gesneden fruit bewaren...

07-06-2013 22:49 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Binnenkort maken wij, de stagiaires, allemaal hapjes als bedankje voor het stage jaar. Ik wil broodnestjes maken met fruit salade erin. Ik dacht aan aardbeien, frambozen, mango en kiwi. Appel en banaan wil ik ook wel maar ik snij het het liefst de avond van te voren. Met citroensap knoeien doe ik liever niet.

Iemand een idee om het toch te kunnen bewaren of ander fruit dat na het snijden een nachtje goed blijft?
Meloen blijft ook prima. Alle soorten.
Een héél klein drupje (oke, twee) citroen merk je niks van hoor. Ik doe een beetje water en dus citroen. Blijft perfect.
Druiven? En kersen?
Meloen!!!! Natuurlijk.

Echt waar, maar twee druppels? Ik heb dat nog nooit gedaan, ben bang dat ik de dag erna de appel eruit kan vissen. Ga het van te voren eens uitproberen. Ook om te kijken of die broodnestjes überhaupt lukken.
kiwi wordt best snel bitter als het eenmaal gesneden is. Banaan kan heel goed. En blauwe en rode bessen. Ananas blijft ook lekker
Maar wat zijn broodnestjes? Ik zie nu iets heel zompigs voor me
Ik denk dat dit zoiets is wat niet goed te doen is een avond van tevoren. Gesneden appel is heel gauw bruin.
Ik ga het inderdaad uitproberen.

Broodnestjes: rozijnenbrood iets platter rollen, rondje uitsteken, beide kanten insmeren met boter en in een muffinvorm duwen. 10 minuten bakken e voila.

Het fruit neem ik gesneden mee om op stage erin te doen.

Druiven en bessen staan op het lijstje!
Ik ben het niet met iedereen eens. Banaan en appel en 2 druppels citroen en alles is goed? Hier iig niet.

Sowieso het fruit niet in het brood doen de avond ervoor. Kan mij ook niet voorstellen dat het lekker is maar goed.

Dus denk idd aan meloen, aardbeien, perzikken en ananas (desnoods uit blik, mandarijntjes ook lekker uit blik), peer, kersen, pruimen, druiven, enz. Maar geen fruit wat snel bruin wordt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Het fruit zo laat mogelijk mengen. Vooral rood fruit geeft af en verkleurt daardoor de rest.

Banaan bevat een stof waardoor ander fruit sneller rijpt en kiwi zelfs uiteen valt.
Myleen, nooit gezien hoe ze ingeblikte mandarijnenpartjes maken? Met gootsteenontstopper en zoutzuur. Ehhh, nee dank je!
Wat een leuk idee! Aardbeien, meloen en druiven kan sowieso, de rest zou ik later even bijmengen. Ik zie dat je er ook nog opgewarmde marmelade over de vruchten in de nestjes kan gieten, zou dat de boel misschien kunnen conserveren tot de volgende dag?
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 07 juni 2013 @ 23:30:

Myleen, nooit gezien hoe ze ingeblikte mandarijnenpartjes maken? Met gootsteenontstopper en zoutzuur. Ehhh, nee dank je!

Ja gezien bij het programma Keuringsdienst van Waarde. Blijf ze toch wel lekker vinden hoor , ach ze zullen toch wel goed nagespoeld hebben?

Snap nu wel dat ik zelf die partjes nooit zo mooi kan krijgen. Maar ik eet ze zelden, niet hierom maar ze zijn erg prijzig en ik eet eigenlijk weinig toetjes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Gootsteenontstopper??? Waarom in hemelsnaam?

Toch blijf ik er trouwens bij dat je fruit prima de avond van te voren kunt maken mét dus 2 druppeltjes citroen erbij. (niet die broodnestjes natuurlijk) Ik doe het zelf ook namelijk. Alles in een bakje, laagje water en de citroen en dan goed - voorzichtig - schudden. Dag erna het water eruit mikken. Banaan heb ik als enige er nooit bij gedaan want die vind ik niet te eten.
De combinatie van gootsteenontstopper en zoutzuur zorgt ervoor dat er geen witte velletjes blijven zitten aan de mandarijnenpartjes. Daarom dus.
Ah, dank je. Ik vroeg me altijd al af hoe ze dat toch voor elkaar kregen. Hoe kómen ze erop! Bah.

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
bah, gesneden banaan is na 10 minuten al bruin

Myleen, nooit gezien hoe ze ingeblikte mandarijnenpartjes maken? Met gootsteenontstopper en zoutzuur. Ehhh, nee dank je!Was dat niet hoe GHB gemaakt wordt?
Fruit kiezen dat niet verkleurt, dan heb je al minder werk, en ook geen smaakverandering door citroen.
quote:GiuliettaCapuletti schreef op 08 juni 2013 @ 00:07:

De combinatie van gootsteenontstopper en zoutzuur zorgt ervoor dat er geen witte velletjes blijven zitten aan de mandarijnenpartjes. Daarom dus.

Hier de uitzending;

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1133952
Ik ga ze vandaag eens uitproberen. Ook om te kijken hoelang die brooddingen zich houden met fruit.

In het recept staat inderdaad marmelade. Van de allerhande.

Ik stop er geen mandarijntjesin!
quote:apestaartje30 schreef op 08 juni 2013 @ 09:52:

Ik ga ze vandaag eens uitproberen. Ook om te kijken hoelang die brooddingen zich houden met fruit.

In het recept staat inderdaad marmelade. Van de allerhande.

Ik stop er geen mandarijntjesin!

Ik vrees dat het brood alle vocht opzuigt. Waarom maak je niet een klein gebakje met het fruit? Even googlen naar een recept voor een bodem. Dat lijkt mij lekkerder dan brood. Ik vind aardbeien op brood wel lekker maar verder niet zo heel veel.

En misschien kan je met het deeg ook van die bakjes maken die je met brood wilde maken, het idee vind ik erg leuk.

Mocht je het met deeg maken, even iets lekkers opzoeken waar er niet alleen fruit op ligt of iig wat glaceren, ik dacht dat ik een tijdje geleden Rudolph zoiets heb zien maken bij 24kitchen.
Lijkt me helemaal niet zo lekker, sorry. Beter kun je cake in plakken snijden, rondjes uitsteken, schepje slagroom erop en dan wat rood fruit zoals bessen, frambozen, aardbeien e.d. Cake kun je avond van de tevoren uitsteken, slagroom ook een avond van tevoren kloppen en het fruit in aparte bakjes meenemen. Dan kun je ze ter plekke opbouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven