er ook alweer nog meer aan t solliciteren was. Jij dus. Kan me voorstellen dat je niet scherp bent. Ben je job-loos, of hoe zat t ook al weer?

K wou dat ik iets voor je kon doen, maar kan alleen maar zeggen dat t na 3 mnd toch meer genieten zal zijn.... Heb je nu alleen weinig aan.

Heb je al vragen gekregen, nav je gezondheid? Partner een beetje behulpzaam?
Het was absoluut niet de bedoeling om je uit het schema te gooien hoor Woesel!!! Ik had bij het toevoegen van de Ja! van Walinde per ongeluk een [ weggehaald en dan valt de hele regel dus weg. Ik ben wel streng, maar niet zo streng hoor! Haha!

Stiekem ben ik wel een btje bang dat iedereen eerder zwanger wordt dan ik. Stom hé? Ik gun het iedereen van harte, maar ben gewoon een btje bang dat ik overschiet. Maar we doen wel keihard ons best hoor, mijn man wordt er helemaal happy van

:-). Dus het is iig goed voor de relatie!!
quote:boepie schreef op 28 mei 2008 @ 10:47:

Maar we doen wel keihard ons best hoor, mijn man wordt er helemaal happy van

:-). Dus het is iig goed voor de relatie!!

Whoehahaha! Nou, dan heb je in ieder geval een goede basis voor als beeb er in de toekomst komt. Volgens mij is het dan voorlopig gedaan met de sex.

Mijn vriendin, moeder van drie kinderen, zei laatst dat ze echt niet aan sex moest denken zolang ze borstvoeding gaf. Ze zag haar borsten niet echt als lustobject in die periode.

Mijn baan stopt er mee eind juni. Moet dus als een gek op zoek naar een nieuwe voordat mijn buik begint te groeien. Dan ben ik bij voorbaat al kansloos. Sollicteer alleen op tijdelijke banen van ong. 6 maanden.
Heej Woesel

Welcome back!

Ik zie nu pas dat je uit het schema bent verdwenen...wat erg zeg! Hopelijk zet Boepie je er snel weer in want je hoort er toch echt bij hoor!

En wat jouw statistiek betreft: Ik denk dat Schrijvertje het me eens zal zijn als ik zeg dat wij er eventjes verandering in gaan brengen en ALLEBEI zwanger gaan zijn deze maand!

Maar het is wel erg grappig om te zien dat van elke maand al iemand zwanger is ja! Apart he?

@ Tofiffee: wat vervelend dat je zo beroerd voelt. Ik hoop dat het snel beter zal gaan en dat je dan wat meer kan genieten.

Weet je familie het al?

@ Nikiet: wat ontzettend klote dat je je vakantie moest annuleren!!! Ik hoop voor je dat je dit weekend nog even weg kunt.

De arts in de praktijk waar ik werk geeft ook geen verklaringen, wettelijk mag dat ook niet. Ik hadhet express niet gezegd omdat ik hoopte voor je dat de jouwe het wel zou doen.

Ik zit in mijn ei-week, maar weet dus niet precies wanneer hij springt. Als mijn cyclus weer 26 dagen is dan springt hij vandaag, en anders dus morgen of donderdag. We hebben ma gevreeen en vanavond nog maar een keer.

Mijn wekker gaat elke dag om 5.40 uur dus lig eigenlijk altijd voor 22 uur wel in bed. Vandaar dat wij ons ook vaak beperken tot het weekend, maar nu moeten we toch wat eerder aan de slag. En op zich gaat dat prima hoor, het is gelukkig nog niet "gemaakt".

Oh de arts is klaar dus ik ga snel weer even verder hier! Tot later!

Ik doe toch echter hard mijn best om de statistieken niet meer te laten kloppen en nummer twee van maart te worden. Het is nog steeds schoon hier. Ik durf het bijna niet te geloven.

@Walinda en nikiet, waren jullie er van overtuigd dat je zwanger zou zijn en waar merkte je dat dan aan?
Nou Estherz & Lipa, wat mij betreft mogen jullie mijn statistiek verknoeien hoor! Graag! Ik doe momenteel ook mn best :-D

Mijn zus (bijna uitgerekend) zei dat ze het ook direct wist (nog voor t testen). Haar boobies werden veel groter en gespannener.

Maar zij had wel 3 mnd ontpilt, en kende haar lichaam dus erg goed.

Maar da's dus bij lang niet iedereen zo he!

En Boepie: op een of andere manier denk ik ook steeds dat ik als laatste van dit topic zwanger zal zijn. Maar daar kunnen we niets van zeggen! Voor t zelfde geld zijn wij de eerst volgende!

Maar logische gevoelens dus...

Toffifee, kom je in aanmerking voor WW? Als nood-uitgang.

Ik probeer deze dagen ook mijn ei te voelen. Nog niets gevoeld.
Estherz, voel je ook wat? Zo van ik zou best wel eens ..... :-)

Hoeft natuurlijk niet, maar ik had dat wel heel duidelijk.

Hebben jullie gezien wat Aruba allemaal moet doorstaan? Zij schreef toch eerst ook mee op dit topic? Of haal ik er nu twee door elkaar?

Ja, ik heb recht op een WW, maar hoop 'm natuurlijk niet te hoeven gebruiken.

Nee, onze ouders weten het nog steeds niet! Knap van ons he? haha. krijg het er wel steeds moeilijker mee. Denk dat het dit weekend wordt.

Esther: je houdt ons wel in spanning zeg.

Woesel: hahahahah. Wie weet lag ik in de tent naast je. Kwam geen herrie uit onze tent... Kinderen lagen erbij

Donderdag komt hubbie weer thuis. Dinsdag ei... dus ik ga vanaf donderdag maar aan de slag Zaad leeft een dag of 7 toch? Dus ieder schot zou een goede zwemmer op kunnen leveren?

Daarna heb ik toch 4 weken "vrij"...

Ben de rest alweer kwijt...

Ow nee... Over Aruba.. Heb ik inderdaad ook gelezen. Wat vervelend zeg. Ik herinnerde me gister ineens dat ze afgelopen vrijdag een echo had dus ik dacht ff kijken... heel vervelend.

Aruba:
Hey meiden,

Moest toch hier ff spieken hoor, in mijn pauze.

Even denken hoor, heb nou zoveel gelezen, dat ik niet meer weet wat ik ook alweer wou zeggen.

Woesel, welcome back. Lees nu dat jouw verwijdering uit het schema gewoon een foutje was, je hoort er inderdaad gewoon bij hoor. Ook ik ben erg bang dat ik als laatste zwanger word. En ook al gun ik het iedereen van harte en ben ik echt blij als iemand goed bericht heeft, als laatste... pfff dat lijkt me moeilijk, omdat het dan nog zo lang duurt. Mijn gezondheid werkt inderdaad niet echt mee, heeft het nooit gedaan hoor haha. Maar zoals je denk ik wel hebt gelezen, mijn huisarts erkend het probleem in mijn geval en als ik volgende week donderdag nog niet ongesteld ben geworden, dan kan ik een kuurtje nemen. Ben erg opgelucht! Maar mede door mijn fantastische (!!) gezondheid, ben ik dus ook bang dat mijn zwangerschap nog wel ff op zich laat wachten. Hoop in ieder geval al vanaf volgende maand mee te kunnen doen, want ik heb nog niet eens een eisprong gehad.

Estherz, Schrijvertje en Lipa, gooi die theorie maar omver hoor, ga voor jullie duimen dat jullie een positieve test krijgen.

Estherz, wat goed dat je het zolang kan uitstellen! Ben erg benieuwd ondertussen!

Oja, jullie balen van de wisseldiensten en daardoor moeilijkheden om regelmatig te vrijen. Hier hetzelfde probleem hoor, mijn vriend heeft om de week een hele week avonddienst en is dan pas om half 1 thuis. Maar ik probeer er toch maar het beste van te maken. Het moet niet te verplicht worden, want dan is de lol er na een paar maanden ook wel vanaf.

Ik ga weer aant werk, ben natuurlijk een hoop vergeten te zeggen, maar zit niet al te relaxed te typen vanaf mijn werk, dus reageer vanavond verder.

Fijne dag meiden!
37 weken zwanger!
Hola !

Woesel, oke jij overtrof alles om 4 dagen te ruzieën met je liefje...haha ben blij toe, ik voelde me al schuldig. En dat ook nog eens in je eierweek niet erg slim...

Heb ook al geen idee meer wat ik net gelezen heb....sorry hoor!

Esterz...spannend joh....wanneer ga je nou testen??? (zegt degene die het ook niet durfde )

Boepie mijn NOD is trouwens de 18de, heb um nog es nagerekend. Had het ook al zo in mijn agenda gezet...snap ook niet waarom ik hier de 19de heb doorgegeven...

Maar je mag um wel gewoon laten staan hoor, die ene dag maakt ook niet uit.....
Weet je wat het stomme is...ik denk juist steeds dat het al heel snel raak zal zijn. En dat komt door mijn zus... Zij heeft 1 menstruatie afgewacht en wist dus ook niet zeker wanneer haar volgende eisprong zou zijn...maar ze deed maar wat. En ja, in 1x raak dus.

Ook een vriendin is zwanger en daar was het ook binnen 2 maanden raak. Net als Schrijvertje heb ik eigenlijk zo'n beetje het idee dat het misschien wel eens zou kunnen lukken.

Ik weet natuurlijk ook wel dat het erg snel zou zijn, en wil er eigenlijk ook liever niet vanuit gaan. Het kan dan alleen maar tegenvallen voor mijn gevoel, terwijl het de normaalste zaak van de wereld is. Maar op de een of andere manier lukt me dat niet en denk ik dus erg vaak "stel dat het al gelukt is, stel dat ik niet meer ongesteld word, wanneer zal ik gaan testen, wanneer vertel ik het aan iedereen, stel dat het gelukt is !!!". Pff....moe word ik ervan...

Dus dames...misschien ben ik wel de laatste omdat ik zo vaak denk dat het misschien wel erg snel lukt!

ps: ik heb op mijn werk de laatste weken een paar keer meisjes gehad die de pil waren vergeten en vroegen of ze te laat waren voor een morning afterpil. Ook een dame die abortus wilde...

Dan denk ik echt...jeetje wij doen met zijn allen zoveel moeite, zij willen het niet eens en worden zwanger! Zonde hoor...

Lipa, ik hoop dat jou cyclus die van je zus volgt. Maar helaas hoeft t niet. Tenminste, kan natuurlijk wel, maar de partner heeft ook 50% aandeel.

Bij mijn zus en ma was het ook altijd na 1x raak. Dus die zaten de laatste tijd de hele tijd te zeggen dat het vast erfelijk was, en dat zou bij mij ook wel zo zijn, en t ging allemaal zo makkelijk, etc etc. Tot ik er echt gek van werd. Toen heb ik maar even tegen mn zus gezegd dat wij ook bezig zijn, maar dat het dus NIET, net als bij hen, in één keer raak was. Sindsdien heb ik er niets meer overgehoord :-D Ze voelde zich wel een beetje schuldig dat ze t er zoveel over gehad hadden (ze wisten niet dat wij al bezig waren)

Fennah, je zei dat je denk dat het door jou "fantastiche" gezondheid wel even kan duren voor je zwanger bent. Mag ik vragen wat je hebt dan? (ALLEEN beantwoorden als je WILT hoor). Ik voel iig met je mee, wat je ook hebt!

Estherz........ik wacht nog steeds in spanning. Net als jij....

Lieselotje, volgens mij leven zwemmers niet 7 dagen, toch dames? Ik dacht wel een dag of 3. En misschien kun je beter niet de tijd die jullie hebben elke dag van bil gaan, dan neemt de kans op goed zaad ook af, dacht ik gelezen te hebben.

Er was hier iemand met een Croon-bijbel toch?

Aan de andere kant snap ik wel dat je alles wil benutten als je straks 4 weken zonder moet. Echt wel gemeen....Je vent laat toch wel een credit-card achter he?
De bevruchting

De eicel blijft na de eisprong een paar uur leven, maar zaadcellen leven veel langer. Die kunnen het soms wel een week vol houden (er zijn zelfs gevallen bekend dat zaadcellen meer dan 10 dagen in leven bleven. Dat betekent dat je gemiddeld zeven dagen vruchtbaar bent. De kans op bevruchting is op het moment van de eisprong tot een halve dag erna het grootste. Zelfs drie keer zoveel als in de zeven dagen voor de eisprong.

Bovenstaande vond ik op predictor.

En die creditcard???? Zou wel lekker zijn ja hahah

@Lipa, naar is dat he, mensen die dan zwanger zijn en dat niet willen, ik had dat met een vriendin, zij heeft al twee kinderen, nummer 2 moet nog 1 worden en nu is ze per ongeluk zwanger van nummer 3, Ze laat het dan niet weghalen maar het was niet de bedoeling geweest dat er een nummer 3 kwam, ach 1 ker gevreeen zonder bescherming, ach dat kan toch wel en natuurlijk meteen raak. En bij de meerderheid die het graag wil is het nooit in 1 keer raak.

@Woesel, lastig he als mensen steeds zo insinueren, zeker als het dan niet meteen lukt. Goed van je dat je hebt gezegd dat het bij jullie niet meteen raak was, maar ook wel lastig dat je dan moest vertellen dat je bezig bent of wilde je dat toch wel vertellen aan je zus.

@Cuore, makkelijk he om tegen een ander te zeggen dat ze moeten testen heb ik ook hoor, maar als het om jezelf gaat is het toch weer even anders. Ik ben gewoon bang voor de teleurstelling, omdat ik eigenlijk niets bijzonders voel, maar ja ik ben ook niet ongesteld. Elke keer als ik naar de wc ga, denk ik het zal toch niet en dan ben ik opgelucht dat het er nog steeds niet is, maar toch durf ik nog niet te hopen dat ik zwanger zou zijn.

@Fennah, wat naar dat je gezondheid je zo parten speelt, dat is op zich al erg vervelend maar als het je dan ook nog belemmert om zwanger te worden wordt het wel heel naar. Ik duim extra hard voor je.

@ Toffifee, naar dat je je zo beroerd voelt, deels heb je het er natuurlijk graag voorover, maar uiteindelijk willen we toch ook allemaal een gemakkelijk zwangerschap. Ik hoop dat je snel opknapt. Knap hoor dat je nog steeds niet tegen je ouders hebt gezegd. Ik weet niet of ik dat zolang zou kunnen volhouden.

@Boepie, dat is geen rare gedachten hoor, ik denk dat de meeste van ons dat al wel eens gedacht hebben, maar kop op, gelukkig hebben we allemaal nog niet veel rondes gehad en zijn de kansen dus nog groot. Het nare is dat het iets is wat je heel graag wil en waar je maar relatief weinig invloed op hebt. Dit zegt de realist bij wie het in haar eigen hoofd ook niet zo werkt als het om haar zelf gaat.

En ook ik heb de smilies gevonden.
Hey meiden, de inhaalslag valt nog mee na een werkdag, denk dat de grootste drukte wel is geweest. Nu ik dit zo typ, denk ik dat het zeker weer erg druk gaat worden rond de NOD's. En terecht haha, ik vind het wel leuk als er veel geschreven wordt.

Woesel, het is niet zo dat ik letterlijk een ziekte heb die mijn vruchtbaarheid in het gedrang brengt hoor. Heb een chronische darmziekte (Crohn, niet te verwarren met onze held Croon haha) en ik heb weleens gelezen dat mensen met deze aandoening moeilijker zwanger kunnen worden. Heb ik een tijd geleden gelezen en weet ook niet meer waar. Trek me er niet veel van aan hoor. Maar ik heb gewoon een zwak gestel, heb altijd wat zoals jullie wel gemerkt hebben haha. Heb ik even geen hoofdpijn, dan krijg ik een infectie, dan weer een blaasontsteking, migraine...dus weet niet of het wel zo'n goed idee als ik juist borstvoeding zou gaan geven. Nee, is geintje hoor, neem aan dat ik dan allang het goede overbreng naar mijn kind. Maar ik ben elke dag vrolijk, dus ik laat m'n kop niet hangen als ik me minder goed voel.

Op zich ook wel een beetje irritant dat jouw moeder en zus in 1 keer zwanger raakten of niet. Dat zullen ze het misschien minder goed begrijpen dat je na een paar maanden wat gefrustreerd bent. Als het allemaal zonder moeite gaan, sta je daar gewoon niet bij stil. Ik weet dat mijn moeder ook zonder moeite zwanger is geworden van haar drie kinderen. En de bevallingen schenen ook een eitje te zijn, maar dat kan ze ook zeggen om mij niet bang te maken

Lipa, ik heb dat ook weleens hoor. Vandaag toevallig een snolletje (ja was het echt hoor) met zo'n verveeld smoeltje die haar urine wilde laten controleren, omdat ze zwanger was.

Lijkt wel of die jongeren die maar wat rondn**ken in 1 keer zwanger raken en er dan ook over twijfelen om het dan maar weg te halen, omdat het ff niet uitkomt.

Hoop dat je gevoel klopt hoor, dat je snel zwanger zult zijn. Om heel eerlijk te zijn, had ik dit gevoel ook in de eerste maand. Maar nu mijn eerste menstruatie nog steeds op zich laat wachten, sta ik weer met mijn pootjes op de grond hoor.

Toffifee, rot dat je je zo slecht voelt. Wat zijn precies je klachten dan? Heb je ook last van ochtendmisselijkheid? Dat lijkt mij namelijk het ergst, dat ik gewoon niet op kan staan, zonder meteen naar de wc te moeten rennen, heb een braakfobie. En die moeheid is ook wel pittig denk ik. Waarschijnlijk vertel ik het ook niet snel tegen mijn ouders hoor. Heb afgelopen zondag verteld aan mijn moeder dat ik met de pil gestopt ben en ze reageerde amper. Nu is mijn band al niet al te super meer, maar een beetje blijdschap had ik wel erg op prijs gesteld. Dus ik krijg geen vreugde gevoel van hoe ik het aan mijn ouders zou kunnen vertellen. Mijn schoonouders daarentegen, zouden echt in tranen staan. Mijn moeder is super nuchter en zou, heel ouderwets, het liefst hebben dat ik eerst zou trouwen.
37 weken zwanger!
Ja! ik hier heb een Croon bijbel.

Even opgezocht over houdbaarheid van sperma:

"Het is niet precies beken hoe lang zaadcellen in het lichaam van een vrouw kunnen blijven leven In één onderzoek wordt beschreven dat 7 dagen na het vrijen nog levende zaadcellen aan het eind van de eileiders zijn aangetoond. Algemeen wordt echter aangenomen dat vers sperma zo'n 72 uur kan blijven leven. Hoe lang de spermacellen kunnen blijven leven hangt ondermeer af van de spermakwaliteit...

Als je graag zwanger wilt worden. is het verstandig met een kortere levensduur (72 uur) te rekenen. In elk geval is vers zaad het meest vruchtbaar. Dat betekent dat de kans op bevruchting het grootst is als je vlak voor je eisprong vrijt."

Haha EIERWEEK, een nieuw woord, ik vind m leuk!
Nog even over het doordeweeks sexen (ik haat het woord klussen :-)). Wij doen het ook vaker en uitgebreider in het weekend, maar doordeweeks doen we toch regelmatig een vluggertje. Ben er nu wel iets meer voor te porren nu we sexen voor een kidje hoor, haha.

@Fennah, wat naar dat je moeder niet erg enthousiast was toen je vertelde dat je gestopt was met de pil. Misschien moet ze nog even aan het idee wennen. Toen ik vertelde dat ik ging trouwen drong het ook pas een dag later door, haha.
Atheena, bedankt voor het opzoeken van de info!

Boepie, als ik eenmaal weet wanneer ik mijn ovulatie heb, dan doe ik het ook gewoon doordeweeks hoor. Inderdaad als je eenmaal voor een kind wilt gaan, denk je niet aan 'ik ben moe' of 'ik heb hoofdpijn' haha. Die redenen vond ik voorheen wel goed genoeg om niks te doen.

Vind die lauwe reactie van mijn moeder ook echt een tegenvaller hoor. Zal het binnenkort eens aan haar vragen hoe ze er nou echt overdenkt. Niet dat dat van mijn standpunt afbrengt. Maar ze weet al heel lang dat ik jong moeder wil worden en ze zei eerder ook dat ze me gelijk gaf, omdat zij ook op haar 25e moeder werd en het zo over zou doen. Daarom zit er misschien meer achter, kan het haar beter gewoon eens vragen.

Even in het schema kijken hoe het met de NOD's staat.

Eigenlijk klopt mijn NOD niet, door het uitblijven van mijn menstruatie. Denk dat wanneer ik ongesteld word, reken met een cyclus van 30 dagen, zodat ik toch ongeveer een richtlijn heb, maar dat geef ik tegen die tijd wel door.

Estherz, onze hoop is op jou gevestigd hoor.
37 weken zwanger!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven