Ik weet het niet

28-05-2008 22:49 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem.

Na 5 jaar relatie is mijn vriend afgelopen week met een tas met kleding naar zijn ouders vertrokken.

De laatste tijd niet lekker in zijn vel.

We hebben allebei een relatie met daaruit allebei 2 kinderen achter de rug.

Hij voelt zich gefaalt als vader, terwijl menig kinderen van gescheiden ouders blij zijn met een vader zoals hij.

Hij is er altijd voor de kinderen, en dat ook terwijl hij een uur autorijden bij ze vandaan woont.

Als ze roepen stapt hij in de auto en gaat.

Volgens mij doe je het als vader dan super, en heb ik ook regelmatig tegen hem gezegd.

Nu is er dus ook een gevoel bij hem dat hij me een soort van negeert, hij zet een houding op alsof ik niet besta.

Hij weet niet waarom hij zo doet.

Ik heb hem gevraagd dus even een poosje weg te gaan zodat we kunnen nadenken over alles.

Hij is dus gewoon gegaan......

Nu wil ik graag dat hij hulp gaat zoeken om over zijn gevoel te praten, en alles eens op een rijtje te krijgen.

Omdat hij dus een slechte ervaring daarmee heeft wil hij geen hulp zoeken.

Ieder jaar heeft hij een dip en 3 x zijn we er sterker uitgekomen, nu is dus de 4e x en val ik erg diep.

Heb mijn twijfels voor als hij zou terug komen, wat gebeurt er dan?

Hij heeft me beschadigd.

Ik weet niet meer wat te doen.

Ik neig naar stoppen, maar gooi ik zomaar een relatie van 5 jaar weg?

Wat als hij over een jaar weer zo'n dip krijgt, zit ik daar dan weer op te wachten?

Pffhh, moeilijk allemaal.

Mijn hoofd stroomt over.

Volgende week hoop ik te kunnen gaan praten met maatschappelijk werk, kijken of ik het met hem/haar op een rijtje kan krijgen.

Heb tegen mijn vriend gezegd dat hij ook hulp moet zoeken en als hij dat niet doet ik ermee stop.

Hij had al zo'n antwoord verwacht.

Ik weet het niet meer.............
Misschien een rare vraag maar is die dip telkens zo'n beetje in dezelfde periode? En kan dat gerelateerd zijn aan iets wat gebeurd is en een flinke impact heeft gehad op hem? Of komt het zomaar weer 's uit de lucht vallen?
quote:okkertje schreef op 28 mei 2008 @ 22:49:

Volgende week hoop ik te kunnen gaan praten met maatschappelijk werk, kijken of ik het met hem/haar op een rijtje kan krijgen.

Heb tegen mijn vriend gezegd dat hij ook hulp moet zoeken en als hij dat niet doet ik ermee stop.

Hij had al zo'n antwoord verwacht.

Ik weet het niet meer.............En wat was zijn antwoord?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hallo,

Wat een vervelende situatie zeg voor jullie beide!

Ik had ooit een buurman en die was manisch depressief, hij had altijd een bepaalde periode in het jaar waarop het mis was...kwam elk jaar terug.

Het zou veel te kortzichtig zijn om nu maar te denken dat je vriend het ook heeft maar kon deze reactie niet achterwege laten...

Ik denk dat het heel goed is om te eisen dat hij hulp zoekt en dat hij ook merkt dat je het meent!! Heb zelf de ervaring met mijn ex dat het zo wel werkte!! Maar goed, geen situatie is hetzelfde.....

Veel sterkte!!
Was ook waar ik aan dacht zonnebloem78...
Hij heeft gemerkt dat ik het meen, kreeg te horen dat als het nodig is hij samen een keer met me mee wil gaan, en hij gaat op zijn werk kijken bij maatschappelijk werk of hij toch een keer kan babbelen.

Ik heb het knap moeilijk allemaal.

De ene keer denk ik ik kap ermee en de andere keer denk ik ik moet hem nog een kans geven want zo'n relatie als wij hadden gooi je niet zomaar weg.

Ppffh zwaar allemaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven