Gezondheid alle pijlers

correctie litteken na keizersnee

10-06-2013 19:01 20 berichten
Ik heb een bikini-incisie (litteken dat je na keizersnede hebt, horizontaal boven je schaamheuvel) waar ik misschien iets aan wil laten doen. Ten eerste omdat het jeukt en het niet een plek is waar je even kunt krabben Ten tweede omdat het vrij dik littekenweefsel is en daardoor een deukje is geworden. Mijn chirurg zei dat het in een huidplooi zou liggen, maar ik heb een platte buik dus geen huidplooi.

Zijn er vrouwen die een bikini-incisie correctie hebben ondergaan en wat zijn jullie ervaringen?
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang is het geleden dat je die keizersnede hebt ondergaan?
Jeuk betekent dat het litteken nog 'werkt'.

Heeft bij mij erg lang geduurd, was ook erg rood en dik.

Nu, jaren later zie je er bijna niks meer van.
Een jaar geleden.

Nak, lag het litteken ook diep bij jou? En is dat weer omhoog gekomen?
Een jaar geleden is erg kort, ik zou het zelf even aankijken.
24 jaar geleden, toen lang jeukerig, maar nooit behoefte gehad om er iets aan te laten doen. Nu zie je het nauwelijks meer en uiteraard is de jeuk ook weg . . . . . . . .
Ik denk niet dat ze het zo kort na de operatie al gaan herstellen hoor. Het is allemaal nog aan het genezen, ook aan de binnenkant.

Zelf twee keizersneden gehad, maar herken dit niet. Wel dat het wat irriteert en trekt. Maar niet de deuk. (Maar ben dan helaas ook niet gezegend met een platte buik).
Heb ook zo'n litteken. Jeukt niet meer, maar dat heeft een poos geduurd (ik denk ook wel ruim een jaar). Jeuk is inderdaad een teken dat de genezing nog niet voltooid is. Of je moet er ingegroeide schaamharen in hebben zitten?

Het is bij mij na drie jaar niet mooier geworden, wel een beetje vervaagd. En goed zichtbaar omdat ik ook geen huidplooi heb daar.

Weet je wel zeker dat je geen kinderen meer wil dan? Want anders corrigeren ze het "gratis" bij je volgende keizersnee.

Alleen voor de mooi zou ik dat litteken nooit laten corrigeren. Je ziet het toch alleen zelf?
Mijn arts zei dat ik na een jaar het kon laten corrigeren, maar het veranderd daarna dus ook nog?

Bibaatje, bij mij was het na twee keer ook nog mooi plat. Bij de derde keer had ik een andere arts en ik denk dat hij een andere techniek had, want daarna was die deuk er.
Ik heb er ook flink lang last van gehad. Ik heb ook geen huidplooi en het leek heel lang alsof er niet goed gehecht was. Nu jaren later zie je er niets meer van en heb ik er ook geen last meer van.
Chadidja, wat een goeie opmerking van je! Ik heb dat litteken om een andere reden, maar mss wil ik idd nog kinderen en dan gaat het toch weer open
Zo, wat een aardige reactie. Ik kan toch niet ruiken dat je al drie kinderen hebt. Excuses dat ik me ermee bemoeid heb.
Blijft nog de vraag waarom je het zo belangrijk vindt dat je er onder je bikinibroekje ook perfect uitziet.
quote:Chadidja schreef op 10 juni 2013 @ 19:34:

Zo, wat een aardige reactie. Ik kan toch niet ruiken dat je al drie kinderen hebt. Excuses dat ik me ermee bemoeid heb.

Ik was niet sarcastisch! Het was gewoon niet bij me opgekomen. Die facepalm was dan ook voor mij bedoeld. Ik ben juist hartstikke blij dat jij me erop attendeert!

Maar nu ik mijn post teruglees zie ik ook dat je m inderdaad heel anders kan opvatten, haha
En ik heb dat litteken dus ook echt om een andere reden (buikoperatie) en nog geen kinderen...
O sorry... Ik heb ook een beetje kort lontje vandaag.
Haha, geeft niet
maar je weet natuurlijk niet zeker of als je zwanger wordt het een keizersnede wordt, of weet je dat wellicht al wel?

want als je natuurlijk bevalt dan zit dat litteken er toch nog steeds?
Nee, dat wordt zeker een keizersnee, ik mag niet normaal bevallen.
Jeuk is heel vervelend, maar tegelijkertijd ook heel normaal voor een litteken. Dat is alleen maar een teken dat het geneest.

Op den duur vervagen bijna alle littekens. Of je je opnieuw wilt laten opereren moet je je goed afvragen. Met alle operaties loop je risico op 'mislukking', ook bij een reconstructie. Je zult weer een wond krijgen met weer jeuk als gevolg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven