Gezondheid alle pijlers

al een paar weken pijn in (bovenkant) borst

08-06-2013 10:16 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb al een paar weken pijn in mijn linkerborst. Aan de bovenkant, dus ga ervan uit dat het niks met mijn hart te maken heeft.

Volgens mij is het een spier.. en de plek ernaast ( bij mijn ribben) doet ook veel pijn.

Eerst was het een paar dagen, en daarna weer weg..Nu heb ik er al een week of twee last van het wordt steeds erger.. In het begin kon ik alleen niet op mijn linkerzij slapen, nu kan ik helemaal niet meer slapen, elke houding doet heel veel pijn in mijn borst. Ook ademhalen doet pijn, wordt er beetje gek van..slik nu elke dag paracetamol, dan is het gewoon te doen, maar wanneer die uitgewerkt is, is de pijn alleen maar erger geworden.

Nu vraag je je natuurlijk af waarom ik niet gewoon naar de H.A. ga..

Nou, afgelopen maanden heb ik al meer vage klachten gehad, zoals ineens een opgezwollen teen, twee keer een enorm dik opgezwollen oog, enorme buikpijn in de buurt van mijn nieren..

En elke keer was er geen duidelijke lichamelijke oorzaak.

de H.A. gooit het allemaal op stress, spanning psychische klachten..

Misschien kun je je een beetje voorstellen dat ik er tegenop zie om wéer naar de H.A. te gaan met een vage klacht. er is namelijk niets te zien aan mijn borst..

Hebben jullie misschien tips of ervaringen?

Alvast bedankt!
Vage psychische klachten zijn ook klachten. Heeft hij een punt? Daar kan je namelijk goed ziek van zijn. Ga maandag gewoon naar de HA
En wat doet je huisarts om die psychische klachten te behandelen?

Ik zou de arts hier toch even naar laten kijken en als die het afschuift op psychisch daar op doorvragen. Waarom hij dat denkt en of dat behandeld kan worden. En ook benoemen dat het voor jou voelt alsof je arts je klachten niet serieus neemt.
Misschien is het het syndroom van Tietze. Gewoon even googelen, niks engs, maar wel lastig. Sterkte!
quote:Elha schreef op 08 juni 2013 @ 11:11:

Misschien is het het syndroom van Tietze. Gewoon even googelen, niks engs, maar wel lastig. Sterkte!TO, dit moet je dus vooral niet doen. Ga naar de huisarts en als die je weer met een kluitje in het riet stuurt, ga dan op zoek naar een andere die wel serieus naar je wilt luisteren.
bedankt voor de reacties!

Elha, bedankt voor de info. heb ff gegoogeld en de symptomen komen wel heel erg overeen. wel een toepasselijke naam trouwens ; )

Beeldig, ik ben in behandeling voor PTSS dus de H.A. doet er niks aan. Ik ervaar zelf ook geen stress ofzo, maar blijkbaar zit er wel veel spanning in mijn lichaam.
Daar komt je huisarts wel gemakkelijk mee weg: jij maakt je zorgen.

En ok je kunt door stress spanning ect wel wat voelen.

Maar die klachten die je verteld zijn toch serieus genoeg.

Heb ooit een collega gehad met een longembolie(helaas is ze daar door wel overleden)

Ik zou meer op je strepen staan, ik heb zelf een restand PTSS, en er is een groot verschil van paniek/spanningsklachten dan aanhoudende pijnen.

Ik zou terug gaan het is jouw lijf en jouw leven,meid kom op en als hij je niet serieus genoeg neemt, ga je naar een arts die dat wel is.
Ik kreeg zo'n pijn hoog in mijn borst toen ik wisselde van de pil.

Schijnt te maken te hebben met veranderingen in je hormoonhuishouding.

Ging vanzelf weer over toen mijn lichaam eraan gewent was.

Ik had toen ook vage klachten als gerommel met mijn buik en darmen.

Dus ja, misschien iets hormonaals?
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
quote:trouwehondenogen schreef op 08 juni 2013 @ 11:48:

Daar komt je huisarts wel gemakkelijk mee weg: jij maakt je zorgen.

En ok je kunt door stress spanning ect wel wat voelen.

Maar die klachten die je verteld zijn toch serieus genoeg.

Heb ooit een collega gehad met een longembolie(helaas is ze daar door wel overleden)

Ik zou meer op je strepen staan, ik heb zelf een restand PTSS, en er is een groot verschil van paniek/spanningsklachten dan aanhoudende pijnen.

Ik zou terug gaan het is jouw lijf en jouw leven,meid kom op en als hij je niet serieus genoeg neemt, ga je naar een arts die dat wel is.

Bedankt voor je reactie! das inderdaad wel een punt om aan te werken, meer voor mezelf opkomen.

wat naar zeg! : (
Adem je goed? Verkeerde ademhaling kan ook zorgen voor pijn in je borstkas...
Herkenbaar! Toevallig heb ik het nu ook sinds een paar dagen.. Het gevoel alsof er een olifant op me zit en zeker als ik buk voelt het alsof m'n spieren uit m'n borstkas springen..

Met paracetamol hou ik t in bedwang.

Ik wijd het inderdaad ook aan stress..

Dat is een hele goede verklaring nu qua werk en Prive.. Al weet ik t natuurlijk niet zeker, ik kijk het nog even aan.

Heb je veel stress of spanningen?
Hmm nav dat iemand het had over het syndroom van Tietze ben ik ook maar even gaan Googelen (fout natuurlijk) en de klachten zijn ook bij mij herkenbaar. Tevens heb ik lichte reumatische aandoening dus misschien laat ik t toch maar even laten onderzoeken.

Sterkte ermee en bij twijfel gewoon nar de huisarts gaan!
Toch weer naar de ha gaan hoor, gewoon ook voor de zekerheid.

Ik heb regelmatig pijn in mijn borst die wordt veroorzaakt door vastzittende ribben, die daarom regelmatig door de fysio bij de ruggengraat worden losgemaakt.
quote:delite schreef op 08 juni 2013 @ 13:29:

Ik kreeg zo'n pijn hoog in mijn borst toen ik wisselde van de pil.

Schijnt te maken te hebben met veranderingen in je hormoonhuishouding.

Ging vanzelf weer over toen mijn lichaam eraan gewent was.

Ik had toen ook vage klachten als gerommel met mijn buik en darmen.

Dus ja, misschien iets hormonaals?ik ben niet aan de pil dus denk niet dat dat het is.. maar bedankt voor het meedenken!
quote:balalaika schreef op 09 juni 2013 @ 14:40:

Herkenbaar! Toevallig heb ik het nu ook sinds een paar dagen.. Het gevoel alsof er een olifant op me zit en zeker als ik buk voelt het alsof m'n spieren uit m'n borstkas springen..

Met paracetamol hou ik t in bedwang.

Ik wijd het inderdaad ook aan stress..

Dat is een hele goede verklaring nu qua werk en Prive.. Al weet ik t natuurlijk niet zeker, ik kijk het nog even aan.

Heb je veel stress of spanningen?

vervelend voor je zeg! Hopelijk gaat het snel over..

ik probeer het ook in bedwang te houden met paracetamol maar werkt niet goed.. ben nu overgestapt op tramadol..werkt iets beter maar alsnog voel ik het en ga ik door de grond als ik mijn arm moet strekken/ probeer te rennen of me gewoon om draai in bed..

ik weet niet of ik stress of spanning heb.. klinkt stom, maar ik voel het niet.. mijn gevoel is ver weggestopt momenteel..
quote:juli12 schreef op 09 juni 2013 @ 14:53:

Toch weer naar de ha gaan hoor, gewoon ook voor de zekerheid.

Ik heb regelmatig pijn in mijn borst die wordt veroorzaakt door vastzittende ribben, die daarom regelmatig door de fysio bij de ruggengraat worden losgemaakt.

vervelend! hoe kwam je daar achter, dat je vastzittende ribben hebt? d.m.v foto's ofzo?

@ Louba, ik adem volgens mij gewoon als altijd. Alleen nu adem ik wel wat oppervlakkiger, want diep inademen doet veel pijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven